Spring naar bijdragen

Vrijdag 4 januari 2008

An

Aanbevolen berichten

• Antwoorden 300
  • Created
  • Laatste antwoord

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Stien flink aan het soppen geweest vandaag? Dankjewel voor het compliment, och ik denk altijd maar, op zo'n bestralingsdag heb ik tenminste geen zin in drank. En rusten op bed, ik weet niet, daar heb ik toch nooit geduld voor. Alles wel ok met jou?
De misselijkheid is nu wel aardig over hoor, heb alweer wat beschuitjes gegeten.
Kate ik wilde het niet zeggen, jij bent dapperder dan ik, maar ik dacht het ook met die glazen champagne van Tapas. De grens van "wel weer eens een keer wat mogen" en helemaal los gaan is zo dun. Als iemand dat kan is het natuurlijk goed, maar ik voel me alsof ik naar een gewaagde koorddans-act zit te kijken. En vooral die opmerking van: ik had mijn seresta niet bij me dus nam ik een paar glazen... dat vind ik toch wel iebel.
Tapas, ik sluit me bij Kate aan, dit heeft meer met mijzelf te maken dan met jou.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Tja, en ik sta weer 100% achter Tapas zoals ze het heeft opgelost. Haar kennende, en de moeite met alle prikkels.... toppie !!! En ze is daarna toch niet méér of wéér gaan drinken?

Tuurlijk, waarschuwen mag altijd en is ook goed en lief bedoeld. Maar dat begrijpt ze wel.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ja nee dat is ook prima Houtje, zoals Tapas het voor zichzelf heeft opgelost.
Wat ik bedoel ik dat ik dat voor mezelf eng zou vinden om die grens te overschrijden, temeer na laatst Tapas haar verhaal dat ze goed los was gegaan, en dat ze daarvan had geleerd voor zichzelf.
Ik mag toch ook zeggen dat ik die grens erg dun vind?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ach, het geen ik klaar wilde hebben in huis lukt dus niet. Het is al zo donker in huis dat je niet
goed ziet wat er wel of niet gedaan is. Niet erg motiverend, dus stoppen. Lampjes, kaarsjes zijn al weer aan en ga straks maar aan het eten beginnen.

Een recepten-themadraadje is niet gek, ik ben geen kokkerelster en krijg weinig commentaar. Hier zijn ze al gauw tevreden als het op tijd is en hebben het in no time naar binnen geschoven. Het hoeft dan ook niet ingewikkeld te zijn. Maar voor mijzelf zou ik wel eens wat eenvoudige variatie erin willen
brengen en hoor hier best wel lekkere dingen passeren. :P
En soms kun je dezelfde maaltijd met een iets andere variatie misschien weer aantrekkelijker maken.

Ik heb o.a. een paar recepten van hier genoteerd maar heb het niet volledig.
Indische roedjak van Trees.
Forel van Benthe.
En iets ingewikkelds van Safi, balletjes van kikkererwten? (moet je wel weten wat kikkererwten zijn ;))

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hoi Benthe, ik vind je een bikkel zoals je met alles omgaat complimenten, blij dat je niet meer zo beroerd bent.

Karinneke,
Wat fijn dat je geld terugkrijgt, je ziet achter de wolken...............

Safi
Dat soepje van jou klinkt goed als je een keer zin hebt wil ik graag het recept, ben gek op soepjes,

Leeuw,
Ja over melatonine is weinig bekend ik heb het ook gekocht vanmiddag wordt gek van die korte nachten
ga er 10 nemen dat is dan 1 mg. Hoop dat het helpt,

Vanmiddag een vriendin geprobeerd uit de put te halen was niet makkelijk maar we hebben wel lekker in het bos gelopen, heerlijk.

Vanavond hou ik het bij een simpel stamppotje rauwe andijvie is het echt weer voor.
ga nu heel burgerlijk mijn favoriete soap ATWT kijken...........

Tina

Link naar opmerking
Deel via andere websites

@An,
Je doorstart gaat goed. De constatering dat je niet meer in staat blijkt sociaal te drinken is naar, maar aan de andere kant kun je nu vrede hebben met het idee om niks meer te drinken en zoals je zelf aan geeft, je mag, maar je hoeft niet.
Ordners moet ik nog kopen, dat doe ik ook bij Hema, daar komen mijn andere ook vandaan, ik ga eerst bepalen hoeveel ik er wel nodig heb en heb ook nog tabbladen nodig. Ik ga een hele reorganisatie doorvoeren, zodanig dat ik het niet meer tot een puinhoop als deze kan doen oplopen.

@Tina,
Actievelingen. Ik heb mijn overdosis energie toen gestopt in het schuren en lakken van de vloer. Het is dan handig als iedereen uit de buurt is en blijft.

