Spring naar bijdragen

Zondag 20 Januari


Cacao

Aanbevolen berichten

goeden morgen adb'ers,
ik heb als een blok geslapen , nog niet lang wakker .
ik heb niet van drank gdroomd maar wel van autostrades , zat bij wijze van spreken al in spanje ;)
ik moet eerlijk bekennen dat mijn posting gisteren ivm trek momenten over mijn eigen ging , dus ja blacky had een beetje kromme gedachten ;-(
zo nu eerst wakker worden en koffie uiteraard
ach ja voor ik het vergeet , ik laat de eerste staan

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Antwoorden 227
  • Created
  • Laatste antwoord

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Safi: dat kan ik me helemaal voorstellen. Veel spanning voor jou. Nu helder in je hoofd verwerken. Misschien ook het besef dat die burn out, wel een hele echte burn out is geweest. Je weet nu waar je staat. Laat het je niet afschikken, ga verder met je jezelf!!!!!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Goeiemorgen iedereen!

Wat leuk te horen dat jullie het allemaal zo gezellig hebben gehad. Al moet ik toegeven dat ik blij ben dat ik niet gekomen ben als ik al die spanningsverhalen hoor! Kan ik me namelijk heel goed voorstellen.

Safi, misschien was het ook een beetje de druk? Je hebt behoorlijk wat voor je kiezen gekregen op dit forum omtrent het boek, speelde die spanningen ook niet een beetje mee? Huil ze, ontladen lucht meestal op! En wat fantastisch dat je al 50 dagen droog staat!

Tina, sterkte met je manke pootje, niet uit de voeten kunnen is erg vervelend, hoop voor je dat je toch een beetje hulp krijgt.

Cacao, sterkte met bulletje, erg moeilijk allemaal! Ik weet dat je in Nederland ook je dier thuis kan laten inslapen, misschien een overweging waard? Voor je eigen gemoedsrust en dat van bulletje misschien? Heb er zelf ervaring mee en persoonlijk moet ik zeggen dat het achteraf wat meer rust geeft voor jezelf hoe pijnlijk en verdrietig het ook is. Er is dan minder stress voor je dier en je hebt meer ruimte en tijd om afscheid te kunnen nemen en kan dit ook op je eigen manier doen. Maak er nog een paar leuke dagen van met bulletje en heel veel sterkte voor jou en je dochter :heart:

Charlie, nog bedankt voor je informatie over epilepsie. Daardoor stond ik sterker in m'n schoenen bij de dokter en had minder het idee dat ik me aanstelde. Over een paar maanden ga ik een slaaponderzoek krijgen. Succes met je voornemen van morgen, vraag me alleen af wat het verschil met morgen en vandaag is maar dat zal je voor jezelf wel weten. ;)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Toch weer een paar uurtjes geslapen... zal vandaag nog wel een keer plat gaan, het is zondag. Dus alles mag en alles kan vandaag. Voor mij althans...

Delta, rare vent... je voelt je op je ziel getrapt.. steeds weer. Heb jij je ziel nou echt zo open en bloot liggen?? en waarom kennen wij die ziel van jou dan niet?? Wat is er toch dat jou steeds zo doet ontvlammen? Ik heb je hier op het forum leren kennen als een heel meelevend persoon, en toch is er elke keer iets minimaals (ik weet niet wat) wat jou in woede kan doen uitbarsten.. Jouw meeleven met Benthe is heel mooi (ben zelf ook wel met haar begaan) maar je uithalen naar andere forumleden kan ik daar niet tegenaan plaatsen.. het lijken wel twee totaal verschillende Delta's die ik steeds lees. In je hart ben je volgens mij een goed mens, maar er is een, voor mij, duistere kant die ik niet kan doorgronden. Wees nou eens iets opener, Delta.. en probeer nou weer eens te genieten van dit forum, waar allerlei mensen van heel diverse pluimage een probleem delen. Het is dat probleem dat ons bindt, niet ons denkvermogen en onze taal.. er zitten notabene Belgen in de zaal.... hihihi...

