Spring naar bijdragen

Donderdag 31 Januari


Cacao

Aanbevolen berichten

Safi mag ik je de hand schudden? Ik ben ook bang dat ik iets mis wanneer ik het draadje niet helemaal lees. Of dat ik faal wanneer ik niet op iedereen reageer...
Bovendien ben ik intussen behoorlijk verslaafd geraakt...
Ben hier nu ook m'n middenweg in aan het zoeken omdat ik anders helemaal overstroom, emotioneel dan...

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Antwoorden 330
  • Created
  • Laatste antwoord

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Spud...het forum heeft me heel veel geholpen vanaf 9 juli 2007 dat ik begon te schrijven.
Ik had het gevoel dat ik eindelijk eens goed doordacht met andere alcoholisten over mijn alcohol gebruik en probleem kon praten.
Dit kan namelijk bijna nooit met de alcoholisten in je omgeving want die zijn vaak nog in ontkenning.
Dus maak gebruik van deze vriendschap en het communiceren en de steun die je hier vind.

Voor mij een half jaar later komt opeens het besef dat ik de echte wereld ook moet meesteren.
Dat ik me nu niet verveel omdat ik hier genoeg te kletsen heb, niet mag betekenen dat ik mezelf niet weer beschikbaar moet maken voor de arbeidsmarkt.
Ik moet verantwoordelijkheid gaan nemen voor mijn hele leven.
Niet alleen voor mijn alcohol misbruik.
En al schrijvende hier kwam ik de dag wel door en had weining tijd meer over voor "the real MacCoy" ..het echte leven.
Ook al is het leven hier soms beter en echter dan het echte leven omdat hier zoveel waarheden en eerlijke woorden worden gesproken.
Ik zal het dus ook niet helemaal verlaten en steeds weer opzoeken.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Marjo, yoga heb ik geleerd van een vriend die er nu "master" in is. Ja, ook reiki enzo.
Ik deed toen veel aan sport, wielrennen en hardlopen. Dat is zonder meer heel goed voor de stofjes in je hoofd die er voor zorgen dat je je beter voelt. Maar yoga is wel iets heel bijzonders. Een echte uitdaging, omdat het je "dwingt" om te zijn wat je bent. Zelfs als je niet eens tot rust kan komen, mag je bij yoga accepteren dat je dat niet kan. En zodra je dat accepteert, dat je soms onrustig bent, of vervelend, of gedeprimeerd, of vrolijk, dan kom je tot rust.
Dus om je vraag te beantwoorden, yoga heeft voor mij veel bijgedragen tot zelfacceptatie.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Bij nader inzien schrijf ik liever niet over mijn record.
Ik heb ben nl. zo vreselijk uit mijn vel gesprongen t.o. de kinderen dat het wel leek alsof ik teveel had gedronken (bedenk ik me nu). Het heeft de lucht wel geklaard, alle spanning van van de week werd me gewoon teveel. Ik ga jullie er niet mee vermoeien wat er allemaal gebeurd is.

Ik draai mijn hoofd 180° vooruit (alt-0176) en ga verder met vandaag.

Ik ben er niet trots op.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Safi ik bedoel het niet negatief!
Ik voel me hier heel erg welkom en thuis. Inderdaad eindelijk mensen waar je werkelijk je probleem bij kwijt kan.
Ik heb alleen voor mezelf dus ontdekt dat ik inderdaad sinds dat ik hier kom, de buitenwereld behoorlijk links laat liggen. Ik maak zo gezegd wat overmatig gebruik van het forum en zou dat wat meer moeten doseren..
Ben daar nu mee bezig maar ik merk wanneer ik dus iets anders doe, ik in m'n achterhoofd toch steeds houdt hoe zal het met de anderen gaan?? Denk dat dat betrokkenheid is..

Kan natuurlijk ook een valkuil zijn, meer met anderen bezig zijn zodat je niet naar je zelf hoeft te kijken.
Ik ben snel geneigd dit te doen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Yoga heeft er bij mij voor gezorgd dat ik een heel half uur thuis of in de les 1.5 uur bezig ben met mezelf en alleen maar gefocust ben op mijn eigen lichaam en mijn houding en ademhaling.
Je leert er een beter houding te hebben waardoor je organen beter kunnen functioneren.
Je leert bepaalde strekoefeningen waardoor je afval stoffen beter kunnen wegvloeien.
Je leert bewuster naar je ademhaling te kijken en daar door beter te ademen.
Je leert hoe je door ademhaling onrust uit je lichaam kan verwijderen.
je leert om door aan niets te denken, je geest even rust te geven en daardoor beter te kunnen ontspannen.
Je lichaam wordt inplaatst van door inspanning door strekoefeningen straker en mooier

Er zijn wel veel verschillende soorten Yoga de een meer gericht op ontspanning de ander meer op aktie.
Dus daar zou je je in moeten verdiepen voor je beslist wat je leuk vind
De meeste yoga klassen laten je de eerste keer gratis meedoen dus dan kan je wat verschillende klassen bewandelen voordat je je keuze maakt.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

@Houtje,

Jij bent ook maar een mens.. En daarbij hoort ook uit je vel springen.

