Spring naar bijdragen

Vrijdag 4 januari 2008


An

Aanbevolen berichten

Mensen, ik kreeg telefoon en daardoor was ik er een dik uur niet.

@Marion,
Je gaat me toch niet vertellen dat ....
Raap jezelf ajb bij mekaar!
Je bent nu weg, maar wees lief voor jezelf.
Je bent de enige die echt lief kan zijn voor jou.

@Pippi,
Je was er.

@Soothe,
Idd de een een standje de ander een pluim, want

@Sandra,
een pluim heb je verdient.

@Safi,
:rose:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Antwoorden 300
  • Created
  • Laatste antwoord

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Mario denk al die nachten en dagen dat de recht zaken begonnen, toen heb je het ook droog kunnen houden. Misschien moet je beter naar bed gaan en nu ophouden met drinken.
Morgen ziet alles er weer anders uit en aan een kater heb je ook niets dat weten we in ieder geval zeker.
Ik stuur je virtuele knuffel ((((((((((((((( :sun: )))))))))))

Ik denk niet dat Pippi het zo vinnig bedoelde maar dat ze de 'devils advocate 'wou spelen maar soms is dat niet de beste manier en soms wel

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ben nieuw hier en sluit me maar even aan bij dit draadje. Ik dacht: ik schreef net even iets bij "Tips en adviezen", omdat ik het idee heb dat je bij "Ditjes en datjes...." gezellig kunt keuvelen, en mijn onderwerp (deliriumangst), van serieuzere aard is. Of zou ik zoiets ook kunnen posten bij ditjes en datjes?

Groeten

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik snap het Marion..ik heb gelezen over al de ziektes die voorbij kwamen en vooral gordelroos kan verschrikkelijk zijn...is het nu weer over?

En biertje kan dan inderdaad de nodige ontspanning geven maar voor ons is ontspanning op die manier erg gevaarlijk en dat weet jij net zo goed als ik. maar ik heb soms ook wel van die momenten dat ik even wil vergeten, maar tot nu toe heeft alcohol me daar nooit ECHT bij geholpen. Nuchter zijn en stabiel van lichaam en geest wel.
Misschien is het voor je zieke lichaam ook beter om er geen GIf in te gooien. Sorry ik wil je geen schuldcomplex aanpraten maar ik wil gewoon graag dat je niet drinkt.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik heb bijna 5 weken droog gestaan, geen excuus om nu te drinken. Maar ik wil de power niet verliezen en daarom klop ik bij jullie aan. Ik ben er altijd voor geweest om opnieuw te starten, opstaan en doorgaan. Nu heb ik zoiets, waar doe ik het voor, zonder voel ik me ook kl@te.
Pippi, ik zoek nu alleen maar steun, bij mijn welgemeende alcolvrije vrienden.
Zoveel steun, dat de alcohol mij niet de baas wordt. Ik was tot op heden een klein beetje de alcohol de baas, omdat ik kon stoppen, ik had de kracht. Stoppen betekent kracht en die ben ik verloren van al dat vechten., vechten om alles, om gerechtigheid, om een baan, om vrienden, om geld, en om een verslaving.
Sorry, maar eens gaat het luik dicht.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Stoppie...Ditjes en datjes is voor alles...gezellig keuvelen maar ook serieus over je drank verslaving praten of neuroses die je hebt, angsten noem het maar op. Als je echt een discussie wilt beginnen over het onderwerp delirium kan je dat beter Bij Thema's over alcohol een nieuwe discussie maken Maar als je gewoon even wat kwijt wilt over je angst voor delirium...vertel!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Marion erg herkenbaar en dat was voor mij ook altijd een reden om weer te gaan drinken. maar ik heb nu ook begrepen door de internet behandeling dat ik ook altijd een reden zal zoeken om weer te mogen drinken. Nu wil ik niet zeggen dat jij niet een reden hebt...meer dan een reden maar je begrijpt wel wat ik bedoel.
Ik heb het nooit zo moeilijk gehad als jij met al die rechtzaken maar ik weet wat geld problemen en leven in onzekerheid naar de toekomst is en hoe machteloos je daar van kan worden.
maar je kan ook iets anders doen dan drinken om jezelf te ontspannen, mediteren of yoga of ontspanning oefeningen.
Probeer om die oplossing, bij het gevoel geen kracht meer te hebben, niet meer in het drinken te zoeken want de stap naar weer echte verslaving is zo klein. Er hoeft alleen maar een druppeltje extra in die emmer te komen en BANG je bent weer vol alcoholist. Pas op!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Snowy,
Je heb al 5 weken al droog gestaan, dus je weet dat je in die periode alles beter deed. Het is begrijpelijk dat je soms geen energie meer hebt om te vechten, maar is er niet iets anders dan alcohol waarmee je je kan ontspannen. Ik dronk omdat ik mij ook na stressvolle periode even alles wilde loslaten en me aan de roes overgeven maar weet dat ik een hoge prijs voor moet betalen en dat heb ik keer op keer gemerkt.
Ik hoop echt dat je alle alcohol weggooit en na een warme douche je warme bed instapt.

Liefs ,
Sandra

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hallo mensen,

Bij "wie is wie" kun je mijn introductie lezen. Ik drink al 25 jaar iedere dag. Mijn psychiater, huisarts en psycholoog (Annazorg), zeggen dat het onverstandig is om plotseling te stoppen, maar om geleidelijk af te bouwen. Zij vinden het riskant om ineens te stoppen i.v.m. gevaar voor een delirium. Iedereen met een alcoholprobleem weet dat langzaam afbouwen niet te doen is (of je moet zo vreselijk sterk zijn), iedereen weet dat het eerste glas het begin is van een reeks glazen, dat je niet meer kunt stoppen. Plotseling stoppen lijkt mij, voor mij, de beste optie. Eventueel in combinatie met een of andere medicatie. Wie kan mij hier meer over vertellen?

Groeten I.S.O. (=Ik Stop Ook)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

He daar ben ik weer!

Sneeuwwitje, raap je even bij elkaar. Diep adem halen. Kijk eens goed om je heen en zie... voila! Dak boven het hoofd, lieve man en je wil even niet vechten?

Goed, komen de emoties boven, je geeft het op en geef daar dan aan toe. Zoek even de steun op bij hem. Kan je dat? En kan hij je die steun geven? Je vasthouden, voor mijn gevoel is liefde toch wel een hele ultieme kracht. Verdriet hoort daar ook bij. Afsluiten is alles behalve de cirkel van energie.

In elk geval... jah je mag het opgeven en je rot voelen. Die momenten voel ik ook soms onder de leden maar het leven is nu eenmaal geen groot feest. Het is een hard gevecht! Overleven!

Nu is het zaak om jezelf bij elkaar te rapen, ga in bad liggen, ga heeel hard rennen of doe iets om je adrenaline van Angst, Emotie, Energie in gang te brengen en buig hem om.

Daarnaast is het zo... ga jij jezelf echt beter voelen door te gaan drinken? Of is er nu een gremlin die je toespreekt? Is dit echt wat goed is voor jezelf en omgeving?

Weet dat de slogan is: Drank maakt meer kapot dan je lief is.

Denk je in een huis wat niet jouw huis is, geen man en geen baan, de hopeloosheid en wanhoop. Welk doel heeft je leven dan.

Sneeuwwitje, heb je nu iets waar je voor leeft? heb je een doel voor jezelf buiten niet drinken?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden

×
×
  • Nieuwe aanmaken...