Spring naar bijdragen

Dinsdag 22 januari 2008


Gem

Aanbevolen berichten

Tina,

Voor jou een fijne dag. Ik ga niet zeggen dat je niet moet zeuren over dat geld. Elke euro waar jij voor werkt, daar heb je recht op.

En je werkgever mag ook wel even bellen dat er een korting aankomt. Zwz een rare korting, maar tegenwoordig houd ik het ook niet meer bij.

Ik ga niet zitten zeuren, maar het kabinet besloot toch dat alle arbeidsongeschikten die volgens de nieuwe regels gekeurd waren en dus echt en definitief ziek waren van 70% laatste loon naar 75% laatste loon gingen? Juist ja. En wat gebeurt er in de praktijk? Die mensen krijgen minder huursubsidie en minder zorgtoeslag want: meer UWV-inkomen. Is toch krom? Een sigaar uit eigen doos.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Antwoorden 177
  • Created
  • Laatste antwoord

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

aan iedere die iets te vieren heeft van harte :present:
houtje ik denk dat wat mijn eigen betreft ik mij moet leren uiten ja ook hier op het foum inplaats van op te kroppen
nu ben ik eerst naar de garage als mijn grgrgr gevoel niet over is kom ik het hier melden , ik bedoel niet grgrgr gevoel ivm wagen
tot straks

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Blacky

ik had nog een berichtje aan jou geschreven :D hihi alsof je het gelezen hebt dat ik zoveel groei bij jou zag ik je leren uiten en dat dat onmogelijk alleen hier op het forum kan zijn. En dat dat zo mooi is om te zien. Omdat ik je al langer ken valt het me gewoon op. Succes met je auto :heart:.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

als ik naar mijn psygologe ga dan zeg ik altijd , ja maar die of die heeft het erger als ik , en dan antwoord zei dat ik mij niet moet baseren op een ander zijn te dragen kruis maar op mijn eigen te dragen kruis .
=================================

dat is juist Blacky, maak je eigen leed niet ondergeschikt aan dat van een ander.
je komt dan niet aan je eigen pijn verdiet of vreugde toe.

als aanvulling over wat ik gisteren heb geschreven wilde ik nog zeggen dat bij het herlezen mij een onbehaaglijk gevoel bekruipt.
Het gevoel dat ik te openhartig ben geweest.
Eerlijkheid werd vroeger gestraft.
Door eerlijk te zijn gaf ik de ander macht over mij en van die macht werd misbruik gemaakt.
Nu zet ik me daar snel overheen, maar in het beginstadium van mijn onderzoek voelde over mijn opvoeding praten en vertellen dat kwaad worden op ouders is toegestaan, als verrraad.
Ik was bang, bang dat de hemelpoort zou open gaan en ik getroffen zou worden door de bliksem.
Naar buiten waren wij een perfect gezin, maar niemand wist van het emotionele leed dat binnen de vier muren moest blijven.
Ik spreek over vroeger weleens met een van mijn broers over, geen alcoholist,die wel een andere vluchtweg heeft gevonden, om aan zijn emoties voorbij te gaan.
Ik wist niet eens hoe hij heeft geleden, ontroerend indrukwekkend.
Dat heeft een stempel op zijn verdere leven gedrukt.
Ik weet dat ouders dit niet bewust doen, maar een produkt zijn van hun eigen opvoeding.
Zelf ben ik ook zo'n slachtoffer geweest, maar ben in die rol blijven hangen door erbij te gaan drinken.
Ik had het nodig anders was ik nu niet meer bij de levenden geweest.
Door drankgebruik werden mijn problemen niet minder, drank vergrootte mijn problemen nog eens extra uit.

Ik had er een probleem bij.
Het heeft 35 jaar geduurd voordat ik durfde toegeven, want weten deed ik dat al, dat drank een probleem was voor mij.
Maar mijn angst daar wat aan te doen werd door mijn drinken verlammende angst.

Ik hoor weleens dat slechte tijden debet zijn aan een degelijke opvoeding, maar liefde is niet aan bederf onderhevig.
Waar vond je meer leed, maar ook liefde voor elkaar dan in een concentratie kamp.?

