Spring naar bijdragen

Zaterdag, 15 december 2007

Gem

Aanbevolen berichten

• Antwoorden 222
  • Created
  • Laatste antwoord

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

quote:

Originally posted by:
safidepafi

en wordt geregeld gewoon even moe van dat vechten van het hoeft niet/ het mag niet/ ik wil het niet.

Dat snap ik ook helemaal. Met het risico van vloeken in de kerk: ik vind dat hele ADB concept zo slecht nog niet. Zal voor iedereen anders zijn, maar toch. Ik vind soms dat mensen hier net zo dwangmatig met stoppen bezig zijn zoals ze vroeger met drinken bezig waren. Geen veroordeling, hoor, er zullen er zat zijn die het alleen op die manier redden.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Dankjewel voor je uitleg Safi. Als dat voor jou werkt is het okee, toch? Voor mij zou het het begin van de herhaalde neergang zijn. Maar dat voelt zo voor mij hè, hoeft niet voor jou of een ander.

Marieke dat vind ik nou ook, joepieee, de zon gaat op en ik heb niet gedronken. Vanmorgen zag ik die zo mooi roze op gaan boven de Maas, met een blauw waas erboven. Dan denk ik ook wel eens, wat leuk, vroeger had ik dat door een roes gezien, of helemaal niet want dan lag ik nog op bed.
Ik feliciteer jou met de beloning van je zus, de sauna.

Haddock ik wil ook altijd alles met de botjes er in. Kip is ook veel lekkerder om te kluiven dan die droge filet.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

quote:

Originally posted by:
safidepafi

Haddock...daarom koop ik nu 25 cl flesjes..dat zijn net twee kleine glazen wijn en daar doe ik dan de hele avond mee en wil ook niet meer. De volgende dag ook niet.

Dat moet ik nog eens leren. I do need ample suply! Resten van 'n onmatig leven?

Never enough Haddock

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Goede zaterwaterzonderkaterdag,

quote:

Originally posted by:
safidepafi

Dus 3 keer per maand gematigd drinken is misschien niet wat ik wil maar is wel 'normaal' drink gedrag volgens mij.

Laat mij nou eens even lekker wél over je heen vallen Safke (je moet maar zo denken: ik ben ook maar een vrouw alleen, wil ook wel eens wat onder me :P ).

Wat is dit: jouw zaterdag-clausule?

Ondanks dat je zo goed met jezelf bezig bent en jouw drankgedrag niet meer te vergelijken is met hoe het was: waarom vandaag niet besluiten niets te drinken, dan doe je in ieder geval vandaag niet iets wat je misschien niet wil!

Gisterenavond was ik op een feestje met 'normale' drinkers, maar ze werden steeds lallender en doorzichtiger, terwijl ik lekker los ging op een colaatje (en dan dacht ik dat spa rood heftig was...).
Los gaan, maar dan zonder ongewenst/onbedoeld controleverlies, en dan dwars door de stad langs allemaal zwalkende mensen in het warme autootje naar huis rijden, dat is het toch wel helemaal!
Ik heb weer eens mogen ervaren hoe onaantrekkelijk mensen van drank worden, en hoe het tussen de oren zit te denken dat het de drank is die je losser maakt...ONZIN!
Door bewust tussen drinkenden te staan, werd ik ook weer geconfronteerd met hoe ik zelf was met drank (en vaak was ik nog veel erger): ik krijg er met terugwerkende kracht werkelijk nog schaamte over, wat ben ik super opgelucht dat ik niet meer die vrouw hoef te zijn, dat ik gewoon mezelf kan zijn: absoluut niet braaf of saai, maar wel met zelfrespect!
Het gekke is dat ik nu toch een beetje een kater heb, in de zin van merken dat ik het laat heb gemaakt en middenin rook- en drankgeuren heb gestaan. Ook dat zit dan voor een deel dus tussen de oren?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hee, niet vloeken in de kerk hè Pip?
Voordat ik de knop omzette ben ik zo vaak nog op mijn bek gegaan, en dan ook heel erg op mijn bek.
Ik voel me nu niet trots of beter dan een ander dat ik vijf maanden niet meer drink. Het voelt voor mij geestelijk wel beter, anders was ik hier niet om van jullie te leren en vaak steun te krijgen.
Tuurlijk zou ik wel willen dat iedereen niet meer drinkt, want voor mijn gevoel is dat het beste. Maar dat hoeft voor een ander niet zo te zijn.
Dat is ook het leuke van het forum, dat iedereen kan vertellen hoe het omgaan met drinken verloopt.
Het enige dat ik niet goed kan zetten is, mensen die met drank op, op het forum komen. Daar word ik boos van.
En dat is ook heel persoonlijk. Het brengt mij van mijn stuk (Anjo).
Ik ga even met hondje een rondje.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Goedemiddag piepeltjes!

