Spring naar bijdragen

Dinsdag 22 januari 2008

Gem

Aanbevolen berichten

Benthe, Ik ben een paar jaar regelmatig, bij een psycholoog geweest. Dus in de tijd dat ik nog dronk.
En heb zodoende handvaten gekregen om alles te kunnen verwerken. En toen in 2006, kunnen zeggen, nu stop ik met drinken. Ik denk dat het zo ongeveer is gegaan. Maar ik zal ernog eens goed over nadenken en dan kom ik erop terug.

groet Ferry.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

• Antwoorden 177
  • Created
  • Laatste antwoord

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Cacao bedankt, mooi verwoord, beschadigde wortels en het duurt even voordat die wortels zijn geheeld en wederom geaard in een klimaat van vertrouwen en veiligheid begrenzen.

ik ga eruit.

vrouw komt thuis van de sport.

fijne avond allemaal, tot later.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Lieve Mensen,

Na mijn 1e verslavingsperiode ben ik een jaar in dag behandeling gegaan, heb daar in groepsverband mezelf helemaal binnenste buiten gekeerd, de therapeuten waren daar ook erg gericht op verwerkingprocessen van de jeugd. Zelfs mijn ouders en zus hebben meegewerkt aan de therapie, er kwamen zeker dingen naar voren die vooral met mijn helaas overleden moeder te maken hadden, zij was echter niet in staat (of wilde) niet naar zichzelf kijken. Ik ben daar lang boos overgeweest, maar heb haar vergeven. Zij was immers ook wie zij was en heeft ons naar haar beste weten en kunnen opgevoed en daar was heel veel liefde bij. (teveel voor mij)
Ik heb daar ook naar mezelf leren kijken en heb vooral de dingen(ga ik nu ff niet op in) aangepakt om het leven voor mezelf dragelijker te maken.
Nu ben ik 12 jaar verder en maak toch een klein soort herhaling van het proces door, het alcoholgebruik geef ik daar niet de schuld van, ik ben alcoholist dat komt in de familie van mijn vader ook voor vertelde hij mij verleden week.Dus helaas is het bij mij erfelijk bepaald.
Ik heb ervoor gekozen zoveel mogelijk te leven in het heden, en ja het verleden zal altijd om de hoek blijven kijken..............
Daar probeer ik mee te leven en dat gaat vaak lange tijd goed.

Tina

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik heb ook veel bewondering voor Soothe Anna, je mag echt trots op hem zijn. Wat fijn dat hij dit voor zijn vriend wil doen al zal het hem heel veel kosten. Dat is echte vriendschap!
Soothe, veel sterkte de komende zware tijd!

Terugkijkend op mijn jeugd, ik weet niet of ik de schuld aan mijn jeugd moet geven, ik heb als kind de vaardigheden en handvaten niet meegekregen waarmee je je in het dagelijkse leven staande kunt houden. Als leven overleven wordt dan weet je niet hoe je moet leven. Drank is dan een deel van het overleven geworden. Toen ik uiteindelijk leerde hoe je moet leven leerde ik het overleven steeds meer af, en dus heb de drank ook minder nodig nu. Ik kan het met losse handjes (al is dat soms erg eng)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Soothe,
heftig!! En wat ben jij een geweldige vriend en wat fijn dat je helemaal nuchter bent.
Ook vreselijk moeilijk dat je nuchter bent!!
Anna, jij weet hoe moeilijk het is, ik begrijp je bezorgdheid.

Ik wens jullie beiden, maar vooral Soothe heel veel sterkte toe!!!! :heart:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Tina, ik heb een soortgelijke weg afgelegd alleen was dat 8 jaar geleden ongeveer, ook dagbehandeling. Als je stopt met drinken ga je inderdaad weer hetzelfde proces deels door met het grote verschil dat je nu de vaardigheden hebt die je voor je behandeling nog niet had. Vertrouw daarop, zie het als een mooie reis die vast een nog mooiere bestemming gaat krijgen.
Nou, ik ga even kijken of upc inmiddels mijn mediabox gereset heeft.... en dan lekker onderzoeken wat ik er allemaal mee kan doen!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Losse handjes Tapas? Geven die blauwe ogen?
Misschien is dat Rotterdams hoor: "Ze heeft wel losse handjes, maar toch een hart van goud, al moest het gekookt op haar rug hangen dat de honden er goed bij kunnen". Ik hoop dat je met me mee kan lachen.
En nu wordt de thee geserveerd.
En ik wil jullie wel bedanken voor de jeugd-beschouwingen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

quote:

