Gem Geplaatst 21 december 2007 Rapport Share Geplaatst 21 december 2007 Trees,ik ben het volledig met je eens. Het is superspannend om elkaar te zien. We zitten dan allemaal in hetzelfde schuitje! Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Vie Geplaatst 21 december 2007 Rapport Share Geplaatst 21 december 2007 Ja hallo Marion, kom jij binnen. Nou wil ik ook even weten hoe het met je gaat. Kan nog even, want mijn kopje warme choco is nog niet op. Vertel? Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Kaia Geplaatst 21 december 2007 Rapport Share Geplaatst 21 december 2007 quote: Originally posted by: peppashooterik geef echter de moed niet op. Dat is niet niks wat je daar even tussendoor zegt Peppashooter, jouw zelfdiscipline wordt nu wel erg zwaar op de proef gesteld.....ik hoop dat je het een beetje een plaatsje kan geven en het allemaal zo gauw mogelijk onder controle krijgt, zodat je minstens nog eens 44 lentes van je leven kan genieten, en ik vind je een kanjer dat je de moed erin houdt, way 2 go Peppa! Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Trees Geplaatst 21 december 2007 Rapport Share Geplaatst 21 december 2007 Ik weet niet hoe je een bericht quote, maar:Pip je bent een schat, morgen praten we weer verder, goed?zou bij mij in het verkeerde keelgat schieten. Sterker nog, ik ben Pippi niet en tóch schiet het bij mij in het foute keelgat! Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
haddock Geplaatst 21 december 2007 Rapport Share Geplaatst 21 december 2007 quote: Originally posted by: Benthe dit te melden. Kan natuurlijk moeilijk anders, komt altijd uit en wordt ook uitgebracht. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
haddock Geplaatst 21 december 2007 Rapport Share Geplaatst 21 december 2007 Ja, mevrouw bepaald! Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Vie Geplaatst 21 december 2007 Rapport Share Geplaatst 21 december 2007 Ik bedoel dat ik heel erg moe ben Trees en dat ik Pippi echt een schat vind, maar dat ik me nu niet helemaal in staat voel om deze discussie op een positieve manier voort te zetten, dus dat ik het beter vond om er voor mij dan maar een punt achter te zetten.Maar ik wilde nog even wachten hoe het met Marion gaat.En als de discussie voor jou wel vervelende gevoelens oproept wil ik ook best nog even blijven. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Trees Geplaatst 21 december 2007 Rapport Share Geplaatst 21 december 2007 Oké, ik ben verder klimaatneutraal! Slaap lekker Benthe! Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
sneeuwwitje Geplaatst 21 december 2007 Rapport Share Geplaatst 21 december 2007 benthe, het gaat weer een beetje met mij. Ik heb 6 tabletten per dag voor mijn gordelroos en mijnoorontstekingen worden ook al beter. Ik heb een anti viruskuur voor een week.Verder waren het bewogen dagen. Ik heb een paar mailtjes gekregen, dat mensen niet snappen wat er allemaal loos is, beslaglegging enz. Dat kan ik goed begrijpen, want we krijgen om de ene dag een brief van de advocaat van de vennoot. Ik wil jullie dan in een notedop wat vertellen, maar dat is moeilijk.We hebben het kortgeding verloren 21 november. Daarom moesten we bijna € 1100,-- betalen aan de advocaat van de vennoot. Dit wordt in het vonnis geschreven. We kregen 6 dagen na het vonnis de deurwaarder op de stoep met kosten om die € 1100,-- te betalen, anders zou er na 2 dagen beslag worden gelegd op roerende en/of onroerende goederen. Ik heb toen de deurwaarder gebeld en gezegd, dat we op huwelijkse voorwaarden getrouwd zijn en dat alles wat hier binnen staat van mij is en dat hij daar af moet blijven. We hebben dus echt dagen naar bonnen gezocht, want nieuwe aankopen moeten ook op mijn naam staan.Toen dat niet lukte heeft de vennoot van de week beslag op de privérekening gelegd en werd deze geblokkeerd, maar omdat we daar geen geld meer op