Spring naar bijdragen

Dinsdag 25 december 2007


Leeuw

Aanbevolen berichten

Dat is mooi Trees, je was vandaag gewoon even gelukkig! En Water heeft zoveel plezier met zijn afdankgitaar die zometeen als nieuw zal zijn.. en die pyamadag waar Fran het over had moet ik ook vaker invoeren. Zouden die feestdagen dan toch ook leuk zijn? Ze zetten in ieder geval aan tot overdenkingen.

Bambam ik snap wel dat het niet fijn is als iets waar jij zoveel aan hebt wordt 'aangevallen' door mensen die er geen ervaring mee hebben. Ik heb een beetje de zelfde denkbeelden erbij als Houtje denk ik, komt misschien ook door de Amerikaanse series waar de AA zo wordt afgeschilderd en soms ook op het toontje waar er hier over gepraat wordt. Alsof het de enige ware manier is. Het goeie van de AA is dat het niet alleen om het stoppen gaat maar nog meer om de stappen.. maar elke andere combinatie van stoppen met drinken gecombineerd met bv therapie is in mijn ogen ook een goeie manier. Voor jou ben ik blij dat het de AA is, voor mij dat het mijn dagbehandeling is geweest en volgens mij gaat Houtje hartstikke goed met die Annazorg.. en zo stippelt ieder zijn eigen weg uit!

Ik loop lekker te rommelen, de hoofdpijn is gelukkig over gegaan en ik ben me aan het voorbereiden voor oud en nieuw, ik ga vrijdag naar Zeeland, een dag of 5 in een huisje in de duinen. Aan de ene kant heb ik er zin in, aan de andere kant zie ik er tegenop... met 3 andere dames in een huisje met een stuk of 7 honden. Ik zit vlak bij de Oosterscheldekering en volgens mij zijn daar prachtige foto's te maken, verder zitten we 700 meter van het strand vandaan, hardloopschoenen gaan mee, laptop en camera, dan kom ik die dagen wel door denk ik!

Mijn vroegere buurman gaat ook naar de AA en die zie ik enorm opknappen, van een manisch depressieve alco naar toch weer meer evenwicht.. dus dat het goed is daar ben ik het helemaal mee eens.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Antwoorden 129
  • Created
  • Laatste antwoord

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Kijk als je zelf niet wilt stoppen met drinken maar wil minderen en af en toe bij gelegenheid een wijntje wilt drinken zoals Houtje dan is dat wat mij betreft harstikke goed...als je dat kan dan gaat mijn petje af want ik zou het niet kunnen...
En als je dan af en toe de bocht uitvliegt he jammer dan volgende keer beter...oppassen dus...
Echter als je naar de AA toe wil is er slechts een vereiste en dat is een verlangen om te stoppen met drinken (dus niet dat je niet naar AA kan als je nog drinkt) maar een verlangen om te stoppen...
En zoals ik Houtje lees en las heeft zij er voor gekozen om af en toe een wijntje te drinken...dus de vergelijking met AA vind ik wel een beetje vreemd...

O ja... iemand die wil stoppen en gestopt wil blijven en terugvalt is geen minderaar maar iemand met een "hoe- blijf- ik- gestopt- met- drinken" probleem... en met geen mogelijkheid ADB te noemen...het is heel simpel je bent pas ADB als je je doelen haalt (lijkt mij)... wil je jezelf toch nog ADB noemen na een terugval als stopper/minderaar dan ben je behoorlijk bezig met zelfbedrog...en mensen met een alcoholprobleem zijn meesters in zelfbedrog anders was het ook onmogelijk geweest om zo lang door te gaan met destructief drinken...en geloof me ik weet alles van zelfbedrog... you cant bullshit a bullshitter hahaha...

Houtje , je klinkt als een aardige moeder die hard haar best doet (en daarin naar mijn gevoel ook slaagt) om er voor je gezinnetje te zijn en je best doet om alles in zo goed mogelijke banen te leiden...en ik bewonder je omdat je het ook vaak allemaal in je eentje doet...nogmaals petje af...


Love and peace

Link naar opmerking
Deel via andere websites

avond adb'ers,
ook ik heb een fijne dag gehad , zo ziet men maar weer dat waar men soms tegen op kijkt uiteindelijk mee valt ;)
frannie mooie geschreven , als ik thuis ben hou ik ganse dagen pijama dagen , omdat ze mij het gevoel geven van er moet niets .
ook lees ik in je bericht een bepaalde rust die over je gekomen is , dit vasthouden frannie :present:
trees ook jou bericht brengt vreugde in mijn hart :present:
user voor ieder die een drank probleem heeft denk ik dat het begin heel moeilijk is , er moet veel vrije tijd gevuld worden die we vroeger verdronken , hoe ik het opgelost heb , veel malen , spellekes op pc spelen , wandelen en als ik het moeilijk had iemand bellen sterkte en succes :present:
water het lijkt mij een mooie bezigheid die gitaar .
bambam minder gehuilt vandaag ??
zo ik hoop dat jullie allemaal ee fijne dag gehad hebben .
aan de gebanden succes en sterkte
knuffie breng je mijn groetjes ovr aan kothje aub .
nederlanders geniet vanjullie tweede kerstdag morgen , de werkende belgen hebben pech .

