haddock Geplaatst 15 december 2007 Rapport Share Geplaatst 15 december 2007 quote: Originally posted by: BamBamVroeger, heel vroeger, werkten mensen totdat ze weer geld hadden en gingen dan aan de zuip. Alcoholisme/verslaving is van alle tijden Haddock. En lang daarvoor was er geen geld, welk 'n heerlijke tijd! Het alcoholisme is 'n verschijnsel van teveel rijkdom. Alles kan. De machine maakt het wel. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
CPAS Geplaatst 15 december 2007 Rapport Share Geplaatst 15 december 2007 @Username,Wat goed dat je vandaag niet gaat drinken. Kom je straks vertellen hoe het gaat?En als het moeilijk wordt, gewoon hier langskomen. Er is altijd wel iemand om je door een moeilijk moment heen te praten.@Gem,En heb je nog even kunnen slapen.@An,Wat al niet helpt tegen trek. Lekkere chocolade.@Pippi,@Water,@Ziza,Ik heb mij ook overgegeven aan het niet drinken. Dat heeft mij heel wat rust gegeven.Maar ik blijf een mens met al haar zwakheden. Zwakheden waar ik rekening mee dien te houden.En wilskracht heb ik toch af en toe wel nodig om een zwak moment te overbruggen.@Benthe,Nee, hallelulija, zover ben ik ook nog niet.He, die Max van je is een verzamelaar.En net als jij drink ik niet en daar heb ik zo mijn eigen hulpmiddelen bij als er een moment van trek is.@Anjo, ???@Soothe,Natuurlijk zit het allemaal in het koppie.Met een beetje fantasie noem je een trekperiode een gremlinvisite.En hoe zo een moment doorkomen is voor iedereen verschillend.Er is hier een grote verscheidenheid aan mensen dus ook veel verscheidenheid in hoe die momenten beschreven en bestreden worden.Ik zou het ook best wel klopgeesten willen noemen of vampiers of een trein die in volle vaart op je afkomt terwijl je vastgeklonken zit aan de rails.@Blacky,@Haddock,He, he. Toen ik met mijn klaplong in het ziekenhuis lag, kregen we bij onze kerstmaaltijd een flesje Mattheus rosé. @Tapas,@Anna,@Safi,Prima toch als dat voor jou werkt. Prima ADB. En ik ga niet over je heen lopen.Ik ben niet zo een dwangmatig type. Kijk die gestopte rokers die de fanatiekste aanhangers geworden zijn van clean air nederland.Je hoeft je niet te verdedigen. Ik wou dat ik het zo kon doen.@Spud,Het vooruitschuiven is ook een kwestie van wilskracht.En als er dan een morgen komt, zoals je zegt, dan is die morgen toch vandaag gaan heten en die morgen blijft de volgende dag.Snap je wat ik bedoel? Zelf raak ik de weg een beetje kwijt. @Marieke,Geniet van de dag.@Kaia,Er zit heel veel tussen de oren. Als dat daar niet zou zitten, hadden we toch een groot probleem.@Trees,Mag ik vragen wat piepeltjes zijn?Badkamer nog niet in orde. Meis, meis toch. Ken nog iemand met ongeveer dezelfde perikelen.De gedachte aan een alcoholvrij leven went echt. En het is niet eens zo een gekke gedachte, voor mij althans. Mij is geen advies gegeven door mijn hulpverleenster, want ik had zelf aangegeven dat ik niet meer wil drinken. Ze heeft wel het volste vertrouwen geuit dat dat mij gewoon zal lukken, omdat ik dat wil en voor mezelf alles in het werk heb gesteld.@Pepita,Een paar maanden geleden heeft mijn dochter een boek aangeschaft over hoe je dieren kunt teken. Dat heeft al tot prachtige tekeningen geleid. Met name haar tekeningen van roofvogels zijn prachtig.@Gem,We blijven er samen lekker vanaf. @Kate,Ik denk niet dat de hulpverleensters Meedoen wil aanmoedigen te gaan drinken. Nee, zij geeft aan dat hij, mocht hij zin hebben, waarschijnlijk zonder terug te hoeven vallen best wel eens een glas mag nuttigen. Dat is toch even wat anders. Meedoen is genezen.@Meedoen,Ik dronk om de smaak. Later is het drinken om de roes gekomen en niet zoveel later het dwangmatig drinken.De stof alcohol mag ik mijn lichaam niet meer aandoen. Als ik de smaak wil van, bestaan er thans vele alcoholvrije bieren en wijnen. Helaas moet je voor de gedesalcoholiseerde wijnen en sterkere goedjes even goed zoeken. In de schappen van de winkels vind je ze helaas nog niet. Toch is er al een handvol slijters in den lande dat gedesalcoholiseerde wijnen verkoopt.@Ferry,Fijn dat je zo mee kon genieten van de triomph van anderen. Dat geeft je vast weer de moed om vol te houden op de weg die je ingeslagen hebt.@KarelK,@BamBam, Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