hebben, (mijn man heeft nu bijna anderhalf jaar geen fatsoenlijk salaris gehad, waarvan het laatste half jaar helemaal niet) is dat beslag een dag later weer opgeheven. HIj kan ook geen beslag leggen op mijn uitkering en ook niet op mijn man zijn salaris, want dat heeft hij niet. Echt een heel gedoe, zo zie je maar weer een kale kip kun je niet plukken. De vennoot is een week lang bezig geweest omdat geld te krijgen, maar het lukt hem niet.8 januari is het hoger beroep. We hebben vandaag de dagvaarding gelezen, die onze advocaat naar de rechtbank en de vennoot heeft gestuurd. Ik heb weer goeie moed, want hier is geen speld tussen te krijgen. Echt een kanjer onze advocaat. Hij gaat zo door, hij weet niet eens of de rechtsbijstand wel betaalt. Hij gelooft er gewoon in en zegt, dit kan niet waar zijn dat iemand zo je bedrijf in pikt en in hetzelfde pand doorgaat met de het klantenbestand, voorraad, inboedel enz. van mijn man.Benthe, je bent ondertussen vast naar bed gegaan, want ik typ niet zo snel.fouten aangepast omdat ik sneller wilde typen dan ik kon;) Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Vie Geplaatst 21 december 2007 Rapport Share Geplaatst 21 december 2007 Dankjewel Trees, en ik hoop morgen nog van je te lezen Marion. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Trees Geplaatst 21 december 2007 Rapport Share Geplaatst 21 december 2007 Karinneke,laat je niet ontmoedigen om je zegje te doen! Je hoort net zo goed bij het forum als wij allemaal!Dus, meid: vertel op! Hoest in dierenland? Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Vie Geplaatst 21 december 2007 Rapport Share Geplaatst 21 december 2007 Nee hoor Marion, je typt wel snel want ik ben er nog. Je weet het wel hè, heel veel en van mij. Het is zo ontoereikend, maar ik denk aan je. Er MOET een moment komen dat het voor jullie goed komt. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
haddock Geplaatst 21 december 2007 Rapport Share Geplaatst 21 december 2007 Ziet er goed uit, Marion, kick some ass!Ook pleitte, hier Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Houtje Geplaatst 21 december 2007 Rapport Share Geplaatst 21 december 2007 Aan iedereen:Toen in 2006 een stelletje van het forum besloten samen proberen verder te kletsen in een kleinere groep, o nee het was april 2006, werd er op het forum geconcludeerd dat er "blijkbaar" een schaduwdiscussie was geweest.Maar hoe gaat dat? je wisselt een paar keer een peebeetje, dan ga je mailen, het klikt goed, je belt eens, er ontstaat een prille vriendschap en je besluit elkaar wat meer privé te willen spreken. Toen hebben we een eigen msn-groep opgericht met 8 forumleden, sommige leden komen soms nog hier, maar ik heb er nóóit een geheim van gemaakt dat mensen van dit forum buiten dit forum ook contacten met elkaar hebben. Dat dat even raar voelt alsof je niet "echt" meedoet of dat er "buiten jou om" dingen gebeuren, is géén onlogische gevoelsmatige reactie, maar met het volle verstand, weet je dat dat in het niet-virtuele leven ook gebeurt. Op werkvloer, in clubs, in verenigingen, ontstaan altijd kleinere verbanden binnen de grotere. Omdat wij elkaar alleen virtueel kennen, kunnen we elkaar niet warm aankijken en onze lof en waardering uitspreken aan iedereen die hier meeschrijft, dat iedere bijdrage even waardevol is. Overigens heb ik vanmiddag (na heel veel zoeken) eindelijk het boekje in huis gekregen van nul % (0%) Acht niet-drinkende alcoholisten schrijven hun verhaal op. Ik heb het in één ruk uitgelezen, ben er zeer door geraakt en beschouw het écht als een goed boek voor mensen die in de puree zitten met alcohol.Want dat is het hogere, zeg maar bredere doel dat een eventueel boek nastreeft: hoe kunnen we andere mensen helpen door hulpmogelijikheden aan te bieden, te benoemen, en te vertellen hoe het ons bevallen is en nog steeds bevalt. Daarbij valt (vind ik zelf) het