Achteraf ben ik wel blij dat mijn moeder soms uit haar vel sprong, wist ik meteen dat ik te ver gegaan was en gaf dat mij ook weer stof tot nadenken. Vandaar uit heb ik ook meer respect gekregen voor de daden van mijn moeder en ingezien dat opvoeden helemaal niet zo makkelijk is, òòk niet voor moeders! ;)

Dus bij deze: JE DOET HET GOED HOOR MAM!!! :present::present::present:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik heb begrepen dat die oefeningen vooral gebasseerd zijn op de ademhaling. Daar stokt het bij wanneer ik oefeningen wil doen want wanneer ik bewust op m'n ademhaling ga letten weet ik ineens niet meer hoe dat moet en ga ik hyperventileren...
Zijn er ook oefeningen die niet gespitst zijn op ademen?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Spud..ik begrijp het.
Daarom moest ik ook even weg..ik leefde het forum, werd er mee wakker en ging er mee naar bed.
Maar het verbaasde me ....en nu hoop ik niet dat jullie me allemaal een harteloze trut zullen vinden...dat ik na 2-3 dagen niet mee te schrijven al minder betrokkenheid voelde.
En ik denk dat dat me wel weer heeft gerustgesteld.
Maar iets minder intensief mee schrijven is ook wel mijn plan.
En alles lezen wil dan gewoon niet.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Zienswijze

zijn
zoals je bent
niet zoals
anderen je willen zien
is een durf misschien

heb de moed
durf te zijn
jij mag zijn
zie het in
maak het jezelf
eerst naar de zin

Maria Egas

anders kun je er ook niet voor anderen zijn, toch??

Link naar opmerking
Deel via andere websites

S.oothe, veel sterkte vandaag .

Safi en spud, Ik ben ook begonnen om wat meer afstand van het forum te nemen.
In het begin las ik ook alles,wat erg veel tijd nam. Het is niet eens dat ik me dit voorgenomen heb, maar het gaat vanzelf.En dat is goed.
Vele discussies herhalen zich in de loop van de tijd. En dat is prima. Maar op een gegeven moment
betrapte ik mij erop, dat ik steeds meer ging scrollen. In het begin lag ik in bed nog over iedereen na te denken. De momenten dat ik heel veel trek heb (16.30) vind ik meer afleiding om op mijn P.C te gaan bridgen dan naar het forum te gaan. Kom echt nog wel schrijven en lezen hoor!!Alleen minder.
Kan nog niet zonder jullie!!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Spud Marjo...het ebste wat ik je kan aanraden is om naar yoga bij je in de buurt te gaan en de eerste gratis les mee te maken. Vraag wat er van je evrwacht wordt en vertel de leraar/(es) over evt. lichamelijke problemen.
Bevalt het niet probeer dan nog een paar andere.
De ene leraar bevalt gelijk de ander niet.

Sammy..blij om te horen dat het goed met je gaat!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Heb zo een lange zit bij de kapper in het verschiet. Spoelen, knippen highlights en misschien nog een jetting zodat ik het wat minder hoef te föhnen. Las laats dat iemand naar de kapper gaan een verschrikking vond. Ik niet. Kan lekker aan tutten. De beautycaseverhalen van benthe en Albertina zijn
voor mij ook van toepassing:)En het haar spoelen bevalt me beter dan verfen. ik dacht altijd dat dat er zo uitgeewassen zou zijn. Is tegenwoordig niet meer zo. Is minder agressief en je ziet minder uitgroei.
Verfen deed ik om de 5 weken en spoelen nu om de 10.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Veel plezier Sammy..ik zag gisteren een make-over en dacht...wow dat zou ik ook wel eens willen.....maar vandaag is het toch al were...wil ik dat echt wel.

Charlie..het feit dat je het nu alleen na je nacht dienst doet is toch al een pluspunt en laatst ging je al naar je eerste glaasje naar bed.
Je bent er mee bezig, niet iedereen kan ...pats boem... ophouden...ik zeker niet.
Slaap ze!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden

×
×
  • Nieuwe aanmaken...