Spring naar bijdragen

Zondag 16 december

Anna

Aanbevolen berichten

Anjo ik ben blij voor je dat het weer goed met je gaat en dat je zo'n prettig contact met je zoon hebt gekregen. Maar waarom zet je af en toe van die merkwaardige, onduidelijke postings op het forum, en waarom leg je dan achteraf nooit uit hoe het zit, ondanks alle ongeruste vragen?
Ja, dat je met een kalmeringspil naar bed bent gegaan. En dat je nu aan de antabus bent.
Ik vind dat toch niet zo leuk hoor, dat soort berichtjes. Andere mensen maken zich zorgen om je, ik ook, en dan ben je hop, weer weg, en kom je na een tijdje weer terug alsof er niets aan de hand is.
Ik weet niet hoe het met de anderen is, maar ik ben wel een mens met bezorgdheid hoor. Of geef jij niks om de mensen op dit forum en gebruik je het alleen als uitlaatklep?
Dat kan natuurlijk ook.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

• Antwoorden 191
  • Created
  • Laatste antwoord

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Benthe,
Ik begrijp wat je zegt. Helaas hebben mijn inslapers het neveneffect van dronkenmanspraat, staat letterlijk in de bijsluiter en ben ik vaak vergeten wat ik gedaan of geschreven heb.
Plus dat ik te vaak gedronken had.
Het gaat dus eigenlijk niet zo goed en mijn zoon vertelde mij dat hij voelde dat ik niet meer vocht.
Mijn kind heeft genoeg op zijn bordje gehad dit jaar, hij heeft nu rust nodig.

Het spijt mij dat je denkt dat ik om niemand geef op het forum. Ik geloof ook niet dat dat gegrond is.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hoi Benthe,

Ik zou het fijn vinden als je mensen op een wat positievere manier zou willen benaderen...

De manier waarop je vraagt of Anjo niks geeft om mensen op dit forum is in mijn ogen kwetsend en uitlokkend...Het is suggestief...en het is niet de eerste keer dat je mensen een steekje geeft om vervolgens in je volgende zin alvast te verontschuldigen met zinnen als "het is niet kwetsend bedoeld" of "ik bedoel er voor de rest niets mee".... ik vraag me af wat het nut daar van is ?

Er zijn mensen op het forum die alcoholproblemen hebben van een heel ander kaliber dan jouw alcoholprobleem...misschien dat je daar rekening mee wil houden...

Voor jou is het een kwestie van wat wilskracht en gevoel en richting geven... helaas geldt dat niet voor iedereen hier...integendeel was het maar zo simpel...

Ik heb alle respect voor de manier waarop jij je je alcoholprobleem aanpakt...geef andere mensen dan ook de ruimte om het op hun manier te doen zonder daar denigrerend over te zijn...

Love and peace

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Tja, ieder mens is anders, en ik ken Anjo ook al wat langer en dat gebeurt vaak uit impulsiviteit... dus niet heel bewust zo gepland.. toch Anjo? Omdat ik dat gedrag herken maak ik me minder snel zorgen denk ik, het hoort gewoon een beetje bij de gebruiksaanwijzing die sommige mensen hier hebben. Als ik het niet goed zeg dan moet je het zeggen hoor Anjo want ik weet dat je heel betrokken bent bij iedereen en dat je zeker mensen niet wilt kwetsen, allesbehalve dat, maar soms groeit alles even boven je hoofd en dan moet dat eruit en dan ben je weer weg, zo werkt dat nou eenmaal tenminste zoals ik het zie.

Tjonge ik ben best geëmotioneerd, er was net een prachtige documentaire over Lennaert Nijgh op tv.. een (oud) stadsgenoot en verder ben ik met zijn teksten opgegroeid, de enige niet klassieke elpee die we thuis hadden was van Boudewijn de Groot en die draaide ik grijs.. vond de teksten altijd geweldig. Trouwens ook zo iemand die aan verslavingen ten onder is gegaan helaas. Het was erg mooi, de moeite waard om eens terug te kijken via uitzending gemist!!

