Vie Geplaatst 26 januari 2008 Rapport Share Geplaatst 26 januari 2008 An, geef in ieder geval de titel asjeblieft. Ik weet niet of ik dit aan kan, zelf een beetje gek zijnde met een partner die supergezond in zijn hoofd is, maar misschien kan ik mezelf dan weer wat meer onder de loep nemen ten opzichte van anderen.Heet het "lotsverbondenheid"? Dan ga ik even zoeken. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
An Geplaatst 26 januari 2008 Rapport Share Geplaatst 26 januari 2008 Ja 'lotsverbondenheid' het staat op internet. Na elke bladzijde moet ik huilen van herkenning. Na zoveeeeel jaren... erkenning... herkenning. Plots voel ik me niet meer zo alleen. Een wonder voor mij. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
An Geplaatst 26 januari 2008 Rapport Share Geplaatst 26 januari 2008 Het is mijn verhaal met mijn partner, familie, vrienden, hulpverlening........... het staat zomaar in een boek. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
charlie Geplaatst 26 januari 2008 Rapport Share Geplaatst 26 januari 2008 Hoi luitjesik heb gisteren en vandaag meegelezen, maar kon en wilde er niet tussen komen, zulke diepgaande, emotionele, ontroerende onderwerpen hadden jullie, en nu ook, al die openheid, eerlijkheid én hulp naar elkaar toe, fantastisch!!Daar héb ik gewoon niks aan toe te voegen, maar wil wel laten weten dat het hier goed gaat hoor!Liefs, Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
An Geplaatst 26 januari 2008 Rapport Share Geplaatst 26 januari 2008 Ha Charlie: daar ben je dan! Het gaat goed zeg je?! nou dat is geweldig. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
charlie Geplaatst 26 januari 2008 Rapport Share Geplaatst 26 januari 2008 Dank je, An! Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Vie Geplaatst 26 januari 2008 Rapport Share Geplaatst 26 januari 2008 An ik heb het besteld, mijn creditcard wordt nog arm van je. Ik ben blij voor je dat je je zo blij van dit boek voelde, en eindelijk erkenning kreeg. Dat is niet niks!Ben heel erg benieuwd.Zelf ben ik ook al een uur aan het huilen. Dat doe ik anders nooit. Mijn vriend was hier en hij zong voor me (en hij kan niet zingen, dus hij moest er zelf ook om lachen) "loving you is easy 'cause you're beautiful". En hij houdt helemaal niet van sentimentele liedjes. Eigenlijk heb ik altijd liever een afkatting of een snauw, daar weet ik mee om te gaan. Zoiets liefs, dat maakt me week en ik wil niet week zijn, durf niet week te zijn, dat is ENG!Charlie fijn dat het goed met je gaat. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
blacky Geplaatst 26 januari 2008 Rapport Share Geplaatst 26 januari 2008 zo terug van stapje in de wijde wereld .ziza sterkte met je broer , en bedankt voor je schuttings verhaal , de laatse tijd denk ik regelmaig om mij een boksbal te kopen want zoals jij schrijft dan is het eruit .kothje toch zoals andere schrijven hier eerst hulp komen vragen maar ja wie ben ik , heb het die bewuste dag ook niet gedaan bb fijn je terug te lezen naar het schijnt is het inderdaad zo dat andere het zien aankomen als wij stillekes terug richting slappe koord aan het gaan zijn succes met de 4 de stap .charlie fijn je te lezen , ik lees je ok ?? Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
An Geplaatst 26 januari 2008 Rapport Share Geplaatst 26 januari 2008 Benthe: nu hoop ik dat je weet waar het over gaat. Het gaat dus over de relaties om een psychiatrische patient heen. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