peppashooter Geplaatst 15 december 2007 Rapport Share Geplaatst 15 december 2007 ruim drieeneenhalve maand geen alcohol,en,bored stiff.on a saturdayevening.sorry, moet even de gremlins wegmeppen.wie helpt er even? Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Vie Geplaatst 15 december 2007 Rapport Share Geplaatst 15 december 2007 Haddock, even tussendoor: ik heb mijn getuige uitgezogen en wil jou niet voor draakje zetten: het was een beetje eng, maar ik weet dat het helpt,Een paar jaar geleden werd een klein neefje van me gestoken door een wesp. Mijn moeder zoog meteen de plek uit, en spoog (of spuugde) het weer uit. Hij kreeg geen zwelling of pijn of niks, dus dit werkt echt!Alcohol is voor het eerst gestookt door de allereerste oermensen, net zoals ze al heel vroeg ontdekten dat ze wiet konden roken. De zucht naar verdoving of een hogere sfeer is dus van alle tijden. En helemaal niet laakbaar.We hebben het hier alleen over wij die er niet goed mee om kunnen gaan en erdoor in problemen komen. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
haddock Geplaatst 15 december 2007 Rapport Share Geplaatst 15 december 2007 quote: Originally posted by: peppashooterbored stiff. on a saturdayevening. Niet meppen, rustig ademen, pees terug, en letgo! Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
CPAS Geplaatst 15 december 2007 Rapport Share Geplaatst 15 december 2007 @Peppa,Prachtig. Van mij krijg je een gremlinmepper cadeau.Leef je uit!Kun je ze niet afschieten met je kruisbogen? Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
haddock Geplaatst 15 december 2007 Rapport Share Geplaatst 15 december 2007 quote: Originally posted by: BentheHaddock, even tussendoor: ik heb mijn getuige uitgezogen en wil jou niet voor draakje zetten: het was een beetje eng, maar ik weet dat het helpt, Een paar jaar geleden werd een klein neefje van me gestoken door een wesp. Mijn moeder zoog meteen de plek uit, en spoog (of spuugde) het weer uit. Hij kreeg geen zwelling of pijn of niks, dus dit werkt echt! Alcohol is voor het eerst gestookt door de allereerste oermensen, net zoals ze al heel vroeg ontdekten dat ze wiet konden roken. De zucht naar verdoving of een hogere sfeer is dus van alle tijden. En helemaal niet laakbaar. We hebben het hier alleen over wij die er niet goed mee om kunnen gaan en erdoor in problemen komen. Siert je, schoonheid! Die twee van mij snappen ze in de buurt ook weinig van, zijn de goedheid zelve. Liggen hier pontificaal op de bank! Ik zie ze wel kijken, en zeg dan gewoon: ik waak over hun, wie daar aan komt is zo goed als dood. En ik meen het nog ook. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Vie Geplaatst 15 december 2007 Rapport Share Geplaatst 15 december 2007 Goh, verveel jij je Peppah? Verveelde je je niet toen je dronk? Ik dacht dat je aan het dansen ging. Salsa zonder alc. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
haddock Geplaatst 15 december 2007 Rapport Share Geplaatst 15 december 2007 En wat hoorde ik het laatst wat op de radio was: Otis, met : I'm so tired of being alone, des mensens lot! Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
haddock Geplaatst 15 december 2007 Rapport Share Geplaatst 15 december 2007 Marion, hoe issie? Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
sneeuwwitje Geplaatst 15 december 2007 Rapport Share Geplaatst 15 december 2007 Hallo Haddock, ook weer terug in de stal? Leuk je te zien.Ik had gisteren even ingelogd maar er kwam visite, daarna kon ik niet meer inloggen. Ook niet gewoon via www.tactus.nl. Kromme tenen kreeg ik ervan. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Vie Geplaatst 15 december 2007 Rapport Share Geplaatst 15 december 2007 Ja precies, Marion, vertel eens?Haddock ik vind alleen zijn geen crime, juist eigenlijk wel leuk. Was ook een heel grote stap voor me om te gaan trouwen in maart. Maar je moet soms een stap nemen, en weer een stap, en nog een.Hierheen of daarheen, maar stilstaan vind ik maar niets.Voor mij was dat JA zeggen, maar voor een ander kan dat weer iets anders zijn.Groeien!Maar nou wil ik van jou horen Marion. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