@Deltatango,
:)

@Soothe,

@Karinneke,
Die lange teentjes, daar heb ik ook last van gehad. Er over praten helpt. Ik heb mijn huisgenoten aangegeven dat het stoppen tot het makkelijk doorslaan van mijn 'stoppen' zou kunnen leiden (dat had ik al ondervonden bij eerdere pogingen tot minderen). Ik heb ze kortom gezegd dat het misschien af en toe zou lijken dat ik ik niet ben. Ik heb ook wat voorlichtingsmateriaal neergelegd. Het heeft ons allemaal wel geholpen.
Wouw, goed nieuws over die energierekening! Dat geeft lucht.

@Stien,
Lekkere humor op de vroege dag.

@Gem,

@Sandra,

@Blacky,
Je zit toch geen bronchitis te ontwikkelen? Pas op. Die van mijn moeder is chronisch omdat ze maar niet naar de huisarts wilde gaan.

@Leeuw,
Goed dat je het ook bij de studentenvereniging hebt verteld.
Ik heb vannacht ook goed geslapen. Heerlijk is dat.
Wat heb jij een dure kapper. Dat lijkt wel de prijs voor een dameskapper. Weet trouwens niet waarom dameskappers altijd duurder zijn voor een eenvoudige knipbeurt. Voor een standaard knipbeurt was ik 21 euri kwijt, de laatste keer met verven erbij 63. Rinkelderinkel.
Bedankt voor het uitzoeken van melatonine. Voorlopig blijf ik er gebruik van maken. Het helpt me, al ben ik nog niet achter de goede dosis, maar dat komt wel. Rome en Parijs zijn ook niet op een dag gebouwd.

@Safi,
Je gaat goed. Hier een knuffel voor je bambi-hartje. Nog 5 dagen en je maatje is terug.

@Benthe,
Sterkte!
Ik ben een niet-koker a.h.w., maar geniet van hoe jullie kokers met plezier al die gerechten bereiden met veel geduld en liefde. Ik ben meer een eter. Helaas raak ik al in de stress bij het koken van aardappelen.

@Houtje,
Behalve van jou hoor ik meer positieve ervaringen met Annazorg. Ook van mensen die al eerdere therapiën en psycho's versleten hebben. Ik ga dat echt in mijn achterhoofd houden voor het gesprek eind deze maand met mijn huisarts.
Ik heb een nieuwe strijkplank en die ga ik straks maar eens uitproberen.
Ik zou zoonlief toch wel even een uitbrander gegeven hebben. Nu zal hij moeten sparen voor nieuwe spullen. Ik zeg altijd geen nieuwe of kostbare spullen meenemen, maar ja, die pubers willen natuurlijk voor niemand onder doen en juist hun nieuwe spullen meenemen. Ik herken je gevoelens. Laat zoon dan aan rijke tante vragen om vervanging. (dit zijn maar gedachten die door mij heen zouden flitsen, geen raad).

@Cacao,
Je zeurt niet als je vertelt over wat je bezighoudt. Hier je hart luchten helpt gewoon, dat weten we uit ervaring. Nu je dochter er een paar dagen niet is, kom je hier maar buurten en je hart luchten. Gewoon doen.

@Tapas,
Pfff, wat een ervaring. Knap zoals je daar met de alco omging. Als roker wordt je letterlijk buitengesloten. M.i. zou het geen kwaad kunnen als er meer echte voorlichting over alcohol en alcoholgebruik zou komen. Etiketten op flessen, zoals nu met rookwaren en vooral het bannen van reclame ervoor. Heerlijk toch is ook zo een klein woordje van steun in dergelijk gezelschap.
Volgende keer je Seresta niet vergeten. Misschien een optie om een paar pilletjes in elke jas en elke tas te stoppen. Zo heb ik altijd wel een stuk pleister bij, paracetamolletjes, een knoopje, veiligheidsspeld, naaigerei. Een stuk touw van een paar meter heb ik meestal ook bij en dat is een keer wel erg van pas gekomen om mijn dochter op het droge te krijgen. Het was een hele komische situatie, maar zonder dat stuk touw hadden we de brandweer moeten inschakelen.

@Sammy,
Dat gaat je lukken, zeker als je voor BOB gaat. Die 10 dagen ga je nu volmaken en met plezier zullen nog vele dagen volgen. Maar blijf vooral dag per dag werken. Doe ik ook nog steeds.

@Kate,

@Marieke,
Met de schone tanden! Dat voelt lekker, tenminste bij mij.

Ik ben bij. Terwijl ik hier bezig was, alweer dik een uur geleden, kwam de brandweer in volle vaart de straat door, stopte voor ons huis en de brandweermannen en -vrouwen spoeden zich naar het museum aan de overkant. Gelukkig loos alarm.

