Spring naar bijdragen

Dinsdag 22 januari 2008


Gem

Aanbevolen berichten

  • Antwoorden 177
  • Created
  • Laatste antwoord

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Soothe, heel veel sterkte, begrijp dat je niet in de mood was... Weet niks te zeggen behalve dat ik je een digitale knuffel stuur en een kaarsje voor jou, je vriend en Anna die ook heel bezorgd is net aangestoken heb.

Benthe, alles wat ik erover kan zeggen is eigenlijk al gezegd. Je jeugd heeft invloed op wie je geworden bent, maar is geen excuus. Als volwassene nu heb je je eigen verantwoording jeugdtrauma's te verwerken. Mijn motto is dat je niet altijd kan kiezen wat er op je pad komt, maar wel hoe je daar mee om kan gaan, je kan blijven kiezen om te kniezen en in het verleden te blijven hangen, je kan ook desnoods met professionele hulp proberen je verleden te verwerken en wat van het heden te maken, dat is niet altijd even makkelijk maar je kan wel je best ervoor doen. Als je jeugd een excuus zou zijn voor je gedrag nu zou ik een verslaafde topcrimineel mogen worden, maar zo werkt dat niet. Denk juist door een rotjeugd dat je moet proberen er nu wat van je leven te maken omdat er zoveel jaren ellendig voorbij gegaan zijn, denk dat je jezelf en je omgeving daar het grootste plezier mee doet. Het is alleen niet altijd even makkelijk als spoken uit het verleden komen spoken zodra ze een kans zien.

Peppashooter, jij ook sterkte, hoop dat er iets op je pad komt of dat je iets gaat zoeken waar je plezier aan kunt beleven.

Voor de rest het beste iedereen.

Groet,
Cal.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Mensen, bedankt voor alle steunbetuigingen. Ik hoop dat ik Soothe niet te zeer in verlegenheid heb gebracht met mijn openhartigheid. Zelf draagt hij zijn hart niet zo op zijn tong, eerder een tikkie gesloten. Ik weet niet of hij gelegenheid heeft om mee te lezen nu, en of zijn hoofd er naar staat. Maar het is fijn te weten dat er meegeleefd wordt.

Benthe, ik weet wel zeker dat mijn jeugd van grote invloed is geweest op mijn latere leven, en ook op mijn drankgebruik. Dat wil niet zeggen dat ik mijn jeugd of mijn ouders de schuld geef van mijn drankgebruik, want ik heb zelf de keuze gemaakt daarin weg te vluchten. Ik had ook andere keuzes kunnen maken, waaronder nog ergere, maar ook betere. Feit is dat ik het leven niet aan kon zonder verdoving, dat heb ik ondervonden toen ik een aantal weken droog stond. Om niet opnieuw te vluchten in een roes moet ik leren leven, en daarvoor is het nodig te weten wat mij al die jaren in de weg gezeten heeft.

Water, wat knap van je dat je die aanrijding zo rustig hebt doorstaan. En wat een geluk dat de schade niet zo groot is.

Safi, doe RJB de groeten. Ik hoop dat het goed met hem gaat.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Lieve Mensen,

Weer bedankt voor alle verhalen vandaag, heb veel tijd om na te denken nu maar wel in het positieve, ik waardeer jullie eerlijk en openheid, het was voor mij een goede dag, ondanks de tranen waarmee ik opstond.
En wonderlijk genoeg geen Gremlins.......nog even mijn alcholschriftje invullen en dan ga ik morgen dag 5 in!!!!!!!!!!

Voor straks slaap lekker allemaal en morgen gezond weer op!

:lips: Tina

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Soothe,

Als je dit mocht lezen... vergeet niet voor Soothe te zorgen...
Houdt contact al is het maar elke dag 15 minuten mijn vriend...
Als je wilt kun je me bellen..al is het maar om stoom af te blazen en om te praten...

Onlangs was een van de jongens in een vergelijkbare situatie... zijn ex-vrouw kreeg kanker en had nog maar even te leven...en ook hij was nog maar twee maanden clean...terwijl hij voor zijn ex-vrouw zorgde (die onlangs is overleden) en zijn twee kinderen zorgde de fellowship voor hem... en ik zelf was daar niet zo bij betrokken maar zijn meetingvrienden en sponser stonden dag en nacht voor hem klaar... er zijn zelf een paar gasten op haar begrafenis geweest... niet voor zijn vrouw maar voor hem...
En vandaag is hij nog steeds clean en sober...
We take care of each other... het enige wat je bij ons hoeft te vragen om hulp te krijgen is : "help me"... en dat is wat hij constant deed...en zo blijven we samen clean...

