Spring naar bijdragen

dinsdag 11 december

Vie

Aanbevolen berichten

Ik zag deze quote en moest aan Rudy denken die altijd zegt dat je het verleden los moet kunnen laten en de personen moet kunnen vergeven die je onrecht hebben gedaan om verder te kunnen.

Forgiveness is letting go of the hope that the past can be changed.

Ik kon dit helaas pas toen mijn vader al gestorven was en daar heb ik nu wel spijt van. maar ook dat is een verspilde energie want je kan het verleden niet veranderen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

• Antwoorden 293
  • Created
  • Laatste antwoord

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Mensen, ik ga weer hard aan het werk. Opruimen hier bedoel ik daarmee.

Maandag komt mijn woning te koop op internet en ik wil hem voor een strak prijsje verkopen dus moet het er gelikt uitzien.

Reuze spannend allemaal want ik heb nog geen ander huis.
Dit betekend dat ik allert moet blijven qua trekmomenten te onderkennen.

Niet alleen vervelende gebeurtenissen, maar juist ook leuke dingen kunnen er toe leiden om maar wat in de mik te gieten.

Ps vandaag drink ik niet

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ach ja Pippi en dan is er ook altijd wel weer iemand die vind dat alleen mensen die droog staan gefeliciteerd worden en in het zonnetje staan.
We geven gewoon aandacht aan diegene die het het hardste nodig heeft..lijkt me.
Maar ik begrijp je wel...negatieve aandacht vragen is ook aandacht krijgen.
Maar blijkbaar heeft die persoon dat dus nodig...dus dan is het toch wel goed?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Safi, Blacky , Gem. en alle anderen.Dank voor jullie reactie, ben vandaag nog niet zo van de lezerige
zodat ik niet adequaat kan reageren op mensen.
Hoop dat jullie me vergeven.
Fijn om weer terug tezijn op het forum.

Ja Saf boosheid het is me wat, nou is mijn afdelingshoofd een rare buiige man, die bij tijd en wijle iedereen tegen de haren instrijkt.
Het liep van geen kanten in een bepaalde klas. hij was toevallig in de buurt en riep mij daarvoor op het matje ipv dat hij me even helpt en steunt, kreeg ik de wind van voren.
Zo destructief, hij had het gelijk over mijn geschiktheid om voor moeilijke groepen te staan.
Ik heb het gesprek omgedraaid en constructief gemaakt.
Nu gaat hij mij begeleiden en ik wil helemaal geen begeleiding van die man.
Nou ja, komt tijd, komt raad.

Corinne en Marieke gefeliciteerd:musicnote::light::heart::musicnote::light::heart::musicnote::light::heart::musicnote::light::heart:

Ik weet niet precies, wie of hoeveel (maanden he, geen glaasjes JWW), maar dat vinden jullie vast niet erg.

Liefs van Pepita

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Zo deze dame gaat dus even weer AKTIE ondernemen...de ramen aan een kant van de bus gaan geverft worden en dan geïsoleerd met piepschuim, nog wat rubber spul en dan hout...het begin van de slaapkamer muur is er dan. Tja je blijft bezig met een bus..maar dat is juist het leuke.
Mijn man had gisteren een leuk plan en dat is naar aanleiding van een groep mensen dat met zijn 39tigen in een bus naar Australië zijn gereden.

Goh zij hij doodleuk...zullen we gewoon proberen om sponsors te vinden? Dat lijkt me ook wel wat...Kijk ik heb me dus in 20 jaar nog nooit verveeld met die man (nou ja niet overdrijven hij is menselijk).Dan zie je nog eens wat. Elke inzittende had 3500 pond betaald voor de rit maar wij gaan dan met zijn tweeën, de windhond en nog een dikke vette grote zwarte hond voor de afschrikking van mensen die minder goede bedoelingen hebben. Heeft iemand ideeën wie je dan zou moeten vragen voor sponsering???

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Oei Pepita, je hebt het gesprek een iets te constructieve draai gegeven, kan me voorstellen dat je niet staat te springen om begeleid worden door een nukkige baas, wie weet zal er in de praktijk niet veel van komen.

Zo, ik ben weer een hoop plasma kwijt en heb ondertussen lekker liggen lezen op de bloedgeefbank. Daarna even met de katjes van de buuf gespeeld en verder doe ik vandaag niet veel! ja genieten van het zonnetje dat heerlijk mijn kamer in schijnt

Tja wat die telling betreft, ik ben er zelf ook nog steeds niet uit en toch laat ik mijn eerste stopdatum staan in mijn onderschrift, want het was het begin van de verandering en het klinkt raar maar die uitglijder van bijna 6 weken geleden heb ik nodig gehad om nog steviger in mijn schoenen te komen staan.

Oja safi wil je voor mij ook een kaart trekken vandaag? doe maar de 8e van onderen

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Pepita jij kan dat ook hoor

A BUS service has been launched linking Britain with Australia. A one-way ticket for the 12-week trip - which will visit 20 countries including Iran, Pakistan, India, Nepal, China, Thailand, Malaysia and Indonesia - costs £3,750.

The journey is said to be 50 times more environmentally friendly than a Boeing 747 flight from London to Sydney. There is one flight from East Timor to Darwin in the Northern Territory, but the entrepreneur Mark Creasey, 37, is looking for a ship to ferry the bus across.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hoe bedoel je Pippi, ik snap je berichtje niet. Om eerlijk te zijn weet ik nooit bij jou of je nou wel of niet drinkt. Of ik heb iets over het hoofd gezien maar zo te lezen voel je je niet gezien en gehoord. Zeg wat je graag wilt dan zal ik proberen of ik het je kan geven. Ik kan niet door het scherm heenkijken namelijk.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Pippi,

Wat is er aan de hand? Er wordt wel op je gereageerd vandaag door Safi en ik weet dat ik ook op je gereageerd heb.
Al leek het mij beter om vandaag niet op je te reageren.
Vertel wat er aan de hand is. Ga je drinken dan kunnen wij alleen pleisters plakken.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Tapas inderdaad iets teeeeeeeeeeeeeeeee constructief.
Ik was hyper van die klas en toen moest ik mijzelf nog verdedigen tegen die kwakbal.