Originally posted by:
tapas

Tina, ik heb een soortgelijke weg afgelegd alleen was dat 8 jaar geleden ongeveer, ook dagbehandeling. Als je stopt met drinken ga je inderdaad weer hetzelfde proces deels door met het grote verschil dat je nu de vaardigheden hebt die je voor je behandeling nog niet had. Vertrouw daarop, zie het als een mooie reis die vast een nog mooiere bestemming gaat krijgen.

Nou, ik ga even kijken of upc inmiddels mijn mediabox gereset heeft.... en dan lekker onderzoeken wat ik er allemaal mee kan doen!

Ik heb de sleutel weer gevonden, dank je wel

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Soothe...ik vind het geweldig wat je voor je oude schoolvriend, drinkemaatje doet.
Dat is pas vriendschap en ik wens je veel sterkte in het bijstaan van je lieve goede vriend in zijn laatste dagen/weken.
Hij zal trots zijn dat je het al zo lang droog houd en daarom geloof ik dat jij het ook zal redden deze keer.
Heel veel sterkte!

Stay on the waterwagon!:heart:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

quote:

Terugkijkend op mijn jeugd, ik weet niet of ik de schuld aan mijn jeugd moet geven, ik heb als kind de vaardigheden en handvaten niet meegekregen waarmee je je in het dagelijkse leven staande kunt houden. Als leven overleven wordt dan weet je niet hoe je moet leven. Drank is dan een deel van het overleven geworden.

Ik kan me heel goed vinden in deze woorden van Tapas.
Ik heb wel jaren lang mijn vader de schuld gegeven en kon pas toen ik flink aan het minderen was, begrijpen dat hij ook maar een schakel in de kosmos was die het moeilijk vond in de wereld te zijn zonder alcohol. Ik heb hem vergeven en heb daardoor wel de wrok kunnen loslaten en dat heeft mijn herstel versneld.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Peppa

quote:

t is nu vijf maanden geleden maar........

ik vind er nog steeds geen ene fl*kker aan.

ik ga van dag tot dag en that's it!

niets om naar uit te kijken,

niet dat ik weer wíl gaan drinken maar zo nuchter is maar zozo.

Mijn man roept dit ook geregeld en dan grijpt hij meestal na verloop van tijd weer naar de drank.
Ik vind het knap dat je het wel volhoud.
Niet vergeten dat je jaren van alcohol misbruik niet in een paar maanden kan uitvegen.
Want dat is het nog steeds maar een paar maanden ook al vind ik het geweldig dat je al op 5 zit.
Wij hebben samen eens op 5.5 gezeten in 2001 en toen zijn we weer begonnen om dezelfde reden als die jij nu noemt. Dat er iets miste in het leven en we het maar zo/zo vonden
Dus pas op...een gremlin in de maak.

Ik vind het zo/zo leven op dit moment heerlijk en hoef die emoties niet meer die alcohol me geeft want toen vond ik het leven ook maar zo/zo
Maar nuchter vind ik het een stuk minder verwarrend en zwaar.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Alle mensen met een mijlpaal:present:

Alle zieken beterschap:rose:

Cacao, ik las net dat je Bulletje hebt laten inslapen. Ik weet dat het een moeilijke beslissing was en vind het heel dapper van je. Ik weet wat het is en het kan heel moeilijk zijn . Ik wens je sterkte.

Benthe, superkanjer, ik wens je alle sterkte en ik zal voor jou alle kaarsjes opsteken die ik heb, want ik hoop zo dat het gaat werken.

Cheyenne, ik kan me voorstellen dat je het erg vond wat er in de winkel gebeurd is, maar je was niet dronken dus sta er lekker boven meid.

