Spring naar bijdragen

woensdag 30 januari

stien

Aanbevolen berichten

• Antwoorden 246
  • Created
  • Laatste antwoord

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Kwam ik ook nog een mooie tegen...Wel een beetje lang

Wees kalm temidden van lawaai en haast.

*
(tekst gevonden in de oude st Patrickskerk te Baltimore uit 1692)

Wees kalm temidden van het lawaai
en de haast en bedenk, welk
een vrede er in stilte kan heersen.

Sta op goede voet met alle mensen
zonder jezelf geweld aan te doen.

Zeg de waarheid rustig en duidelijk,
en luister naar anderen:
ook zij vertellen hun verhaal.

Mijd luidruchtige en agressieve
mensen zij belasten de geest

Wanneer je je met anderen
vergelijkt, zou je ijdel en,
verbitterd kunnen worden,
want er zullen altijd kleinere en
grotere mensen zijn dan jezelf bent.

Geniet zowel van wat je hebt bereikt,
als van je plannen.

Blijf belangstelling hebben voor je
eigen werk, hoe nederig dat ook
moge zijn:het is een werkelijk
bezit in het veranderlijk
fortuin van de tijd.

Betracht voorzichtigheid bij het
zaken doen,
want de wereld is vol bedrog.
Maar laat dit je niet verblinden
voor de bestaande deugd:
veel mensen streven hoge idealen na,
en overal is het leven vol heldendom.

Wees jezelf.
Veins vooral geen genegenheid, maar
wees evenmin cynisch over de liefde,
want bij alle dorheid en ontevredenheid
is zij eeuwig als het gras.

Volg de loop der jaren met gratie,
verlang niet naar de tijd die achter je ligt.

Kweek geestkracht aan om bij onverwachte
tegenslag beschermd te zijn, maar
verdriet jezelf niet met spookbeelden.

Vele angsten worden uit vermoeidheid
en eenzaamheid geboren.

Leg jezelf een gezonde discipline op,
maar wees daarbij lief voor jezelf.

Je bent een kind van het heelal,
niet minder dan de bomen en de
sterren. Je hebt het recht hier te zijn,
en ook al is het je niet duidelijk,
toch ontvouwt het heelal zich zoals het
zich ontvouwt, en zo is het goed.

Heb daarom vrede met God, hoe je
ook denkt dat Hij moge zijn,
en wat je werken aspiraties
ook mogen zijn:houd vrede
met je ziel in de lawaaierige
verwarring van het leven

Met al zijn klatergoud, somberheid,
en vervlogen dromen is dit toch
nog steeds een prachtige wereld.

Wees waarachtig. Streef naar geluk.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Cacao,

Toeval bestaat niet, deze heb ik zelf gekalligrafeerd op perkament en thuis op de muur hangen in de logeer kamer, ik had het gedicht gekregen van een vriendin bij de AA toen ik 1 jaar niet gdronken had en mijn 1e jaars penning kreeg, en ik heb er heel dierbare herinneringen aan, zij leeft helaas niet meer.

iTina

Link naar opmerking
Deel via andere websites

goede middag, Vandaag en gisteren bijgelezen.

Fijn Benthe dat je het weekend naar huis mag.Laat je maar lekker verwennen.

prachtige gedichten heb ik gelezen.

Heb niet zoveel te melden,behalve dat ik vandaag voor het laats gewerkt heb, tot de operatie
volgende week donderdag.Dus een poosje rust.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Mooie stukjes, Albertina en Cacao, ik wil ze allebei bewaren. Het lezen ervan geeft mijn geest wat meer rust en de somberheid wat meer zin.
Vermoedelijk heb ik weer last van de afnemende maan (het is laatste kwartier zag ik net op mijn kalender), want ik ben al twee dagen somber en heb een licht paniekgevoel omdat ik teveel moet en geen prioriteiten kan stellen. Nu leer ik wel daar beter mee om te gaan, lijstjes te maken en kijken wat het belangrijkste is e.d., maar juist in zo'n stemming als waarin ik vandaag ben lukt dat niet zo best. Dan is mijn hoofd te vol en tuimelt alles voortdurend door elkaar heen. Kennen jullie dat?

Houtje, sterkte! Niets zo frustrerend als alimentatie die te laat binnenkomt, terwijl je bovendien niet weet wanneer het komt. Daar weet ik alles vanaf. "Gelukkig" ben ik daarvan af, dat geeft toch een stuk meer rust. En zo heeft ieder nadeel ook weer zijn voordeel.