gevoel of je nou wel of niet gevraagd bent (en vind je dat een prachtig verhaal hierover hebt, dan schrijf je het op, het boek moet nog gemaakt worden hóór) en zo is een persoonlijke emotie, eigenlijk ondergeschikt aan het grotere doel. Wij hebben een plek gevonden waar we ons thuis voelen en met al onze sores terecht kunnen en dat gun je iedereen toch die met zo'n drank-probleem worstelt?Die gun je toch hulp(troepen), internetbehandeling, een AA groep, als het maar bij je past. Daarom is m.i. élk verhaal (en dan toevallig van ons omdat wij allemaal op dit forum zitten) éven waardevol.En natuurlijk gaat het nooit over het forum, maar over onszelf.In het boekje 0% (verhalen van niet-drinkende alcoholisten) wordt dat bijna wetenschappelijk, aan de hand van een aantal kernvragen beantwoord door iedereen individueel.Bij voorbeeld (dat deed me veel): wat of wie had jou kunnen helpen toen je het zo moeilijk had? Eigenlijk zegt iedereen die meeschrijft: héél weinig, ik moest zelf inzien dat ik moest veranderen. En dat wilde ik niet.Ik kan, los van deze discussie, dit boekje aan iedereen aanbevelen. Ik werd er erg door getroffen.En ik kan van mezelf zeggen dat ik iedereen op dit forum waardeer, iedereen is anders maar heeft daarom ook andere sterke punten hier. En daar gaat het om. En ik heb ook moeten leren minder geraakt te zijn en minder fel te worden.....Ik wens iedereen wijsheid en warmte voor vanavond. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
CPAS Geplaatst 21 december 2007 Rapport Share Geplaatst 21 december 2007 @Marion,Het is een schrale troost idd, maar waar: een kale kip kun je niet plukken. Heb je aan die deurwaarder vertelt waarom er bij jullie niks te halen valt?Wat een pitbull toch die advocaat van jullie. Ik sta achter jullie.Probeer het evenwel een beetje te vergeten de komende weken en toch een beetje te genieten van de kerstsfeer (nu ben ik aan het huichelen, eigenlijk haat ik deze periode van het jaar). Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Houtje Geplaatst 21 december 2007 Rapport Share Geplaatst 21 december 2007 Ik wil het niet doen voorkomen om weg te lopen van de discussie, maar ik lees verder geen reakties. Ik ga slapen het was een zware week en spreek jullie morgen weer !!!!Welterusten allemaal........ Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
CPAS Geplaatst 21 december 2007 Rapport Share Geplaatst 21 december 2007 OK beste mensen,Ik heb het bericht gevonden waarin Safidepafi speels oppert om een boek te gaan schrijven. Het is te vinden op de dagdraad van 27 september 2007 en is geplaatst om 12.04 uur. Hier is het: quote: Originally posted by: safidepafiBenthe Geweldig nieuws je weet niet wat je overkomt...na de derde keer ben je gewoon een ander mens! quote: En dat klinkt vast sentimenteel, maar ik kan daar zo dankbaar voor zijn, ze doen net alsof ze me echt hebben gemist. Ik bedoel, misschien hebben ze me echt gemist. En waarom zouden mensen jouw niet missen...je bent een heerlijk mens met een eigen mening en een groot hart...Ik lees net je boek over Denk je sterk...en daar gaat het over zelfwaardering...dacht na de eerste twee pagina's...hebben ze dit boek over mij geschreven?Heel erg bedankt nog voor die gulle gave!Ik heb net Help ik verzuip uit en vond het mens ook erg irritant en verschrikkelijk mondain en kon me er niet echt in vinden. Op de cover staat dat ze de eerste moedige vrouw is die een verhaal schrijft over haar alcoholverslaving...nou ik zou zo zeggen meiden/mannen...dat kunnen wij toch wel beter!!Wat als we samen eentje schrijven...ieder zijn eigen hoofdstuk met zijn eigen verhaal en hulpmiddelen en oplossingen?Dat lijkt me echt wel wat...Tactus kan ons helpen bij het uitgeven dat is voor hun ook weer geweldige reclame voor hun internet therapie en wij allemaal een mooi sommetje voor ons artikel.Tactus/moderator kan je dit even bespreken bij de directie...ik hou me aanbevolen?!!Tjee...ik heb er helemaal zin aan! Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
