safidepafi Geplaatst 18 december 2007 Rapport Share Geplaatst 18 december 2007 Waarom zijn die dingen altijd zo duur..maar je kan wel een gedeelte vergoed krijgen via de zorgverzekeraar onder Alternatieve geneeswijze Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Mieke Geplaatst 18 december 2007 Rapport Share Geplaatst 18 december 2007 Safi, waar kun je die info vinden om je brain te trainen? Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
safidepafi Geplaatst 18 december 2007 Rapport Share Geplaatst 18 december 2007 Nee Benthe NIET lezen...je moet je ogen rust geven en je hersenen ook...lastig maar beter en een zonnebril opzetten een zo donker mogelijke:P Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
safidepafi Geplaatst 18 december 2007 Rapport Share Geplaatst 18 december 2007 even erboven heb ik een link aan BB gegeven MiekeTrouwens nog 1 nachtje slapen en dan is Stien 1 jaar droog (achter de oren hihihihi) Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Houtje Geplaatst 18 december 2007 Auteur Rapport Share Geplaatst 18 december 2007 O ja over het borstenprobleem nog even om het verhaal af te maken: ik heb ze laten verkleinen ook een oplossing. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
anjo Geplaatst 18 december 2007 Rapport Share Geplaatst 18 december 2007 ik moet nog even terug lezen maar mijn oog viel op een bericht van Bambam.Het is hier stralend weer, strakblauwe lucht. En na mijn eerste rillingen we gingen ben ik zowaar een blokje om gegaan.De fotograaf had de suggestie om eerst maar wat make-up op te doen:devil: En omdat mijn paspoort met spoed moet kostte dat meer dan mijn weekbudget:angry:Dus moet ik eerst ga bedelen bij ex en morgen terug.Ik voel hem al komen dus ik kruip lekker met mijn dekbedje op de bank en ik ben vandaag even niet meer thuis.Echter de wandeling was heerlijk, liep langs de boer en moest gelijk aan Pippi denken over haar opmerking over varkentjes en sex. Liep dus gewoon te lachen in mijzelf. Maar mensen hier vinden mij toch al vreemd dus he, who cares?Safi,Ik val heel lastig in slaap. Als kind al dus vandaar de inslapers. Maar ik merk nu dat ik het deze maand toch wel moeilijk heb. Er gaat heel veel door mijn hoofd. Het is echt een tropenjaar geweest en ik zie dat het slechter gaat met X. Over 2 weken wensen wij elkaar allemaal gelukkig nieuwjaar, ik vrees dat 2008 niet echt gelukkig gaat worden. En dan ben ik heel reeel en zie hoe vaak ik de mist in gegaan ben dit jaaren dan met de brief van zoon lief in gedachten ga ik heel erg twijfelen of ik de kids wel op kan vangen.Dan hou ik mij maar vast dat toen de kinderen klein waren en X nooit thuis was, ik het wel aan kon.En dat hij vooral de nadruk legde op hoe sterk ik was en hij dat nu even niet zag.Het word erop of er onder en voor hem wens ik dat het erop word.Gelukkig kan ik wel zien dat dit jaar buitengewoon zwaar is geweest en dat je dingen toch moet verwerken. mijn baan kwijt, mijn passie kwijt, in een week 3 vrienden met die kutziekte, toch nog steeds ziek en wat ik heel moeilijk vond was te zien dat bij X er geen huiselijkheid was. Iedereen ging maar zijn eigen gang. Ik heb mijn kind opgegeven om,dat ik dacht dat het beter was voor hem nu twijfel ik.Voor al mijn fouten en dat zijn er veel weet ik dat ik wel een warm persoon ben. Tenminste dat zeggen "ze". Maar gedane zaken nemen geen keer.Ik ga even bijlezen er is iets met Anna begrijp ik. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Houtje Geplaatst 18 december 2007 Auteur Rapport Share Geplaatst 18 december 2007 Volgens mij kan geen enkel mens dezer dagen zonder make-up tenminste ik smeer er lustig op los..... foto of geen foto ik ga niet als Kerstlijk wandelend door de Kringloopwinkel (en hier ga ik NIET over doordenken want ik hóór jullie al denken) Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
