Spring naar bijdragen

zaterdag 2 februari 2008


blacky

Aanbevolen berichten

  • Antwoorden 166
  • Created
  • Laatste antwoord

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Nou, dan zal ik jullie een geheim verklappen. Altijd heb ik lang haar willen hebben, maar het was te fijn en te warrig om het te laten groeien. Geen gezicht. Nu heb ik geen haar meer (ja sorry dat ik het zo zeg, maar dat doet een chemokuur) en heb ik me een heel mooie pruik aangeschaft. Blond haar, met golven, tot halverwege mijn rug. Als ik nu in de spiegel kijk of mijn "haar" uit mijn gezicht schud, dan vind ik dat zo bijzonder. Het is net alsof dit veel beter bij me past.

Zo denk ik ook wel eens (denken jullie dat nooit?), wat past er nou eigenlijk bij me? Is het aangepast doen, of is het schoppen, of wat? Ik ben daar zoekende in, en dat is niet eens een naar gevoel. Hier op het forum heb ik van jullie al heel veel geleerd. (Veel dank dat jullie er zijn!)
Het is wel gek om op deze leeftijd nog te moeten verzinnen wie je eigenlijk wil zijn. Die drankjaren hebben er geen goed aan gedaan. Toen stond het hele voelen en denken toch stil, op een bepaalde manier.

Charlie roer vooral je mondje. Jammer dat je niet van die duivel afgebleven bent. Dat vind ik jammer voor jou, en ik hoop toch dat je op zeker moment de knop voor jezelf om kan zetten. Als je dat wil.
Veel sterkte.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

He Pippi,

Dank je wel:huh:, ja ik vond het toch wel een beetje raar om het niet te vertellen.
Hoe gaat het ermee? Weet dat je het niet zo leuk vind als ik dat vraag maar ik heb veel aan je gedacht gisteren.
Carnaval? Nou lijkt me niets aan , die vreselijke liederen,nee, geef mij maar Amsterdam ;)

Tina

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Lieve Houtje,
heel erg gecondoleerd met je moeder!
Je hebt haar goed begeleid, dat moet heel prettig voor je zijn! Ik herinner me nog hoe je, de laatste keer dat je naar haar toe ging, zo heel lief een mandje met allerlei lieve dingetjes had gemaakt voor haar.
Dat vond ik toen zo ontroerend!
Toen mijn moeder overleed ging het ook ongeveer zo als bij jou, en die laatste minuten zijn inderdaad naar om te zien, maar dat is alleen haar lichaam dan nog maar, die werkt op haar laatste krachten.
Ga je nog wel afdscheid van haar nemen vòòr ze begraven/gecremeerd wordt? Dat vond ik heel fijn, want toen kon ik het beeld van dat strijdende lichaam vervangen voor een rustige, vredige moeder!
Heel veel sterkte!:heart:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

An ik ben niet weg hoor! spud is watching you!! boehoehoe!!:D

Was in antwoord op pippi's reactie van dat vachtje verven mijn mailbox na aan het gaan of ik die rare mail nog kon vinden over geverfde katten in de usa.

Daar verven ze de vacht van de katten dus echt! Krijg je ineens een kat met clowns gezicht of rode lippenstift! Of in skeletten print, heel akelig om te zien! Maar helaas kan ik 'm niet meer vinden. Amerikanen blijven rare mensen!

@Benthe ik ben ook nog steeds zoekende/werkende aan wie ik wil zijn.. Ik volg daar een therapie voor om dichter bij mezelf te komen.. Het ideaale plaatje zal me waarschijnlijk niet lukken maar ik ben al flink op de goede weg en daar helpt het nuchter zijn ook behoorlijk bij ;)
Het gekke is dat ik vaak mijn haar gebruik om m'n identiteit te zoeken.. Heb het gehad in de meest uiteenlopende kleuren en lengtes. En heb zelfs pruiken gebruikt. Maar blijkbaar zit het 'm daar niet alleen in, blijkt ook iets interns mee te spelen.
Ik had daar een keuze in. Maar ik kan me voorstellen dat als je noodgedwongen geen haar hebt het toch heel bijzonder is om dat eens lekker met je lange bos te schudden. ;)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Nee hoor Pippi,ik maak er geen toestand van, vanmorgen koffie gedronken met een paar vriendinnen en mijn zus, telefoon gehad uit Thailand, daat is mijn pa op vakantie met vrienden van ons, bloemetjes gekregen van mijn werk en een heleboel kaarten en telfoontjes lieve kadootjes, ik moest er een beetje snotteren, weet ook niet waarom, van de week een etentje en dan is het weer ok.
Ik hou niet zo van dat soort dingen zeker niet als het mezelf betreft.
Ja ik kon vannacht niet echt zo lekker slapen en ik moest aan je denken zo met je kinderen en die ex, had echt met je te doen, kan ook moeilijk dingen aan een ander overlaten en ik wil ook altijd graag voor mensen zorgen net als jij en dan is het zo moeilijk om daar een beetje afstand van te nemen, maar wel dapper van je