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hallo allemaal,

Iedereen heel erg bedankt voor al jullie reacties. Ik besef dat ik niet goed bezig ben. Vanochtend voelde ik me ellendig, maar ik moest wel vroeg op omdat ik vandaag naar familie zou gaan. En ik ben gisteren al bij de lunch begonnen met drinken, dus de drank heb ik verspreid over de dag heen gedronken. Als ik alles gisterenavond ineens op had gedronken, dan had ik vandaag echt niet weg gekund.

Met schaamrood op mijn kaken moet ik bekennen dat ik een tijdje geleden zelfs drie liter wijn op een dag had gedronken. Toen bleef ik maar bijhalen.

Het is niet goed. Mijn lichaam is nu blijkbaar zo aan de drank gewend. Vroeger dronk ik zelden of nooit. Langzamerhand is het erin geslopen. Dan had ik op een vrijdag- of zaterdagavond een hele fles wijn op, en wat was ik de volgende dag dan ziek! De dag daarna had ik dus absoluut geen behoefte aan alcohol, dat liet ik wel uit mijn hoofd met die kater. Nu neem ik zelfs geregeld de volgende dag een glas wijn om de kater weg te drinken.

Wat walg ik van mezelf! Mensen zeggen de laatste tijd steeds vaker dat ik dikker ben geworden. Geen wonder ook met al die loze calorieen!

Ik wil de knop omzetten. Toch vind ik nu de gedachte om in ieder geval een tijdje helemaal te stoppen met drinken moeilijk. In de weekenden ben ik vaak te moe om iets te ondernemen en dan duik ik uit verveling maar achter de computer of voor de TV met een glas wijn. Dan ben ik 's-middags al aan het drinken. Die vermoeidheid komt natuurlijk door die roofbouw die ik nu op mijn lichaam pleeg.

Waarom ben ik gisteren zoveel gaan drinken? Ik zag heel erg tegen de kerstdagen op, ik zag er tegenop om in de familie nieuwe geliefden te zien en dat ik zoals altijd weer in mijn eentje kwam. Door het drinken dacht ik van oh morgen is nog lekker ver weg, even naar een andere wereld. Maar vanochtend voelde ik me ellendig. Gelukkig voelde ik me tegen de middag weer beter. Wel dacht ik een hele tijd zo van ze zouden toch niets aan me kunnen ruiken of merken? Achteraf heb ik het vandaag heel fijn gehad, en met de verliefde stelletjes is het ook meegevallen.

Nogmaals erg bedankt voor jullie reacties en ik ga de knop omzetten.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik wil graag zeggen dat ik het hartstikke gezellig heb gehad vanavond en zo'n avond gun ik iederéén, allemaal in pyjama op de bank, zoutjes en limo erbij.
Ik ga de was ophangen (jaja, goedkope stroom) en de afwasser uitruimen, zet al twee dagen dezelfde borden van het eten weer klaar voor het ontbijt, scheelt een boel opruimen !!!

Bammetje, we doen het inderdaad allemaal op onze eigen manier. Jij gelooft in jouw manier, en dat is maar goed ook. Als je er zelf niet in geloofde...... enzovoorts.

Ziza, ik ben er heus wel achter dat ik mezelf géén lol doe met "af en toe drinken" ik krijg daar ook veel kritiek op, dat is ook terecht, want ik WIL HET NIET, maar soms ga ik voor gaas. En dan heb ik spijt, veel spijt. En naar mijn gevoel word ik hier, met die handicap, nog steeds geaccepteerd. Punt uit punt ennel.

Ik wíl echt helemaal NOOIT meer drinken maar het lukt me gewoon niet. Soms ben ik te moe, sjagrijnig of zo om NEE te zeggen. Dat was 2 of 3 weken geleden zo, een glas werd (bijna) een fles. De keer daarvoor was méér dan een half jaar geleden, dus je kunt wel zeggen dat ik wéét dat één glas er niet inzit. Maar ik ben eigenwijs en stom. Ja. Inderdaad.

Maar één glas in 5 maanden noem ik niet "regelmatig wijn drinken" hoor. Dat zijn echt mijn uitglijders. In 2006 had ik ze nog vaker dan in 2007 (zeg maar 2 uitglijders in 2007 tegen 4 uitglijders in 2006) en ik kan daar zelf best mee leven. Ik ben trots op wat ik bereikt heb. Maar ik wil niet als "die regelmatige drinker" te boek staan, daar heb ik echt een probleem mee. Dat ben ik namelijk niet want dat kán ik namelijk niet.