Liefde bestaat in veel vormen en ik geloof dat het een levensstijl is.
Bij die levensstijl horen andere omgansvormen dan die ik ooit heb geleerd.
Welke bij mij passen hebben in de loop der tijd mijn handel en wandel bepaald.

Alles heeft te maken met verantwoordelijkheid nemen voor mijn leven.
Ik ben betrouwbaar geworden.
Ik heb mijn zelfrespect terug.
Ik durf me weer kwetsbaar op te stellen, zonder te denken aan de hete adem in mijn nek en in elkaar te krimpen voor de stem uit het verleden die mij tot leugenaar bestempeld.

Dit gezegd hebbende ga ik weer over tot de orde van de dag.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Voor allen die wat te vieren hebben vandaag, een hartelijke gelukwens van mij.

sta eens stil bij dit moment, kijk eens om je heen.
Zeg iedere dag tegen je geliefden dat je van ze houdt.
het is fijn om te horen dat iemand om je geeft.
Dat is elkaar graag zien.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Goeiemorgen deze morgen!

:musicnote::present::camera:Voor iedereen die een mijlpaal bereikt heeft vandaag!! :D

Ik ben van mening dat iedereen z'n eigen rugzakje heeft, ongeacht hoe groot voor een ander. Daar kan men zelf flink last van hebben. Dus eigenlijk is geen enkel probleem te vergelijken met een ander in de mate van ergheid want het is geen wedstrijd. Dus probeer je zo min mogelijk van opmerkingen van andere aan te trekken wanneer zij je problemen gaan bagataliseren zij kunnen immers niet in je koppie kijken en voelen wat jij voelt.

Al is dat makkelijker gezegd dan gedaan! Zit me nu ook op te vreten en te zeggen dat ik niet moet zeuren. Heb nu die slaappillen en die werken goed maar de bijwerking is wel dat ik super onzeker word waardoor ik de deur niet uit durf. Moet wel de deur uit want ik moet werk gaan zoeken, iets wat ik nu al voor de 3de week uitstel. Veel te bang dat wanneer ik iets heb ik niet op kan staan. :huh: Elke dag hoop ik maar dat ik een verlossend telefoontje krijg van de Archeologie dat ik daar kan beginnen hoef ik tenminste vandaag de deur niet uit om me zelf te verkopen... Ben namelijk niet zo comercieel aangelegd ;)

Sterkte voor iedereen die het nodig heeft vandaag! Het zonnetje schijnt geniet er van! :)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hoi Rudy,

Wederom onder de indruk van je eerlijkheid, en ik ben van 1 ding overtuigd EERLIJKHEID WORDT NOOIT BESTRAFT MAAR DUURT HET LANGST.

Ik herken in je schrijven dat eerlijkheid soms kan voelen als verraad, ik probeer nu in te zien dat dat beslist niet zo is(lukt mij ook niet altijd).

Het helpt je bij het vinden van jezelf en het vinden van jezelf KAN alleen maar gepaard gaan met eerlijkheid.
We hebben onszelf toch immers jarenlang bedrogen?

Jezelf bedriegen wegvluchten dat is in mijn optie pas bedrog niet alleen naar jezelf, maar ook wel degelijk naar je naasten of dierbaren.

Ik heb nu met 2 dierbare mensen gedeeld dat ik alcoholist ben en dat oprechte werd gewaardeerd en met open armen ontvangen, het heeft mij veel moeite gekost het te delen maar het voelt goed.

Ik voel mij niet meer eenzaam in mijn verslaving.

Zo gaan we stapje voor stapje................

Tina

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hoi Rudy,

Ik herken dat wel een onbehagelijk gevoel bij openhartig zijn. Liefst kruip ik dan weg en kom die mensen niet graag meer onder ogen. Toch nep ik mij daar steeds mee want ik vertel meestal meer dan ik intern aankan.
Vind het dan ook heel leerzaam om jou gevecht hierin te lezen en te zien dat je er niet voor wegloopt maar er openhartig over praat.

Dankjewel!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Albertina, eerlijkheid ligt aan de basis van nuchter worden.

Sinds ik kan zeggen dat de gedachten achter mijn motieven eerlijk zijn, is mijn zelfrespect terug.
Niet meer ontkennen niet meer vechten om het gelijk maar mijn excuses aanbieden als ik er naast zit horen daarbij.
Men kan van mij op aan.
Dat voelt goed.

