Spring naar bijdragen

Woensdag 16 januari

Soothe

Aanbevolen berichten

marion voor mij ook graag koffieke melk en suiker please;)
rudy ivm patatten schillen , ik vergelijk mijn stoppen met drinken met aardappelen schillen , indien ik alle patatten welke ik de rest van mijn leven vandaag zou moeten schillen dan werd ik gek , dus schil ik iedere dag een beetje aardappelen en zo ook met de drank alleen vandaag , dan is het overzichtelijk .
pippilota calzaslargas niet met je leven spelen , door refusal de nemen en te drinken , dit onkruid blacky heeft dat ook gedaan maar mijn reden was niet om het uit te proberen maar omdat ik mijn drinkesleven beu was , 50 refusal pillen en bijna 3 litr wijn later , leefde ik nog maar vraag mij niet hoe;-(
en voordat iemand mij aanvalt dit was vrij kort na de dood van mijn ma , en mijn partner had mij verlaten door mijn gezuip .
nu ga ik werken want ik ging een siesta doen van 20 minuten en het zijn 2 uren geworden en moet nog douchen ook .

Link naar opmerking
Deel via andere websites

• Antwoorden 430
  • Created
  • Laatste antwoord

Top Posters In This Topic

Blacky: hemel wat moet jij je ellendig gevoeld hebben pfff.

Pippi: jij moet je ook wel vreselijk eenzaam en ellendig voelen. Gister heb je toch hier mee zitten praten, probeer te bedenken dat we hier zijn om elkaar te helpen. Misschien had je iemand een pb 'tje kunnen sturen of zo. Laat het telkens een les zijn: 'wat had ik kunnen doen om dit te voorkomen, wat was de klik om te gaan drinken, zat ik er al eerder aan te denken, wat is mijn plan nu eigenlijk'.

Ik ga nu afsluiten en ik hoop je vanavond te lezen en dat je nog steeds niks gedronken hebt! sterkte.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

pippi, ik lees net dat je dit forum nogal 'zwaar' vindt. Misschien kan je je dan afvragen of je wel met emoties om kan gaan? of heb je daar drank bij nodig? Ik vaak wel hoor. Ik heb moeite met emoties en moet het echt leren toe te laten. Dit forum, DAT is het leven Pippi, geen milimeter anders!!!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

An de soep staat op de receptendraad. De balletjes heb ik zo even uit mijn hoofd in elkaar gedraaid, hihi, gekke hersens. Maar het goede recept komt er ook nog wel aan.
Ja, je hebt gelijk, als ik er niet tegen kan moet die wijn er maar uit. Maar ik vind het zo flauw, zie je, daar mijn vriend zelf al aangeboden heeft om het weg te doen. Hij drinkt hooguit als er bezoek is eens een glas wijn. Ach het is gewoon een nieuwe uitdaging, daar van af blijven. En de appeltjes berg ik wel op in de bijkeuken, dan hoef ik niet iedere keer naar de kelder.
Pippi je hebt nog niet geantwoord, tenminste alleen maar ontwijkend, maar dat ben je ook niet verplicht. Wil jij stoppen met drinken? Jij moet het uiteraard allemaal zelf weten, maar misschien kun je voor jezelf nagaan wat je eigenlijk zelf wil. Dat is toch ook prettiger voor jou? Als jij zegt: ik wil drinken, dan heb ik daar ook respect voor. Maar niet allerlei ingewikkelde berichten verzenden en zeggen dat je dit wil maar het andere doet. En uiteraard wens ik jou een heel goed besluit!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hoi Knuffie,

Met mij is het prima, ga vanavond weer naar de AA, heb er zin in.
En de vogels beginnen al op het zachte weer te reageren, beginnen al te baltsen. maar ik zet ze nog niet bij elkaar. Dat is nog te vroeg.

Meid, kop op en hou je taai.

liefs, Ferry.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ja Piipi, daar moet ik An gelijk aan geven, in het echte leven is het ook niet alleen gein en blijschap.

Ik vertelde mijn psychologe vorige week, dat ik soms door op het forum te zijn, zin in alcohol kreeg en dan soms uitlogde.
Ze zei, dat moet je niet doen, want dat is ontwijkend gedrag. Juist daar op het forum kun je er mee leren omgaan, want zomers op een terrasje kun je de mensen ook niet naar huis sturen.

Vaak zijn er moeilijke situaties of problemen hier, ik zie ook vaak dat mensen aangeven daar moeite mee te hebben, maar die mensen zullen er ook in het daglijks leven moeite mee hebben.
Alcoholisten zijn vaak gevoelige mensen. Maar hier kun je wel je ei kwijt of je emoties en dat is beter dan naar de fles grijpen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

ja, voor die vogelkes is het nog te vroeg, dan krijg je nog een soort winterjonkies en da's niet de bedoeling, hé?
Enne, ik word soms zoooo moe van m'n kop ophouden en taai zijn!! Soms wil ik gewoon weer een klein meisje zijn waar een ander voor zorgt en die niét sterk hoeft te zijn, voor eventjes dan...

