Spring naar bijdragen

Vrijdag 4 januari 2008


An

Aanbevolen berichten

Goedemiddag!
Ik ben de vloer aan het boenen, maar even pauze om te drogen, moet in 2 delen he, anders kan ik geen kant meer op...

Gisteravond de film The war of the roses gezien. En daar werd me toch continu wijn in glazen geschonken... Kleren van de keizer zou Allen Carr zeggen. Ik heb alle associaties en gedachtenpatronen toegelaten en er naar gekeken, ze trokken voorbij en gingen vanzelf weer weg. Ook geprobeerd om de gremlin tegen het licht te houden, maar nee kon er niks diepzinnigs in ontdekken. Het zit gewoon in mijn systeem en dat zij dan maar zo.
Mooi dat ik ondertussen het eind van de vakantie droog haal! En vastbesloten ben om het zo te houden!

lieve groetjes,
Kate

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Antwoorden 300
  • Created
  • Laatste antwoord

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Oh, vandaar Safi. Ik eet meestal geen vlees omdat ik me daar lichamelijk beter bij voel, daarom vind ik het ook niet erg om eens een enkel keertje te "zondigen". Trouwens ik eet wel volop vis en schelpdieren.
Zal nog wel lollig worden, want mijn lief staat op zijn wekelijkse gehaktbal.....
An bedankt voor het recept. Hoop dat je je onrust kwijtraakt.
En Karinneke, heel veel succes met je sollicitaties.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

# Houtje, dat klinkt best vervelend! Precies wat Safi zegt, geen empathie! En al voelt die zich rot dan uit hij dat in frustratie want hij kan zijn eigen fouten gewoon nog niet toegeven. Vanuit zijn 'onvolwassenheid' steunt hij voorledig op jouw in zijn blinde vertrouwen dat als hij iets vergeet je dat wel opvangt en opmerkt: hee! Je tas! ;)

Tja, het is vanuit zijn perspectief dan misschien wel jouw fout. (heb ik net uit het boek Beter Denken van Edward de Bono, alles draait om perspectief.) Als je er echt open en vriendelijk voor gaat zitten kun je het hopelijk goed uitpraten.

Geld is ook zo een rot goedje, vooral vervelende situatie met jouw zus. Ze had haar mening niet mogen geven als ze een beetje kan inleven. Ik geef mijn mening in het echt namelijk pas als mensen het vragen of ik stel vragen inplaats van een extra perspectief. Mensen kun je zooo makkelijk kwetsen met je mening, zo van: Ohh... dat valt toch mee! ;)

Pff...

# Cacao... ow, ik herken me er helemaal in. Ik kon ook niet slapen en voel me ook heel onrustig, ik heb echt constant geslapen twee weken lang. Of... meer in een soort onrustig gewoel doorgebracht en mijn ritme was helemaal kapot. Ik hoop dat je de dagen zonder je dochter goed kan doorbrengen met uhm, opruimen? Beetje lopen met de hond. En er echt even doorheen bijt. Ik voel me vandaag nog wel moe maar in elk geval echt voldaan! :D En jij zometeen ook!!! ;)

Zo, beste mensen... ik ga even aan de studie! Ben weer bijgelezen en daarna ga ik naar mijn ex-vriendin en haar vriend kindje kijken en lekker voor ze koken :D

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Benthe, sterkte en rustig aan vandaag, en vanavond zie je je lieffie weer :present:

Cacao, sterkte de komende dagen. De moeheid komt er nu uit. Bedenk: je bent niet moe omdat je geen alcohol drinkt, maar omdat je dat juist zo'n tijd hebt gedaan. uiteindelijk zul je er beter uitkomen.

An en Safi van harte met jullie mijlpalen :musicnote::musicnote:

Karinneke succes met je sollicitaties.

Ik ga weer aan de boen!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Gek gedoe hoor die virtuele wereld...mijn man zit nu in Schotland op zijn eigen computer hier bij mij in de huiskamer te werken...hihihi is hij toch een beetje aanwezig...wel SPOOKY
voor de liefhebbers dit kan meteen programma dat heet teamvieuwer...zo repareert hij ook computers voor vrienden en familie

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Even met de overheid afdeling voeding en warenwet gesproken. Geen kennis over dit product, geen richtlijnen behalve de 0,1 mg per tablet zodat het niet in te hoge dossis verkrijgbaar is.