anjo Geplaatst 18 december 2007 Rapport Share Geplaatst 18 december 2007 Oke bijgelezen.Anna, het is even kommer en kwel. Alles in je mond doet ontzettend veel zeer. Bij mij zeiden ze neem maar een asperine maar dat werkt om de een of andedre reden niet. Dus als je zoon en jij geen pijn stillers krijgen vraag dan vanmiddag om een recept. Echt doen. Ik krijg liever een baby dan dat ik een verstandskies moet laten trekken. En dan voel je ook gelijk je hand niet meer. Heb je het laten checken?Volgens mij niet. Toch even doen. Ik heb wel eens mijn hand in olie gestopt om te kijken of het al heet genoeg was, Gefrituurd handje. Na 2 uur zei ik tegen X volgens mij gaat dit mis. Ik zat binnen 10 min. in het ziekenhuis. hij was het blijkbaar met mij eens. Omdat ik natuurlijk gedronken had kreeg ik geen pijn stillers mar wel een zalf. Als je het verband eraf haalt maar niet de zalf is het om te harden.Ja die truc met de tape ken ik ook. Maar ik ben heel tenger en mijn boezem enorm. Het werkt wel maar je krijgt toch een boobjob effect. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
anjo Geplaatst 18 december 2007 Rapport Share Geplaatst 18 december 2007 Houtje,Ik zit niet met rimpels in. Die had ik al toen ik 20 was dankzij mijn echte tropenjaren. Maar ik heb geen ooglid meer en dat zit nij zo dwars dat ik het liefst niet meer in de spiegel kijk. En vandaag kostte het al mijn puf om te gaan. Ik kan er niet wakker van liggen. Wie kijkt er nu in mijn paspoort?Vind het wel een teken van kracht dat je dat doet. Het bomt mij echt niet meer en dat is vel vreemder verwacht ik.Goed ik ratel, ik zal proberen mij in te houden. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
stien Geplaatst 18 december 2007 Rapport Share Geplaatst 18 december 2007 Saf; Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
stien Geplaatst 18 december 2007 Rapport Share Geplaatst 18 december 2007 probleem hier, wil wel reageren maar voel me totaal geblokkeerd.Beterschap en sterkte voor wie het nodig heeft. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
safidepafi Geplaatst 18 december 2007 Rapport Share Geplaatst 18 december 2007 Lieve AnjoVolgens mij zijn veel mensen hier op het forum veel te hard voor zichzelf. Jij bent nu al bang dat je niet gelukkig gaat worden in 2008 omdat je dit jaar zo vaak de mist in bent gegaan. Maar soms moet je juist gaan kijken hoe vaak je het GOED hebt gedaan. Dus meer kijken naar het halfVOLLE glas en en niet het halfLEGe glas principe.Je hebt verscheidene dierbare mensen dit jaar bijgestaan bij hun sterven en dat is een topprestatie die niet veel mensen je na kunnen doen. Dat zou elke keer dat je de mist in bent gegaan toch moeten kunnen uitvlakken?!!En je kids zijn nu toch volwassen mensen die ook net als alle andere volwassen kinderen moeten leren vallen en opstaan. Natuurlijk kun je hun bijstaan en laten zien dat je er altijd voor ze bent zo goed als JIJ dat KUNT met je eigen vallen en opstaan maar je hoeft ze toch niet meer op te vangen Ze zijn toch volwassen!?En dat je zoon je nu wat zwakker ziet is toch ook alleen maar volwassen van je dat je niet altijd sterk kunt zijn is toch menselijk. Natuurlijk moet je voor jezelf blijven vechten en vooral van die drank afblijven zoveel als je kunt en nog een beetje meer maar dat jenu een periode van zwakte voelt na alles wat je hebt meegemaakt dit jaar is toch normaal.Je zegt het wordt erop of eronder maar ik denk dat het erop wordt want je schrijft hier mee met allemaal lieve mensen die je er wel door heen gaan trekken. Als je eronder ging zat je nu in je eentje te kluizenieren en had je geen behoefte aan kontakt.Jij hebt dat wel dus voor jouw wordt het EROP of je er zin aan hebt of niet je bent een VECHTER.En fouten heeft iedereen Anjo..het goeie is te veranderen wat je kunt en accepteren wat je niet kunt veranderen...je bent en blijft menselijk dat is toch ook veel warmer en echter dan een perfectionist!Zet hem op meid of zo als we het hier in Grunn zeggen KOP der VEUR! Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
