Djoon Geplaatst 16 juni 2011 Rapport Share Geplaatst 16 juni 2011 Hoi allemaal,Ik ben nieuw en zal me even vooorstellen. Ik ben een alcoholist die al jaren zuipt en zakt. Pinksterweekeinde weer een gezellig weekend gehad....En toen was dat sprookje uit. Plotseling helemaal gehad met die halfslappe pogingen om te minderen, te stoppen.Ik ben enkele weken geleden, voor de zoveelste keer, naar de huisarts gestapt om er iets aan te doen.Had onder andere een recept voor Refusal meegekregen.Doodsbang vier weken laten liggen bij de Apotheek.Want stel je voor een leven zonder alcohol.... ondenkbaar. Al jaren voldoende redenen gevonden om niet te stoppen. 't is zo lekker af en toe, op een feestje, met de Kerst. Ja. ja, ondertussen je elke dag na het werk vol laten lopen. Vraag me niet wat het is geweest, maar ik ben d'r opeens helemaal klaar mee en klaar voor. Ston dinsdagmorgen op en dacht: nu drink ik niet meer. Nooit meer. Never nooit meer. Ik wil niets, maar dan ook niets meer met dat spul te maken hebben. Voor mij nooit meer een gezellig drankje. Dat wordt bij toch weer ongezellig. Ben nu sinds dinsdag sober en heb vanmorgen Refusal ingenomen. Na meer dan tien jaar twijfelen, vooruitschuifen, excuses zoeken, mezelf voorliegen. Zomaar er helemaal geen zin meer in hebben. Waar ik in eerdere pogingen gewoon een supermarkt werd ingezogen, zonder een greintje weerstand te kunnen bieden liep ik aan het einde van de dag langs het bier naar de frisdrank zonder blikken of blozen. Maar dat zal niet altijd zo blijven, vrees ik.....De eerste stap is gezet. De rest van mijn leven volgt. Eerst de drank uit mijn lichaam, uit mijn hoofd en uit mijn hart. Dan hoop ik ook mijn echte angst aan te kunnen pakken: mezelf.Djoon. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Teveel Geplaatst 16 juni 2011 Rapport Share Geplaatst 16 juni 2011 Djoon,Goed gedaan, hier komen, het helpt, men helpt, je helpt elkaar...En je hebt gelijk, als minderen niet werkt is stoppen de enige optie.Heel veel succes, kracht en vooral doorzettingsvermogen,Harry Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Shahire Geplaatst 16 juni 2011 Rapport Share Geplaatst 16 juni 2011 Hoi Djoon,Allereerst WELKOMIk moest eigenlijk zonet wel lachen om je zin: want stel je voor een leven zonder alcohol...ondenkbaarnu, na 5 maanden zou ik zelf niet meer anders willenzelf vind ik het leven een stuk 'rijker' geworden met enorm veel voordelen waarvan ik niet meer wist dat die er eigenlijk waren.Niet meer met een kater op, geen schaamtegevoel, geen gelallebral, niet nog snel naar de winkel want anders red ik het niet met de wijn.....en zo kan ik nog wel meer voordelen opnoemen.Het begin was niet makkelijk maar uiteindelijk gaat het me steeds makkelijker afen trek momenten zijn er nog wel maar stukken minderik vind alles veel beter te handelen zonder drank op.Van medicatie heb ik geen sjoege, zelf niet gebruiktik wens je alle succes met je strijd tegen de alcoholen....neem vandaag de eerste niet.Groet Shahire. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Jaap Geplaatst 16 juni 2011 Rapport Share Geplaatst 16 juni 2011 Welkom Djoon,Ik denk dat iedereen wel een paar stappen nodig heeft voordat je er helemaal klaar voor bent te stoppen. Je klinkt vastbesloten en dat is een goede instelling in deze. Op dit forum kan je veel ervaring delen als je wil.Ik ben nu zo'n drie maandjes onderweg. Soms denk ik wel eens, zou het weer kunnen? Maar nee ik denk het niet. En dat inzicht heb ik voor een groot deel te danken aan de ervaringen die ik hier gelezen heb en als ik die vergelijk met mijn drinkgedrag. Succes Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
lady jane Geplaatst 16 juni 2011 Rapport Share Geplaatst 16 juni 2011 Djoon,welkom hier:present:de angst niet meer te drinkenis je eerste overwinning, en iklees dat die angst je meeviel.De volgende angst; jezelf onder ogen komen en aangaanzal waarschijnlijk moeilijker worden en hopelijk navenantevenredig je weer sterk en trots laten voelen.Langzaam ga je weer degene worden die je was voor je teveel dronk,maar dan de volwassen versie.Die heeft geleden en gestreden en bereid is alles wat nog komt nuchter onder ogen te zien.Het is de moeite waard Djoon! Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
