Spring naar bijdragen

Donderdag 31 Januari


Cacao

Aanbevolen berichten

  • Antwoorden 330
  • Created
  • Laatste antwoord

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Ja ik heb samen met mijn man 11 jaar geleden besloten dat we minder willen drinken.
We dronken toen 120 glazen in de week en hebben dat met vallen en opstaan voor elkaar gekregen...we hebben uitglijders gehad...zijn gaan bingedrinken wat dus betekende dat we dagen /weken niet dronken en dan toch opeens 2-3 dagen weer wel maar dat doen we nu dus sinds 9 juli 2007 niet meer.
Ik denk niet meer elke dag aan drank, niet hele dagen aan drank, ik heb wel eens een gedachte aan drank maar kan die voor 90% weer uitschakelen of ik kan er om lachen.
Ik weet dat drank het antwoord niet is.
Ik heb ook van de een op de andere dag speed en lsd achter me gelaten en tabac.
maar drank en weed is toch moelijker
maar we gebruiken nu nog elke maand minder.
Toen ik hier kwam rookte ik elke dag 7-10 pijpen weed
sinds ik hier schrijf 1 pijpje in de week
al bijna2 maanden niet gedronken en dat is in 6 maanden tijd al bijna 4 hele maanden
met drie maanden daar tussen waar ik zo'n 40 glazen heb gehad.
Ik zie wel vooruitgang
ik weet dat je nu denkt

waarom toch die struggle...waarom niet de AA?

waarom niet structureel met anderen aan de slag?

Schrijf je verhaal voor het boek en overtuig me:D

Link naar opmerking
Deel via andere websites

quote:


Originally posted by:
Cacao

Safi, constructief met jezelf bezig zijn is, zeker voor jou en voor mij, als chinees leren in brailleschrift.


.



Voor mij is dat ook nog steeds lastig hahahaha....
Wat een schitterende zin is dat...

Dank je Cacao... je slaat de spijker op zijn kop...

Love and peace

Link naar opmerking
Deel via andere websites

@Corinne,

Wat ga je eigenlijk doen als ze je wel voor die baan willen?
Ga je dan ja zeggen?
Als je echt voor jezelf weet dat je het niet wil, mag je ook na een gesprek de job weigeren ;)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

quote:


Originally posted by:
Benthe

An van het weekend heb je weinig aan me want dan wil ik volop genieten van thuis zijn en geen pc zien. Maar in gedachten ben ik wel bij je. Als iemand het kan ben jij het. Je hebt al eerder carnaval zonder drank gedaan. Ik steek een grote kaars voor je aan dit weekend. Mag de open haard ook? Dat fikt nog harder.



Ik zal aan jou denken Benthe en ik wens zo een geweldig weekeinde toe!!!!!!!!!!!

Dank jullie allemaal voor de support.

Safi: niemand zal jou kunnen overtuigen, dat kan alleen jij zelf.

Doei allemaal, tot morgen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Heb ik spijt van een avond drinken?
Nee niet als ik een gezellige avond heb gehad na een redelijke tijd droog staan
Redelijk noem ik dan het liefst maanden, maar meer dan 10 dagen is ook nog redelijk
Als ik niet veel drink en dan bedoel ik niet meer dan 3 halve liters maar liever nog minder.

toen ik een uitglijder had had ik wel spijt omdat ik toen de rem kwijt was en naast de drankfles stond en moeite had het ene glas niet na het andere te vullen en merkte hoe de alcohol me in zijn macht had.
En toch sta ik nu al weer twee bijna maanden droog
en toch heb ik al weer drank gedachten

ik ben niet perfect
het leven is niet perfect

en toch wil ik vooruit en niet achter uit.

Rudy
ik weet dat je ook om een berg heen kan lopen
Maar als de weg erom heen, een weg is waar je bang voor bent dan kan je misschien ook je doel bereiken door steentje voor steentje de berg te verzetten.
Ik heb het geprobeert in 1 keer te stoppen...ik kan het niet
Ik kan aan de refusal gaan maar wil het niet

ik minder...ik doe mijn best

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik was een klein meisje, met ouders
die niet goed voor mij zorgden (daar hadden zij hún redenen voor)
Die mij veelvuldig pijn deden en
in de steek lieten en
me lieten voelen dat ik niets waard was.