tapas Geplaatst 18 december 2007 Rapport Share Geplaatst 18 december 2007 Houtje die boom heb ik ook gehaald, die van 23 alhoewel ik die ene met het plakkertje heb genomen voor 18 zoveel... het zijn zwarte en witte boompjes (ik heb toepasselijk de zwarte genomen) van ca 90 cm hoog. Verder heb ik bij de blokker van die puntmutsjes gekocht van riet met lampjes erin voor 3 euro per stuk, dus nu is het hier ook in de kerstsfeer voor weinig.Ik heb lang geslapen in tegenstelling tot velen hier... was ook wel erg moeIk heb net het plasje van kat naar de dierenarts gebracht, kan na 13.00 bellen, maar het is wel zeker dat ze een blaasontsteking heeft, grmpfff. Ze is nog maar anderhalf dus om nu al aan de antibiotica te moeten vind ik balen, morgen moet ik met kat komen maar hopelijk kan ik vandaag al wat medicatie halen.. altijd rot als die beessies ziek zijn! en nog rotter voor de portemonee helaas...okee, douchen en dan maar eens aan de dag beginnen (heb wel al hardgelopen hoor) Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
safidepafi Geplaatst 18 december 2007 Rapport Share Geplaatst 18 december 2007 Stien ik geloof nogal in Chakra's en dan krijg je dit als antwoord. wie het niet interesseert...scrollen!!Blokkades ontstaan doordat je dingen niet hebt geaccepteerd. Het stroomt niet omdat iets niet doorwerkt is. Je bent blijven steken. Je ontloopt een verantwoordelijkheid, een confrontatie, een gevoel. Je laat dingen liggen. Je weigert iets in te zien. Je weigert iets toe te laten.Wanneer een handeling, een gedachte, een ontmoeting gepaard gaat met pijn, met angst, met een vluchtneiging, dan ben je op een blokkade gestoten.De pijn, de angst, de emotie, zij komen allen uit een diffuus, verborgen onbewust gebied van jouw geest. We noemen dat het schaduwgebied. Het is niet alleen het negatieve wat daar verborgen ligt. Ook positieve eigenschappen of vermogens, kwaliteiten die je niet in je leven hebt ontwikkeld, kunnen blokkades vormen.Wanneer je eenzijdig met het denken werkt en nooit toekomt aan rust en creatieve uitingen kan dat evenzeer vanuit het onbewuste treffen, als wanneer je 'slechte' neigingen hebt onderdrukt.De sleutel tot de oplossing is wat in de duisternis van het onbewuste ofwel de schaduw verborgen ligt, in het licht van het bewustzijn te brengen. Licht verdrijft altijd de duisternis. Zie wat er is, wat er gebeurt. Durf te kijken. Durf te zien dat ook dat verborgene 'jij' bent. Je bent niet alleen het door jou erkende 'ik'. Wat bij jou verborgen blijft, zal zich altijd naar buiten toe manifesteren. Al zeg je iets niet, mensen zullen het voelen. Wanneer je iets onbewust verstopt, zal zich dat ook aan jou en aan anderen kenbaar maken.Uiteindelijk ben je heel de mens, met alles wat daar in zit en dat is niet altijd even fraai. Laat het toe, zie de beelden, ervaar de gevoelens. Beleef de pijn. Loop er niet voor weg. Veroordeel niet, want anders bouw je weer nieuwe weerstand op, je gaat immers een strijd aan met de aan het licht gebrachte tendensen. Deze werken in het verborgene, en derhalve valt het niet te voorspellen hoe zij zullen reageren, wanneer je ze (wederom) wegdrukt. Jouw 'ik' heeft daar geen enkele zeggenschap over. Elke bewuste actie jouwerzijds roept alleen maar een tegengestelde reactie op. Roep het dus ook niet op, maar laat het vanuit zichzelf opbloeien wanneer het zich aandient, wanneer het er is. Laat het komen, maar leef het niet uit. Voel je bv moordneigingen t.o.v. iemand, dan is de eerste gang niet naar de keukenla. Ga er bewust helemaal in zitten. Beleef de opkomende gevoelens, schrijf ze op, teken ze, beeld ze uit. Je kan zo wellicht ontdekken wat hun bron is. Kom je er niet alleen uit, ga er dan niet alleen mee zitten, maar deel ze met een vertrouwd iemand. De biecht was zo gek nog niet, wanneer hij gemeend was en niet bedoeld als een gemakkelijke afkoopsom.Wanneer je iemand -bewust of onbewust- gekwetst hebt, deel dan je inzicht met die ander. Je kan zo aan beide kanten de problemen oplossen.Laat alles maar aan het licht komen, want zo wordt het aan de duisternis onttrokken en verliest het zijn tegen jou gerichte energie. Je luistert nu serieus naar jouw