Spring naar bijdragen

Zaterdag, 22-12 , nog een week en dan ist 2008

karelK

Aanbevolen berichten

• Antwoorden 303
  • Created
  • Laatste antwoord

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Goedemorgen, voor mij is het allemaal nog een beetje nieuw hier. Maar ik doe eens mee ;)

Ik ben terug van het stappen, huisgenoten bleven om 1 uur in de nacht aandringen en ik heb een shotje afgewezen. Ik ben de nacht sober doorgekomen :D

En dat ga ik zo volhouden ook voor vandaag!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Een hele goede morgen,

Welkom Leeuw, ik hoop dat de rest van het weekend sober blijft maar het gevoel
daarover des te meer uitbundig wordt!

In elk geval ga ik er droog doorheen, door het weekeinde dan wel.
Nu nog zien thuis te komen ben nog op het werk, bere koud buiten.

Laat die eerste staan dan is het grootste karwei gedaan!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Goedemorgen allemaal!

Alle jubilarissen, gefelicitaart (geen tiebvaud... :D )!
Voowral doowrgaan, zou hoe-heet-ie-ook-al-weer zeggen...

Leeuw, welkom! Succes met je inzichten en je beslissing, je klinkt als een gedreven mens, maak wat moois van je leven, het is het waard om nuchter en echt te blijven!

Delta, ik wist niet dat je een ban had, ik dacht dat je zelf even een schrijfpauze nam of zo.
Anyway, ik hoop dat je het wel droog gehouden hebt, en dat je ons dat straks wel vol trots komt melden.

Brengt me met mijn gedachten ook weer bij Charlie... alles goed?
En Joann natuurlijk, ik mis mijn zeilmaatje elke dag, maar ja ik ga natuurlijk niet lopen slijmen op een openbaar forum... ahem.

Twee discussies gisteren, en vele meningen. My 2 cents:

Over dat boek, ik vond het toen al niet zo'n goed idee, en dat vind ik nog. Ik snap wel dat anderen (niet-forumistische medestrijders) er wat aan kunnen hebben, maar ik denk graag dat mijn anonimiteit hier nog iets voorstelt. Met de toegenomen bekendheid van AlcoholDeBaas na publicatie van het boek weet ik het allemaal nog niet. Nou ja, dat zie ik dan wel weer.

Over wel of niet AdB en/of geheelonthouder: ik lees die discussie iedere keer als-ie weer eens voorbijkomt met meer belangstelling dan gemiddeld, want ik vind dat ik daar een mening over moet hebben omdat ik daar een keuze in kan maken wat mijzelf betreft. Ik merk dat ik steeds meer op de lijn van BamBam uitkom. Nul is nul en geen flauwekul. En na 1 glas gaat voor mij die beerput weer open, dat voel ik.
Dat zegt dus iets over mij, en niet over u, gewaardeerde lezer die er wellicht anders over denkt... ;)

Maar goed, gisteren kon ik dus bijna overnieuw gaan tellen... laatste werkdag, in de auto op weg naar huis, en ja hoor, het gevoel van "zo, dat is klaar, nu heb ik het wel verdiend..." en ik moest toch nog even langs de super voor wat andere dingen, kan ik net zo goed een fles WW meenemen voor 's avonds, toch? Ik zag er geen probleem in. Mandje volladen, twee keer de winkel door want ik kon de toastjes niet vinden, afrekenen, in de auto laden, en op de weg naar huis bedenk ik "shit, WW vergeten!"
Nu vind ik dat een heel goed teken want de associatie "boodschappen doen = alcohol halen" is dus uit mijn systeem verdwenen. En de avond ben ik ook lekker doorgekomen met een sapje. Zonder toastjes, dat dan weer wel...

Misschien wordt het ooit nog wel eens wat met deze jongen...

Hou vol hè! :rose:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Heb zeker een hoop gemist gisteren, moet nog terug lezen maar wil straks ook nog een paar uurtjes slapen. Is ook niet het kortste draadje geloof ik.

Maar Water, ieder zijn mening hé. Bij mij staat 0 ook voor 0 en droog voor droog en nat wordt ontzettend nat als ik mezelf toe sta af en toe van de 0 af te wijken.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Water, blij voor je dat het zo goed is afgelopen gisteren met boodschappen doen. Tricky hoor!

Wat dat boek betreft + anonimiteit, ADB is inmiddels al twee keer volop in de publiciteit geweest (Nova) en de laatste keer (de eerste keer weet ik niet want toen was ik nog niet op het forum) kwam er een plotselinge stroom van nieuwe forumleden.
Dat hakt voor sommigen misschien wat in op het gevoel van intimiteit op het forum (weer aan nieuwe mensen wennen enzo) maar tast toch zeker niet je anonimiteit aan?