sneeuwwitje Geplaatst 15 december 2007 Rapport Share Geplaatst 15 december 2007 Mijn sollicitatie is niets geworden. het was bij zware tbs,ers in een gesloten inrichting. Hele lange dagen maken. Maar omdat ik geen ervaring had met gesloten inrichtingen zag nmen het van hun kant ook niet zitten.Mijn man wilde tijdelijk wel vlees inpakken. Hij kon dan van 15 tot en met 24 december op dat bedrijf komen werken, maar toen werden we de volgende dag gebeld, dat het bedrijf hem te oud vond. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Vie Geplaatst 15 december 2007 Rapport Share Geplaatst 15 december 2007 En nu, Marion? Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
sneeuwwitje Geplaatst 15 december 2007 Rapport Share Geplaatst 15 december 2007 Maar nu geloof ik echt in toeval, echt waar.Ik ging zoeken voor mijn man naar werk op internet voor de regiotaxi, om daar misschien te kunnen invallen.Ik kom bij welzijnswerk uit en druk daar vacatures aan, toen zag ik dat ze daar pedagogisch mederwerkers zochten voor naschoolse opvang, voor 4 middagen. Maar helaas was die vacature 10 december gesloten. Ik bel die man op, die er als contactpersoon vermeld stond en vroeg hem of ik nog kon solliciteren.Hij vertelde dat er heel weinig animo was geweest, omdat de vacature niet echt naar buiten was gekomen. Ik vertelde hem dat ik al 10 jaar ped.med. was. Ik moest alles vertellen en hij zei, schrijf maar gauw een brief, want ik vind het heel goed klinken. Hij vroeg mijn naam, zodat hij hem alvast kon noteren en hij gaf mij zijn e-mailadres. Hoezo toeval... Ik keek voor mijn man, ik had deze advertentie normaal nooit gevonden, dus we wachten af. Weer een beetje een doel in het leven hebben lijkt me wel leuk. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
haddock Geplaatst 15 december 2007 Rapport Share Geplaatst 15 december 2007 Ophouwen met die kromme tenen, recht vooruit!Ik ben wel 'n ouwe meelezer geweest, hoor. Show me who I'm aiming at. I'll hit.The shootist Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
sneeuwwitje Geplaatst 15 december 2007 Rapport Share Geplaatst 15 december 2007 Hoe is het met jou Benthe ? ( ik moet nog even nalezen ) Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
CPAS Geplaatst 15 december 2007 Rapport Share Geplaatst 15 december 2007 @Marion,Wouw. Ik duim. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
sneeuwwitje Geplaatst 15 december 2007 Rapport Share Geplaatst 15 december 2007 Haddock, hoe staat het met de drank? Dat je nog wel hebt meegelzen vind ik grappig, lijkt me ook moeilijk om ons zomaar te vergeten;) Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
sneeuwwitje Geplaatst 15 december 2007 Rapport Share Geplaatst 15 december 2007 Fijn dat je duimt Corinne, maar kun je ook weer zitten? Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
safidepafi Geplaatst 15 december 2007 Rapport Share Geplaatst 15 december 2007 Hallo allemaal...ikheb visite maar was vergeten uit te loggen.Ik duim voor je Marion!Tot morgen.. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
sneeuwwitje Geplaatst 15 december 2007 Rapport Share Geplaatst 15 december 2007 Corinne, maar die man wist toen nog niet dat ik 53 ben, maar jij bent volgens mij 47, als ik me niet vergis. Volgens mij scheelt dat echt, als je nog onder de 50 bent met solliciteren. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Vie Geplaatst 15 december 2007 Rapport Share Geplaatst 15 december 2007 Kind, Marion, daar is geen beginnen aan, nalezen. Fijn om te lezen dat er toch een solli de goeie kant op gaat. Met mij is het best goed, neusje een beetje alle kanten op, blijf maar veilig even op het forum, dan drink ik niet.Wazzeggie Haddock? Ik weet niet waar jij op gaat aimen, maar jij vast wel. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
haddock Geplaatst 15 december 2007 Rapport Share Geplaatst 15 december 2007 Ik ben zo gulzig als 'n duim! Maar dat neemt niets weg, toch?De (niet zo) hopeloze Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
sneeuwwitje Geplaatst 15 december 2007 Rapport Share Geplaatst 15 december 2007 hihi Benthe, mijn engels is al zolang geleden, dat ik ook niet alles kon vertalen, wat Haddock schreef, maar ik wou niet als het domme blondje overkomen en daarom zei ik maar niks. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen
Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten
Account aanmaken
Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!
Registreer een nieuw accountAanmelden
Ben je al lid? Meld je hier aan.
Nu aanmelden