albertina Geplaatst 26 januari 2008 Rapport Share Geplaatst 26 januari 2008 An, Ik ga dat boek ook laten halen van de week,Charlie,Fijn dat het goed gaat houden zo he? je had toch even kunnen meebabbelen? gister?Enge Benthe;)Schrale troost, ik ben mismaakt van de tranen, mijn ooglift is nog voor niets geweest!Blacky,Lekker de bewoonde wereld zou er ook wel even uit willen, nou ja komt snel.Tina Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
ferry Geplaatst 26 januari 2008 Rapport Share Geplaatst 26 januari 2008 Lieve BB,Ik ben blij voor jou, dat je sponser, je op tijd heeft gewaarschuwd. En blij dat je sponser het op tijd heeft gezien. Zelf ervaar ik dit ook op AA avonden. Je merkt dat mensen, het zelf onbewust aangeven, dat er een terugval zit aan te komen. Heb jij dit, dan zelf nog niet gezien of gevoeld bij een ander?? Ik dus reeds al verschillende malen. Bij de meesten, hebben we dit dan kunnen voorkomen, door de gesprekken, die dan volgden. En bij een paar, ging het dan toch nog mis. Maar eerlijkheids halve, waren ze er ook weer snel boven op. En ik denk dat, dat dan weer de kracht van de groep is.Lieve BB, ik wens je KMW, maar ik ben ervan overtuigt, dat jij niet in de fout zult gaan.liefs, Ferry. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Vie Geplaatst 26 januari 2008 Rapport Share Geplaatst 26 januari 2008 Dat had ik begrepen An, en daarom wil ik het ook lezen. Omdat ik zelf nogal moeilijk ben geweest voor mijn naasten met mijn "gekte", wil ik ook wel lezen wat zij allemaal hebben meegemaakt. Ik ben dan niet precies een psychiatrisch patiënt, maar hoe dan ook, alles dat inzicht kan geven is nuttig. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
An Geplaatst 26 januari 2008 Rapport Share Geplaatst 26 januari 2008 Tina: nog een jankert erbij??? Moet je mij hier zien zitten ................... Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
albertina Geplaatst 26 januari 2008 Rapport Share Geplaatst 26 januari 2008 An,Maar wat bedoel je met achterdeurtjes gesloten houden? Ik begrijp het niet zo goed, kan je het uitleggen?Ik vind het fijn dat je er zoveel voor jezelf uit kan halen.Eindelijk!!!Tina Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
CPAS Geplaatst 26 januari 2008 Rapport Share Geplaatst 26 januari 2008 @Leeuw,Succes met je nieuwe vriendin. Een goede, stabiele relatie is ook een investering in de toekomst, zeker als daar kinderen uit voortkomen. Vergeet echter nooit dat je verantwoordelijkheid voor kinderen veel groter is dat wat ook.Amaai, die economische uiteenzetting van je. Jij studeert toch bedrijfseconomie? Er staat ons dan nog wat te wachten. Mijn zoon is dit jaar aan deze studie begonnen bij de Erasmus. Nog even iets praktisch t.a.v. het forum. Cacao, Calimero en ik hebben alledrie een rugzakje. Ik merk dat je onze bijdragen nog weleens doorelkaar husselt. Geen ramp hoor, want wij zijn geen beursgenoteerde fondsen. @An,Weet dan dat ik thuis ook een Leeuw heb rondlopen. Het vak economie heeft mij nooit zo geboeid. Verschil moet er wezen. Ik hoor het aan met plezier, maar kan er eerlijk gezegd geen touw aan vast knopen.Vandaag gaat het beter met me en als het kan, ga ik zelfs de kattenluikjes dichttimmeren.Lukte het vandaag met het studeren?En nog gefeliciteerd met 28 droge dagen! quote Blacky en Tina: lieve mensen wat een ellende toch allemaal. Eigenlijk ben ik nog nooit een alcoholist tegen gekomen die GEEN ellende achter de rug had voordat het zuipen begon. unquoteDie ben je wel tegengekomen en daarvan lees je nu de posting.@Water,Ik werk aan mijn zelfvertrouwen.@Animal,Gefeliciteerd met je twee weken vrijheid. Die derde week rijg je er dag voor dag vast weer aan vast. Je gaat goed! @Spud,Zo weet ik dat je ook 2 weken achter de rug heb. Chapeau! @Sandra,Nee toch, elke maand chagrijnig? Waar ken ik dat van? Mijn partner en kinderen waarschuwden me dan, want de rode dagen dienden zich weer aan. Ik mis ze voor geen meter.