Spring naar bijdragen

vrijdag 21 december

visje

Aanbevolen berichten

• Antwoorden 382
  • Created
  • Laatste antwoord

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Een hele goeiemorgen inmiddels allemaal,
pffffffffffff, net ff 1/4 van m'n kerstpakket weg gemieterd, een fles baileys stond me al van af 10 uur aan te kijken op de keukentafel.
Alleen die fles........... Buurvrouw was niet thuis, die kon ik er wel blij mee maken, dus dan maar even wachten, en die fles maar blijven lokken. Heb 'm in de vuilniszak gedonderd en meteen in de container gedropt. Tis nog sunt zeggen ze hier.
Maar ik ben er toch wel een beetje blij mee.......................

groetjes................

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Beste Tapas,
Als iemand die bij voortduring terugvalt(hopelijk niet meer)begrijp ik je voor 100%.
Echter moet ik wel zeggen, dat het voortdurende opkrabbelen en weer vallen, een enorme uitputtingsslag is (in MIJN geval)
Dus liever niets meer. Ik drink(dronk) ook om van de wereld te zijn. Niet voor de lekkerte!!!

Nu even niet zeggen, hij zal het wel voor Anna opnemen, maar ik hoor haar nooit over trek.
Ze zal nog wel eens het gevoel hebben van, het kon ook gezellig zijn 2 wijntjes.
Maar dat lukt niet, dus niet moeilijk doen, het was genoeg!!
Dus geen Gremlins, in huize Anna!!
Groet.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

BamBam,
Ik wil met niemand afspreken dat ik niet of te nooit en te nimmer (wat een negatieve woorden) meer zal drinken.
Dat is wat ik noem krampachtig. Voor mij moet dat vanzelfsprekend zijn.
Dwang heb ik genoeg gekend: het alsmaar moeten drinken nl. Vreselijk. Ik heb me uit de greep van de dwang, mij opgelegd door alcohol kunnen bevrijden en daar wil ik niet naar terug. Maar wil ook geen vervangende dwanggedachte, zoals van gij zult nooit meer drinken. Bah. Het idee alleen al.
Ik ga uit van de gedachte: IK HOEF NIET TE DRINKEN. En de rest doet maar wat hij/zij wil.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Lieve Corinne,

Bij de AA is nooit eigenlijk een verboden woord. Ik kan helemaal niet zeggen dat ik nooit meer drink. Dat weet ik toch niet? En het wordt daar ook niet van me gevraagd. Dat vraag ik ook van niemand. Ik ga alleen VANDAAG niet drinken. 24 uur, dat is te overzien. Morgen is pas morgen, dat staat nog te gebeuren. Dus hoe kan ik dat nou zeggen? En trouwens, ik heb zo vaak beloofd dat ik niet meer zou drinken, minder zou drinken, daar begin ik niet meer aan.

En met alle respect, als je er meer over zou weten, de AA, zou je dit niet schrijven. En ja, ik weet het, ik laat niet los, maar door zo te schrijven over iets waar je weinig van weet matig jij je wel een oordeel aan.

En dat vind ik jammer.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Goh, de hele discussie vandaag heeft me ook weer wat geleerd over mezelf. Dat ik de afgelopen 6 maanden eindelijk het lef had om al mijn dalen, depressieve periodes, teleurstellingen, adrenalinestoten enz aan te durven gaan zonder alcohol.. die ene keer dat ik het toch met teveel drank heb gedaan leerde me dat het niet werkt en alleen maar meer teleurstelling gaf. Ik zal niet zeggen dat het makkelijk was, absoluut niet, zeker niet op de korte termijn maar op de lange termijn heeft het me veel opgebracht...

en inderdaad BB, dit was ook DE perfecte avond voor mij geweest om me ook liederlijk te bezatten.. en Karel, ik ben blij dat ik een drankloos kerstpakket heb gehad en vind je heel sterk dat je die fles meteen in de container gekieperd hebt.. rottijd hoor, die feestdagen!

morgen katerloos op, met de poes op mijn hoofdkussen!
slaap lekker, ik ga aftaaien!

en nu ga ik echt slapen want dat wilde ik 2 uur geleden al doen eigenlijk.. nog zoiets wat ik nog eens aan moet gaan pakken...

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Lieve forumvriendjes, ik ga proberen te slapen.
Jullie ook allemaal een fijne nacht en niet meer zo raar dromen.

Blacky, als ik jou was, dan zou ik niet op de verjaardag van je moeder trouwen, maar lekker een datum prikken, zoals b.v jullie 14 jaar samen zijn. Het moet een gelukkige dag worden en nu je nog zoveel met je mama bezig bent lijkt me dat geen geschikte dag

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Pip, gaat slapen. Lol. Truste allemaal.
Een kater van 15 jaar, tja die heb ik wel gehad, zo ongeveer:-(

In de psychologie van deze maand staan slaaptips. Ga minstens twee uur voordat u naar bed gaat niet meer computeren, moeilijke gesprekken voeren etc.:huh:

Jeetje...hahahahaha.

Tapas, I agree, nodig iets wat ik aan moet pakken, dat late naar bed gaan:-)

Ohhhh, ik ben errug.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Nu heb ik met mijn tête à tête met BamBam de overige discussies hier gemist.
Wel opgevangen dat Karel een link kerstpakket onschadelijk heeft gemaakt. Gefeliciteerd. Geen tijdbom meer in huize Karel.
Ook ik kondigde twee uur geleden aan naar bed te gaan.
Tja, kon moeilijk een reactie geven en dan mijn schup afkuisen en naar bed gaan. Dat zou niet netjes geweest zijn.
Mijn maag zit ondertussen alweer te roepen om vulling, daar ga ik dan maar aan toegeven, anders valt er ook niet te slapen.
Dus ik blijf nog even.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden

• Nieuwe aanmaken...