Ook ik vraag regelmatig om hulp... als ik daarmee stop is Ziza snel klaar met clean zijn...

Het is niet zonder reden dat die vriend jou vraagt om bij hem te staan in zijn laatste dagen...

Ik wens je veel liefde en wijsheid en voor je vriend.. :present:
En jij ook Anna...(jij bent in mijn ogen een mooi voorbeeld van de internettherapie....je bent duidelijk aan het veranderen als ik je stukjes zo lees...gaaf om te zien)

----

Oh en waarom ben ik verslaafd ? Geen idee... ik hoef het ook niet te weten... het enige wat ik weet is dat alcohol en drugs letterlijk een verpletterende indruk op mij hebben gemaakt vanaf het eerste begin...
Er zijn zat mensen die een slechte jeugd hebben gehad maar geen alkie zijn...
Er zijn zat mensen die stress hebben maar geen alkie zijn...
Er zijn zat mensen die traumatische ervaringen hebben gehad maar geen alkie zijn...

Wat ik weet is dat Ziza met zichzelf en samen met de realiteit geen vrienden waren...
Alcohol en drugs waren de oplossing voor mijn probleem...en dus ook maar symptomen...

De vraag van wat en waarom ik en de oorzaak blablabla is leuk voor aan de borreltafel (leuke woordspeling vind ik zelf).... daar worden we het nooit over eens en het lost ook nog eens niets op...

De vraag hoe kom ik er van af is voor mij de belangrijkste vraag... en inmiddels ben ik in het antwoord gaan leven van die vraag in plaats van in het probleem te leven...met de nodige handvatten van het 12 stappenprogramma en mensen om mij heen die mij waren voorgegaan...

En of het nu AA is.. of een psycholoog of internettherapie of kruidentherapie.... maakt allemaal niet uit...
Leef in de oplossing in plaats van in het probleem... en nee dat was niet makkelijk want het vergde voor mij een 180 graden draai...maar eenmaal op pad werd en wordt het wat makkelijker...voor mij was het totaal nieuw... een nieuwe levenstijl te krijgen.... verslaafd zijn is met recht ook een lifestyle te noemen...met al zijn leugens , bedrog , pijn en vernederingen....en ook zonder dope/alcohol bleef ik gedomineerd worden door angst , trots , pijn en liegen en obsessies... en toen kwam ik er achter dat Ziza kijk op zichzelf en het leven het probleem was... mijn visie op het leven was gewoon totaal verstoord... en toen ik dat kon toegeven en opgeven (geleidelijk want vaak ben ik nog te blind om te zien dat er een probleem is met Ziza (alkietrekje) ging mijn leven veranderen...
Goed dat ik dit even voor mijzelf opschrijf allemaal...
Bedankt daarvoor...

Love and peace

Link naar opmerking
Deel via andere websites

I call it a day......ik heb ff House gekeken, de kids in bed gewerkt, ik ga proberen Zoon morgen weer naar school te krijgen. Dat betekent op tijd eruit en op tijd in de auto.

Safi,
Morgen héééééél veel groeten aan RJB. En een knuffel.

Iedereen,
bedankt weer voor de mooie dag op dit forum.

Ik wens mijn kinderen altijd welterusten en zeg dan:
"ga slapen met een lach
dan heb je morgen weer een fijne dag"

dat wens ik jullie ook toe.

Welterusten !!!!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Dank jullie wel voor jullie berichtjes, ik ben gelukkig weer helemaal rustig. En wat was ik blij dat ik nuchter was, nu reageerde ik nog betrekkelijk rustig, vergelijkbaar als het verhaal over de aanrijding met de auto.

Toen ik viel schreeuwde ik wel, maar dat was in hoofdzaak van de schrik. Als ik had gedronken, was de situatie helemaal uit de hand gelopen. Dan was ik gaan schelden en schreeuwen en was ik helemaal van streek geweest, net als die keer toen ik van de politie een bon kreeg omdat ik geen licht op had. En ik was toen ook fout.