Ze weten helemaal niet wat de maximale dossering voor melatonine is. Behalve dat als het 2,5 mg bij de dokter is... het dan wel op doktersrecept met speciale redenen te verkrijgen zal zijn.

Verder ga ik eens kijken wat de eigen lichaams productie is. Of daar al rapporten over zijn.

Apart dat ze gewoon voor 0,1 mg als uitgangspunt nemen aangezien dat de overheid richtlijn is... als het niet schaad en we weten het niet meer... dan doen we gewoon een lage dossering per pil. ;)

Raar!

Anyway, ik ga eens opzoek naar Amerikaanse rapporten. Misschien dat er nog een onderzoek is geweest over dit middel aan de andere kant van het grote meer.

Verder is het blijkbaar volgens de melatonine website goed tegen vrije radicalen. Grappig want elke vitamine en mineraal is goed tegen vrije radicalen. Aangezien onze chronisch tekort aan deze stoffen samen met alle giffen die opname blokkeren bv kanker bevorderen. Er staat zooo veel onzin op internet, allemaal commerciele piet praat. Het is gewoon vervelend, bah!

zo, ... leeuwtje gaat nu weer over in positief denken:

Dus, melatonine is nog relatief nieuwe onbekende werkzame stof waarvan ze wel wat positieve maar nog niet de negatieve effecten van hebben ondekt. Als ze er zijn komen we er zeker binnen nu en 20 jaar achter ;):D Dus, baat het niet dan schaad het niet en ik ga dan lekker door al is het enkel voor het psychologische effect voordat ik ga slapen dat ik een 'slaap' middel in neem :D

Plus punt is ook dat het als vrij verkrijgbaar product geen bijwerkingen krijgt toegekend.

Als ik weer wat tijd heb, ga ik na wat de effecten zijn van slaappillen en wat voor bijwerking die hebben op je hormoon spiegel ed.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Zo, ik heb heel globaal de laatste 2 dagen doorgelezen en daar houd ik het even bij. Even afstand van het forum was inderdaad niet slecht en ik merk dat ik dat eigenlijk ook nog even zo wil houden....

Gisteren had ik een familiedag, en dat was zoooo zwaar! 12 uur familie om me heen en nog niet bijgekomen van het weekje Zeeland. Ik kon mijn draai dan ook niet vinden, een veel te vol programma, eerst naar leidschenrijn, koffie met gebak en lunch, met de lightrail naar Den Haag, rondleiding 2e kamer, daarna snel door naar het circus voor de kids maar omdat dat te lang duurde in de pauze weggegaan omdat we om 8 uur weer in Haarlem moesten zijn om daar te eten (handiger met vervoer en drank grmpfff) ik zat er in het circus al helemaal doorheen... daarna inLeidschenrijn aan de champagne en aangezien ik mijn seresta vergeten was heb ik toch bewust de keus gemaakt om mee te drinken, 2 kleine glaasjes champagne.... wat vond ik het eng, en wat had ik het idee dat ik het forum zou teleurstellen en daardoor raakte in nog meer in conflict met mezelf.. maar waarom zou ik anderen voor mij laten bepalen wat ik alcohol de baas vind?? Ik was ook al de enige die steeds buiten overal stond te roken en dan moest ik ook nog eens als enige aan de sevenup terwijl de rest aan de champagne ging?
Nee, dat wilde ik niet, ik was het zat en heb met volle nipjes genotenvan de champie en kalmeerde daarna ook weer wat.