Ik werd groot en leefde het leven zoals het mij geleerd was.

Die ouders zijn er niet meer en
Ik moet nu zelf voor dat meisje zorgen, met
een goed voorbeeld van hoe het
juist niet moet.

Hoe het wel moet? (al sla je me dood)
Ik weet het niet.
Ik kan alleen maar hopen dat ik
nooit meer dat voorbeeld volg, dat ik
niet toegeef aan het verlangen mezelf neer te halen
alleen maar omdat ik soms denk dat dat juist is,
dat dat zo hoort.

Ik moet het ánders doen,
dat kleine meisje koesteren, haar leren
dat ze het waard is om te zijn.
Zonder pijn.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maar ik drink vandaag niet:D
en morgen ook niet!
Ik wens jullie allemaal een hele fijne avond en bedank jullie allemaal voor het meedenken en het luisteren:sun:

:heart:B):heart::sun::heart:B):heart::sun::heart:B):heart::sun::heart:B):heart::sun::heart:B):heart::sun:

Weten jullie dat Water morgen al 10 maanden droog staat
van mij krijg je slingers Water
Echt vet cool zou mijn nichtje zeggen!!

:heart:B):heart::sun::heart:B):heart::sun::heart:B):heart::sun::heart:B):heart::sun::heart:B):heart::sun:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Safi wie is er nou wel perfect. Ik ken gelukkig geen perfecte mensen, jij?
Dat is ook een beetje het omkeren van de vraag, misschien. Het is helemaal niet relevant wie er perfect is, of wat perfect is. De vraag is, wat WIL je? Wat wil jij?
Je bent op dit forum gekomen omdat je een probleem met drank hebt. Omdat je er van af wilde.
Blijkbaar is je dat niet bevallen en wil je nu weer een marge voor jezelf.
Nou, je bent een volwassen vrouw, dus dat kan je wel zelf bepalen.
Dus wat wil je, dat ik ga zeggen: stommerd, doe nou niet, je wil het helemaal niet! Of wil je dat er gezegd wordt: hee goed van je, heel juiste beslissing?
Het gaat er niet om wat een ander zegt, maar wel wat jij zelf wil. En zolang je je mening op het forum blijft toetsen, blijf ik toch het idee houden, dat je het eigenlijk niet wil en dat je graag zou willen dat we jou er van af houden. Heb ik dat heel erg mis?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Een bekende van me die volop herstellende is van een zware hersenberoerte ontving deze van een van haar relaties. Ze vond die mooi en om te delen met anderen. Doe ik op mijn beurt.
"Niet het grote doel,dat wij bedenken is bepalend,maar de persoon die zijn weg gaat".

@Safi,
Jij hebt een geheugen als een olifant! Je haar: ik vind het heel goed bij je passen. Ik had lichter bruin, meer richting blond verwacht. Echt, je ziet fantastisch uit.
Het 'ontstane gedicht' aan An vindt ik treffend.
quote
Maar ik weet wel dat ik niet meer dagen wil drinken, hoef te drinken maar ik voel ook dat ik wel weer behoefte heb om gewoon een avond met vrienden, onzin uit te kramen, filosoferen zonder serieus te zijn, ongedwongen lachen om de domheid van het gesprek...ik mis dat wel...als ik eerlijk ben.
ik hoef het niet meer elke dag...zou het verafschuwen maar mis wel dat vrije gevoel...het is moelijk te omschrijven.

Ik mis de zuiperd niet
maar wel de ongedwongen kletskous
unquote
Weet je dat dit heel goed kan zonder drank, maar misschien heb ik daarvoor meer mogelijkheden. Wij zijn met zijn vieren thuis. Zelfs op mijn werk komt het voor en met oud en nieuw zijn ook dergelijke 'gel*l in de ruimte'gesprekken gevoerd. Dit zijn toch alcoholarme omgevingen.
Misschien ervaar je dat niet, omdat jouw/jullie vrienden innemers zijn.
Zit er misschien een ontwakend aapje op je schouder. Be carefull!
En ik geloof dat Tapas die gesprekken waar jij het over hebt, heel treffend heeft beschreven in haar bericht van 20.22.

@Soothe,
Knap wat je vriend gepresteerd had.
En ik ben o, zo blij voor je, dat je deze dagen goed bent doorgekomen.

