safidepafi Geplaatst 21 december 2007 Rapport Share Geplaatst 21 december 2007 Q..ik wil je ook graag fijne feestdagen toewensen:present: Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
safidepafi Geplaatst 21 december 2007 Rapport Share Geplaatst 21 december 2007 Corinne nog bedankt voor het plaatsten van dat berichtje waar ik mensen vraag mee te schrijven aan een boek....dat was het balrollende berichtje Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
sneeuwwitje Geplaatst 21 december 2007 Rapport Share Geplaatst 21 december 2007 Q, jammer dat je gelijk weer uitlogd.Ik kwam vanavond ook binnen op een heftig moment. Gewoon doordouwen;) Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
BamBam Geplaatst 21 december 2007 Rapport Share Geplaatst 21 december 2007 Vechten doen we allemaal Snowy. Maar als iemand zes maanden droog staat staat tie droog. En dat is niet zo als je hebt gedronken.Dat wil niet zeggen dat ik geen waardering heb voor Tapas. Dat heb ik voor iedereen die bezig is met het aanpakken van z'n verslaving. En ook niet dat ik geen begrip heb voor een terugval. Ik heb 24 jaar gedronken en wilde al heeeeeel lang stoppen maar het lukte me niet.Ik ben al meer dan 26 jaar bezig met drank en ik sta pas 15 maanden droog. En dan bedoel ik dat ik geen druppel gedronken heb.En vechten tegen de drank doe ik al een tijdje niet meer. Ik heb geen trek, geen Gremlins. Wel verwarrende emoties, gevoelens, opnieuw leren omgaan daarmee. Dat vind ik moeilijk en is een proces wat niet 123 klaar is. Maar dat geeft niet. Door het stoppen met drinken geef ik mezelf een kans die dingen aan te pakken. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
BamBam Geplaatst 21 december 2007 Rapport Share Geplaatst 21 december 2007 Safi, die discussie hebben we al es gehad. Ik ben een andere mening toegedaan. Iedereen die hier meeschrijft, meeleest is bezig met zijn of haar verslaving.En ik ben nog steeds van mening dat ik mezelf voor de gek hou als ik door blijf tellen. Dat zegt niets over al de dingen die ik geleerd heb in de periode dat ik niet dronk. En bij mij was dat maar 1x in die 24 jaar, een periode van drie maanden.Ik ka me voorstellen dat het een hard gelag is om opnieuw te gaan tellen maar m.i. is dat zuiverder.Maar ja. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
CPAS Geplaatst 21 december 2007 Rapport Share Geplaatst 21 december 2007 BamBam,Ik heb gekozen om helemaal niet meer te drinken en dat doe ik nu al 8,5 maand. Ik ben 8,5 alcoholvrij en ADB.Stel dat ik gisteren gezwicht was? Het idee om dan opnieuw te moeten gaan tellen, zou voor mij een averechts effect hebben. Dan zou ik wel even gaan doorzakken zodat het ook echt de moeite is om opnieuw te gaan tellen.Niemand zegt dat Tapas alcoholvrij is. Wel noem ik haar ADB. ADB houdt in dat iemand zijn gebruik voldoende onder controle heeft. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
sneeuwwitje Geplaatst 21 december 2007 Rapport Share Geplaatst 21 december 2007 Bammetje, dat je een kanjer bent heb ik je al gezegd. Maar je moet niet zeggen pas 15 maanden droog, je staat al 15 maanden droog. Ik wou dat ik het kon zeggen.Dat je leven op kop staat en dat je keuzes gaat maken, dat herken van mijn alcoholloze-tijd. De ene keer voel je je een kanjer, omdat je zalong van de alcohol af bent, maar aan de andere kant staat je leven op kop. En weet je waarom? Omdat je eindelijks zo sterk bent om knopen door te hakken, dingen op en rijtje kunt zetten. Oh bammetje, ik weet het nog zo goed. Ik heb toen ook mijn wereld op de kop gezet, ander werk, andere man, andere woonplaats, daardoor ander huisarts. Het enigste wat nog hetzelfde is gebleven zijn mijn kinderen en de echte vrienden. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
