Spring naar bijdragen

zaterdag 2 februari 2008


blacky

Aanbevolen berichten

  • Antwoorden 166
  • Created
  • Laatste antwoord

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

quote:


Originally posted by:
Calimero

Als je verdriet hebt om het verlies van je ouders heb je waarschijnlijk ook mooie herinneringen aan ze,


Cal.



Cal. je zal het misschien niet geloven, maar mijn jeugd is ook verpest. Tot de laatste dag bleef het doorgaan. Ik dacht dat ik er nooit en nooit een traan om zal laten als ze er niet meer zou zijn. Maar de pijn is gigantisch groot. Niet te begrijpen. Voor mij niet te vatten. Het is ook een pijn die ik niet wil toelaten. Maar het is er. Vergis je daar niet in.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Cal, wat naar voor jou. Ik kan me dat zelf niet voorstellen, maar het lijkt me heel hard voor jou dat je je zo moet voelen over je ouders. Dat lijkt me heel erg. Dan ben je wel sterk dat je nu zo voor jezefl opkomt en het beter wil doen voor jouw jongens. Ik ben jouw verhaal van wandelen in de herfst niet vergeten.

Ik heb vriend naar tennis gestuurd, hij wilde thuisblijven maar ik wil niet dat hij zijn leven overhoop gooit. Toch een beetje de regelneef, ikke. Bovendien heeft hij bardienst. Gelukkig lust hij geen pils.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Beste mensen,
Ik ben sinds 17.10 weer thuis. Harstikke moe ben ik.
Leuk gespeeld met mijn vriendin. Die Dolly van Fauré zit aardig op de rails en dat terwijl we geen van beiden veel hebben kunnen oefenen. Ben ook nog even bij mijn oude collega's langsgefietst om de lege toners op te halen en dan met de trein naar huis. Ik had de sneltrein naar Breda en dat was te merken aan de nodige verkleedde mensen.
Ik ga zo de draad een beetje doornemen en dan kom ik terug.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hihi, An, een hele zak M&Ms? Hoe groot ben jij met hoeveel kilo?
Fijne avond! Volgens mij ga jij weer op eigen pootjes verder vanavond.

In het begin toen ik niet meer wilde drinken, heb ik dat letterlijk gedaan: mijn eigen pootjes verzorgd. Schuren, vijlen, insmeren met olie. Ja, dat waren immers de pootjes waar ik zelf op verder moest. Soms heb je van die kinderachtige dingen nodig om een moment van trek door te komen.

Ik heb mijn ouders niet zo goed gekend. Wel heb ik spijt dat ik ze allebei niet heb kunnen bijstaan toen ze stierven. Mijn vader, dat was plotseling, daar kon niemand wat aan doen. Mijn moeder, toen werd ik net afgelost door mijn twee halfzussen. Ze zou het nog wel een nacht en een dag uithouden. Die nacht is ze doodgegaan.
Ik ben wel blij dat ik geen wrok hoef te hebben ofzo. Dat lijkt me heel naar en verdrietig.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

quote:


Originally posted by:
Benthe

Cal, wat naar voor jou. Ik kan me dat zelf niet voorstellen, maar het lijkt me heel hard voor jou dat je je zo moet voelen over je ouders. Dat lijkt me heel erg. Dan ben je wel sterk dat je nu zo voor jezefl opkomt en het beter wil doen voor jouw jongens. Ik ben jouw verhaal van wandelen in de herfst niet vergeten.



Kan er zelf niet meer opkomen wat ik schreef over de herfst, mijn hoofd lijkt wel een vergiet de laatste tijd.
Het is verder niet naar voor mij, heb nu zonder hun veel meer rust in mijn leven. Heb nooit een thuis gehad daar of een hecht gezin, moest altijd op mijn hoede zijn voor mishandelingen zelfs snachts. Nu heb ik wel een hecht gezin, een man die zelfs een klein spinnetje voorzichtig buiten zet, geniet daar denk ik nu zo van omdat het voor mij niet vanzelfsprekend is. Neem mijn lessen mee en doe mijn best cirkels te doorbreken het met onze kids anders te doen en dat lukt best goed. Het zou naar zijn als ik hun gewoon door liet gaan met ons gezin kapot te maken.