Heerlijk, zaterdagmiddag! Lekker uitgeslapen, schoon gedouchet en nu lekker mer een kopje échte koffie de Volkskrant spellen. Nog wat hout uit de schuur (bij mij komen ze helaas uit netten, Haddock, en niet zoals bij jou van de bomen!) en dan komt mijn middag wel om!
Ik wens iedereen het ultieme weekendgevoel toe!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hoi allemaal,
Haddock, leuk dat je er weer bent.
Toen jij wegging, kwam ik net op het forum, dus ik ken je nog niet zo goed.
Zijn de Dames honden of katten?

Wij op het forum zijn ook allemaal beestengekken, ik ken bijna niemand, die ze niet heeft.
Zelf zijn wij de trotse bezitters van 1 hond en 3 katten en heel beestenspul dus.
Ben vanochtend al 2 uur in de polder geweest met onze hond.
Er stond in een wei een hele grote zeeuwse knol met haar veulen, allebei zwart.
De moeder had prachtige grijze manen, ze waren echt beeldschoon.
Ze stonden daar in de ochtendzon en in de vrieskou, mooi te wezen.
Ik ga ze straks even fotograferen. Ben dierenschilder weten jullie nog)

Safi en Benthe,
Het is inderdaad makkelijker om helemaal niet te drinken, af en toe te drinken, want dan moet je de keuze toch steeds weer maken.
Door de week niet en in het weekend wel is echter van veel mensen die ik ken het motto.
Ik schrijf met Miep, die het zo doet en een aantal collega's van mij (incusief de vervelende direkteur)
drinken alleen in het weekend.
Ik vind dat van mij een goed streven en probeer me daar ook aan, maar het blijft opassen geblazen, want alcohol is en blijft gif.

Voor iedereen een hle fijne dag, geniet ervan.
Iedereen, die het moeilijk heeft sterkte en wie iets heeft te vieren gefeliciteerd.
Ik ga de zaterdagklussen doen en vanavond kom ik nog wel even binnenpiepen

Liefs van Pepita

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Anjo, gaat alles wel goed met je?

En Kaia, ik heb jouw ''nee, dank u'''s gelezen bij tips en adviezen! Prima voor mensen die moeilijk nee kunnen zeggen om eens door te lezen! Ik zal ze in ieder geval eens goed oefenen, want ik kan altijd moeilijk: ''NEE"" Punt. zeggen. Ik ga altijd teveel uitwijden, verhalen eromheen breien enzo!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Goedemiddag!

Safi, Benthe, Kaia en anderen die zich hierover uitgelaten hebben:
ik denk dat het een grote dikke vette griezelige gremlin is die weer om de hoek komt kijken Safi. Wat voor mooie motieven je er ook aan geeft!! Eens een alco altijd een alco, helaas is dat waar. Tenminste IK kan het nu niet anders zien! Dat betekent dat ik altijd op sommige tijden behoefte zal hebben om een glas te nemen. De ene keer is dat moeilijker dan de andere keer!
Ik ben ervan overtuigd dat als ik nu een glas nuttig dat er weinig gebeurt, MITS het maar bij dat ene glas blijft (of 1/4 liter wijn, staat toch anders dan 25 cl). Maar dan????
Ik heb voorheen al zoveel die afspraak met mezelf gemaakt en ALTIJD ging ik dan meer drinken. Het lukte 1 dag (vaak nog niet eens) en dan dronk ik er weer meer!
Als ik dus dat glas of dat kleine flesje zou nuttigen, ga ik weer in die val trappen, waarin ik al zovele jaren ben getrapt. Het zou wel erg onrealistisch zijn om te denken dat ik nu opeens het wel zou kunnen!
Dus ik neem dat glas niet, wel zo lekker duidelijk voor mezelf.
Duidelijkheid heb ik nodig, hebben veel mensen nodig. Bewust zeg ik niet iedereen, want er zullen wel uitzonderingen zijn, maar ik ken ze niet!
Kijk hoelang je droog staat Safi! Je zegt zelf dat je na 7 a 10 dagen weer de behoefte voelt komen.
Kijk naar je stopdatum...gaat er dan geen lampje branden? Je zit weer in de gevarenzone!
Je gaat weer argumenten bedenken, waarom je weer mag!
Ik ga niet uitwijden wat dat ene glas zou bijdragen....