BamBam Geplaatst 21 december 2007 Rapport Share Geplaatst 21 december 2007 Tevens vind ik dat het een fout signaal kan geven naar mensen die mee gaan lezen en/of schrijven. Zo van, nou ja, iemand drinkt nog wel es, dus dat kan dan misschien toch wel.Terwijl ik de mening ben toegedaan dat een alcoholist de eerste dient te laten staan. Want dan begint er iets in je lijf en in je hersenen. Het is gevaarlijk om die eerste te nemen.Safi, denk je dat er geen waardering is voor mensen als je ze niet feliciteert?Sommige mensen schrijven al veel langer mee. M.i. waren ze toen toch ook al bezig iets te doen aan hun verslaving. Dan zit Tapas bijna op 2 jaar, Tapas, ik heb het nu over jou, maar even voor alle duidelijkheid; Het is niet persoonlijk naar jou maar het gaat mij om wanneer iemand een jubileum heeft.Ik zal me ook nog es bedenken waarom ik dit nu wer aanzwengel. Heb dit al es gedaan maar blijkbaar ben/was ik er nog niet klaar mee. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
BamBam Geplaatst 21 december 2007 Rapport Share Geplaatst 21 december 2007 Ik vind ADB een waardeloze term Corinne. Ik ben mijn alcoholgebruik helemaal niet de baas. Zodra ik een biertje of een wijntje neem ga ik voor de bijl. Ik kan misschien wel wer snel stoppen, maar misschien ook wel niet!En met alle respect; Tapas heeft, net zoals zovelen, haar alcoholgebruik of leven met alcohol, helemaal niet onder controle.Er zijn nog zoveel mensen die worstelen met de trek. Dan kun je toch niet serieus zeggen dat iemand alcohol de baas is?Als jij je Refusal niet zou nemen zou je dan gaan drinken? Als dat zo zou zijn dan ben jij de alcohol toch niet de baas?En dit blijf ik niet doen maar ik heb geen oordeeel over dat jij dat gebruikkt. Je drinkt al 8,5 maand niet en dat vind ik geweldig.En ik wil Tapas uit de discussie halen, ze is niet ingelogd. Nu gaat het over haar maar ik bedoel dit ook in het algemeen.En je kunt het muggenziften vinden over een term maar ik vind de term, adb, voor alcoholisten misleidend. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
BamBam Geplaatst 21 december 2007 Rapport Share Geplaatst 21 december 2007 Snowy, dank je. Ik heb ook veel bewondering voor jou Marion. Je komt toch maar weer elke x hier en gaat er weer voor. Ik weet niet of ik zo moedig had durven zijn. Als ik hier twee jaar gelden was gaan schrijven bv, en ik zou toen nog steeds gedronken hebben dan weet ik niet of ik lang was blijven hangen. Mijn schaamte was waarschijnlijk zo groot geweest dat ik niet mee mee had durven schrijven. Een terugval vertellen vraagt veel lef en moed. Dus ja, ik vind jou een kanjer! Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
tapas Geplaatst 21 december 2007 Rapport Share Geplaatst 21 december 2007 Ik zie mijn naam opeens steeds voorbij komen.. en ja Bambam, ik sta geen 6 maanden droog, en dat is ook bekend.. maar ben wel al 6 maanden bezig met mijn drinkgedrag en mijn leven te veranderen, in die 6 maanden heb ik 3x 1 of 2 wijntjes gedronken wat ik AdB vind en heb ik 1 echte uitglijder gemaakt... Daarna heb ik ook getwijfeld om opnieuw te gaan tellen maar doe het niet... Als het je dwars zit dan mag je me morgen feliciteren met 6 weken droog, is ook goed! Ik feliciteer mezelf morgen wel met 6 maanden - 1 uitglijder, want die staat nog in mijn geheugen gegrift. Voorheen was dat reden om weer totaal terug te vallen, nu is het reden geweest om daarna ook echt niks meer te drinken.En als je even mee wilt delen dat ik geen begrip heb voor de mensen die moeite hebben met wat er allemaal gebeurd nu dan lees je mijn berichtje niet goed... Ik heb wel degelijk begrip want ik ken het gevoel maar al te goed!Marion, ik ben gisteren ook weer droog gebleven maar het was enorm zwaar, na een rotdag op mijn werk was er een kerstborrel met gluhwein, en dat was me een partij moeilijk en viel me echt tegen.. maar ik heb het bij de sapjes gehouden en ben huilend op de fiets daarna naar huis gegaan.. hetzelfde gevoel als wat er hier op het forum nu gevoeld wordt.. ik hoorde er niet bij en voelde me buitengesloten.. had zo graag lekker dronken willen worden met de rest, mijn rotgevoel weg willen maken en lekker de boel de boel laten .. maar ik kon het niet en wilde het ook niet.. en het was allemaal knap verwarrend.. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Anna Geplaatst 21 december 2007 Rapport Share Geplaatst 21 december 2007 Om me even in de discussie over jubilea te storten: hoe kom je erbij dat Chinagirl morgen 5 maanden droog staat Safi? Heb ik iets gemist?Ik weet niet beter dan dat CG net droog stond toen ik op het forum kwam. Ze was destijds een van mijn grote voorbeelden. En ik kan me niet herinneren ergens gelezen te hebben dat ze een terugval heeft gehad, maar dat kan aan mij liggen, ik lees niet alles meer door gebrek aan tijd.Ik denk dus dat CG 18 maanden droog staat, of wellicht nog langer, en geen 5. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
safidepafi Geplaatst 21 december 2007 Rapport Share Geplaatst 21 december 2007 Daarom is dit ook het forum van Alcohol de Baas en niet van de AA, BBIk vind dus dat soms wel drinken best wel kan als je bezig bent met stoppen en minderen.En ik vind het ook flauw van je dat je daar keer op keer over valt.Ik denk juist dat het mensen aanspreekt dat de regels hier niet zo streng zijn als bijd e Aa.Hier wordt er niet over je heen gevallen als je in de tijd van droog staan eens voor de bijl gaat en gelijk weer weken de draad op pakt.Ik heb juist bewondering voor die mensen En ik denk dat mensen die mee lezen die nog niet zo ver zijn als jij dat juist als een opsteker zien en denken...misschien moet ik dat ook kunnen.Minder drinken en als het niet een keertje goed gaat dan gewoon weer stoppen en door gaan.veel mensen kunnen of willen niet wat jij doet...namelijk de alcohol helemaal aan de kant zetten.Je hebt dezelfde dingen ten mij gezegt dat ik niet door moest tellen en ik heb daar toen niet op gereageerd maar als je nu met Tapas al weer zo begint dan ga ik me er wel aan ergeren.tTpas is ADB op de manier die zij zelf wil of kan.en wat bedoel je hier mee?quoteSafi, denk je dat er geen waardering is voor mensen als je ze niet feliciteert? unquoteIk vind het bijhouden van mensen hun mijlpaal een leuk iets voor hun en voor anderen die daar ook in mee willen gaan.Ik heb waardering voor iedereen die hier schrijft of ze nu wel stoppen of niet stoppen of uitglijden of elke dag drinken.Hier komen is wat doen aan je verslaving en voor hun die al wat langer mee doen si het leuk om dat bij te houdenEn Tapas is niet twee jaar ADB want dat vind ze zelf niet. Tapas is ADB vanaf het moment dat ze zelf een datum stelde en dat is een half jaar geleden.:musicnote::sun::musicnote::sun::musicnote::sun::musicnote::sun::musicnote::sun::musicnote::sun::musicnote::sun::musicnote::sun::musicnote::sun:Gem gefeliciteerd met het behalen van je 7 maanden droog staan...na zes kwamen 7 en nu op naar de 8.Je doet het geweldig, meid. Geniet van je vrije dagen!:musicnote::sun::musicnote::sun::musicnote::sun::musicnote::sun::musicnote::sun::musicnote::sun::musicnote::sun::musicnote::sun::musicnote::sun::present::present::present::present::present::present::present::present:Tapas...je hebt je halve jaar ADB gehaald!!Dus gefeliciteerd Tapas!!:present::present::present::present::present::present::present::present:Chinagirl ik weet niet of je meeleest vandaag maar de laatste keer vertelde je dat het heel goed me je ging en ik feliciteer je met je behaalde 17 