@Albertina,
Ik zie het ook zoals in jouw bericht van 20.44.

@Lunalee,
Gefeliciteerd! Door refusal te slikken heb je je keuze gemaakt. Weet echter dat het geen trekremmer is. Je zult met de trek moeten leren omgaan door er goed naar te kijken, kleine veranderingen in gedrag en gedachten te bewerkstellingen. Dat zal je lukken.

@Tapas
quoteIk raak steeds meer die illusie kwijt dat alcohol ook bij beperkt gebruik echt iets toevoegt aan mijn leven.
en dat schrijf ik dan ook nog op een donderdagavond hihihihihi... mijn voormalige zuipavond!!
unquote
Prachtig toch!

@An,
Goed dat je je gaat indekken voor de 'verleidingen' van carnaval.

@Spud,
quote
Wat ga je eigenlijk doen als ze je wel voor die baan willen?
Ga je dan ja zeggen?
Als je echt voor jezelf weet dat je het niet wil, mag je ook na een gesprek de job weigeren
unquote
Daar zeg je zo wat. Tjee, ik had het even uit mijn hoofd geband. Ik heb iig nog niets vernomen.
Ik heb vanmiddag niets meer vernomen, ze zouden me nog bellen vandaag als ik morgen verwacht werd. Dat telefoontje heb ik niet gehad, dus ik denk dat het niet doorgaat en dat ik morgen telefoon krijg van het uitzendbureau.

Mensen,
Ik heb alle berichten gelezen, maar heb geen puf en geen zin om overal op in te gaan.

Met mij gaat het goed. Ik ben wel moe en toe aan het weekend, hoewel dat ook druk is.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

quote:


Originally posted by:
rvanth


Mijn grootste moeite met dit forum in het begin, is omgaan met het begrip adb geweest.


Wanneer ben je op dit forum hervallen en wanneer heb je gesjoemeld wanneer ben je adb.?


Van sommigen weet ik dat ze helemaal gestopt zijn met drinken, maar van de andere 90% weet ik dat niet. .



Rvanth....

Een eerlijke vraag vraagt om een eerlijk antwoord. Ik hoor dus bij die 90% waarvan je het niet weet en ik zal nu maar met mijn billen bloot gaan: Het lukt me momenteel niet.

Ben ik nu slecht? Dacht het niet. Vanaf 4 sept. 2007 probeer ik mijn drankgebruik te normaliseren. Soms gaat het goed, soms niet. 2 Maanden droog gestaan en toen ging het weer fout. Daarna tig alcoholvrije avonden ingebouwd. Ben ik nu een aandachtvragende recidivist op het forum? Of iemand die wel degelijk werkt aan haar drankprobleem? Zelf denk ik het laatste.

Ik weet zelf maar wat goed dat ik het zelf moet doen, dat ik degene ben die beslist of ik die 1e wel of niet laat staan. En dat ik zelf verantwoordelijk ben voor mijn leven. Maar soms ben je zo moe van alles.

Dani

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hey hey, allemaal

Ik probeer zo dagelijks eens een oogje te werpen op dit forum, maar ik kom er zelden toe zelf iets te posten, geen tijd, en vooral heel veel te lezen eh.

Ondertussen ben ik op kousenvoetjes 2 twee volle weken ADB, en raar maar waar, dat gaat me opvallend goed af. Jaren aan een stuk heb ik steevast iedere dag de nodige "booze" binnengegoten, en nu ik dat ineens niet meer doe, verbaast het me eigenlijk hoe eenvoudig dat gaat. Eens de cirkel doorbroken (paar dagen afzien) lijkt het me echt wel doenbaar. Misschien ben ik nu overmoedig, en zal ik nog wel moeilijke momenten krijgen, maar whatever... so far so good.

Ik ging deze week winkelen en had ineens een hele rare reflex, ik wandelde voorbij de bier-rekken, en gewoon de gedachte aan dat bier in mijn bek, gaf me spontaan een gevoel van "walging", "afkeer", geen idee hoe dat ineens komt, maar het is de eerste keer dat ik zoiets ooit heb (behalve misschien die ene keer dat ik met een joekel van een kater ging winkelen :D )

In ieder geval, nuchter zijn heeft zoveel voordelen, dat besef ik nu al, dus allemaal, mijn dikke steun en go for it!