Verder heb ik nog niet bijgelezen, ook daar had ik even geen geduld voor. Ik ga eens even wat te eten fabrieken, onder het genot van een groot glas fris. Groetjes allemaal!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hoi Anna,

Nee gelukkig ken ik dat niet, lijkt me idd heel lastig doe het rustig aan en prioriteiten zijn zo en zo niet verkeerd toch?
Voel me bijna schuldig dat ik hier zo maar tijd heb om de hele dag te forummen, maar ik ga binnen een korte tijd ook weer aan de slag.
Als de maan in het laatste kwartier is is het vaak gedaan met de onrust!
Fijne avond.

Tina

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Bij mij niet Albertina. Veel mensen hebben juist last van volle maan, maar dan voel ik me meestal geweldig. Ik zit mezelf het meeste in de weg als er geen maan is, en daar gaan we nu naar toe. Klinkt voor de meeste mensen waarschijnlijk heel raar en bijgevoelig, maar voor mij werkt het echt zo. En sinds ik niet meer drink ben ik er nog veel gevoeliger voor geworden.

Bedankt voor de link!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Nee hoor Anna,

Je bent zeker niet de enige tijdens volle maan kan ik nooit slapen en ben heel druk, dus ik kijk er niet raar van op dat anderen er ook last van hebben, zelf durf ik het er eigenlijk nooit zo over te hebben omdat er dan zo gekeken wordt van ??????, maar het laaste kwartier is voor mij weer rust daarom heb ik denk ik ook de hele nacht geslapen heerlijk.
Jij kunt wellicht vanavond een beetje relaxen??

Tina

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Goede middag,

Vanochtend was een rare ochtend. Rond kwart over tien barstte ik in tranen uit, geen idee waarom nu zo opeens en ik zat nog wel op mijn werk (gelukkig zat ik in mijn uppie). Ik ben toen maar even op het forum gaan lezen om afleiding te vinden. Dat is gelukt. Kwartiertje later ging het weer beter en ben ik een kopje koffie gaan drinken en daarna maar even buiten een sigaretje. Toen ik weg ging en de telefoonbeantwoorder ging inspreken, schoot ik gewoon in een schaterlach. Ben ik gek! Rare ochtend dus.

Vanmiddag vanalles en nog wat aan klusjes gedaan en toen kreeg ik om half vijf een telefoontje van een uitzendbureau waar ik eerder voor gewerkt had. Ze hadden een leuke baan als projectsecretaresse voor 20 uur. Het is tijdelijk en met spoed en kan voor korte of lange tijd zijn. De vervanging is wegens ziekte. Morgenmiddag ga ik op gesprek. Ik ben benieuwd. Ik weet om welk project het gaat, dit is veel ter sprake gekomen in de vergaderingen die ik destijds notuleerde. Dit kan dus heel leuk worden.
Vanavond ga ik dus e.e.a. op- en uitzoeken, zodat ik beslagen te ijs kan komen opdraven morgenmiddag.
Morgenochtend nog wel even met de collega's overleggen in hoeverre ik kan schuiven. I
k voel me nu helemaal pico bello! Tot later.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Waar ik heel slecht tegen kan zijn recidivisten. Van die mensen die iedere keer weer terugkomen met: ja, toch weer gedronken. Nadat ze gezegd hadden dat ze er nu echt aan zouden gaan werken. En dan bedoel ik niet een keertje, maar iedere keer. Dat sloopt mij, als ik dat lees.
Ik vertel dit niet om vervelend te doen of om kritiek te hebben, maar omdat ik graag wil weten of iemand anders dat ook zo voelt, of dat het alleen aan mij ligt. En of dit iets is waar ik iets mee moet of kan. Suggesties zijn welkom.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hoi allemaal,

Ik breek even in.
Gister was inderdaad kantje boord. Eigenlijk was mijn helpende gedachte dat ik de volgende dag nog moest werken en geen zin had in een kater.

Daarnaast is het de laatste tijd bij me doordrongen dat ik naar mijn emoties moet kijken en proberen erin te blijven zodat ik het goed kan voelen want dat maakt het verschil of ik de emotie verwerk of onderdruk. En dat heb ik gedaan.