Beste kanjers,
Ik hou nu maar even een korte pauze.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Oh schei uit Tina, dat is een tijd mijn verslaving geweest, die hele ATWT. En als je dan na een week kijkt zijn ze nog maar anderhalve dag verder in hun ellende. Zijn Katie en Simon nog getrouwd? Is de zoon van Lilly nou eindelijk al eens uit de kast met zijn homoseksualiteit? Krijgt er nog iemand een illegaal kind van iemand? Heeft iemand iemand anders alweer vergiftigd of doodgeschoten?
Maar ik geef toe, het kan soms boeien.
Eet je zelf ook wel wat lekkers?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik keek zelfs naar die serie in mijn ontwenningsperiode. Alles was goed, maar eigenlijk drong niets tot me door. Toch heb ik er mijn doel mee bereikt, nl. niet drinken en niet aan drinken denken.
Vandaag dringt ook maar weinig tot me door. Ik heb een wat zweverig gevoel, alles lijkt wel verdoofd.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Stien ik vond het ook de beste soap die er bestond of bestaat, echt heel knap gemaakt. Maar op een gegeven moment raken ze toch wat uitgeput in de verhaallijn, en als er dan weer iemand komt opduiken die de geheime dochter van iemand blijkt te zijn... maar ik bind mezelf elke dag tegen vijf uur even vast hoor, zodat ik niet in de verleiding kom :D
Is dat jaar niet meer ATWT-kijken gerelateerd aan het stoppen met andere verslavingen?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hahahah, Benthe,

Ik ben dit gaan kijken toen ik ziek was, inderdaad lekker burgerlijk maar wel verstand op 0, als ik weer werk kan ik het toch niet meer volgen.
Ja hoor hij is uit de kast, Mike en Katie zijn nog getrouwd, Katie heeft de neef van Mike doodgeschoten, en lucianno is ook weer op de rpoppen gekomen om Luke de kast weer in te helpen nou genoeg ellende dus............
Ja ik eet stamppot rauwe andijvie lekker veel vitamientjes en ik ben ook niet zo een vleeseter trouwens wel dol op vis en ik ben ook helemaal in voor een kookdraadje, leuk!

Fijne avond met je liefje Tina

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Sinds ik gestopt ben met alco te drinken kijk ik héél weinig tv.
Tv kijken was bij mij altijd verbonden met het relaxen, glaasje en sigaretje erbij.
Glaasje is afgevallen en het sigaretje mag alleen nog onder de afzuigkap, een oude gewoonte
die dus doorbroken moest worden.
Relaxen doe ik nu dus "zonder" en achter de pc. desnoods met een goed boek erbij.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Grappig Stien, juist toen ik dronk keek ik bijna nooit tv, alleen even de actualiteiten om niet helemaal achterlijk over te komen.
Nu kijk ik juist weer wel eens, als ik behoefte aan JWW krijg. Dan maar hop gauw in bed en de tv aan en heel dom zappen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Stien,

Bij mij was het juist anders om tv kijken deed ik nooit, werken dan wat drinken(nou ja veelwat) en dan zo snel mogelijk aan de tele/foon hangen om links en rechts wat te babbelen, ik werk ook nog eens onregelmatig dus nu geniet ik van de regelmaat en relaxen voor de tv. Maar ja ik mis wel de helft door dit forum dat is natuurlijk niet erg beter eigenlijk.

Tina

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Corinne, waar komt het van denk je. Het kan mogelijk met de griep te maken hebben, heb je wel gegeten? Anders wat soep nemen, kippe soep. Intussen zullen ze hier wel denken, daar heb je d'r weer met die kippesoep.

Tina, met die tien bedoelde ik melatonine die je van plan bent te nemen voor het slapen gaan.

Tja, en elke film was steeds weer nieuw voor mij. :D
Soms herkende ik het begin en soms een ander stukje.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hahaha Delta,

Te vreselijk om waar te zijn As The World Turns, ben er naar gaan kijken toen ik ziek werd mooi tijdverdrijf..........natuurlijk te gek voor woorden maar ja ik moet wat om de dag door te komen, als ik weer aan het werk mag is het afgelopen dus ff lekker slap voor de meest onwerkelijke taferelen hangen....hihihi moet er zelf ook wel om lachen..............

Tina

Link naar opmerking
Deel via andere websites

@Benthe,
Wees gerust die verdoving komt door mijn verkoudheid. Dat gaat dus vanzelf wel over.

@Stien,
Jij van de tv weg om af te kicken en ik ervoor. Verschil moet er zijn. Nu kijk ik geen tv meer, als vanouds.

We gaan zo eten, als man terug is van de snackbar.
He, wist niet dat ik jullie ongerust gemaakt had. Ik dacht dat ik erbij gezet had dat ik snotverkouden ben.

Tot straks. En niet ongerust zijn!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Niks om je voor te schamen Tina, mijn eerste soap was Dynasty, waarvoor ik zelfs op het nippertje in de auto ben gestapt om de laatste aflevering daarvan bij vrienden te zien omdat mijn tv kapot ging.
Het is net zoiets als lekker leesvoer of easy muziek, je kan er je hoofd maar even bij leeg maken.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden

• Nieuwe aanmaken...