Het is verbazingwekkend te kijken naar een leugenachtig gedrag en hoe dat je leven kan beinvloeden.


en nu ben ik weg.

Maak er een mooie maar vooral droge dag van.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

zo terug van garage , lidl en een formulier ophalen ivm evt ander werk .
rudy het is weer zo herkenbaar geschreven ivm eerlijkheid en uiten .
men zegt over de doden geen slecht woord , nu drie jaar na de dood van mijn ma en 5 jaar na de dood van mijn pa weet en besef ik dat men het soms moet uiten , dat men niet kan blijven doen alsof er toen niets gebeurd is .
mijn ouders zijn in 1968 naar spanje vertrokken en hebben hun een goede naam opgebouwd in het spaanse dorpje waar wij woonden , maar wat binnenhuis gebeurde daar hadden buitenstaanders geen weet van .
dat mijn ma soms met een blauw oog rond liep was te wijten aan het feit dat ze weer tegen een cactus aan gelopen was , dat wij soms onder de blauwe plekken stonden was te wijten aan het feit dat we tijdens het spelen gevallen waren , wat spelen?? wij mochten niet spelen .
of dit wel of nietes de reden van mijn alcohol verslaving geweest is , ik weet het niet en denk er ook niet veel over na .
deze morgen stond de drank bij mij weer heel dicht bij , als men zoals ik af en toe eens onderuit gaat zijn dit geen positieve gedachten , het zijn eerlijk gezegd gevaarlijke gedachten , van ja maar blacky je hebt het toch bij een dag gehouden dat je gedronken hebt , en je staat ondertussen toch al weer een poosje nuchter .
ik heb mijn partner opgebeld opdat dit de enige persoon is die mij en mijn gevaarlijke mind een beetje kent .
ik ben nu iets als twee maanden thuis in ziektewet , tijd waar ik veel in nagedacht heb en het enige dat ik weet en voel is dat dit werk mij niet echt ligt , bij wijze van spreken geboren in een keuken is het daar waar mijn hart ligt , MAAR minpunt voor belgie is dat ze diploma's willen zien , en neen in spanje hoefde dit niet , ik heb dit ook tegen mijn partner geuit wat het huidige werk betreft en gelukkig is er daar begrip .
ook weet ik dat ik aan mijn eigen moet werken ook wat het forum betreft , ik lig soms wakker van het leed en de pijn van andere , zou hun zo graag een oplossing geven MAAR ondertussen vergeet ik om voor mijn eigen deur te kuisen zoals ze hier in belgoie zeggen , want het is makkelijker te proberen een ander te helpen als men eigen als jullie dit begrijpen ??
in eigen boezem kijken is voor mij zo moeilijk omdat daar veel rottigheid zit wat nog een plaats moet hebben .
ik zal straks een poging doen dit over te brengen bij mijn psygologe maar ook daar is een minpunt want mijn werkgever is ook de werkgever van mijn psygologe ;-(
nu ben ik even weg want hondje is rondjes aan het draaien
bedankt om mij te lezen :heart:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Mensen, ik ben er niet helemaal 'bij' vandaag.
Moe, traag, leeg, stil, algehele malaise.
Ik zou mezelf het liefste vandaag in mijn donsje knopen, maar dat gaat niet, ik moet de dag trotseren.

Dochterlief komt straks weer lunchen, en een hele goeie vriendin zit middenin een echtelijke crisis inclusief vernielde meubels, dus sta ik standby voor haar op msn, voor als het nodig is.

En dan wordt ook nog eens mijn voordeur geschilderd, dus het is hier koud en ik voel me onveilig :angry:,
maar ik heb er vertrouwen in dat alles uiteindelijk weer goedkomt; al weet ik dat niet zeker van het huwelijk van mijn vriendin.

En drinken doe ik niet vandaag!