Daarna met de auto naar Haarlem waar we dus ook nog gezamelijk moesten gaan eten... en kijk, dan vind ik mezelf dus wel alcoholdebaas, ik was inmiddels wat rustiger, had als enige mijn fiets opgehaald zodat ik weg kon bij het eten als ik het zat was, en bestelde gewoon lekker spa bij het eten en heb vol verbazing naar vooral mijn vader zitten kijken die ene fles na de andere fles wijn bijbestelde en naar zwager zitten kijken hoe die toch zeker 4 glazen wegwerkte terwijl hij nog naar huis moest rijden... Na de hoofdmaaltijd die pas om half 10 op tafel stond hield ik het voor gezien, al hyperventilerend op de fiets om de hond ook nog op te halen en thuis heb ik ook nog anderhalf uur nodig gehad om weer normaal te kunnen ademen.... (en janken van vermoeidheid)

Vandaag eindelijk na een week een dag voor mezelf.. hardgelopen, tas uitpakken, was draaien, huis opruimen, boodschappen doen..en langzaam weer mijn draai terug gaan vinden....

Nee, ik heb geen spijt van de 2 glaasjes gisteren en ik ben trots dat ik onder alle omstandigheden het keurig daarbij kon laten en verder ook geen trek had!! meer zelfs weerzin als ik zag hoe anderen liepen te tanken. En ik ben trots op mezelf.

Ik weet niet of ik de komende tijd hier erg veel te vinden ben, het wordt inderdaad ook tijd om andere zaken weer op te pakken die in het geding komen dor hier zoveel te zijn... maar ook dat bekijk ik van dag tot dag!

In ieder geval wens ik iedereen een heel goed 2008 waarin het gaat lukken om vooral 'jezelf' de baas te worden en de regie over je eigen leven te houden! liefst zonder drank en anders met mate!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Dat is echt wel een overwinning Tapas dat je keurig je twee glaasjes hebt gedronken vind ik ook nog ADB hoor, zeker op zo'n super STRESS dag.
Jammer dat je de seresta vergeten was, ik heb het ook altijd bij me, voor de paniekaanvallen omdat ik dan écht niet meer kan funktioneren.

Ik snap dat je soms wat meer afstand wilt c.q. nodig hebt maar ik zal je wel vreselijk missen, we trekken al min of meer twee jaar samen op hè.....

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Tapas,
Goed joh!
Jammer dat je afstand wil nemen, maar ik begrijp het wel! Overigens hebben meerderen dit aangekondigd en die kwamen weer snel terug!:D
Het belangrijkste is dat jij je goed voelt, met of zonder forum of op de achtergrond!
Gelukkig kom je nog wel op onze bijeenkomst!
We willen hier allemaal die drank onder controle krijgen (voor zover mogelijk) en je verandert ook heel veel door niet meer te drinken. Althans dat ervaar ik bij mezelf!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Inderdaad Tapas, heel zelfbewust gedaan!

Gewoon weg geweldig! :D

En mooi dat je zo bewust kon kijken naar andere juist doordat je bewust bent van je eigen situatie. Andere die niet bewust zijn hadden niet eens door dat je geen alcohol dronk ;) apart gevoel!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Mijn zus, die weet van mijn alcoholmisbruikprobleem zag ik echt verrast opkijken toen ik Spa bestelde.. en ze vertelde me ook hoe knap ze het van me vond! jeetje, wat goed joh, die had denk ik toch verwacht dat ik mijn zwart-witte gedrag door zou zijn gaan drinken. dat ze dat zei deed me goed hoor!

Houtje we houden gewoon kontakt hoor en ik weet ook niet hoe lang ik het volhoud maar voor nu merk ik dat ik mijn gewone dingen echt weer op moet pakken. Ik gebruik het forummen ook vaak als excuus om andere dingen te doen en dat wil ik niet meer.. zoals nu bv... want ik moet echt boodschappen gaan doen!

Oja, nog even iets leuks, er belde net iemand op van dat kerstzanggedoe en die wilde een fles wijn langs komen brengen als bedankje voor mijn mooie ontwerp voor de PR.... heb hem uitgelegd dat dat niet hoeft want ik ben gestopt met drinken en dat zijn belletje en het gebaar voor mij al meer dan voldoende tekenen van dankbaarheid zijn. We moesten er beiden wel om lachen.... Hij had zelf net besloten om deze maand niet te drinken...