CPAS Geplaatst 21 december 2007 Rapport Share Geplaatst 21 december 2007 Nog even een andere mededeling.Delta laat weten dat het hem goed gaat en dat hij hoopt over een week weer terug te mogen komen.Hij doet jullie allen de groeten. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
sneeuwwitje Geplaatst 21 december 2007 Rapport Share Geplaatst 21 december 2007 Houtje, je omschrijft het heel mooi, overal verschijnen kleine groepjes, op je werk, op een vereniging, in de buurt, dat is gewoon zo en dat is hier ook. Je voelt je tot de een meer aangetrokken dan tot de ander. Soms kan dat een onnozel klein ding zijn, maar het gebeurt welIk vind trouwen 0 % een hele mooie titel voor dat boek, (dat je nu eindelijk hebt. ) Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
sneeuwwitje Geplaatst 21 december 2007 Rapport Share Geplaatst 21 december 2007 Corinne, wat goed, dat je dat helemaal nagepluisd of geplozen hebt.je bent onmisbaar voor het forum. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Trees Geplaatst 21 december 2007 Rapport Share Geplaatst 21 december 2007 Corinne, Delta heeft toch geen ban? (Omdat er staat: hoopt over een week weer terug te mogen komen) Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
sneeuwwitje Geplaatst 21 december 2007 Rapport Share Geplaatst 21 december 2007 Trees, dat vroeg ik me ook al af, want ik ben de laatste tijd met onderbrekingen op het forum. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
safidepafi Geplaatst 21 december 2007 Rapport Share Geplaatst 21 december 2007 Ik ben er weer hoor...maar het leek me beter dat er eerst een discussie was voordat ik alleen maar verdedigende mailtjes aan het schrijven was. Dus ben even met de hond uit geweest. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
tapas Geplaatst 21 december 2007 Rapport Share Geplaatst 21 december 2007 juistem Corinne, dat was het berichtje waarop ik gereageerd heb omdat ik wel mee wilde doen, net zoals ik ook aan de tv uitzending van NOVA heb meegedaan en nu ook aan de chatsessies mee ga doen. Voornamelijk omdat ik daar anderen mee wil helpen, En natuurlijk is het zo dat het met de ene meer klikt dan met de ander op een forum, je krijgt gewoon subgroepjes.. ik weet nog van vorig jaar wat Houtje schrijft, dat er een chatgroepje was en dat ik me ook in eerste instantie enorm buitengesloten voelde.. maar toen ik eenmaal merkte dat het de sfeer van het forum niet beïnvloedde had ik er vrede mee. Het is gewoon net als in het gewone leven waarin je je ook soms heel afgewezen kunt voelen. Er is ook geen flinke mailwisseling bezig achter het forum om hoor.. de meesten moeten nog beginnen met schrijven, tenminste ik wel.Maar wat houd je tegen als je ook je verhaal wilt opschrijven?Voor de receptie zie ik het zelf niet als probleem, het is misschien wel prettig dat een klein groepje alvast heeft kennisgemaakt met elkaar, dan kunnen die zich daarna ook beter richten op de receptie-nieuwkomers en daar juist wat meer aandacht aan geven.Ik snap volkomen dat dit onrust geeft maar laat het alsjeblieft allemaal wat betijen, het is misschien ook niet de beste dag om dit te melden, iedereen is moe, laatste werkdag vaak voor vakantie.. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
tapas Geplaatst 21 december 2007 Rapport Share Geplaatst 21 december 2007 Ik vermoedde trouwens al dat Delta een ban had gehad... vind het ook wel terecht, maar ben ook blij om te lezen dat hij ook weer terugkomt.het leven is leren! Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen
Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten
Account aanmaken
Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!
Registreer een nieuw accountAanmelden
Ben je al lid? Meld je hier aan.
Nu aanmelden