@An
Kan me dat niet voorstellen nu, maar misschien dat ik daar anders over denk als het echt zover is, hoe kan je pijn voelen over iets dat je niet hebt? Over het gemis van misschien...., maar dat is er nu al, ik kom graag sterk over, vragen mensen minder ingewikkelde dingen aan je, maar oke, misschien voel ik daar pijn van, nu al, vroeger al, voor de toekomst waarschijnlijk..., hoef ik niet op te wachten tot ze dood zijn. Zal ze dat nooit vertellen mochten ze nog leven, hebben ze waarschijnlijk nog schik over ook.
Hé, ik ben ook zo dol op M&M's, vooral die met pinda's erin....:D

Cal.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hoi An,

Harstikke goed dat je met ons deelt over je twijfels en de gedachten aan drinken...

Door er over te delen zet je die gedachten in het "Licht" en laat je de schijnwerpers er op schijnen en bij mij is het bijna altijd dat die gedachten verschrompelen... en het is niets vreemds dat je ze hebt...nogal logisch zelf... echter door de gedachten voor jezelf te houden en ze te gaan entertainen en dus het gesprek met je zelf aan gaan over "ja of nee" of "misschien" ben je al op weg naar het eerste drankje...en zo een gesprek geeft al aan dat er iets niet klopt...normale mensen hebben zulke gesprekken niet met zichzelf over wel of niet drinken...en als je dat zeker wil weten vraag het maar eens aan vriend of een vreemde (geen alkie dus hahaha) en ze zullen je vreemd aankijken hahaha...

Veel alkies (ook op dit forum) hebben het voortdurend over de "gevaarlijke wereld om hen heen met allerlei verlokkingen"... voor mij geldt dat de enige gevaarlijke wereld in mijn eigen hoofd zit...

Wat ik een schitterende uitdrukking vind die bij ons veel gehoord wordt is : "een alkie/verslaafde in zijn eentje is in slecht gezelschap"... me and my thinking is all the trouble there is...

@Houtje,

Gecondoleerd met je moeder... ik wens je veel liefde en sterkte... en vergeet niet dat je het niet allemaal alleen hoeft te doen...dus check in wanneer het kan...


Love and peace

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Cal.: of ik het pijn moet noemen? Wel veel onbeantwoorde vragen. Ik zie nu ook wat ik overgerfd heb. Dingen die ik zelf doe of zeg, brengen dan de herinneringen weer boven.

Ziza, allemaal enorm waar en weet je, dit leer ik nu pas allemaal. Dat mijn eigen denken zo funest is. Ik leer nu pas hoe ik met mezelf in gesprek ben. Nu snap ik ook beter dat de niet alcoholisten hier ook niks van snappen. Idem mijn man. Ik heb de strijd opgegeven. En laat hem zijn drank maar neerzetten in dit huis. Het staat er nu ook. Inderdaad het is niet de omgeving , maar mijn eigen hoofd dat een gevaar vormt. De gedachtes verschrompelden inderdaad op het moment dat ik ging schrijven.
Ook dit heb ik nooit eerder gedaan.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

An,

En dat is het tegenovergestelde doen van wat je denkt... en dat is verandering in de meest positieve en aktieve vorm... en het is harstikke mooi dat het voor jou ook zo werkt... en dat na 1 keer.. goed he?
Als het terugkomt doe het dan gewoon nog een keer... blijf het doen... en laat je niet verleiden tot gedachten als "ja nu is het wel genoeg" of "wat zullen anderen van mij denken" en blabla...

Action is the magic word...


Love and peace

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Houtje, gecondoleerd met het overlijden van je moeder.
Fijn dat je in de gelegenheid bent geweest nog even samen te zijn.
Sterkte voor de komende tijd.