Wil je serieus van die troep afblijven dat moeten sommigen van ons (waaronder ik) niet meer proberen sociaal te drinken, dus 1 of 2 glaasjes.!!
Die gremlin komt bij mij ook regelmatig langs hoor. Zeker met al die reclames van koele flessen JWW met condensdruppels erop! De wetenschap dat bij het eten een glas erg lekker zou zijn enz.
Voor mijn gevoel zou ik dan me in de gevarenzone begeven als ik het zou proberen. Dan heb ik deze lange maanden van hard werken aan mezelf, de ellende van de eerste tijd afkicken (geen pretje) enzovoorts VOOR NIETS hebben gedaan. Ik ken mezelf dan mag ik hopen weer opnieuw op te kunnen krabbelen en dan kan ik weer opnieuw beginnen.
Geen zin in! Zonde van alle moeite!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Haddock, mijn ex en ik hebben jaren geleden een boxer uit België gehaald, pup nog, en bij dat nest zat ook een witte bij, die mochten we voor een zacht prijsje ook meenemen, ''want'' zo sprak de fokker ''in België worden ze meestal doodgesmeten!".
Toen ik naderhand nog belde omdat ik hem dan eigenlijk wel wou hebben (stel je voor! een boxer wegsmijten! - de andere term gebruik ik maar niet!) had-ie gelukkig al een baasje.
Jouw boxers hebben zeker nog een korte staart, of zijn ze al van de laatste lichting? Ik moet altijd even wennen aan een boxer met lange staart! Mijn familie heeft een lang verleden met boxers, mijn grootouders uit 1901 staan en al mee op de foto - en met ongecoupeerde oren!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

16 Kuub??? Ik red het met 5 a 6. Wel vnl. es, berk en dat soort hout, moet het bij gebrek aan bos met eigen kweek en dat van de buren doen. Snoei ik natuurlijk geheel belangeloos.
In de badkamer heb ik naast de CV radiator ook 'n kleine oliegevulde elektrieke. Voor als de kachel snort.

Chainsaw Haddock

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hoi Benthe,

quote:

Originally posted by: Benthe
Nou is toch niet helemaal waar Ziza, want als iemands opinies jou niets kunnen schelen, dan zou je ook niet met de 12 stappen van de AA mee zijn gegaan. Dat is ook ooit maar iemands opinie geweest, nietwaar? Dat het voor jou en veel anderen werkt is fantastisch.

De 12 stappen van AA zijn geen opinie.... het is een methode toegepast door ongeveer 100 mannen en vrouwen en die hebben samen het grote boek van de AA geschreven nadat ze op basis van hun ervaringen met het 12 stappen programma nuchter zijn gebleven...

Love and peace
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Pippi, ieder zijn ding!! Als iemand (Safi o.a) er mee kan leven om iets te nemen, wie
ben ik om het vingertje te heffen.
Toch neem ik de vrijheid om aan te geven dat het tricky is. Zeer Tricky!!

A : Je houdt de smaak(het is toch wel lekker)

B : Je geest stelt zich weer in op een volgende, ik heb trek gedachte.

En eens gaat het fout. Kan lang, kan kort duren, maar fout gaat het gegarandeerd.

Ik spreek voor mezelf, een ieder doet maar! Voor mij is dat op drijfzand lopen!!!

Groet.

P.S En mocht het(wat ik niet denk) nooit fout gaan, dan is er GEEN probleem in relatie tot alcohol!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Haddock, De ware alco staat niet op en gaat rustig verder. Binnen de kortste tijd ben je
waar je was.
Ook ontken ik mijn terugvallen niet!! Misschien weet ik het daarom goed.
Ik zei, ieder zijn ding. Men doet maar. Voor mij is het niet weggelegd.

En...voor de doorgewinterde alco ook niet.
Groetje.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden

• Nieuwe aanmaken...