Achteraf gezien is het niet netjes dat ik mijn mandje met boodschappen in de winkel had achtergelaten, maar het was beter dan dat de situatie nog meer uit de hand was gelopen. Toen dat stel begon dat het allemaal door mij kwam, stond ik op, ik zei rustig zo van 'nou, ik laat alles hier' en liep met opgeheven hoofd de winkel uit.

En ik heb nu trouwens veel lekkerder gegeten nu ik bij de andere supermarkt ben gegaan. Maar ik blijf gewoon in die bewuste supermarkt komen, alleen nu even niet.

Het is inderdaad net of ik de laatste tijd onhandiger ben geworden. Een paar weken geleden had ik een heel pak maltbier laten vallen. Toevallig bij de uitgang van dezelfde supermarkt...

Nogmaals, ik ben superblij dat ik niet gedronken had.

Ik ga slapen. Iedereen alvast welterusten voor straks.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

"Leef in de oplossing, niet in het probleem..."
Die zin vat het allemaal aardig samen, Ziza.

Nou, daar ben je toch een soort van met opgeheven hoofd bij weggelopen dan Cheyenne? Prima hoor.
Wel leuk dat je dan ook nog eens lekkerder eet... was het toch nog ergens goed voor. :D

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Zo, dat zit er weer op. Leek bijna weer een beetje op het echte leven...Alleen als iedereen naar huis is.. en ik hier nog even alleen zit.. wist ik niet hoe snel ik voorheen een fles moest open trekken. Nu ben ik hier, met een glas spa onder handbereik. Véél beter!! ;)
Ik wou dat roken opgeven, maar dat doe ik nog even niet. Dat doe ik waarschijnlijk wel in maart als ik m'n eerste meters hardlopen er op heb zitten...

Ja, m'n jeugd... maakt niet zoveel meer uit, want in het verleden gebeurt niets meer.... oeps..

Gem! Gefeliciteerd 8 (!!!!!!!!) maanden!
Tapas! Yes 7 maanden !!!!!!!

Heel veel sterkte voor Soothe :present:, mooi hoe je over hem verteld Anna! Je kan met recht trots zijn op zo'n vent!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

goeienavond allen,
heb enorme moeite om te slapen, Twee weken niet gedronken door refusal en campral. Wat doen jullie om te slapen? Ik heb pillen maar werken minder goed dan paar glazen wijn. Ik vind t trouwens knap als ik al deze succesverhalen lees over t stoppen. Ik ben nu 14 dagen zoals ik al schreef maar vind er niets aan. Ik vraag mij af: wordt het nog lachen, gezellig. Is dit alles? Waarschijnlijk beginfase.
Groetjes,
Burton

Link naar opmerking
Deel via andere websites

@Albertina,
:)

@Ferry,
Wel ik was niet onrustig, maar ik werd door mijn yogaleraar opgebeld met het verzoek om niet meer met een alcohollucht naar les te komen. Ik heb daarna veel e-mailcontact gehad, want vlak nadat hij daarover gebeld had, ben ik van de trap gedonderd. Toen ik eenmaal terug mee kon doen met yoga, dronk ik niet meer en mocht wel genieten van zijn positieve belangstelling. Het heeft me goed geholpen.

@Cacao,
:)

@Marjo,
Je hoeft niet heel je leven op zijn kop te zetten om te stoppen en gestopt te blijven met jww. Kleine, soms piepkleine veranderingen kunnen voldoende zijn om 'verkeerd' gedrag of 'verkeerde' gedachten om te buigen. Soms is het veranderen van de volgorde van handelen al genoeg.

@Tapas,
Ik dacht al. Nu ik weet dat je dat doet om de moderators te omzijlen :), zal niks meer zeggen.

@Rudy,
Bedankt, ik herken aardig wat in je ervaring met functioneren in een groep.
Vind van mezelf dat ik al aardig op weg ben, maar het kost me nog steeds aardig wat energie.

@Safi,
Jonge tante heb jij. Worden over het algemeen de vrouwen in jouw familie ook oud? In die van mij ook, langs beide kanten, maar geen een heeft tot hiertoe de 100 gehaald, wel dicht in de buurt.
Doe RJB vooral de groeten van me.

