Spring naar bijdragen

Eindelijk ADB?

Cheyenne

Aanbevolen berichten

Hallo allemaal,

Al eerder ben ik hier op het forum geweest.

Op dit moment gaat het goed. Ik ben al meer dan een maand droog, en daar ben ik trots op. Ik weet nog niet wat ik verder wil, voorlopig echt helemaal droog blijven, of in de toekomst toch af en toe weer een wijntje.

Wat op dit moment mijn grootste angst is: wat moet ik zeggen als ik ergens een wijntje aangeboden krijg? Mensen weten dat ik normaal graag een wijntje lust, en ik vind het zo rot om botweg nee te zeggen als mensen speciaal voor mij wijn hebben gekocht.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hai Cheyenne

Complimenten voor een maand droog staan
zelf ben ik gestopt in januari en vond het ook moeilijk
om aan te geven dat ik geen wijntje meer dronk
tegenwoordig zeg ik gewoon: ik drink geen alcohol meer, ik kan namelijk geen maat houden!

en zal ik je eens wat zeggen:
ik krijg er alleen maar complimenten voor!!
en veel mensen heb ik al horen zeggen ' ik wou dat ik dat kon'.
je zal nog verbaast staan hoe mensen erop zullen reageren
en misschien kun je van te voren ook al aangeven dat ze geen wijn meer hoeven te halen?

Succes ermee!!

Groetjes Shahire :present:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hoi Cheyenne,
fijn dat het nu goed gaat.
En idd geen probleem van maken, de reacties zullen meevallen hoor.
Ik zei in het begin iets over versoberen en later dat dat me zo goed bevalt
dat ik het zo laat. En mensen die ik beter ken en mag vertel ik iets meer, gewoon
voelen wat je bij wie kwijt wil. Je intuitie is veel scherper zonder drank dus dat
gaat wel lukken. En geen zorgen voor de dag van morgen: vandaag drinken we niet!:present:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hai, je staat al meer dan een maand droog, gefeliciteerd, knap hoor.
Hoe moet je het een ander verklaren ? waarom verklaren, het is jouw leven, jouw nieuwe style (is tegenwoordig modern, niet roken/niet drinken).
Maar hoe heb je dit dan nu voor anderen kunnen verbergen ? Dan weten ze dit toch al (geen wijn drinken).
Lekker doorgaan zo, probeer het maar niet of je nog een wijntje kan nemen, je gaat geheid onderuit.

Succes bb

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hallo allemaal,

Bedankt voor jullie reacties!

Mensen weten niet dat ik een probleemdrinker ben. Meestal dronk ik alleen thuis.

Als ik ergens heen ging, dronk ik thuis van tevoren al wat hier thuis, en na afloop zorgde ik ook dat er wijn was als ik weer thuis kwam.

En als ik bezoek kreeg, zorgde ik ook dat ik voor mezelf minstens een fles wijn achter de hand had, voor als het bezoek weer weg was.

Dus in gezelschap hield ik het beschaafd, wel vroeg bezoek een keer of ik geen last zou krijgen van de wijn, en dat terwijl ik toen 'maar' drie wijntjes had gedronken.

Het is wel een idee om van tevoren aan te geven dat ik geen wijn drink, ik kan om te beginnen zeggen dat ik tegenwoordig sneller last van hoofdpijn krijg.

Deze week heb ik trouwens al een keer een wijntje afgeslagen. Ik ging bij iemand lunchen, en ik kreeg een glas witte wijn aangeboden! Gelukkig moest de fles nog open gemaakt worden, dus ik zei van doe maar kruidenthee...

Op dit moment ben ik op de goede weg, ik heb nu ook geen last meer van verveling. Voorlopig wil ik het zo houden. Zoals het nu is, val ik weer helemaal terug als ik een wijntje zou drinken.

Bij mij gebeurt het trouwens regelmatig, dat ik al een fles wijn klaar heb staan, en dat het bezoek zegt dat ze liever geen wijntje drinken.

Nogmaals bedankt voor jullie reacties, en fijne pinksterdagen!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

:)
Die situaties kan ik maar al te goed.
Eerst heb ik een heel wild verhaal verzonnen van een vriend die een alcholprobleem had en die ik ff ging steunen door drie maand te stoppen. Silly me :D.
Maar was toen ook nog niet zeker of ik na die, eigenlijk waren het twee maanden met mijn maatje, naar minderen wou gaan of de volledige stop.
Heb uiteindelijk besloten dat ik nog niet sterk genoeg ben om aan minderen te beginnen.
De laatste keer heb ik gewoon tegen een vriendin gezegd dat ik al genoeg in mijn leven heb gedronken (gingen vaak uit dus ze kent me wel (maar niet dat het een probleem is) en ik een jaar vrij neem van drinken.
Een ander bevriend koppel heb ik verteld dat ik aan mijn lijn ben aan het denken.
Eigenlijk was de tweede reden (de stop van een jaar) de beste :D
Maar ken het gevoel wel van draaien en keren in zulke situaties.
Mij wachten er ook nog een aantal
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
  • Nieuwe aanmaken...