En nu moet ik verder met de belangrijkste foto's, de rest heb ik al uitgezocht maar dit is het stukje wat ik altijd maar uitstel grmpfff... okee, daar gaat ie, ik ga er aan beginnen!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hallo mensen, hier ben ik ook weer even. Ik heb niet alles teruggelezen en ga zo nog even strijken en vouwen.
Zo te zien gaat het goed hier. Ik heb vandaag een alco vrije dag gehad, gister en eergister wel wat gedronken.
Nou ja, beter 3of 4 alco vrije dagen in de week dan elke dag alco. En zo doe ik het maar op mijn manier denk ik.
Nou iedereen weer een fijne avond verder en tot laters. liefs Visje

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Gelukkig heb ik het dan goed uitgelegd Anjo,

het heet Borderline en is best lastig om te hebben, dan zijn dingen vaak erg zwart wit, goed of fout, gevoelens vaak erg heftig en is men geneigd om impulsief te handelen zonder over de consequenties na te denken, dat komt pas later. Dat doet iemand niet bewust, dat is de aard van het beestje.. maar als je daar nooit mee te maken hebt gehad kan ik me voorstellen dat mensen denken dat het onwil is, en Anjo, ook voor jou, het is geen onwil, het is eerder onmacht.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hai Bammie, ben ik nog weer even!:)
Ik geef het ook niet op hoor, maar ik ben waarschijnlijk nog steeds niet gemotiveerd genoeg om volledig te stoppen. Ik ga mijn schouders er weer onder zetten om gematigd te drinken. Jullie zullenwel denken, daar heb je haar weer !, maar nou ja, zo ben ik nou eenmaal, mij kop stoten en weer op krabbelen.
Doei!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik heb vanmiddag lekker gewandeld. Ik geloof dat ik er zowaar een beetje aan begin te wennen dat ik alleen ben. Ik heb een goeie dag gehad.
Stond strakjes te koken met een Rivellaatje. Bedacht me dat ik dat anders deed met bier en/of rode wijn. En dan had ik, zeker op zondag, al aardig wat op tegen zessen:angry:.

Heerlijk dat ik dat niet meer hoef!

Ik ga een kopje thee zettenB)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ziza, ik heb mezelf een fijne wandeling gegeven met vier honden. En dat was erg leuk. Mijn oude sok hond liep braaf met mij mee, terwijl het jongere spul aan het racen was. Ik voelde me goed en rustig. Ik had niet iemand anders nodig om me goed te voelen. Ik voelde me niet alleen, niet zielig, ik had het naar m'n zin. Ik heb wel geprobeerd of er iemand met me mee wilde maar de mensen die ik belde hadden al wat anders. Ik voelde me daar niet rot over, niet afgewezen maar het was ok.

Dat is wat ik mezelf gegeven heb. Ik heb en had vaak iets of iemand anders nodig om het naar m'n zin te hebben. Dan wilde ik dat de 'ander' mij gelukkig maakte. Nu heb ik mezelf dat vandaag gegeven.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Heerlijk toch Bambam...om inner peace te ervaren...

Mijn dag zat vol met geschreeuw en gespeel van de kids... mijn vriendin was naar een meditatiemiddag in Leiden... en ik moet zeggen dat het dan weer een stuk moeilijker is om inner peace te bereiken....hahaha... het kan alleen maar als ik ze op dat moment accepteer zoals ze zijn ... echter er waren ook momenten dat ik ze wel achter het behang kon plakken... ach ik heb er wel van genoten als ik er nu op terug kijk... vooral het dansen met z'n drietjes was te gek...(dancing queen van Abba)....

Love and peace

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Especially for you van kylie en Jason:huh:

Het beste dansnummer met je baby in je armen. Wel om 4 uur in de morgen terwijl de andere twee
toch naar school gebracht moesten worden. Maar ach, tegen zo'n danspartner kan geen slaap op.
Al weet ik bijna zeker dat ik dat toen niet altijd zo beleefd heb.;)

aanpassing want wine en wink liggen dichtbij elkaar

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden

• Nieuwe aanmaken...