@Benthe,
Wat heerlijk toch die laptopjes.
Wat krijgen we nu, ga je van carriere wisselen en tekstdichter worden? Ik vind het een mooie tekst. Kan zomaar een hit worden.

@Kate,
Ik weet zeker dat nare ervaringen op jeugdige leeftijd zeer veel impact kunnen hebben op het later functioneren als volwassene. Er bestaan meerdere onderzoeken op dat vlak die dat uitwijzen en bewijzen.
In elk geval heeft het feit dat ik gepest werd op school heel lang mijn doen en laten beïnvloedt en dat doet het nog steeds.

@Anna,
Tjee, dat is niet mis. Wil je Soothe een hart onder de riem steken. Mijn woorden schieten hierbij te kort.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Jaah, ik leer het nog wel!
En Burton, ja. Ik zit ook nog in de beginfase, en het heeft te maken met het leven herontdekken, nuchter. Pff, de onrust, het niet kunnen slapen. Geloof me, als je het voorbij laat gaan en het tijd gunt, kom je op een dag tot de ontdekking; hé, ik heb lekker geslapen vannacht! En de lol... soms wel, soms niet... ben er van overtuigt, dat als ie er is, ook vele keren beter is! Ben ook nog lerende en zoekende naar de juiste manier. Vaak laat ik alles over me heen komen, soms kom ik in opstand, als ik maar blijf geloven dat drinken het niet beter maakt.

Dank je, Corinne... volgorde van handelen. Onbewust vanavond al een beetje ingebouwd!

De zemelende...

Link naar opmerking
Deel via andere websites

@Tapas,
:)

@Gem,
:)

@Peppa,
Nuchter is maar nuchter, maar wel nuchter! Goed gedaan hoor 5 maanden! :present:
Heb je toen je net gestopt was de voor- en nadelen van drank op een rijtje gezet?
Dan moet je dat nu nog eens doen en dan de rijtjes vergelijken.

@Marion,
Slaap lekker.

@Water,
Soms hoef je helemaal niks te doen om in een botsing te verzeilen. Was je niet een heel klein beetje gescrhokken?

@Calimero,
:)

@Anna,
:)

@Albertina,
:)

@Ziza,
Ik heb geen flauw idee waarom ik nou steeds meer gaan drinken ben. Daarom heeft het ook zolang geduurd voordat ik mijzelf zag als probleemdrinker. Ik had nl. geen probleem! Ik ben nog steeds geneigd een nuance aan te brengen. Ik dronk uiteindelijk veel en daardoor zijn wel problemen ontstaan.

@Spud,
:)

@Houtje,
Ik zal gaan slapen met een lach! Jij ook welterusten!

@Cheyenne,
Die onhandigheid gaat vanzelf weer over. Vorige week was ik in een gezelschap ook aan het knoeien. Tja, ik heb nu eenmaal problemen met het openen van die melkcupjes. Die dingen lijken er wel opgemaakt om mee te knoeien. Ik ben allang blij dat niemand (ook ik niet) de melk op zijn kleren krijgt.

@Pippi,
Lief. Het is ook goed om onder alle omstandigheden bij het afscheid van iemand voor korte of langere tijd iets aardigs te zeggen. Per slot van rekening weet je nooit of je iemand wel terugziet.

@Marjo,
:)

@Burton,
Wat was je verwachting bij het stoppen met drinken? Misschien heb je deze iets te hoog gesteld.
Kijk eens goed om je heen en naar jezelf. Zie wat er veranderd is.
De eerste maanden van mijn stoppen sliep ik als een roos. Nu de laatste maanden is dat even wat anders, maar ach, aan slaapgebrek is nog nooit iemand doodgegaan en als het lichaam moe genoeg is, val je uiteindelijk wel in slaap.
Maak je geen zorgen, het komt allemaal wel goed. zolang je die eerste maar laat staan.
En idd niet verder kijken dan een dag. Kijk maar, je hebt er dag per dag al 14 aan mekaar gerijgd. :present:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik zal RJB de groetjes doen, beloofd!