:present:Tina

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Benthe je kunt je ook afvragen wat "niet" bij je past.
Dat maakt de keuze uit wat overblijft eenvoudiger.

Als je gevoel je zegt dat je lekker in je vel zit met blonde pruik op je hoofd, is dat niet aangepast.

Wat meer stil staan bij een goed gevoel helpt mij makkelijker een keuze te maken.

Gisteren, onderweg naar huisje Lommel, zat ik me te bedenken dat het tijd word om de sprong mij definitief hier te vestigen te wagen en dat gaf me een ongelooflijk goed gevoel.
En plotseling wogen de bezwaren aangevoerd om voorlopig nog niet in Belgie te gaan wonen minder zwaar.
Het is denk ik een kwestie van een goede balans tussen gevoel en verstand.

Gisteren hebben wij samen de consequenties nog eens onder de loep genomen en eerlijk gezegd neemt de blijdschap dan weer af en de twijfel is er weer.

Maar zonder risico's te nemen is het leven wel erg saai.

Vroeger zou ik zo'n beslissing van de een op de nadere dag proberen te forceren om het goede gevoel zo lang mogelijk te behouden, door de negatieve kanten niet te belichten.

Maar dat is in feite ook de kop in het zand steken, dus hebben wij samen bedacht de overgang naar België in fases te laten verlopen en uit te smeren over één jaar.

Mijn grootste zorg is mijn afnemende gezondheid waar ik in Nederland goed voor ben verzekerd zonder buiten mijn premie om zelf nog te moeten bijdragen en dat is in Belgie wel anders.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Dank je, Trees.

Zo, die frisse neus heb ik binnen.
Even over forum- annex alcoholverslaving. Heb me uitgelogd op een forum waar ik de afgelopen 2 jaar vaak in beschonken toestand de paljas heb uitgehangen. Heb er verdorie zelfs een borrelpraat topic geopend zodat ik als het ware thuis voor mijn computer op een barkruk zat. En hahaa..wat was is toch grappig. Als ik de post terug las in nuchtere toestand stond me het schaamrood vaak op de kaken. Meerdere forummers hebben zich dan ook aan mijn gedrag geërgerd. Ach, niets verkeerds aan humor maar je moet het wel nuchter doseren.
Dat forum was dus onderdeel van mijn verslaving; zat uren achtereen me blind te staren op mijn "grappigheid".
Met uitloggen heb ik trouwens wel aan de forummers meegedeeld dat werken aan mijn verslaving(en) de reden is. Heb daar wel waardering voor ontvangen.

Zo, nu ben ik dus hier. Weer een forum. Ik zal ervoor moeten waken dat ik hier ook niet te lang blijf plakken.
Grote verschil is natuurlijk wel dat ik dat nu geheel nuchter kan bepalen plus dat de info die we hier met elkaar uitwisselen van groot belang is voor ons herstel.
Ach, als ik hier dan eens de paljas uithang heeft dat met een gezond gevoel voor humor te maken...humor kan zo relativerend werken immers. Hoop hier dus ook lol te beleven, maar dat gaat wel lukken als ik zo de posts lees

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Rudy,

Mijn neefje woont sinds kort in België, hij werkt in Nederland en kan zijn ziektekosten premie daar gewoon aanhouden. Moest wel ook verzekerd worden in België.

Mijn Broer woont al 10 jaar in België en vindt de ziektekostenverzekering eigenlijk veel beter daar dan in Nederland. Het enige vervelende eraan vind hij dat het altijd voorgeschoten moet worden.

Ik wil wel informatie inwinnen als je dat wil?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden

×
×
  • Nieuwe aanmaken...