Spring naar bijdragen

OUD JAAR 2007

An

Aanbevolen berichten

• Antwoorden 286
  • Created
  • Laatste antwoord

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Lekker rustig hier Cacaootje.
Als iemand me tien jaar geleden verteld zou hebben van er komt nog eens een tijd, dan zit je met oud op nieuw in je uppie, met alle lichten uit behalve wat wilgetakken met ledjes, en een paar kaarsen, en de TV, met een kouwe rivella in een longdrinkglas, dan had ik die man/vrouw harstikke kei en volledig gek verklaard................................
Maar ik vind het wel lekker zo, was vanmiddag even op een receptie met de nodige drank ( ikke niet hoor ! ). Moest toen meteen denken aan de nieuwjaarsochtenden dat ik wakker ben geworden met een barstende koppijn....................

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Precies Karel, laat de rest van de wereld maar koppijn hebben morgenochtend!

Safi, ik heb net heerlijk genoten van Paul de Leeuw, ga nu weer even het park in met mijn gewonde Bull, die zichzelf erg zielig vindt, en dan ga ik de buuf wakker maken, zodat we nog even lekker kunnen vreten en kleppen tot de bommen barsten om 00:00
Ik voel me enerzijds heel onwerkelijk, anderzijds wel okay...
En jij bent ook een kanjer, zijn jullie in feite allemaal!

Ik kom straks nog wel ff buurten, toppertjes!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Benthe weet je nog 9 x STOP
diep ademhalen...in en uit...in en uit.

ik zal je even laten lachen.
Zit drinkemaatje net te vertellen dat de kinderen van 2 -4 zoals elk jaar naar de schoonouders zijn zodat zij de stad in kunnen om te vieren. Hij is al 53 maar goed.....Toen ik suggereerde dat als je jongens wat ouder zijn die toch echt wel thuis in hun eigen plekje met pa en ma oud en nieuw zouden willen vieren brak er bij hem het ongeloof uit....hij kon het niet geloven.....wow dan denk je toch ook...wat doet die alcohol met die hersenen en die emoties???

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Nee hoor, dankjulliewel, trouwens ik ben toch veel te schijterig om door die knallen naar de avondwinkel te gaan. Nou, niet helemaal, het hing op een haartje, maar gelukkig waren jullie er. Hihi Choco, een avondwinkelverbod, dat is wel leuk.
Safi we hebben onze hersens wel kwaad gedaan met al die middelen, maar gelukkig zijn wij nog niet helemaal gek.
Ik had vanavond steeds het idee dat het voor de laatste keer nog "mag", maar wat is mogen dan? Morgen een kater hebben, is dat mogen, en ontevreden met mezelf zijn, is dat mogen?
Aan de andere kant begrijp ik dat verlangen naar een roes heel goed, even er niet meer bij hoeven zijn. Een dimensie waar je weer klein en onverantwoordelijk mag zijn. Maar eigenlijk was dat "nooit" want ik voel me al verantwoordelijk vanaf dat ik bewust kon denken. Dus wat is het verschil?
Hwooohhh, zware gedachten zo tegen het nieuwe jaar.
Maar we houden het lekker droog.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Cacoa, 2-3 theelepels soda op 1 liter water. Je hoeft hem niet perse onder de douche te houden als je de wond maar nat en open laat. Dus alleen jodium is ook goed. Zolang zich maar geen korst vormt de eerste 5 dagen.

Ik ben enigzins tot rust gekomen en zit nu op nld. 3 te genieten van Veldhuis en Kemper. Lachen als je een top 2000 volger bent.