Tina :rose:
Blacky :present:
Marion :rose:
Cal :present:
Houtje :rose:
Spud :present:

Tapas 7 maanden!! !!Geniet van je tv de komende tijd!:musicnote:

En iedereen die ik vergeet...heeeeeel veeeel liefs van mij.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Zo ik laat het lot maar bepalen en het lot zegt "nu als de wiedeweerga gaan inschrijven bij uitzendbureaus".
Thanks to Gizmo! Dus een goeie stok achter de deur! ;) Tot laters!!!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Goedemorgen allemaal...het was hier zo fantastisch mooi zonnig en mild weer dat we er eerst maar even met de hond op uit zijn getrokken om daar zo veel mogelijk van te genieten. Lang gewandeld en heerlijk door gewaaid. Auraatje kan er weer tegen.

Ik wil alle mijlpalen nog even van harte feliciteren voor hun moed en doorzetting vermogen!
Er waren gisteren ook een paar vergeten en aangezien er nu zo veel zijn heb ik besloten er een thema draadje van te maken waar iedereen gewoon zelf kan kijken wie er op de datum van vandaag een mijlpaal heeft. Daar kan dan ook iedereen zelf zijn mijlpaal aanpassen mocht hij incorrect zijn of bij een uitglijder een nieuwe datum wensen. Dus kopiëren en plakken op een nieuw draadje en we zijn dan allemaal op de hoogte.
Voor vandaag wil ik het hier nog een keertje neerzetten

:present::moon::rose::heart::D:present::moon::rose::heart::D:present::moon::rose::heart::D

20 februari 2007 Mieke 11 maanden
20 september 2007 Tolie 4 maanden
20 oktober 2007 Meedoen 3 maanden
20 november 2007 Peppashooter 2 maanden
21 september 2007 Pepita 4 maanden
22 mei 2007 Gem 8 maanden
22 juni 2007 Tapas 7 maanden
22 november 2007 Jani 2 maanden
22 juli 2006 Chinagirl 1 jaar en 6 maanden

:present::moon::rose::heart::D:present::moon::rose::heart::D:present::moon::rose::heart::D

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Cacao het is niet raar hoor, dat je je zo rot voelt vandaag... je hebt gisteren wel een maatje in laten slapen dus laat dat rotgevoel maar gewoon toe, al is het niet leuk!
zoek wat afleiding maar dat heb je zo al als je dochter komt lunchen en hopelijk doen ze je deur met verf op waterbasis zodat ie gauw droog is!!

Blacky, je bent inderdaad goed bezig momenteel, je krijgt steeds meer wortels. Ik denk dat je het best wel goed over kan brengen aan je psychologe en dat het geen probleem is om je werk aan te kaarten bij haar. Werk is een heel wezenlijk onderdeel van je leven en maakt je ook tot wie je bent.
Zou wel gaaf zijn om weer een opleiding te gaan doen en van werk te veranderen zodat je kan doen wat je echt wilt. Ik heb die ommezwaai op mijn 40e gemaakt en nooit spijt van gehad. Ik heb altijd in de zorg gewerkt en achteraf was dat voor mij echt de slechtste werkomgeving die je maar kon denken, hoewel, het commerciële vak is nog slechter voor mij. Ik zou nooit in een callcenter kunnen werken bv.

Nu doe ik grafisch ontwerp, fotografie, gewoon lekker creatief bezig zijn.. had vroeger nooit kunnen dromen dat dat ooit mogelijk zou zijn.... maar alles is volgens mij mogelijk als je er maar in geloofd en er voor gaat staan!

Ben een halve liter plasma armer, en net naar de Aldi geweest en lekker ingeslagen. Ik geniet enorm van de zon!! zit zelfs nu even in de balcondeuren te bakken!!
ebn verder ben ik zo traag met mijn berichtjes tikken dat ik steeds erg achterloop.

Goed gevoel heb jij Stien, Het klopt precies dat ik vandaag op 7 maanden zit!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ben een halve liter plasma armer, en net naar de Aldi geweest en lekker ingeslagen tapas bn je dan verse plasma gaan inslagen ;)
ik luister naar de raad en ik ga mijn werk aankaarten bij de psygologe , door na te denken besef ik dat de dagen dat ik bij haar moet gaan voor mij juist emotioneel heel moeilijke dagen zijn misschien omdat de beerput weer open gaat , maar achteraf denk ik veel na over de raad die zij mij heeft
lieverd tot straks
cacao het onwezelijke kan nog wel enkele dagen aanhouden
pippi verzorg je

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden

×
×
  • Nieuwe aanmaken...