@Houtje,Ik kan me zo heerlijk aan je optrekken.@Albertina,Kaap de Goede Hoop in dank gelezen en opgeslagen.En jij gefeliciteerd! Een hele week niks, nada! En beter paffen uit verveling dan zuipen (dat deed ik dus).@Marjo,Nog bedankt voor gisteren.@Cacao,Je zegt het en ik weet het. Ik kan het, al meer dan negen maanden. Alcoholisme is een nare, rare ziekte.Ik drink lekker niet.@Houtje,Het denken aan mijn dieptepunt, de therapie en dit hele forum zal sterker zijn dan jww.@Anjo,Dank je. Ik wil graag gewoon kunnen functioneren.Ik ben ook zeker van plan om bij de eerste intake reeds aan te geven dat ik een alcoholist ben die koste wat kost droog wil blijven.@Tapas,Gelukkig toef ik met mijn bootje in rustig water. Het zicht is goed en ik lig op de goede koers.Dat nu zo aanhouden.@Ferry,@Blacky,Dank je. Ik begrijp jouw uitleg beter dan die kronkels van mezelf, waarmee ik wil zeggen dat mijn gedachten wel eens gedachten genereren die bedreigend zijn. Allez, ik snapt mijn eigen af en toe niet.Ik wens je veel succes met het timmeren aan de 'zeeweg'. Als je dan gesettled bent als kok, dan kom ik naar je restaurant en vraag om een menu surprise van Blacky!Quote ... en ik weet een ding zeker dat is indien ik morgen weer aan die fles ga dat er van blacky niet veel overblijft. unquote. Daar zou zo maar mijn naam kunnen staan.@Benthe,quote ... als ik dit af heb of gedaan heb, kan ik gaan drinken. Er was nog maar 1 ding en dat was drank unquote. Zo was het ook bij mij en pas nadat ik daarvan weer het nodige binnen had, kon ik aan het volgeden beginnen (met tegenzin).quote Eigenlijk heb ik altijd liever een afkatting of een snauw, daar weet ik mee om te gaan. Zoiets liefs, dat maakt me week en ik wil niet week zijn, durf niet week te zijn, dat is ENG! unquote. Je wordt lief en aardig gevonden en ik denk dat dat jou te weinig is overkomen in je leven. Mijn ongevraagde raad: stel je open voor deze liefde.@Kate,Je hoeft hier ook niet te schrijven om veel uit de berichten te halen. Maar ik vind het wel leuk om zo af en toe te lezen hoe het met je gaat en zeker als het goed gaat. En als het dan een keer niet zo goed gaat, duik je hier in een helpend bad.Ok, ik ben een gevordere beginneling. @Kohtje,Doe je morgen wel weer mee? Ik zou je wel een letterlijke schop onder je kont willen geven. Wil je nou a.j.b. in het vervolg hier komen voor je drank gaat kopen en al helemaal voordat je dat gif in je lijf giet!@Trees,@Rudy,Dank je.@BamBam,Tot jouw ergernis wordt dit weer een lang bericht. Ik ben onverbeterlijk, maar wel nuchter.En niet afglijden jij. Ik ben blij dat iemand je even bij de haren heeft getrokken. 'k Wens je veel KMW toe.@Ziza,Ik hoop dat je broertje zich uit zijn sh*t weet te hijsen. Hem zo bezig zien, moet voor jou heel pijnlijk zijn. Ik wens je veel sterkte, KMW en je broertje ook.@Charlie,Als je maar leest en de jww in het schap van de winkel laat staan, dan ben ik blij.Alles goed met het nageslacht? Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
An Geplaatst 26 januari 2008 Rapport Share Geplaatst 26 januari 2008 quote: Originally posted by: albertinaAn, Maar wat bedoel je met achterdeurtjes gesloten houden? Ik begrijp het niet zo goed, kan je het uitleggen? Ik vind het fijn dat je er zoveel voor jezelf uit kan halen.Eindelijk!!! Tina Met achterdeurtjes bedoel ik smoezen, uitvluchten, gemoedstoestanden, mezelf zielig vinden in deze relatie, geen hoop hebben.... of het mooie weer.....allerlei redenen om toch maar weer die fles te pakken. Ik wil, en ik zal niet en ik moet aan mezelf en mijn relatie werken. Hoe dan ook, de waarheid onder ogen zien. En dat is heftig. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