Thil, je bericht was niet niets. Goed nieuws show en blessuretijd. Ik hoop dat beiden nog lang
mag duren, geniet van elkaar!

Rudy, wat een doordachte overwegingen. Zo lijkt er toch niets meer mis te kúnnen gaan, succes
met het nemen van beslissingen.
Wat betreft de gezondheidszorg, daar kan ik in komen. Ik weet dat vele mensen om die reden
er een postadres in Nederland op na houden. Mogelijk een optie voor je?

Tina, van Harte Gefeliciteerd! Ik hoop dat je er nog vele jaren aan vast plakt. :present::musicnote::present::musicnote::present:

Struik, welkom.

Calimero, stonden onze nestjes zó dicht bij elkaar? Herkenbaar.

Blacky, Bammetje nog gezien?
Bammetje, Blacky nog gezien?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hoi allemaal,

Waarschijnlijk krijg ik het hele forum over mij heen, maar ik kan niet nalaten om toch mijn opmerking te plaatsen.
Ik heb zelf ook ouders die heel wat zaken hebben gedaan die je in feite aan een kind niet aandoet, maar toch ben ik blij dat ze mijn ouders zijn, omdat ik zonder mijn ouders niet de persoon zou zijn geworden die ik nu ben.
Wat ik wil zeggen is dat je door je ervaringen wordt gevormd. Dat wil niet zeggen dat je dankbaar moet zijn voor de eventuele mishandelingen, maar ze zijn mensen en mensen zijn niet perfect.
Wees dankbaar dat ze je het leven hebben geschonken, want zonder hun bestond je niet. Het vervallen in slachtofferrol en wrok koesteren helpen je niet.
En je ouders dood wensen, kan bij mij niet in omdat je geen mens dat toewenst (dit is volgens mijn normen en waarden).
Tja, ik reageer niet vaak maar dit moest wel effe uit.

Groet,
Sandra

Link naar opmerking
Deel via andere websites

quote:


Originally posted by:
An

of ik het pijn moet noemen? Wel veel onbeantwoorde vragen. Zeker als je zelf kinderen hebt dan vraag ik me vaak af 'hoe kon ze'. Ik voel me wel vrij nu, klinkt hard, maar ik heb tot de laatste seconde voor ze gezorgd, bij ze gewaakt terwijl ze stierven. Ik zie nu ook wat ik overgerfd heb. Dingen die ik zelf doe of zeg, brengen dan de herinneringen weer boven. Ach, het is nog te vers.



Wat je over geërfd hebt is niet zo belangrijk denk ik, belangrijker is wat je er mee doet, cirkeltjes kunnen doorbroken worden, wat je ouders waren/zijn hoe jij niet te zijn. Je hebt het denk ik nog niet zo beroerd gedaan als ik het zo lees. Zal zelf als ze dat willen ook voor ze zorgen, maar heb aangegeven dat er voor mij een verschil is tussen normale zorg die ouders van hun kinderen mogen verwachten en "gewoon" bezoek. Dat eerste zal ik doen, het tweede is geen optie meer voor mij, die mensen komen ons huis niet meer in.
Misschien te vers voor je, misschien komen de antwoorden toch nog eens, al is het door eigen inzichten..., ben blij dat je jezelf nu vrij voelt.

Cal.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Voor zover ik weet zijn B en BB allebei naar die conventie Ziza.
En nu wens ik jullie van ganser hart een prettige avond toe, helemaal zonder jww, alweer een dag gewonnen, kanjers!
Mijn vent heeft zijn bardienst geskipt, belde hij net, dus ik ga weer eens genieten van zijn nuchtere aanwezigheid.
Jullie ook een fijne avond.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Haha Ziza: love en peace , ook voor jou! Ja, zou ik nu dan toch eens veranderen?!