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Goeie middag lieve mensen,

Ik heb heerlijk geslapen tot ik door trompetgeschal ontwaakte.
Mijn admin. was toch een grotere puinhuip dan ik vermoedde.
Nou ja, ik kom er wel doorheen. Ik moest er na ruim 2 uur mee stoppen.
Mijn huisgenoten eisten wat vloer- en tafeloppervlakte op.
Elke dag wat en dan lost het zich allemaal wel op.

Ik ben snipverkouden, mijn oren zitten dicht en suizen almaar door, mijn neus loopt (en ik weet niet waarheen), mijn ledematen wegen als lood, mijn hoofd lijkt gevuld met een modderachtige substantie die bij elke beweging klotst. Verder kan ik behoorlijk hoesten (lijkt meer op blaffen), niezen en tranen.
Ik voel dus helemaal mee met Blacky en misschien nog anderen.

Nu ga ik dadelijk maar proberen het draadje te lezen en kom dan terug.
Tot straks.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Tapas...voor mij ben je de super ADB.
Zoveel dingen op 1 dag met de familie ik weet niet hoe je het doet...ik was schreeuwend weg gerent:$
Doe gewoon waar je zin aan hebt met het forum, we zijn er voor jou als je ons nodig hebt maar even afstand is voor niemand een slecht iets.
Dus geniet van de dingen die je gaat doen en ik hoop ook dat je nog wel naar de bijeenkomst komt.
Je bent een mijn grote voorbeelden.

Corinne arme ziel beterschap...
jeetje houden die verkoudheden ook nog eens op...ik begin er bang van te worden want ik ben al een tijd niet ziek geweest en dan ben ik straks vast aan de beurt...als het maar niet de 19de is!!
OK niet piekeren!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Even een break,
Gekozen, nou ja gekozen, het was nodig, voor het huishouden. Want vanaf morgen weer werken en
dan kan het maar beter een beetje aan kant zijn.

Saf, Marion en Mick gefeliciteerd met jullie ADB dag! :present::D:present::):present::D:present:

Corinne begin jij nu ook al? Beterschap en ik hoop dat Blacky ook wat opknapt :present:

Benthe, goede instelling heb je hoor. Ik hoop dat je je snel beter gaat voelen maar doe het
rustig aan. Je bent wel bewonderenswaardig, menigeen had toch écht zijn bed in gekropen.
Maar ja, ik zeg ook altijd maar, een mens is niet gemaakt om te liggen.
Voor jou ook :present: want die andere zal inmiddels wel gedroogd zijn.

Tapas, sterk, je hebt je kranig gehouden. Ik betrapte mij er op dat ik jou zinnen steeds
langzamer las, jawel herkenning. Allerlei emoties kwamen bij het lezen ook bij mij weer
boven. Neem je rust en ook ik zit vaak hier achter de pc i.pv. andere zaken te doen waar
ik zgn geen tijd/zin in heb. Ik lees je vast gauw wel weer!

Nu, nog een uurtje doorgaan dan is de boel maar weer klaar. En mogelijk geeft me het
een tevreden gevoel voor vandaag. ;)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

middag iedereen,

Benthe , ik hoop dat je straks weer een beetje opknapt en samen vanavond wat kunt genieten.
Safi,zo,n groningse jonge meid gaat niet ziek worden toch? En al helemaal niet op de 19e.
Houd het allemaal droog vandaag.Dat ga ik ook doen. Moet zo wel naar een nieuwjaarsborrel, maar heb me al als BOB aangeboden.Dit wordt mijn eerste droge weekend.Wil eens een keer de 10 dagen vol maken.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Tapas, toch vind ik het jammer dat je gedronken hebt, ik zeg het maar heel eerlijk.
Ik verdween ook vaak van het forum als ik weer met mate ging drinken, en dat werd altijd meer.
Maar he, dat zegt niks over jou he. Is mijn probleem. En matigen met forumverslaving is natuurlijk niks mis mee. Ik wil het zelf ook, niet meer per se elke dag op het forum.
Ik hoop van harte dat je het in de hand houdt, geloof in jezelf is het belangrijkste.

liefs,
Kate

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden

×
×
  • Nieuwe aanmaken...