innerlijk. Dat is genoeg. Span je niet in. Loslaten is toelaten. Ga niet spitten, zoek niet, analyseer niet, maar zet alleen de deur open.Wanneer je je zo opstelt, en er geen gevecht meer plaatsvindt, zullen vanzelf innerlijke aanwijzingen volgen, die per definitie constructief van aard zijn.Het leven streeft naar een totaliteit, het leven wil de tegenstellingen verenigen, zodat er Eenheid ontstaat. Alles bestaat als een manifestatie van die Eenheid. Elke afwijzing van een deel van het geheel zal het Leven beantwoorden met pogingen om het afgewezene alsnog te doen aanvaarden. Wanneer je je opstelt zoals voorgesteld, werk je dus mee aan de bedoelingen van het Leven zelf. Vandaar dat het Leven je de aanwijzingen zal geven voor je verdere stappen. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Anna Geplaatst 18 december 2007 Rapport Share Geplaatst 18 december 2007 Wat is er Stien? Gooi het er gewoon uit meid!Zo, wij zijn voorzien van voldoende vloeibaar voedsel. Even langs de huisarts voor mijn hand (ik moest toch de ontslagbrief van mijn zoon wegbrengen), en nu heb ik zalf, gaasjes en verband. Pijnstillers zijn er ook voldoende, dus het komt goed.Houtje, had je me eerder moeten vertellen dat je gloeiend hete soep niet in een blender moet doen. Ik wÃlde het ook met de staafmixer doen, maar die kan ik sinds de verbouwing van mijn keuken niet meer vinden! En inventief als ik ben doe ik dan gewoon maar het eerste wat in me opkomt.Het is overigens zeer goede zelfgemaakte soep, getrokken van kippenpoten (de áchterpoten Fran), met heel veel verse groenten. Hij moet tenslotte wel nog iets fatsoenlijks binnen krijgen.Anjo, ik heb jaren geleden ook een keer hete olie over mijn hand gekregen, maar ik ben toch nooit op het idee gekomen hem in het frietvet te steken! Moet waanzinnig veel pijn gedaan hebben.Wat belachelijk dat die fotograaf geen foto van je wil maken zonder make-up. Het is toch jouw zaak hoe je erop staat!Zo, ik ga me maar even geestelijk voorbereiden op de tandarts.Laterssss Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
anjo Geplaatst 18 december 2007 Rapport Share Geplaatst 18 december 2007 Ik krreg net snert van een buufje omdat ze vond dat ik er pips uit zag. Heel lief natuurlijjk maar het zit wel vol met biggen. Wil iemand snert? Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
anjo Geplaatst 18 december 2007 Rapport Share Geplaatst 18 december 2007 Hallooo Anna, denk je nu echt dat ik mij door een fotograaf in dit dorpje de les laat lezen? Ikm dacht het niet. Het is totaal niet belangrijjk hoe je passport eruit ziet. Maar ergens heeft hij wqel gelijk. Ik leek verdacht veel op mijn moeder:D Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
safidepafi Geplaatst 18 december 2007 Rapport Share Geplaatst 18 december 2007 met biggen...BUHHHH:devil::angry: maar wel lief van je buuf:D Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
safidepafi Geplaatst 18 december 2007 Rapport Share Geplaatst 18 december 2007 Ik doe dat inderdaad ook gewoon met een pureestamper Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
safidepafi Geplaatst 18 december 2007 Rapport Share Geplaatst 18 december 2007 En ik hoop niet dat jullie denken dat ik een bron van happiness ben...ik sleep me deze dagen ook laat uit bed...met tegenzin aan de wandel en en sleep me verder de dag door...ga te laat naar bed en vind het leven in de winter wel mooi maar ben niet echt vooruit te branden of geintereseerd in iets anders dan dit forum of een puzzeltje leggen.Deze week wordt ik verwend in de sauna door mijn vriendin maar ik heb er nog helemaal geen zin aan om met een heel groep VREEMDEn in 1 ruimte te moeten zijn...dat naakte dat doet me dan weer niet zoveel...gewoon onder de mensen zijn vind ik niks.En ja ik loop ook al jaren met depressies rond...kan mijn draai vaak niet vinden in deze snelle maatschappij...wil graag gewoon mijn groentes verbouwen in een tuintje..me eigen dieren hebben en een paar kippen voor de eitjes en verder niets.En als ik dan tegen mezelf zeg...neem dan een volkstuintje dan heb je toch je eiegen groentes dan is me dat weer teveel verplichting en werk...en ja ik weet het ik ben een lui varken! Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