Vandaag op het werk kwamen de gedachte aan het conflict en ook natuurlijk een bijna instinctief de neiging om te te willen onderdrukken (zelfs met alcohol). Gelukkig had ik voldoende afleiding op het werk.
Nu is de woede wat gezakt en kan ik de situatie beter overzien.

Nee, ik zal ook vandaag niet naar de supermarkt gaan. Het komt goed vandaag.

Maar jullie bedankt voor jullie meelevende reacties.

Liefs Sandra

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Benthe, ik heb er ook moeite mee als mensen hier steeds opnieuw komen melden dat ze weer voor de bijl zijn gegaan. Ik vind het enorm zonde, vooral omdat men zegt dat het na iedere terugval moeilijker is de draad weer op te pakken. Soms twijfel ik dan ook aan de motivatie.

Maar dan bedenk ik me weer hoeveel jaren ik zelf heb gedronken, hoe vaak ik vergeefs geprobeerd heb het tot acceptabele porties terug te brengen omdat ik tegenover mezelf niet kon erkennen dat ik niet matig kán drinken. Dan denk ik aan mensen als Sneeuwwitje, die 16 jaar niet gedronken heeft, en anderen die jarenlang niet gedronken hebben en daarmee bewezen hebben dat ze het kunnen. Die toch in een onverdacht moment voor de bijl zijn gegaan en weer helemaal terug bij af. En dan realiseer ik me dat mij dat ook kan overkomen, en dat er dus helemaal niets is om hoogmoedig over te worden. Ik ben trots dat ik al anderhalf jaar niet drink, maar voel me nederig in de wetenschap dat ik dat ook niet kan, omdat ik niet tegen alcohol kan.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ja, dank voor het antwoord Anna.
Ik voel me ook niet beter dan een ander, jemig, ik ben nog niet eens 7 maanden schoon. En wat heb ik daar voor niet allemaal uitgevreten.
Ik denk ook inderdaad dat ik er zenuwachtig van word, als ik lees dat iemand na zoveel beloftes aan zichzelf weer voor de bijl gaat. Het zal wel te maken hebben met dat het te dichtbij komt dan, dat ik zelf misschien ook weer voorgaas kan gaan.
Juist. Bedankt. Dat heb ik dan ook weer helder.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

zo goede siesta gehad en ook al gegeten , kalkoenstoofpotje .
benthe ivm je vraag , in 2006 leerde ik iemand kennen 10 jaar nuchter amai wat wou ik graag zoals die man zijn de manier hoe hij over zijn nuchterheid praate werkte heel aanstekelijk en kan jij u de klap voorstellen die ik voelde toen die onlangst vertelde gedronken te hebben .
mijn leuze is daarom ook geworden zeg nooit nooit , want ook ik weet het niet
zoals anna zegt is de pijn die men voelt omdat ons een spiegel voor gehouden wordt omdat het besef er is dat het ook mij weer kan overkomen .
wat ik wel weet is dat inderdaad ieder herval lijdt tot een mogelijk nooit meer recht staan , omdat er volgens mij dan geen moed en geen kracht meer is

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Sandra, je bent goed bezig! Heel bewust, tja de gevoelens doorleven is niet mis hé.
Maar het wordt met de tijd beter hoor.
Enneeh, ik ga niet dagelijks meer naar de supermarkt. Ik haal voor een paar dagen tegelijk.
Dat scheelt in de moeilijke momenten, opkomende gedachten enz.
Dat koste mij namelijk behoorlijk energie en die had ik hard nodig voor verwerkings en veranderings processen. Rijg er nog maar wat dagen aan!

Benthe, de vraag die je stelt passeerd regelmatig ook mijn gedachten. Soms denk ik, daar heb ik nu genoeg aandacht aan gegeven en het helpt niets.
Soms ben ik geneigd met een knuppel harde posting te komen alsof dát zou helpen.
Mogelijk werkt het alleen averechts en weet me vaak nog in te houden.
En dan relativeren hé. Wie ben ik, ik ben ook ergens na hééél lang begonnen.
En was blij met de steun van het forum. Het forum heeft bij mijn besluitvorming geholpen de
knop definitief om te draaien. Ik mag alleen maar hopen dat dit ook anderen zal
overkomen en men voelt en kracht krijgt om daadwerkelijk die eerste te laten staan.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden

• Nieuwe aanmaken...