Burton...door je alcohol misbruik is je REM slaap helemaal in de war.
Door de alcohol had je dat niet door maar nu je niet meer drinkt kan je er tot 3 maanden last van hebben.
Het is iets waar je doorheen moet en je kan dus ook maar het beste proberen er niet teveel aan te denken en als je niet kan slapen, gewoon even opstaan of een saai boek lezen en dan weer proberen.
Regelmaat is erg goed, en veel bewegen overdag, na 8 uur niets meer eten zodat ook je spijsvertering tot rust komt (behalve fruit mag wel), niet tot vlak voordat je naar bed gaat tv kijken of achter de computer zitten maar proberen even te berusten in de dag.
weinig koffie drinken en andere cafeïne achtige dranken gebruiken.
Er zijn hier genoeg die gebruiken melatonine ...misschien dat degenen die dat doen een draadje aan kunnen maken bij Tips en adviezen zodat iedereen het daar nog eens kan nalezen.

Als ik niet kan slapen is het enige wat me helpt, mijn ademhaling gaan tellen en die blijven volgen in mijn lichaam, geen gedachten toelaten, niet tegenhouden maar weer weg laten vliegen en dan weer concentreren op mijn ademhaling. Meestal slaap ik dan binnen 5 minuten en ben het me niet eens bewust.

Wordt het nog gezellig...tja het is maar net wat je wilt..wat vind jij gezellig?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

brbrbr ik heb juist een reportage gezien op tv ivm heroine verslaving , lijkt mij 1000 keer erger om hier van af te komen .
maar het doet mij ook nadenken en dat is om het feit dat ik het toen als meiske van 17 jaar gered heb en niet in een verkeerde wereld terecht gekomen ben .
de rode draad in het verhaal is een verslaving en dat eens die mensen nuchter zijn van hun verslaving er de rest van hun leven moeten blijven aan werken .
het dagje is weer bijna voorbij en ik mag weer nuchter mijn bed induiken en dan ben ik ondanks alles het gelukkigste mens op deze aarde , zijn er nog adb'ers die dit zo voelen ??
safierke breng je de lieve groetjes over aan rjb .
ik wens ullie allemaal zachte dromen toe , het liefste van het forum want dat is voor vele toch al een stap in de goede richting geweest
burton ik het begin vondt ik er ook niets aan nuchter zijn maar stilaan zoals ik schrijf ben ik iedere avond blij als ik nuchter slapen ga
en dan zien jullie mij s'morgens niet he dan kijk ik in de spiegel en steek mijnduim aan mijn eigen op hoog en zeg ik tegen mijn eigen ' blacky we doen er weer een dagje bij '
ik dacht dat water de hogere macht niet goed begreep , hogere macht kan staan voor de kracht die van het forum uit gaat , voor sommige kan het de AA tafel zijn , voor andere inderdaad hun geloof in god , voor mij is mijn hogere macht ook deels blacky wat mijn nick name is , mijn eigen naam is dan soms de slechte in mij als ik drinken wil en dan komt blacky den strijde zijnde mijn op dat ogenblik hogere macht , maar blijkbaar was die de laatse keer in staking ;-(
slaap ze

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Gem, ik lees net pas van je mijlpaal vandaag. Gefeliciteerd met 8 maanden alcoholvrij! :present:

Verder gaat het me weer niet lukken de draad bij te lezen, en gisteren had ik ook al gemist. Gelukkig ben ik lang niet meer zo forumverslaafd als ik was, maar frustrerend blijft het.

Alle steunbetuigingen heb ik aan Soothe overgebracht. Er is wel een computer in huis, maar die stond niet aan. Morgen zal wel een drukke dag worden, maar hij zal vast wel iets van zich laten horen.

Welterusten!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Burton, die saaiheid is heel herkenbaar, dat je echt zoiets hebt van.. is dit het nou? en helaas moet ik zeggen, Ja dit is het nou
Je zult een nieuwe invulling aan je vrije tijd moeten gaan geven en eigenlijk het leven moeten gaan herontdekken zonder drank.

Ja hoor Benthe, je maakt me aan het lachen, met losse handjes, okee ik gebruik een andere uitdrukking, met zonder zijwieltjes dan!
ik ga slapen, trusten allemaal en morgen weer droog he!!!!!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

zo ziet men maar dat hoe cojonudo een dag ook kan beginnen hij altijd goed kan aflopen als men maar die eerste laat staan .
tapaske nog een aparte hieper de piep op de val reep oor jou en ook voor de andere weet niet meer of ik dit al geschreven had vandaag ;-(( ja ja koffiekorsadinges

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden

×
×
  • Nieuwe aanmaken...