Ik denk dat het wel zal loslopen hoor. Kijk, toevallig worden het nu drank(verleden)verhalen van een aantal forumleden. Maar ik of een ander had ook in haar of zijn eentje kunnen besluiten om een boek met verslavingsverhalen te schrijven, en daarbij de mogelijkheid van dit of een ander forum noemen.
Niets blijft ooit hetzelfde, alles vloeit en verandert steeds. En gelukkig maar!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

goeden morgen adb'ers ,
zo ik ben ook uit mijn bed geraakt .
heftig draadje gisteren
water ik deel volledig je mening zowel wat het boek betreft als het adb zijn .
maar inderdaad ieder maakt voor zich uit wat de term adb/nuchter inhoudt , voor mij was het terug van nul beginnen want anders zou ik mijn eigen maar een sjoemelaar vinden ik spreek/schrijf hier enkel voor mijn eigen , wat een ander er mee doet is zijn/haar probleem , niet het mijne .
corinne bij mijn weten bestaan er geen echte AA site's , er bestaan wel site's met veel AAers , maar ook daar zijn mensen die niet naar AA gaan en het gewoon zoals hier nuchter houden dank zij een site
persoonlijk is er nog nooit iemand over mijn schuiver gevallen , het enige wat ze al durven zeggen is dat ze voor hun eigen blij zijn dat ik dat eerste glas genomen heb , en niet zij;)
wat ga ik doen vandaag , ik vermoed op jacht naar een of ander cadeau voor onder het boompje , er ligt nog niks :wacko:
ik vermoed dat het koppen lopen wordt .
ik geef iedereen dieiets te vieren heeft een :present:
tot laters

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Weet ik wel, Benthe. Ik maak me daar ook te druk om. Ook zonder boek denk ik wel eens "jongen, je geeft jezelf te veel bloot, haal gewoon maar al je berichtjes weg". Dat is mijn paranoia en dat moet de boekschrijvers alhier er niet van weerhouden om toe te geven aan de wens om een ander te willen helpen.
Waarmee ik mijn tweede twijfel uit: de (gisteren ook al genoemde) tweedeling in het forum. Nou ja, laat het allemaal maar even sudderen, ik reageer wel op mijn manier als het allemaal zo ver is.

Aanpassing: bah, wat maak ik veel typfouten. Ik ga eerst maar eens douchen, dan ben ik misschien wel wakker genoeg...

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Goedemorgen mensen..ook ik doe met jullie mee vandaag..IK DRINK NIET!

Water wat een mooi boodschappen verhaal...en wat goed dat je de WW vergeten was...maar ik begrijp dus dat je er wel dicht tegen aan zat? Des te beter dat je toen kon beseffen dat het steeds meer uit je gewoonte gedachten is verdwenen...nu nog uit de gewoonte gedachte..'.ik heb wat verdient' en dan is het cirkeltje aardig rond

Ik denk niet dat we met het boek meer mensen zullen bereiken dan twee televisie programma's over Tactus op NOVA.
Eerder het juiste publiek nl alcoholisten, probleemdrinkers en mensen die in de verslavingzorg werken.
Dus die zullen niet veel verandering brengen in het forum 'as it is today'...eerder misschien zelf hulp zoeken of meelezen om ervaring op te doen.

Ik wil toch nog even op een ander berichtje antwoorden van gisteren

originally posted by Haddock
quote:
Originally posted by: safidepafi
maar het leek me beter dat er eerst een discussie was voordat ik alleen maar verdedigende mailtjes aan het schrijven was.

Jij kan ook wel coach worden op zo'n een of ander maf trainingsinstituut! Gooi 't maar ff in de groep, en laat ze het maar uitvechten, later wel kijken wat er van gekomen is.
Beetje beladen term, ik weet het, maar ik vind dit schooljufrouwengedrag. Weinig respectvolle attitude.
unquote

De reden dat ik gisteren er even tussen uit ging was omdat ik mensen de kans wilde geven om te reageren op het bericht dat we een boek gaan schrijven.
Ikken mezelf en had het niet kunnen laten te reageren, wat ik dus ook al deed naar Pippi en in de verdediging te gaan. Dit geeft weinig ruimte voor een open discussie. Vandaar mijn besluit om met de hond een lange avondwandeling te maken die zij ook heel erg verdiend had omdat ik de hele midddag in de stad was.
Het was dus niet bedoeld als geen respectvol attitue, Haddock maar juist als respect voor het feit dat iedereen moet kunnen schrijven wat ze willen zonder dat ik gelijk met een tegenberichtje kom. Mijn excuses dus als mensen dit wel zo gevoelt hebben want dat was niet mijn bedoeling