Pippi, Nu moet je echt veel pippi machen hé;)

Anna, die Soothe van jou is een vriend uit duizenden en ik kan me je angst voorstellen, want Soothe gaat zo goed nu. Scoothe en Anna sterkte:heart:

Alle anderen ook een dikke kuffel

Lieverds ik ben doodmoe, ik ben al vanaf donderdag iedere dag hartstikke druk bezig. Ik had zostraks zo'n grote Gremlin, maar ik heb hem weer verslagen, Ik duik mijn bed in, tot morgen .

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Soothe, sterkte, kerel. Wat je doet is niet makkelijk, maar je doet het toch maar, respect.
Gelukkig heb je je Anna om op te steunen.

Peppa, heb je geen hobby of zo waar je in kunt duiken? Ik doe nu zo'n beetje met gitaren wat Tapas met meubels doet: goedkoop van Marktplaats halen, opknappen, en na een tijdje weer verkopen. Verdien er soms ook nog wat aan! Hartstikke leuk dus. Jij hebt vast ook wel iets wat je leuk vind en waar je goed in bent. Verveling is vaak gewoon geen zin...

Wat gaan jullie allemaal de diepte in zeg, met je jeugd en verleden en waarom je bent gaan drinken.
Geen kritiek of zo hoor, iedereen doet wat er nodig is om rust te vinden in zichzelf.
Ik ben iedere dag gewoon blij dat ik niet drink, en het verleden is voorbij, en morgen kan ik vandaag weer vergeten. Dat is mijn Zen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Cheyenne je hebt al het nodige advies gekregen...weet wel dat je de eerste maanden erg onhandig kan wezen en dat je last hebt van stemming wisselingen. Ik denk niet dat die andere mensen dezelfde beleving hadden van het voorval in de supermarkt.
We zijn op het moment wat tere bambi hartjes dus ik denk dat het allemaal vast wel meevalt. Gewoon weer naar de supermarkt hoor.

Ik ga nog even tv lijken...Benthe ik heb een kaarsje voor je aan en eentje voor Soothe en zijn vriend en Mathilde en haar zoon.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

HIHIHIHI...Water en als je dan hoort dat haar zussen het zelfde doen de een al 96 en de ander al 98 dan heb je nog heel wat gitaartjes te maken...je kan nog wel een winkel beginnen.

Ken je Rikkers in Groningen...is een oude vriend van me...misschien kan je daar wel in de leer

Het zijn mijn oudtantes...zussen van mijn moeders moeder...helaas is haar eigen moeder en mijn beppe aan borstkanker overleden..

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ha ja Cheyenne, ook zoiets: gisteravond was ik nog met de auto onderweg, donker, regen, ik sta voor een T-splitsing, van rechts komen lichten aan, ik sta stil en kijk naar links, hoor ik ineens IIIIEEEEEEKS en ja hoor BENG! Die auto van rechts nam de bocht te krap en kon niet meer bijsturen, klapt tegen mijn rechtervoorkant aan. Dommer kan ècht niet.
Vroeger zou ik gek geworden zijn, m'n auto, gvdgvd, ik ging door 't lint. Nu zat ik gewoon effe dom te kijken, ik zie die man uitstappen en denk "oh gelukkig heeft-ie niks", ik stap ook uit en vraag gewoon "wa's dat nou?" Even gekeken, niet zoveel aan de hand, auto's op een parkeerplaats gezet, adressen enzo uitgewisseld, alles heel rustig. Vandaag bij daglicht blijkt er gewoon niets aan de hand, heel mini schrammetje, alles nog recht.
Maak je niet druk... ;)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Water kan je hier ook een paar accoorden bij verzinnen?

Aan mijn vriendjes vroeg ik:

Kom je meedoen in het leven?
Misschien is het niet altijd leuk
Misschien is het wel wonderschoon
Of heel gewoon

Dan delen we ik weet niet wat
Een was, een strijk
En alles wat ons bezighoudt
Heel gewoon

Een tulp, een roos, een kaarsje
Want wat jij doet is zo gewoon...
Zo heel speciaal gewoon
Of heel gewoon jezelf

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden

• Nieuwe aanmaken...