Toen was ik helemaal hyper, nu lekker thuis en die eikel stond dus vanochtend voor een dichte deur.
Kan hij ook eens ervaren wat dat is.
Alles wat je goeddoet en de succesjes, die je hebt worden kennelijk niet opgemerkt, maar owee als je het fout doet, dan wordt het breed uitgemeten.
Er zijn al heel wat mensen overspannen bij ons en wie volgt, zeggen we dan.
Ik weet dat dit afdelingshoofd op de andere afdeling als een loser wordt gezien, maar daar heb ik nu niets aan.
Eerst maar eens rustiger worden en geen overhaaste dingen doen.
Niet drinken in ieder geval. Dat maakt het al wat beter.
Alcohol en emoties gaan niet samen.
Het is bij mij zo, dat het er weer zo snel insluipt. Niet met laadbakken, maar toch weer snel teveel.
Gelukkig zijn jullie er allemaal.
Mijn vangnet.
Liefs van Pepita

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Pippi,
Hoe istie meidje.
Je was altijd een van de actiefste hier.
Niet cynisch zijn joh, kom op, daar is het leven te kort voor.
Ik wil niets baggatelliseren hoor.
Misschien moet je even vertellen wat er is. Kunnen wij juist op je reageren.
Liefs van Pepita
..................................................
VANDAAG DRINK IK NIET

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Tapas ik had helaas over je berichtje heen gelezen...en je kaart is zo toepasselijk dat men het haast niet zal geloven maar ik heb het eerlijk getrokken zoals jij wilde...8ste van onderen
Vandaag zeg ik alleen toe aan wat ik kan waarmaken

wow...wordt toch wel een beetje freaky...hoe toepasselijk de kaarten zijn die ik trek...maar ach ik denk maar zo een andere kaart zou ook toepasselijk zijn want daar zijn ze op geschreven.
Geniet van je dag Tapas:heart:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ga ik doen, Safi, was ik al mee bezig! dank je voor de kaart en ja de meesten zijn wel treffend!
en pippi, kom je na je middagslaapje vertellen wat er nou aan scheelt?

Ik probeer iedereen te horen en ga uit van wat iemand aangeeft. De niet drinkers worden steeds feestelijk gefeliciteerd, de uitglijders liefdevol weer opgevangen.. is dat wat je irriteert? Ik denk dat de mensen die een flinke val hebben gemaakt de meeste steun nodig hebben omdat het van daaruit zo'n kleine stap is om weer terug te vallen... we kennen allemaal toch het schuldgevoel en de schaamte en vooral de boosheid en in het ergste geval het destructieve in onszelf waardoor we weer makkelijk terugvallen?

Affijn, ik ga mijn ramen lappen, dat kan ik waarmaken!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ja hoor dat mag, dat mag jij, Houtje, en dat mag Pippi ook en verder iedereen die hier schrijft!
Stel je voor dat het allemaal maar zo goed zou gaan dan zou dit forum snel uitsterven! Het leven bestaat nou eenmaal uit dalen en pieken, na een piek volgt vanzelf wel weer een dal en na dat dal volgt altijd weer een piek!

Houtje, heb je ondertussen al een oplossing gevonden voor vanavond? of ga je bloedje hard met je auto heen en weer crossen? Ach, als je moet rijden kan je iig niet drinken!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Pip, ik hoop dat je wat beter uit je slaapje bent gekomen. Vind ik niet hoor, dat alleen de uitglijers hier aandacht krijgen. En ja, er zijn zoveel stemmen, als je aandacht wil op dat moment moet je soms even halllooooo gillen, en vertellen wat er is.
Ik zit hier ook wel eens voor de kat haar dinges te schrijven, nou, daar staat tegenover dat er vaak ook weer volop aandacht is. Voor jou toch net zo goed?

En wat uitglijers betreft, dat vind ik altijd heel erg jammer voor degene die er mee zit. Maar wat ik niet leuk vind is als er dan eerst een reeks excuses komt (de kat is dood en ik heb een nieuwe kat, bij wijze van spreken) en vervolgens, alsof dat vanzelf spreekt: DUS ben ik uitgegleden.
Nee! Er is gewoon een excuus gevonden om weer te drinken, zo zit dat. En dat is slechts mijn gevoel hoor!
Ik beloof mezelf en iedereen dat als ik een schuiver maak, ik zal zeggen: ik ben helemaal zelf stom geweest.
En daarmee veroordeel ik uitglijders niet want die zijn al naar genoeg. Maar wel de excuses, dus.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik knok me al de hele dag door de dag heen en wil absoluut niet zielig doen maar soms heb je van die dagen dat het gewoon NIET GAAT......

Ik ben de uren maar aan het weg :D bijten. Bezig met voorbereiden van mijn cursus voor vrijdag, nog een leuke internetopdracht aan het verzinnen. Dat is op zich niet zo moeilijk, maar dan combineren met Word en Email is moeilijker. Ik stuur ze virtueel naar San Francisco ze moeten een reis boeken, een hotel, een auto huren een reisverzekering afsluiten, dat soort grappen. Kost eindeloos veel werk om het te verzinnen.

Dan nog iets in elkaar frutselen wat ze in Word moeten maken en liefst ook nog wat per e-mail versturen.

Leuk hè vrijwilligerswerk :D ??

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden

• Nieuwe aanmaken...