Een ander berichtje waar ik me ook door voel aangesproken is van BB
Vraagje: als je sociaal kan drinken en zo nu en dan een glas wijn kunt drinken, wat doet iemand dan op dit forum?
Dan heb je toch geen alcoholprobleem. Als je eens in de twee weken wat drinkt, of eens per week en daar blijft het bij is er nix aan de hand toch?
unquote

Je schijnt te vergeten dat ik wel uit een zwaar alcohol verleden kom en mij nu al 11 jaar uit dit diep gat aan het opkrabbelen ben en met succes.
Het feit dat ik soms nog een wijntje of twee drink, wil niet zeggen dat ik anderen hier niet tot steun kan zijn en een gevoel kan geven van (h)erkenning met hun eigen situatie. En het wil niet zeggen dat er geen dagen tussen zitten ,waar ik wel denk aan drinken, maar het niet doe!
Ik vind dat je het gevecht wat ik lever, op die manier bagatelliseert en net doet alsof ik geen alcoholprobleem heb en dus ook niet op deze site hoef rond te hangen.
Ik wil net als jij mijn ervaringen delen met andere alcoholisten en hun laten zien dat je ook zonder de AA, kunt stoppen of minderen met drinken. En dat de internetbehandeling van Tactus daar een geweldige steun in kan zijn.
Zij hebben mij laten zien hoe ik de trek kon overwinnen door het gevoel te aanvaarden en voorbij te laten gaan.

Zo en verder schijnt hier in het hoge Noorden voor het eerste deze week de zon ook en het lijkt buiten een sprookjeswereld waar ik met heel mijn hart en ziel van ga genieten zonder KATER en zonder te drinken vandaag met mijn digitale camera zo even alles vastleggen op video en dan thuis nog eens genieten met een kopje BAMBU.

Geniet van het leven...het duurt maar even!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Nog steeds niet teruggelezen, maar wil toch even iets kwijt.
Ik herinner me nog reacties die hier werden geschreven over
het boek Help, ik verzuip. Dit boek is o.a. met dezelfde intenties
geschreven, dus zijn de meningen veranderd afgelopen tijd?

Toen ik nog "jong, knap en rijk" was, zei ik wel eens tegen mijn Oma
dat ik later een boek zou schrijven. Er viel zo verschrikkelijk veel
naar buiten te brengen waar niet over gesproken werd. Daar werd
heel fel op gereageerd, ik moest het hart hebben zoiets te doen!

Tijden veranderen, meningen veranderen.
Eerst nog maar een bakske koffie!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Okay, Safi. Misschien was ik nog wel het meest geergerd door dat gel*l over kersen en nootjes erdoorheen, alsof het er verder niet toe deed, al die berichten. Gevoel niet serieus genomen te worden of zoiets.
Wandelze, ik heb net al 'n paar mooie plaatjes geschoten. En duik er nu echt in, morgen weer de lange wacht.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Stien geniet van je vrije dag..die je hebt hoop ik tot na de Kerst??!!
Corinne heeft gisteravond laat het originele berichtje van mij geplaatst waar ik uitleg dat ik het boek 'Help, ik verzuip' heb gelezen en dat mij dat op het idee bracht een beter boek te kunnen en willen schrijven.
Dit heeft de bal aan het rollen gebracht.
Geniet van je slaap zo!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Laat ik nou het gevoel hebben dat iemand me naar bed wil hebben? ;)

Eerst nog koffie hoor, en het bed langzaam op temp laten komen.
Ik gaat maar even want wil ook nog van de dag genieten. Ben nu
inderdaad vrij tot na Kerst en jullie willen niet weten hoe dat voelt!

Ja Saf, sorry dat heb ik dus gemist. Moet dus toch terug lezen of ....
was dat het?

Benthe, tja meestal val ik in slaap op de terugweg. Daar had ik vandaag
geen tijd voor het was genieten!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hihi, Haddock, nu kan ik me weer genoeglijk aangesproken voelen. Dat van dat lekkere eten had ik al geschreven voor dat gekwetste berichtje van Pippi, het kruiste mekaar gewoon even.
En ik vind trouwens ook, het is soms net een kamer vol visite: niet iedereen heeft het over hetzelfde onderwerp. Als een discussie je wat te glad lijkt, of om wat voor reden dan ook, ga je ook even op zoek naar een ander onderwerp van gesprek. Als ik daar mensen mee op de tenen heb gestaan, mijn excuses. Ik ben ook maar een mens.
En ik wens jou een goede dagrust.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden

• Nieuwe aanmaken...