An Geplaatst 10 januari 2008 Rapport Share Geplaatst 10 januari 2008 We gaan hier samen gewoon doorheen komen vanavond, alleen vanavond!!!! Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
ikstopook Geplaatst 10 januari 2008 Rapport Share Geplaatst 10 januari 2008 Ja, gek, die donderdagen. Ik dacht dat ik de enige was voor wie het weekend, en dus het doordrinken, op donderdag begon. Ik sla me er wel doorheen. Tenslotte heeft het niet drinken, mij deze week al veel voordeel gebracht. Gewoon op kunnen staan, en dan ook enigzins normaal actief kunnen zijn, en nieet eerst een halfuur voor je uit staren, omdat je eigenlijk niet tot meer in staat bent. Dat is vaak de realiteit van de alcoholist: teveel drinken in combinatie met te laat gaan slapen en toch de volgende dag weer vroeg op om te gaan werken, althans zo was het bij mij. Zo pleeg je roofbouw. Tot laat in de ochtend teer je dan op de restanten alcohol in je systeem. En maar denken dat anderen dat niet in de gaten hebben. Kijk, dat heb ik afgelopen week niet gehad: ik kon normaal opstaan (toch wel iets te moe nog, vanwege gebroken nachten), me gewoon op mijn werk vertonen (lees: direct onder mijn collega's mengen, dicht bij hen in de buurt komen, ze recht aankijken). Geen schaamte. Heerlijk. En opgewekt, meer energie etcetera. Allemaal zaken die ik echt gemist heb, het kan alleen maar beter worden. Gelukkig (denk ik en hoop ik) heb ik dit keer het duiveltje alcohol in de gaten, een zeer gemeen duiveltje!Groeten, en bedankt,ISO Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Mai Geplaatst 10 januari 2008 Rapport Share Geplaatst 10 januari 2008 ISO, wat jij beschrijft, daar heb ik de eerste weken zó'n last van gehad! Zelfs op tijden, dat ik normaal helemaal niet dronk... bij het opstaan, het ontbijt, de koffie, lunch... gewoon de hele tijd. Het zal wel iets met afkick te maken hebben, of bewustwording. In ieder geval, hoe stom het nu ook klinkt.. wees blij dat je het voelt, dat je het kan verwoorden.. dit is waar je doorheen moet. Nog even en dan denk je; ik hoef niet meer te drinken. En dan rijd je de Appie schaterend voorbij, steekt zelfs je tong nog even uit Hou vol! je bent goed bezig man! Niet drinken... en je wint!Ha, sterker nog, dan zeg je op een dag:"wat een mafkees ben ik toch!" En zie Soothe: Je wint!!Pippi Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
An Geplaatst 10 januari 2008 Rapport Share Geplaatst 10 januari 2008 Lieve mensen, welterusten. Nu toch maar echt slapen. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Soothe Geplaatst 10 januari 2008 Rapport Share Geplaatst 10 januari 2008 Corinne, heb je groene thee, dat is goed tegen vrije radicalen. (Hoe bedenken ze het)Doe dan maar een groene thee, die gunpowder!!Groet Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Cheyenne Geplaatst 10 januari 2008 Rapport Share Geplaatst 10 januari 2008 @ Gem en alle anderen: weer een droge dag er bij!@ Corinne: de vorige stopperiode ging ik op het laatst ook maltbier drinken. Misschien ben ik onbewust hierdoor weer overmatig gaan drinken. Het is een leerzaam stukje wat je hebt geschreven.@ISO: ik herken heel veel van wat je beschrijft. Bij mijn vorige baan was ik ook iedere week op vrijdag vrij. Toen ging er op een donderdagavond al een hele fles rode wijn doorheen. Later is het dus nog meer geworden wat ik dronk, met uitschieters naar twee liter wijn. Ook ging ik doordeweeks drinken. Ik maakte hetzelfde mee als jij beschrijft: de volgende dag niet in de buurt van collega's durven komen, ik was toch bang dat men iets kon ruiken of merken. Ook is het weleens gebeurd dat een collega op een ochtend zei dat ik ineens zoveel kleur in mijn gezicht had. Ja, mijn gezicht was rood door de drank, bah.