Wie gaat slapen welterusten :lips: en morgen weer een leuke dag :rose: wat je plannen ook zijn.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Niet erg aardig van mij he, om vorige week in te loggen en vervolgens weer weg te blijven. Nou, het is geen kwade opzet ofzo hoor. Echt niet. Had aan de ene kant zoveel te vertellen maar ook weer niet zoveel, in de zin van helpende gedachten enzo. Het wemelde hier zo nu en dan van de heftige berichtjes, en daar kan ik (nog) niet zo goed... ach wat!
Zo te lezen hebben de meeste mensen een goede eerste kerstdag gehad. Ik ook. Het was wel een beetje als voorgaande jaren, alleen dan nuchter.
En ik weet niet waar ik het vandaan haal, maar geen drup! en geen spijt!
Zo nu en dan erg moeilijke momenten, maar dan dacht ik aan de volgende dag, waar ik nu sta, en hoe goed dat voelt...
En ik hoop echt dat ik het een beetje over kan brengen; het is zo ongeloooooflijk de moeite waard om niet meer te drinken. zelfs tot en met de meest ellendige dag, want er komen betere momenten daarna (altijd) waardoor je trots kunt zijn dat je niet voor... bent gegaan. Ik merk gewoon dat mijn echte betere zelf er ergens doorheen schemerd.. zo leuk! En ook al heb ik tot nu toe meer K-dagen dan goede dagen gehad, het leven begint weer aan mijn tenen te likken... dus staat me nog veel goeds te wachten, denk ik dan maar. Vele emoties, woede-aanvallen, vreselijke jankmomenten, ruzies, tomeloze luiheid.... en toch, ergens elke dag dat sprankje, een stukje geloof in mezelf. Een vreemde maar heerlijke ervaring die ik graag nog even bij me hou :heart:
Door op het forum elke dag mee te lezen (zo wel 4X per dag, hihi hoezo forum-verslaafd), me er doorheen geslagen tnt! Daaro m hier ook weer ff terug, omdat jullie dus zo vreselijk belangrijk voor me zijn, ook al was ik er even niet bij! En daarom wil ik ook blijven, voor "ut bad", en om andere nieuwe mensen wellicht ooit tot steun te kunnen zijn.

Kortom hier alles OK!
Voor de mensen die het verdiend hebben: Van Harte!
Voor de mensen die het nodig hebben: Sterkte!
Voor allen: warme kerstgroeten, hou t droog en blijf sterk!

:present:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Morgen gaan wij naar familie. De mannen gaan een strandloop doen en dochterlief en ik naar haar favoriete neef, vrouw en zoontje. Daarna komen de bezwete mannen daar ook naartoe. Hoe we het allemaal doen met eten en dergelijke zien we wel.
De bedoeling is wel om voor 19.00 terug thuis te zijn.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Klinkt leuk Corinne! Wat een sportieve mannen heb jij toch!
Ik dacht dat jij het laatst was, die zei dat het eerste jaar staat voor lichamelijk herstel en dat daarna de emotie op orde kunnen komen... sprak me wel aan. We moeten zeker niet onderschatten hoe slecht we voor ons zelf zijn geweest. Dat is niet zomaar even weg te poetsen!

dicht is wel zo lekker vind ik. Alhoewel ik vandaag wel wat heb ingeschonken voor anderen....
Vreemd dat het me zo weing deed!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Marieke,
Ik heb Hyves omdat een paar familieleden en vrienden daarop zitten.
Helaas kan ik er niet goed mee uit de voeten.
Ik heb mijn handen vol aan mijn e-mailadressen, MSN en dit forum.
Maar ik kijk wel zo een keer in de maand naar hyves en space.
Vind ik wel genoeg.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hallo hier nog even een kerstengel, geen ker-stengel, maar kerst-engel.

Ik heb een ontzettend fijne dag gehad, even alles opzij geschoven. Ik heb alleen een stomme opmerking gemaakt naar mijn schoonzusje die borstkanker heeft, (maar achereraf wel de mildste vorm. gelukkig) Ze was altijd heel mager, tot anorexia toe, maar nu is ze echt zo mager, dat ik zei, fijn dat het zo goed met je gaat, maar je moet niet magerder worden.Oeps foutje. Ik kreeg echt een hele boodschap terug.
Ik kom aan van stress en pijn, maar zij valt af.........Pijnlijke opmerking, nam ze mij ook kwalijk.
Ik kan aktijd zo lekker direct zijn, daar baal ik wel van.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Goede Nacht,

Wil even laten weten dat het me goed is afgegaan. Dit is mijn tweede droge Kerst en ik hoop dat er nog velen zullen volgen. Wij hebben vandaag vrienden op het eten gehad en dat was erg gezellig. Er is vanmiddag geborrelt en hapjes, jullie kennen dat wel. En ik heb van allerlei dranken ingeschonken, van wijn tot wisky noem maar op. En heb er totaal geen problemen mee gehad. En ik moet zeggen dat ik me ook wel gelukkig heb gevoeld vandaag. Kortom, weer een ervaring rijker. En weer sterker geworden. En ook tot het besef gekomen. Dat stoppen met drinken, nog steeds het beste besluit is geweest, wat ik in mijn leven heb genomen. Voor een ieder die nog twijfelt, echt het is de moeite waard.

Koh, Ik heb vandaag regelmatig aan je gedacht en hoop dat het je goed is gegaan.

Mensen, dit is het weer, ik ga nu slapen.

Welterusten, Ferry.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden

×
×
  • Nieuwe aanmaken...