Tomorrow's just another day!

Maxo

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Nee Dani, je bent geen aandachtvragende recidivist, je bent gewoon eerlijk. Toen ik 2 jaar geleden op het forum hier kwam en de internetbehandeling deed ging het bij mij ook zo, 8 weken droog, uitglijder, 3 weken droog, 2 weken droog uitglijder tot langzaamaan een wekelijkse uitglijder en later vaker drinken en 2x per week een uitglijder... (toen was ik het dus duidelijk niet meer zo de baas) Zelf ben ik toen na een maand of 4 op dit forum gezeten te hebben weggegaan bij dit forum gewoon omdat ik gek werd van alle succesverhalen en me een loser voelde.. dus eigenlijk wat er nu ook gebeurd.. goh, kwartje gaat nu pas vallen. Ik voelde me er niet bij horen want het lukte me maar niet. Ik was er gewoon nog niet aan toe. Dus een jaar lang heb ik weer regelmatig gedronken denkende dat ik het wel in de hand kon houden tot ik het in juni vorig jaar weer helemaal zat was, na elke druppel haatte ik mezelf meer... Ik heb me toen suf zitten piekeren wat mij kon helpen... weer naar de reguliere behandelzorg? nevernooitnietmeer... tactus? internettherapie had ik al gedaan dus dat kon ook niet.. forum?.. nee dat durfde ik niet meer, want ik was zo op mijn bek gegaan... Dat zou iedereen me vast heel erg kwalijk vinden en ze zouden me ook vast haten

... en toen heb ik me toch maar weer op het forum (aan)gemeld... met knikkende knieën, doodeng vond ik het....toegeven dat ik er een zootje van gemaakt had... zou ik nog iemand hier kennen? zouden ze mij nog kennen? kon ik hier mijn plek weer vinden of niet? Uiteindelijk is dat dus ook alweer 7 maanden geleden, Dus uiteindelijk via een omweg is het toch het forum wat me nu van de drank houdt. Of niet het forum maar wel het feit dat ik nu heel graag wel goed voor mezelf wil gaan zorgen en dit forum me daarbij helpt.

Dus ik herken het gevoel zo goed van als drinker hier meepraten en je een loser voelen en nu vanaf de andere kant, als iemand die er nu redelijk de controle over heeft en zich nergens voor hoeft te verontschuldigen of te schamen... Die laatste rol is een stuk makkelijker dan die eerste maar ik denk dat die eerste soms ook nodig is om tot die andere rol te komen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Welkom Maxo. Blij voor jou dat het je zo makkelijk afgaat.

Nog even voor de duidelijkheid: op 11 juli heb ik voor het laatst drank op. Ik ben er mee gestopt omdat mijn leven niet meer te doen was met drank. Ik kan ook niet zeggen dat ik wel weer eens een glas wijn mag. Dat lukt me gewoon niet. Drank is voor mij een no go.
Ik ben niet trots op mezelf dat het tot dusver is gelukt om me te houden aan mijn doelstelling om niet meer te drinken. Wel blij.
Ik ga er misschien abusievelijk van uit, dat mensen die hier schrijven, ook graag zonder drank willen. Dat is mijn fout.
Als iemand zegt: "Ik drink een fles wijn per dag en daar heb ik vrede mee", vind ik het ook prima. Als dat je voornemen is.
Wat ik moeilijk te behappen vind, is wanneer iemand stellig beweert, nu echt aan de doelstelling te gaan werken, en dan zichzelf weer en weer en weer tekort doet.
Het gaat me niet over, hoeveel iemand wel of niet drinkt. Het gaat me er over, of mensen met wie ik schrijf, aan wie ik heel veel toon, trouw aan zichzelf zijn. En DAT vind ik nou belangrijk.
Ik vind het heel naar als iemand een doelstelling voor zichzelf heeft gemaakt, en er dan toch niet aan toe komt om zichzelf dat te gunnen. Enfin. Ik weet ook niet hoe ik het verder nog moet uitleggen.

En nu ga ik liedjes zingen met mijn kamergenote. We hebben al een heel canon van Toen wij uit Rotterdam vertrokken....

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden

×
×
  • Nieuwe aanmaken...