safidepafi Geplaatst 18 december 2007 Rapport Share Geplaatst 18 december 2007 een rolgordijn in de wasmachine????? Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
safidepafi Geplaatst 18 december 2007 Rapport Share Geplaatst 18 december 2007 Ik hoor net dat als je in Amerika voor de derde keer gesnapt wordt met het roken van marihuana dat je dan in de gevangenis kunt komen met een straf voor het LEVEN!Kijk daar kan ik al depri van worden..dat mensen zoiets worden aangedaan omdat ze een kruid niet willen eten maar ROKEN!! Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
safidepafi Geplaatst 18 december 2007 Rapport Share Geplaatst 18 december 2007 Pippimet een sauna maar doordat ze er ook een lekkere lunch aan vastgknooptook een beetje inde saunaen je rolgordijn verhaal...nou snap ik hem...jammer! Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Vie Geplaatst 18 december 2007 Rapport Share Geplaatst 18 december 2007 Ben je je belastingpapieren aan het invullen Pippi? Geen idee trouwens, maar even googlen geeft vast antwoord. Wat deden we toch voordat internet bestond?Ik heb zojuist afscheid genomen van geliefde, gaat dik drie weken naar Zuid-Amerika. Wel even slikken, maar ach, de weken vliegen.En we gaan niet drinken nee we gaan NIET drinken...Anjo ik moest toch wel een beetje lachen om jouw frituurvet-verhaal. Deed me denken aan dat verhaal van iemand die bij een kennis was die een aquarium vol piranhas had. Die liep op te scheppen van, als je daar je vinger in steekt, vreten ze hem in een paar seconden tot op het bot kaal.Oh, zegt die vriend, en plompt meteen zijn hele hand in die bak. De vissen vluchtten alle kanten op.Nou ja, zegt die kennis, Ze hebben net gegeten.Maar verbrande lichaamsdelen doen inderdaad erg zeer, dus Anna, sterkte en ook met het bijtertjes-gebeuren.Houtje, ik zou ook best een borstverkleining willen, het lijkt wel of die boobs met het jaar groter worden, terwijl de rest hetzelfde blijft. Straks val ik ervan voorover, boem.Deed dat erge pijn achteraf?Zit je ondertussen naar zo'n make-over te kijken, al die vrouwen die twee cupmaten groter willen. Het is ook nooit goed, wat we zelf hebben. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
safidepafi Geplaatst 18 december 2007 Rapport Share Geplaatst 18 december 2007 Ok Pippi zal ik dan maar even: gewoon uit wikipedia hoor!Modaal inkomen is een veel gebruikt begrip in de Nederlandse inkomenspolitiek. Hoewel de letterlijke betekenis anders suggereert is het een 'geprikt' inkomensniveau. Het begrip betekent letterlijk het 'meest voorkomende inkomen', en niet het gemiddelde inkomen. Modaal is afgeleid van het begrip modus in de statistiek.In Nederland gebruikt men het begrip modaal inkomen als referentiepunt voor de bepaling van inkomenseffecten van maatregelen door de overheid. Het begrip is door het Nederlands Centraal Planbureau (CPB) gedefinieerd als een geprikt inkomensniveau, net onder de maximum premie-inkomensgrens voor de zorgverzekeringswet (ZVW). Het CPB gebruikt het begrip als referentiepunt in veel van zijn publicaties.Het bruto modale inkomen is volgens het CPB in 2007 € 30.000. Dit komt neer op ongeveer € 2.315,- bruto per maand bij 8% vakantiegeld. In 2006 was het € 29.500 en voor 2008 wordt het op € 30.975 geschat.De naam "Jan Modaal" is voortgekomen uit dit begrip. Jan Modaal wordt gebruikt om iemand met een modaal inkomen mee aan te duiden, dus behorend tot de inkomensklasse waarin de meeste mensen vallen, soms echter met de bijbetekenis "middelmatig" of "de gewone man". Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen
Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten
Account aanmaken
Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!
Registreer een nieuw accountAanmelden
Ben je al lid? Meld je hier aan.
Nu aanmelden