maanden:present::present::present::present::present::present::present::present::present::present::present::present::present::present::present::present::present::present::present::present::present::present::present::present::present::present::present::present::present::present::present::present::present::present::present::present::present::present::present::present::present::present::present::present::present::present::present::present::present::present::present::present::present::present::present::present::present::present::present::present::present::present::present::present::present::present::present::present::present::present::present::present::present::present::present::present::present::present::present::present::present::present::present::present::present::present::present::present::present::present::present::present::present::present::present::present::present::present::present::present::present::present::present::present::present::present::present::present::present::present::present::present::present::present::present::present::present::present::present::present: Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
BamBam Geplaatst 21 december 2007 Rapport Share Geplaatst 21 december 2007 Tapas, die zes weken ga je halen en daar felicteer ik je nu alvast mee want de dag is voorbij.Ik schreef dat ik respect en bewondering heb voor hoe je bezig bent.Misschien moet ik voortaan meteen de discussie in het algemeen houden want nu lijkt het alleen over jou te gaan en dat was niet mijn bedoeling. Mocht ik je daarmee gekwest hebben dan spijt me dat.Blijft staan dat ik niet van mening ben dat iemand alcoholde baas kan worden, alcoholisten dan.Ik vind het jammer en verdrietig om te lezen dat je gisteren met een rotgevoel en huilend op je fiets ben gestapt. Des te knapper dat je er niet aan toegegeven hebt, dat is moeilijk, dat weet ik uit mn eigen ervaring.Misschien is het ook wel dat ik zo graag wil delen dat het niet zo hoeft te blijven; dat vechten tegen die alcohol. Ja die rotgevoelens zijn maar zo niet weg maar het vechten hoeft niet zo te blijven.Maar ja, schreef ik net niet dat acties meer voor zich spreken dan woorden. Zucht, ik heb ook nog veel te leren. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
CPAS Geplaatst 21 december 2007 Rapport Share Geplaatst 21 december 2007 Tapas,Ik voel met je mee.Gisteren had ik zoiets van ook willen meedoen. Helaas worden nog geen alcoholvrije wijnen geserveerd in gelegenheden. Want alcohol wil ik niet meer in mijn lijf. Thuis heb ik wel alcoholvrije wijn en ik heb dus thuis 1 glas alcoholvrije wijn genuttigd gisteren. En mede aan BamBam,Weet je wat mijn collega's ook zeiden: 's Avonds als ik thuis gekomen ben van het werk is het heerlijk om onderuit te gaan zitten en een biertje of een wijntje te drinken.Ondanks dat zij geen alcoholprobleem hebben, kennen zij wel het verlangen naar een biertje of wijntje.Moet ik dan concluderen dat zijn niet adb zijn? Uit wat zij zeggen, concludeer ik wel dat zij de afgelopen 6 maanden heel wat meer dan Tapas of andere hier gedronken hebben. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
BamBam Geplaatst 21 december 2007 Rapport Share Geplaatst 21 december 2007 Pip, is een goed idee. Ik weet nu ff nix luchtigs maar dat geeft niet.Ik ga zo nog een rondje met de hondjes en de vlammetjes uitkijken. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
tapas Geplaatst 21 december 2007 Rapport Share Geplaatst 21 december 2007 en nee, ik ben zeker geen anderhalf jaar alcohol de baas, want vorig jaar heb ik van maart tot mei niet gedronken ofzo en daarna ben ik weer teruggevallen, dus die periode telt voor mij niet eens, ook niet als AdB. Vanaf juni dit jaar ben ik voor het eerst in mijn leven echt serieus bezig met alle pieken en dalen die daarbij horen. In maart 2006 was dat een noodkreet maar was ik niet echt gemotiveerd, nu is dat heel anders merk ik. Die uitglijder blijft voor mij onderdeel van het hele proces. Mijn leven bestaat eigenlijk altijd uit heel hard rennen en dan heel hard vallen, alles of niets, zwart of wit.. hard werken en dan weer overspannen zijn .. af en toe flink vallen om daarna weer te weten waarom het ook alweer zo was... die avond van die uitglijder is voor mij de belangrijkste avond van deze hele periode geweest, en de pijnlijkste, en ook het moment waarop ik echt de knop kon omzetten om daarna flink te gaan rouwen om alle dingen die ik kwijt zou gaan raken en vertrouwen krijgen in wat er weer op mijn pad zou komen. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