Delta, ik hoop dat je je over je trots (want die zit je nu erg dwars, denk ik) heen kunt zetten en weer gewoon hier je eitjes kwijt kunt.. en dan ook zeggen wat die eieren zijn.. niet jezelf verstoppen achter allerlei vlieg- en trein-schema's maar gewoon eens duidelijk zeggen wat je dwars zit. En al helemaal niet de onbegrepen puber uithangen, dat werkt hier zogezegd als een lap op de rode stier (dit laatste is een Malopropisme.....)

met welgemeende vriendelijke groet, Kohtje.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

stoppen vandaag lukt niet meer, ben al begonnen...
Volgende week, mn nachtdienst, hoop ik écht niet te drinken en ga jullie dan ook alle steun vragen...weet je, van mezelf mag ik alleen drinken als ik nachtdienst heb............maar gisteren......ppppffff, lag 4 uur pas op bed, en dan is het zo 22.00 uur hoor, en beroerd dat ik was, vreselijk. Dus hopelijk is dat een stok achter de deur.
En nu ga ik er wel vroeg in, nog 2 nachtjes....
Doeg, fijne zondag nog!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Charlie, meis.. hoe kun je dat nou doen??? nachtdiensten en dan toch ook nog drinken?? Wees nou even heel verstandig en stop nu!!!!!!! Dan voel je je maar even beroerd. Maar denk eens aan je verantwoordelijkheden.. en bovendien, als je nu stopt, dan heb je na je nachtdiensten die twee eerste moeilijke dagen al mooi achter de rug... (kan natuurlijk niet, twee eerste dagen... er is maar één eerste dag, en dat is de eerste) Je snapt wat ik bedoel.. Uitstel is zo waardeloos als je al weet dat je wilt stoppen.. je weet zelf donders goed dat uitstel alleen maar inhoudt dat je nog niet stopt en je dus nog wel even helemaal vol mag/kan gooien..en dat maakt het echte stoppen er niet bepaald makkelijker op...

Charlie, ik wens je veel sterkte en ook veel inzicht in je probleem...

Liefs, Kohtje.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

quote:


Originally posted by:
albertina

Hoi Delta,




Het was pure intersse en geenzins mijn bedoeling om nieuwsgierig te zijn naar vertrouwelijke berichten,




Tina



Zelf zou ik er ook niet op gesteld zijn als er vertrouwelijke berichten mijnerzijds op het forum geplaatst worden, maar ik vind dat Safi discreet genoeg is gebleven

Link naar opmerking
Deel via andere websites

vermist safi het bruidsmeisje is van benthe vermoed ik dat safi wel de goed keuring gekregen heeft van benthe om ons dit mede te delen .
ik heb dagen rond gelopen met een rot gevoel , want ik dacht dat het mijn schuld was dat benhe niet naar de meeting kwam omdat delta ook niet kwam , uiteindelijk weet ik dat het mijn schuld niet is , als ik de enige zou zijn die in het geblokte blaadje van delta zou staan , dan zou ik het begrijpen maar ik ben de enige niet .
meer zin heb ik niet om op dit weer grgrgr gevoel gevende berichten te reageren

Link naar opmerking
Deel via andere websites

DELTA KAPPEN MET MENSEN EEN K*TGEVOEL TE GEVEN, OUDE KOEIEN WAAR NIEMAND AL MEER OVER HEEFT EN ALLES AL OVER GEZEGD IS UIT DE SLOOT TE HALEN EN DINGEN DIE ER NIET ZIJN TE SUGGEREREN!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
Niks praat het goed dat je anderen dat aandoet, je bent volwassen en verantwoordelijk voor je eigen gedrag, als je iets dwars zit zijn er ook andere manieren om daar mee om te gaan, volg bv Kohtjes advies op, heb het nu maar eens over Delta zelf ipv over anderen.

Tjonge, ik ga zo even sporten, loop me rot te ergeren hier.

Voor de rest iedereen een fijne dag gewenst.

Cal.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Bom dia!

Ik zie dat de voorstelling alweer is begonnen. Ik heb em al te vaak gezien om te blijven kijken. Het zal eens een dag ergens anders over gaan! Aandacht, aandacht en nog eens aandacht. Tja zolang we het geven wordt dit zeker geen DDBforum.....misschien een goede quote voor de quote-scene?

Wel wil ik nog even zeggen dat ik het leuk vind om te lezen dat het gisteren zo'n geslaagde dag was, dat kon ook bijna niet anders met al die schatten hier!