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hoi allemaal,
Mijn dutje hielp niet, voel me nog altijd gammel.
Besefte net dat ik niet eens geluncht heb.
En hoe kwam dat besef? Omdat ik ineens trek kreeg in jww.
Alsof dat wel zou helpen.
Dit is mijn eerste keer ziekies zijn zonder jww.
Mijn man stelde voor maar niet te koken.
Ik warm straks een zuurkoolprak op voor ons beiden.
Dat is ook lekker en gezond.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Pippi, het bestaat gewoon niet dat jij al een paar dagen refusal slikt, alcohol drinkt en met één pilletje (zoals je schrijft) de nare werking van refusal teniet doet! Mogelijk heb je nog niet genoeg refusal opgebouwd, en werkt het daarom nog niet helemaal.
Ik vind het vervelend dat je nu een aantal mensen, die refusal als stok achter de deur gebruiken, mogelijk het ook gaan uitproberen met alle nare uiterking van dien! Dit is toch geen informatie, waar of niet waar, die je hier moet publiceren!
Sterkte

*tikfout

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Een lesje in doorzettingsvermogen

Heb je de vogels wel al eens bekeken,
onder welke omstandigheden zij moeten leven?
Dag in dag uit, besteden ze aan het bouwen van nesten.
Zoeken naar nestmateriaal, dat soms van heel ver weg moet komen
... En als ze dan bijna klaar zijn om eieren te gaan leggen, dan slaat het noodlot toe. Invloeden van mens, dier of het weer vernietigen het nest, dat met zoveel zorg en liefde was gebouwd.
En wat doen de vogels dan ?
Stoppen ze? Geven ze op?
Absoluut niet!
Ze beginnen telkens opnieuw, net zo lang tot de eerste eieren in hun nest gelegd zijn.
Heel vaak, net voordat de eieren uitkomen, vernietigt een dier, een mens of het weer, het nest wederom.
Maar nu met zijn waardevolle inhoud.
Het doet pijn om weer bij nul te moeten beginnen... Maar ondanks alles, geeft de vogel nooit op. Hij begint weer te zingen, en bouwt,en bouwt en zingt.
Heb je ooit het gevoel gehad dat, jouw leven, jouw werk, jouw familie, jouw vrienden, niet zijn waar je op gehoopt had?
Heb je het gevoel: Tot hier en niet verder, hier wil ik verder geen energie meer in steken, het wordt me allemaal te veel?
Ben je moe van het telkens opnieuw beginnen, de sleur van elke dag, je geschonden vertrouwen, je gesneuvelde dromen, de gebroken beloftes, je onbereikte doelen, terwijl je er toch bijna was?
Ook al doet het leven pijn, elke keer weer, geef nooit op!
Put nieuwe hoop, hoe moeilijk dat ook is en je gaat weer vooruit!
Laat je niet afschrikken, ook al ben je af en toe bang,
dat hoort er eenmaal bij..
Verman je, zoek alle stukken op van gebroken afspraken, gebroken liefdes, en geschonden vertrouwen.
Plak de brokken weer samen en ga vooruit!
Het maakt niet uit hoeveel obstakels je moet overwinnen
Verlies de moed niet.
Geloof in jezelf en heb vertrouwen.
Het leven is een uitdaging, maar dat is het waard.
En boven alles... Net zo als de vogels
Blijf zingen!!!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hebben jullie dat dan, dat je gedeprimeerd raakt door anderen op het forum? Nee ik bedoel het serieus.
Ik denk dan altijd, zou ik ergens mee kunnen helpen, of iets zeggen dat nou net dat schopje onder de kont is. Zoals ik dat ook wel van jullie heb gekregen soms. Heel helpend en lerend. Ik ben hier nooit anders dan eerlijk geweest en voor sommigen kwam dat wat hard aan, maar het is nooit bedoeld om iemand pijn te doen. Ik hou alleen niet van smoezen om weer te gaan drinken, dat vind ik ZO ontzettend zonde! Het is misschien naïef, maar ik heb altijd gedacht dat we hier waren om elkaar te helpen niet meer te drinken. En ja, als ik dan jou lees Pippi, die zo nonchalant vertelt dat je iets op internet hebt gevonden waardoor je door refusal kon drinken, dan denk ik: hallo, er zijn hier ook mensen die hun uiterste best doen om het niet te doen. Ik ook.
Dat soort experimenten vind ik kinderachtig en gevaarlijk, en dan vraag ik nog steeds aan jou: wat wil je daar dan mee? En dat vraag ik oprecht, niet om jou te kleineren ofzo.
Ik vind je opmerking dat je het forum te serieus vindt niet ter zake doend. Dat is weer een heel ander onderwerp. Het afscheid nemen van alcohol gaat voor velen gepaard met een depressie. Als jij dat niet belangrijk vindt, dan doe je daar niet aan mee, da's nogal simpel. Ik vind het zelf wel belangrijk om daar aandacht aan te besteden. En je moet me niet kwalijk nemen dat ik het zeg, maar zoals ik jou zie, ben je als een gek aan het wegrennen voor je eigen gevoelens.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden

• Nieuwe aanmaken...