safidepafi Geplaatst 21 december 2007 Rapport Share Geplaatst 21 december 2007 Anna je hebt gelijk haar stopdatum is 22 juli 2006 ..ik zal het gelijk aanpassen..bedankt! Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
tapas Geplaatst 21 december 2007 Rapport Share Geplaatst 21 december 2007 en elke keer als ik reageer loop ik weer 6 berichten achter maar het is goed Bambam! ik snap je en deels ben ik het ook met je eens... en deels dus ook niet... ieder heeft gewoon zijn eigen weg te gaan. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Q Geplaatst 21 december 2007 Rapport Share Geplaatst 21 december 2007 Bedankt Safi en Marion en ik logde uit Marion omdat de discussie wat oplaaide, daar kan ik helaas niet mee omgaan.Tapas sorry dat ik je niet genoemd had, dat is ook het nadeel als je namen gaat noemen. Ik vind je een aanwinst hier.liefsQuera Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
safidepafi Geplaatst 21 december 2007 Rapport Share Geplaatst 21 december 2007 Ga je nog wat leuks doen met de feestdagen, Q? Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
tapas Geplaatst 21 december 2007 Rapport Share Geplaatst 21 december 2007 dank je wel Quera, dat vind ik lief van je.en ik vier vandaag dat ik 6 maanden bezig ben met voor het eerst in mijn leven echt AdB te worden en dat ik 6 weken echt helemaal droog sta!en nu ga ik de hond uitlaten, was ik bijna vergeten oeps! Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
BamBam Geplaatst 21 december 2007 Rapport Share Geplaatst 21 december 2007 Corinne, iemand die zich voorneemt twee wijntjes te drinken en niet stopt is niet adb. Jouw collega's zijn waarschijnlijk geen alcoholisten en ik ben dat wel. En voor mij gaat dat niet op.Saf, met flauw zijn heeft het nix te maken. Alcoholisme kan een dodelijke ziekte zijn en heeft mijn leven al zolang in de greep.Ieder mag doen zoals hem of haar goeddunkt. Probeer ook es te bedenken waarom het blijven tellen zo belangrijk is. Het is niet erg om een fout te maken. Ik sta dan wel droog maar maak nog veel fouten en heb daarin nog veel te leren. En als je zelf van mening bent dat je goed bezig bent met het aanpakken van je verslaving zou het toch niet erg hoeven zijn om opnieuw te gaan tellen? Waarom is dat, blijkbaar, zo belangrijk? Is het dan omdat het lijkt alsof je inspanningen er niet meer toe doen?En ja, ik denk dat de AA en het volgen van de Twaalf Stappen daarbij een goed hulpmiddel is. En dat komt omdat ik daar veel mensen hoor die NIET meer hoeven te vechten tegen de alcohol.Moeilijk om een eindje te breien he. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
safidepafi Geplaatst 21 december 2007 Rapport Share Geplaatst 21 december 2007 Mensen we hebben een nieuwe onder ons! Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Q Geplaatst 21 december 2007 Rapport Share Geplaatst 21 december 2007 Verdiend Tapas, mooi getal die 6! Ik ga niets bijzonders doen met de kerst Safi of misschien juist wel, ik vier het met mijn familie en na de kerst ben ik 4 maand ADB, daar ben ik wel trots op! Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen
Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten
Account aanmaken
Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!
Registreer een nieuw accountAanmelden
Ben je al lid? Meld je hier aan.
Nu aanmelden