@ Iedereen: ik ben trots dat ik dag tien weer gehaald heb. Vandaag heb ik ook het een en ander aan opruimwerk thuis gedaan. Natuurlijk is niet alles af, maar ik zeg maar zo: die rommel is ook niet in een dag ontstaan. Ik vergelijk het maar met afvallen. De overtollige kilo's gaan er ook langzamerhand weer af, en die kilo's zijn ook niet in een week tijd er bij gekomen.Deze week heb ik trouwens ook een nieuwjaarsborrel vermeden. Dat had twee redenen. In de eerste plaats was ik bang om in de verleiding te komen. In de tweede plaatst zou ik dan ook weer iemand zien op wie ik verliefd ben geweest, en dat trek ik even niet. Dan zou er voor mij niets anders opzitten dan die persoon te ontwijken en totaal te negeren. Ik ben een paar keer hevig verliefd geweest, maar dat speelde zich alleen in mijn hoofd af. Nooit liet ik wat merken, maar toch was ik onbewust op zo iemand aan het wachten. Iedere keer als zo'n verliefdheid weer voorbij was, had ik veel verdriet. Dus het is achteraf gezien goed dat ik niet naar die borrel ben gegaan, misschien was ik toch weer gaan drinken omdat ik me niet op mijn gemak zou voelen.Het feit dat ik nooit een vriend heb gehad heeft ook bijgedragen aan mijn drankprobleem.Morgen sta ik weer lekker fris op. Wat wel een voordeel is bij mij is dat als ik niet drink ik slaap als een roos. Ik lees veel van mensen die slecht slapen als ze stoppen, maar bij mij is het precies omgekeerd. (Of het komt door die goede nachtrusttabletten). Wel baal ik van de vermoeidheid en die spierpijn. Hoe kan stoppen met alcohol trouwens spierpijn veroorzaken? Die val in huis is volgens mij al bijna twee weken geleden. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Mai Geplaatst 10 januari 2008 Rapport Share Geplaatst 10 januari 2008 Ik WinJij WintHij WintZij WintWij Winnen...Maar denk niet dat je al hebt gewonnen,we winnen elke dag een beetje meer!Man weer thuis, even kleppen, en naar bed.Dag allemaal, lekker slapen, morgen gezond weer op! Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
CPAS Geplaatst 10 januari 2008 Rapport Share Geplaatst 10 januari 2008 @Anna,Ja, dat wasgoed kan niet wachten op een monteur. Ik hoop dat die gauw komt en het euvel definitief verholpen wordt.@Trees,@An,Refusal remt de trek niet. Daarvoor heb je Campral of Revia. Refusal zorgt ervoor dat je prompt ziek wordt bij inname van iets alcoholisch. Reden genoeg voor mij om van de drank af te blijven. En de angst ziek te worden, werkte bij mij wel.@Ikstopook,Goed dat je de AH voorbij bent gereden zonder te stoppen. En als die fles in de koelkast blijft trekken, gooi 'm dan toch maar door het gootsteenputje. Ik denk dat je vrouw daar wel begrip voor kan opbrengen.@Water,@Marjo,Heb net de draadjes van 7 t/m 10 april doorgenomen. Wat een bevalling was dat stoppen van me met die struikelpartij. Ben nog altijd blij dat het me gelukt is tot nu toe. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Cheyenne Geplaatst 10 januari 2008 Rapport Share Geplaatst 10 januari 2008 Ik vind het trouwens jammer dat de draadjes na een jaar of zo gewist worden. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Soothe Geplaatst 10 januari 2008 Rapport Share Geplaatst 10 januari 2008 Ik ga met Woef uit en naar bed. Een goede nacht allen.Marjo, ik huppel mee!! Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
CPAS Geplaatst 10 januari 2008 Rapport Share Geplaatst 10 januari 2008 @Soothe,Voor jou groene thee, asjeblief, geniet ervan!@Cheyenne,Dat stukje over alcoholvrij bier en wijn heb ik niet geschreven, mijn hulpverleenster stuurde het me toe toen ze las dat ik alcovrije wijn had gedronken.Dag negen zit er bijna op! Je doet het goed. In het begin vermeed ik ook toestanden waar gedronken wordt. Je moet jezelf niet kwellen, dacht ik zo.@Marjo,Juist. Elke dag die je niet drinkt, is winst.@Soothe,Slaap lekker. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Mai Geplaatst 10 januari 2008 Rapport Share Geplaatst 10 januari 2008 Lekker hè, weer eens huppelen... Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Cheyenne Geplaatst 10 januari 2008 Rapport Share Geplaatst 10 januari 2008 Zo, ik ga ook uitloggen. Eerst ga ik een beker warme melk drinken, en dan lekker onder de wol.Iedereen alvast welterusten voor straks. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
CPAS Geplaatst 10 januari 2008 Rapport Share Geplaatst 10 januari 2008 Chayenne,Welterusten en tot morgen.Ik ga zo nog mijn thee drinken en dan kom ik nog eventjes hier. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