En Charlie: waarom straks niet heerlijk gaan slapen met het idee dat je vanaf wakker worden elk moment, dag bij dag, gewoon niet meer drinkt? Zolang je nog drinkt, voed je de gedachte dat het lekker is, vooral als je het koppelt aan je nachtdienst, maar dat is alleen maar een overtuiging die je jezelf hebt aangeleerd.
Niet meer drinken en dan ontdekken dat je je eigenlijk niet anders voelt (want de drank krijgt veel te veel credits!) was voor mij echt een bevrijding (want weg de zorgen, de katers en het schuldgevoel!) en dat gun ik iedereen, de vraag is: gun jij het jezelf? Het is gewoon een kwestie van die ene niet inschenken, die ene keer daadwerkelijk de verleiding van dat ingeburgerde roespatroon weerstaan, nachtdienst of geen nachtdienst, probeer eens een andere routine, bv een lekker speciale theesoort met iets lekker erbij? Uit elke volgende dag/nacht haal je dan vertrouwen uit de voorgaande dag, maar je zult er toch op een dag mee moeten beginnen.....en zolang je jezelf voor de gek houdt dat nachtdienst een excuus is, geef je jezelf geen eerlijke kans. Dus vanaf je vanavond wakker wordt mogen we je gaan steunen?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hey...ik heb net even lekker gelopen en er was maar een mot regentje dus dacht ik...ach laat maar die parapluu. Nou ik werd me dus weer een partijtje nat...niet te geloven.
maar al lopende voelde het ook wel lekker want echt koud is het niet en het deed me denken aan dat je nog een kind was en je moeder riep...kom binnen maar dat je zelf het gewoon helemaal niet erg vond die motregen want je was gewoon lekker aan het spelen.
Dus ik ben lekker doorgelopen en voel me al weer wat lekkerder in mijn velletje...heb even al mijn zegeningen op een rijtje gezet want daar wordt ik ook altijd een stuk vrolijker van.
Als getuige van Benthe haar bruiloft ben ik ervan overtuigd dat ik wel wat zorgen van mensen mag wegnemen door even subtiel te vertellen wat ik denk dat de reden is dat ze gisteren niet geschreven heeft.
Ze is tenslotte sinds ze uit het ziekenhuis is gekomen bijna niet van het forum af geweest en voor haar lief is het weekend dus die zijn elkaar vast verschrikkelijk heerlijk aan het verwennen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Een hele goede morgen,

Heerlijk uitgeslapen vandaag en nog een uurtje liggen mijmeren over de dag van gisteren. :D
Mijn weekend zit er weer op en ga net als Charlie over in de nachtdienst.
Dat betekent voor mij dat ik vanmiddag toch nog lekker even een uurtje plat mag.

Nachtdienst was voor mij ook altijd een excuus en kon los gaan als het ware.
De ochtend was immers de avond voor mij en hoefde alleen nog maar in bed te rollen.
En dat was vaak als een balletje. Alle verantwoordelijkheden vielen weg want ik had
immers de hele nacht gewerkt.

Gewoontes doorbreken was een hele klus maar zeker niet onmogelijk.
Want daar kwam het bij mij op neer, gewoontes doorbreken zowel op de dag, avond
en voor de nacht.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hallo allemaal,

Dat een aantal van jullie zo vroeg wakker zijn! Ik kom er met moeite om 09.00 uur uit. terwijl ik er al voor twaalven in lag. Was reeds begonnen met een heel verhaal voor Charlie, maar is uitgelogd. In ieder geval hoop ik dat ze binnenkort gaat starten. Inderdaad gewoontes doorbreken.

ISO

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Heb ik verdorie nog helemaal Marielle en Bert niet bedankt voor hun heel lieve en bescheiden aanwezigheid op de meeting... Echt waar, jullie hebben me een heel ander zicht op mijn eigen ban gegeven. Ik was het zelf al met mijn ban eens, maar door jullie toch ietwat gesproken te hebben ben ik het er nog mee eenser, hihi.... En dan is Marielle ook nog eens mijn hulpverlener tijdens de internetbehandeling... vind ik helemaal niet vervelend..ik ben gewend aan face to face-contact met hulpverleners in de kliniek, destijds... en vind het zelfs heel fijn om te weten wat voor iemand mij nou hulp verleend... heb er alle vertrouwen in.

Nou ja, dus Marielle en Bert bedankt... maar ook Safi wil ik nog eens extra bedanken voor het feit dat ze dit allemaal begonnen is... en ik vind je uiterlijk heel goed passen bij je verhalen... lieve kleine ouwe (dit laatste tussen aanhalingstekens) hippie......

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden

×
×
  • Nieuwe aanmaken...