Sandra: ik respecteer je normen en waarden en wil je niet ergens anders van overtuigen. Verdedigen doe ik me ook niet. Feit is dat ik, samen met mijn gezin, intensief voor mijn ouders heb gezorgd. De tranen zijn gekomen en wrok heb ik zeker niet. Dan heb ik me verkeerd uitgedrukt. Vrijheid, dat is wat ik ervaar, maar geen blijheid.
Sorry, als ik je shokeerde met mijn verhaal, was niet de bedoeling.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hoi Anjo,

Ja ik heb ET twee keer gezien... en twee keer was er na afloop stilte... er viel gewoon niets meer te zeggen...indrukwekkend... en hij heeft een geweldig gevoel voor humor... ik heb hem ook op mijn Ipod staan en luister nog regelmatig..en zeker als ik mij rot of onbegrepen voel of bang ben...

Bedankt voor de tip... ik ben niet zo een Oprah fan maar ik ga dan toch wel ff kijken... en misschien kan ik mijn "probleem" met Oprah ook oplossen :)

:heart:

Love and peace

Link naar opmerking
Deel via andere websites

quote:


Originally posted by:
Sandra

Waarschijnlijk krijg ik het hele forum over mij heen, maar ik kan niet nalaten om toch mijn opmerking te plaatsen.


Ik heb zelf ook ouders die heel wat zaken hebben gedaan die je in feite aan een kind niet aandoet, maar toch ben ik blij dat ze mijn ouders zijn, omdat ik zonder mijn ouders niet de persoon zou zijn geworden die ik nu ben.


Wat ik wil zeggen is dat je door je ervaringen wordt gevormd. Dat wil niet zeggen dat je dankbaar moet zijn voor de eventuele mishandelingen, maar ze zijn mensen en mensen zijn niet perfect.


Wees dankbaar dat ze je het leven hebben geschonken, want zonder hun bestond je niet. Het vervallen in slachtofferrol en wrok koesteren helpen je niet.


En je ouders dood wensen, kan bij mij niet in omdat je geen mens dat toewenst (dit is volgens mijn normen en waarden).




Ben het grotendeels met je eens. Wat je meegemaakt hebt maakt je tot de mens die je bent, heb ook geen wrok gevoelens, maar laat alleen niet meer toen dat ze nog steeds doorgaan met mijn leven te verpesten. Wens ze ook niet dood, maar mis ze ook niet in mijn leven, nu niet , dus ik verwacht ook niet als ze dood zijn. Voel me geen slachtoffer nu, heb nu een leuk gezin, heb cirkels doorbroken en geniet van het leven. Hoor af en toe via familie hoe hun nog steeds elkaar het leven zuur maken, voel me overwinnaar dat ik daartegen mijn gezin durf te beschermen.
Toch vind ik wel dat kinderen recht hebben op ouders die van hun houden en voor hun zorgen, vind dat kinderen dat nodig hebben om het later voor hun ook makkelijker te maken de juiste personen te vertrouwen en evenwichtiger in het leven te staan.
Haal mijn lessen uit mijn leven, geloof in een balans, door het leven toen geniet ik nu meer, terwijl mijn partner het bijvoorbeeld heel normaal vind hoe wij het voor elkaar hebben met elkaar, zo is hij opgegroeid in een hecht gezin, ik zou het nooit als normaal willen zien, vind het bijzonder en wil het bijzonder vinden. Dat ik dat destijds bij het overlijden van een ouder tegen mijn man zei is omdat hij en zijn familie intens veel verdriet hadden door het verlies van iemand die zo'n centraal punt in nam van de hechtheid binnen dat gezin, die peroon had ik beter contact mee dan met mijn eigen ouders, door dat te zeggen sprak ik niet een doodswens uit, maar wel het verschil in wat je voor iemand voelt.

Cal.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Cal. dat heb ik nooit gekund, dat loslaten. Ik voelde me zo gevangen in HUN behoeftes. Ze wisten me altijd te manipuleren. Het is goed hoe je het doet. Ouders hebben inderdaad het recht niet hun kinderen zo te claimen. Dat zijn van die dingen waar ik me bewust van ben en anders doe met mijn kinderen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden

×
×
  • Nieuwe aanmaken...