albertina Geplaatst 26 januari 2008 Rapport Share Geplaatst 26 januari 2008 Meisjes,Ik ga ermee opouden voor vandaag ben echt moe, wil even proberen te relaxen,het was en zware dag.Liefs :sun:Tina Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
albertina Geplaatst 26 januari 2008 Rapport Share Geplaatst 26 januari 2008 quote: Originally posted by: Anquote: Originally posted by: albertinaAn, Maar wat bedoel je met achterdeurtjes gesloten houden? Ik begrijp het niet zo goed, kan je het uitleggen? Ik vind het fijn dat je er zoveel voor jezelf uit kan halen.Eindelijk!!! Tina Met achterdeurtjes bedoel ik smoezen, uitvluchten, gemoedstoestanden, mezelf zielig vinden in deze relatie, geen hoop hebben.... of het mooie weer.....allerlei redenen om toch maar weer die fles te pakken. Ik wil, en ik zal niet en ik moet aan mezelf en mijn relatie werken. Hoe dan ook, de waarheid onder ogen zien. En dat is heftig. Lieve An,Ben oprecht heel blij voor jeVeel liefs Tina Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
charlie Geplaatst 26 januari 2008 Rapport Share Geplaatst 26 januari 2008 Ach Albi, hoé had ik er gisteren tussen kunnen vallen, ik had niks toe te voegen......Benthe, ook jij mag week zijn hoor, jank het er allemaal maar eens lekker uit!!Blacky, je hoort.... Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
charlie Geplaatst 26 januari 2008 Rapport Share Geplaatst 26 januari 2008 Hoi Corinne....opeens waren we al een pagina verder.............Albi, relax lekker, hoe is het met het pootje? Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
albertina Geplaatst 26 januari 2008 Rapport Share Geplaatst 26 januari 2008 Best hoor Charlie, moet nog veel zitten en mag 10% belasten.Zorg je goed voor jezelf? Tina Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
An Geplaatst 26 januari 2008 Rapport Share Geplaatst 26 januari 2008 En.... hoe is het nu met Corinne zelf???? Je vergeet jezelf helemaal, lief dat je aan iedereen denkt, maar ik was aan het zoeken ... hoe het nu met jou gaat. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Vie Geplaatst 26 januari 2008 Rapport Share Geplaatst 26 januari 2008 Pssst, An, dat vertelt Corinne volgens mij altijd pas midden in de nacht, als ze denkt dat iedereen slaapt.... Als we nu heel stil zijn en allemaal uitloggen misleiden we haar misschien wel en vertelt ze iets over zichzelf....Ik wil ook graag weten hoe het met je gaat Corinne.Dank je Corinne voor je antwoord. Ja, toen hij zong: "stay with me while we grow old..", voelde ik me alweer schuldig. Wat een muts ben ik toch. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
CPAS Geplaatst 26 januari 2008 Rapport Share Geplaatst 26 januari 2008 He, zeg, meiden, doe even normaal, ja!Het gaat best goed met me, ben de angst te boven ??.Heb het er weer over gehad met manlief.We praten trouwens weer steeds meer over onze gevoelens.Nog niet helemaal als voor de drank, maar het gaat de goede kant op.Theemuts? of lekkere skimuts? Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
An Geplaatst 26 januari 2008 Rapport Share Geplaatst 26 januari 2008 Haha, die Corinne, ja praten is zo belangrijk, wat fijn dat het weer terug komt tussen jullie. Alles heeft zijn tijd nodig. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen
Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten
Account aanmaken
Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!
Registreer een nieuw accountAanmelden
Ben je al lid? Meld je hier aan.
Nu aanmelden