ikstopook Geplaatst 10 januari 2008 Rapport Share Geplaatst 10 januari 2008 Hoi Cheyenne,Het woordje "bah", achter de zin over de kleur op je gezicht, zegt heel veel. Als ik denk aan hoe ik 'smorgens op mijn werk verscheen (ik dronk doordeweeks ook gerust 1 liter wijn en nog wat bier, op donderdagen en vrijdagen en in het weekend nog meer), dan zeg ik: bah! Dat ene woordje verteld eigenlijk een heel verhaal en vooral dat je je nooit meer zo ongelukkig wilt voelen, als op het moment dat je collega dat tegen je zei. Zo wil je jezelf nooit meer voelen! Doorgaan dus!Groeten,ISO Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Anna Geplaatst 10 januari 2008 Rapport Share Geplaatst 10 januari 2008 Hier is het hondje ook uit geweest, en ook dat hebben we niet droog gehouden. Ik kruip ook weer tussen de lakens, nog één dagje morgen, en dan is het weer weekend. Yessss! Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
water Geplaatst 10 januari 2008 Rapport Share Geplaatst 10 januari 2008 Hm. Ik wil toch graag wat uitleg geven over hoe dat bij mij werkt met malt enzo, ik wil daar gewoon eerlijk in zijn tegenover jullie.In mijn alcohol-tijd dronk ik er ook wel malt tussendoor, als ik nog moest rijden of als het nog vroeg was en zo. De meeste alcohol (bier & wijn, later ook het sterke spul) dronk ik alleen thuis, ondertussen een beetje op de bank hangen en tv kijken, en 2 of 3 keer in de week ging ik naar de kroeg en liet ik me vollopen met bier. Iedere dag veel te laat naar bed, opstaan met een giga-kater, vaak ziek melden, vaak blut, te stom om voor de duvel te dansen...Nu drink ik soms water, soms malt, soms fris, nog steeds alleen thuis, ondertussen beetje werken, poetsen, hobbyen, maar ook wel een filmpje op tv kijken, en ik kom nooit meer in een kroeg. Iedere dag lig ik er voor 12 uur in, sta ik fris en op tijd op en ik heb me niet meer ziek hoeven te melden sinds ik met de alcohol gestopt ben. Blut ben ik ook niet meer.Wat ik trouwens ook veel deed was koffie drinken om de kater te verjagen en om op de been te blijven, tot wel 15 mokken op een dag. Toen ik stopte heb ik eerst een week of 6 heel veel water gedronken, en me meteen aangewend om alleen 's ochtends twee of drie kopjes koffie en de rest van de dag thee te drinken. Ik heb het gevoel dat dà t ook een hele goede zet is geweest voor mijn welbevinden.Gewoontes doorbroken? Veel ja en een klein beetje nee dus. Dit werkt voor mij. Het gaat mij niet om het bier, het gaat mij om de alcohol. Maar ja, ik ben een rare, ik geef het toe... Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
CPAS Geplaatst 10 januari 2008 Rapport Share Geplaatst 10 januari 2008 Ik wens jullie allemaal een hele goede nachtrust toe.Tot morgen. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
ikstopook Geplaatst 10 januari 2008 Rapport Share Geplaatst 10 januari 2008 Welterusten iedereen!ISO Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
water Geplaatst 10 januari 2008 Rapport Share Geplaatst 10 januari 2008 Good night, sleep tight! Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Trees Geplaatst 10 januari 2008 Rapport Share Geplaatst 10 januari 2008 Hallo Dani!Hoe is je nieuwjaarsreceptie gegaan? Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Trees Geplaatst 10 januari 2008 Rapport Share Geplaatst 10 januari 2008 Hoi Corinne,ik heb net ook je oude draadjes van april doorgelezen. Heftig hè? En wat kan een mens groeien!!Je mag meer dan trots zijn op jezelf! Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Trees Geplaatst 10 januari 2008 Rapport Share Geplaatst 10 januari 2008 Wat een rust op het forum! Da's wel eens anders geweest! Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Dani Geplaatst 10 januari 2008 Rapport Share Geplaatst 10 januari 2008 Hoi Trees,Ben er wel hoor, maar was even aan het bijlezen.Gisteren is een daverend succes gebleken. Maar pfffff ..... voel me nu nog gesloopt. Dani Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Dani Geplaatst 10 januari 2008 Rapport Share Geplaatst 10 januari 2008 Ik wil bij deze trouwens nog even Blacky bedanken. Dankzij haar heb ik weer aan een verslaving toegegeven en ben na enig ge"google" belandt op een nieuwe "hidden object" site. Uitermate verslavend Maar voor de rest gaat alles goed hier .Dani Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen
Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten
Account aanmaken
Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!
Registreer een nieuw accountAanmelden
Ben je al lid? Meld je hier aan.
Nu aanmelden