ekstertje Geplaatst 17 juni 2011 Rapport Share Geplaatst 17 juni 2011 Hallo Djoon welkom:present:Wat klink je strijdvaardig, mooi! Dat zul je nodig hebben want die trek die je nu niet ervaard gaat er echt weer komen. maar die kun je hanteren! Denk nu vast na wat je gaat doen bij trek. Die eerste niet nemen, ok...maar hoe ga je dat voor jezelf haalbaar maken? Mij heeft het in het begin vooral geholpen om niets in huis te halen aan alcohol, ook niet voor het bezoek! Verder probeerde ik genoeg afleiding te vinden vooral in de avonden waarin ik voorheen dronk. Ik ging dan mensen bellen of internetten. Verder zorgde ik voor genoeg alternetieve alcoholvrije drankjes in de koelkast en ander lekkers om mezelf wat te verwennen. Het slapen ging in het begin moeizaam, maar na een week of 3 ging dat beter. Verder was ik onrustig en had een kort lontje. Maar nu alweer ruim 7 maanden droog en ik wil niet meer terug! Natuurlijk heb ik nog wel mijn trekmomenten, maar ik heb ook zoveel niet:) Geen kater, black out, schuldgevoel...Ik kan het iedereen aanbevelen:DSucces! Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Djoon Geplaatst 19 juni 2011 Auteur Rapport Share Geplaatst 19 juni 2011 Hoi Allemaal, Bedankt vor jullie reacties. Vanmorgen voor de vierde keer mijn Refusal ingenomen. Nog steeds even strijdvaardig als bij het moment dat ik besloot niet meer te drinken. Ik vraag me nu af: waar ben ik in godsnaam altijd zo bang voor geweest? Voor de momenten dat ik nuchter wakkker zou kunnen worden? Voor de de afkickverschinselen? Voor de slapeloze nachten? De momenten datje gek wordt van de trek.Nee, ik was toch echt bang om het leven te leven. Nu ik de eerste stap gezet heb en nu al meer dagen achter elkaar niet heb gedronken dan in de afgelopen 10, 15 jaar voel ik me alleen maar meer gesterkt om door te gaan.Ik ben gisteren naar een expositie-opening geweest en naar de film. Ik ga bewust de alcoholmomenten niet uit de weg. Het sterkt me echt alleeen. De gedachte: voor mij never, nooit meer een druppel alcohol in mijn lichaam is sterker. De gedachte aan de afgelopen 10 jaar zetten daar nog een streepje onder.Ik merk wel dat het vooral in mij hoofd zit, het automatisme van je gedachten. In een seconde wordt die gedachte echter omgezet in: "oh, nee, dat hoef ik niet meer." Voelt echt heel bevrijdend dan. In vroeger tijden was dat wel heel anders. Toen werd ik gek van de drankzucht.Eerlijk gezegd, werd ik wel een beetje moedeloos toen ik door de forumpagina's heen surfde. Lange weg te gaan, wordt nog moeilijker, je krijgt een terugval. Ondermijnde mijn strijdslust een beetje. Ik weet dat ik een lange weg te gaan heb, namelijk de rest van mijn leven. Maar ik ben het waard, iedereen is het waard. Als ik kijk naar mijn verleden en de restanten van 15 jaar drank, dan denk ik toch No way... dat nooit meer. Nooit meer.Djoon. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Shahire Geplaatst 19 juni 2011 Rapport Share Geplaatst 19 juni 2011 Hai Djoon,Goed om te lezen dat je nog steeds even strijdlustig bentbedenk je wel dat dit nog maar het begin ismaar je wil is er en dat is volgens mij het belangrijksteen inderdaad ben jezelf het belangrijkste!en wat je schrijft: er zit een hoop in je hoofden zijn het ook vaak (voor mij) die automatische momenten om iets te pakkendie momenten heb ik vervangen voor andere dingendus niet meer standaard de wijnfles openen bij het koken maar een kop thee erbijen niets meer in huis hebben scheelt bij mij al helemaalik ben wel bewust de alcoholmomenten uit de weg gegaanmaar je zal jezelf het beste kennen om te weten wat wijsheid issucces en ga zo door!! Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen
Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten
Account aanmaken
Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!
Registreer een nieuw accountAanmelden
Ben je al lid? Meld je hier aan.
Nu aanmelden