Dani

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Trouwens terwijl ik zat te schrijven en ondertussen ook nog telefoon kreeg, waren er nog veel meer lieve postings.
Ik zou me doodschamen om aan de jww te gaan, voor mij is het behalve een afspraak met mezelf ook een beetje iets dat ik met jullie afgesproken heb, om alle kracht in te zetten om niet meer te drinken, en te proberen om jullie ook die steun te geven voorzover ik dat kan.
Zo, en nu weer even een ander onderwerp.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Benthe, ik denk dat we dat gemene, diep in je onderbewustzijn schuilende stemmetje nooit kwijt zullen raken. Er blijven momenten dat ergens in je achterhoofd het begint te piepen, ik heb nou toch al zolang niet meer gedronken, een paar kan nou wel................
Bij mij vanmiddag nog op een receptie, moet eerlijk zeggen dat ik blij was dat ik met de auto was.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ja KakelK, dat stemmetje.
Wat goed dat het je gelukt is om de receptiedrank te weerstaan. Eerder zei ik altijd dat ik op de fiets ging naar recepties of ik nam een taxi, je kan de keren niet tellen dat ik de volgende dag katerig mijn fiets ergens op moest halen... of dat ik die niet meer kon vinden, natuurlijk.
Dankjulliewel dat jullie die heftige gremlin hebben helpen doodslaan. Weer redelijke kalmte hier ten huize.
Ik heb me in een gebloemde pijama gehuld :D, op zo'n manier kan je toch nooit de deur uit.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Lol Benthe, doe ook haarkrullers in...

De verveling doet me laten surfen, kwam op een geinig artikel, misschien lek om even te lezen?

Oud en Nieuw
Oudejaars tradities.

Wordt het oudejaar in het ons omringende buitenland net zo uitbundig gevierd als in ons land? Het Algemeen Dagblad vergeleek 7 steden en 7 landen en hun oudejaarstradities met elkaar.

Duitsland:

In Duitsland is het met Sylvester dinner for one op tv dè traditie; een dronken butler die struikelend zijn oude bazin ( Miss.Sophie ) bedient. Het afsteken van vuurwerk is niet echt een Duitse Sylvester traditie. Verder doen de Duitsers aan bleigiessen ( loodgieten ) Om 12 uur wordt en stukje lood boven een vuur gesmolten en dan in koud water gegooid. Het zo onstane figuur wordt vergeleken met figuren uit een boekje en dat voorspelt de toekomst zo wil het bijgeloof. bleigiessen

Spanje:

Ook in Spanje geen vuurwerk, de Spanjaarden gaan massaal dineren met oud en nieuw en ze eten klokslag 12 een druif.

Italië:

In Italie heet oudjaarsavond "San Silvestro" en ook de Italianen gaan massaal buiten de deur eten op San Silvestro. Ze eten dan linzensoep en ander speciale oudejaarsgerechten maar de overtollige huisraad om 12 uur uit het raam gooien is tegenwoordig verboden. Het was een traditie in Rome.

Frankrijk:

In Parijs wordt het nieuwe jaar op straat en vooral op de Champ-Elysées en in de café's enz gevierd. Vuurwerk is er alleen als de gemeente het organiseert en natuurlijk drinkt men in Frankrijk om 12 uur Champagne.

Engeland:

In londen zingen ze 'auld lang syne" en vieren het ook op straat en tellen af bij de Big Ben en kijken naar het vuurwerk bij de Theems. Auld lang syne

Rusland:

In Moskou is het volgens Peter D'Hamecourt vooral zuipen en je liederlijk gedragen. De Russen zijn normaal gesproken al geen matige drinkers maar op oudejaarsavond en nieuwjaarsdag is de beer helemaal los en dan vooral op het rode plein: "De beer is los": treffender kan het niet gezegd worden! Peter D'Hamecourt schrijft in het AD: 'ik heb een paar jaar geprobeerd de Russische traditie vol te houden totdat de risicofactor mij te groot werd", dus dan weet je wel hoe het op het Rode Plein in Moskou is met oud en nieuw.

Nederland:

En in ons land eten we oliebollen met oud en nieuw en we kijken naar de oudejaarsconference . Om klok slag twaalf uur wenst iedereen elkaar een gelukkig nieuw jaar en is iedereen buiten om het vuurwerk te bewonderen of om het vuurwerk zelf af te steken. En champagne drinken doen ook bijna alle Nederlanders met oud en nieuw. Ik kan me nog herinneren dat het 20 jaar geleden een traditie was om met z'n allen de politie te pesten. Tegenwoordig is dat niet meer het geval voorzover ik weet.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden

• Nieuwe aanmaken...