Spring naar bijdragen

zaterdag 2 februari 2008


blacky

Aanbevolen berichten

  • Antwoorden 166
  • Created
  • Laatste antwoord

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

@Albertina,
Gefeliciteerd met je verjaardag! :musicnote::present:

@Charlie,
In Schiedam had het niet gesneeuwd. Het was nu meer dan een jaar geleden dat ik op de winkelstraat was. Het is triest zoals die achteruit gegaan is. Ik vroeg het me in het verleden al af, maar het geldt zeker ook nog voor het heden, waarom laat die gemeenteraad de stad zo verkommeren!
Sorry voor dit slechte bericht.

@An,
Wat was jij uitgelaten vandaag. Feestneus.

@Tapas,
Is het schrijven een beetje gelukt. Ik heb op de trein nog flink zitten pennen. Tja, er schoot me weer eens vanalles te binnen en op de terugweg moest ik meer dan een kwartier wachten op de trein en kon ik lekker verder schrijven. Straks of morgen ga ik dat maar verwerken. Langer wachten kan ik beter niet, want ik heb niet al te netjes geschreven en heel klein wegens ruimtegebrek.

@Safi,
:)

@Pippi,
Zekers heb je me daarmee goed geholpen en ik hou nog steeds aan de naam die je me schonk.
Goed dat Pietje 'ze' toch wel aardig vindt. Geeft jou vast een steek, maar een echte bedreiging is ze toch niet. Jij bent nogal de enige ware mams.

@Benthe,
Geniet je lekker van je vrijheid?
Ik begin zo te geloven dat jij een echte tuttige ijdeltuit bent! Geeft niet hoor! Mag van me.
Vond ik vanmiddag leuk toen ik bij mijn ex-collega was. We hadden mekaar ruim twee niet gezien. Zei ze dat ik er een stuk jonger uitzie dan toen. Tsjee, ik voelde me echt gevleid (maar wat moet ik er al die jaren slecht uitgezien hebben met al die drank op :wacko: ).

@Visje,
:)

@Spud,
Ik vond het eng om te bellen en te zeggen dat ik niet meer in de running wilde zijn. Ik had zoiets nog nooit gedaan, maar eerlijk, ze stelden het op prijs dat ik het doorgaf. Maar om nou te zeggen dat het een kick gaf, nee.
En wil je die vrienden van je uit Zuid-Amerika vragen om de volgende keer in december te komen. Dan hebben we misschien een witte kerst. En laat ze dan maar snel weer vertrekken, zodat het weer beter weer wordt. Geintje.
quote
Pippi, de speelgoedwinkel heeft een keurslijf aan hondjes, erg rustig en symetrisch en waarschijnlijk de kleur die het beste bij je huis past.
Bovendien, kan je hem ook nog ruilen als ie je niet bevalt, wel bonnetje bewaren hè!

Zo'n advies heb ik dus echt een keer gegeven toen ik stage liep bij een dierenspeciaalzaak, moest toen wel een dagje vrij nemen van de baas om af te koelen. Maar uiteindelijk kon hij het wel waarderen...

(zegt zij die haar mondje ff zou houden)
unquote
Dat was kennelijk een baas die van de beestjes houdt.

@Struik,
Nogmaals welkom.
Laat ik je even waarschuwen, dronkemanspraat wordt hier niet op prijs gesteld. Wel kletsen we je erdoor als je vreselijke trek hebt (wordt hier last hebben van gremlins genoemd). Uiteraard wordt nuchtere humor wel gewaardeerd.
Ik kan je wel vertellen dat het grootste en mooiste cadeau dat ik mezelf heb geven, het stoppen met drinken is geweest. Het heeft me moeite gekost, maar het is gelukt, nu al bijna 10 maanden. Ik ben niet gestopt voor een ander, maar echt heel egoïstisch voor mezelf. Oeps zit ik alweer een traan te laten.
Ik zou trouwens ook zo iemand als je zus willen hebben.

@KarelK,
:)

@Trees,
Ik mis Marion ook. Hoop maar dat het goed gaat met haar.
Ik denk ook dat Trui snel weer opduikt.
En Leeuw die had al aangekondigd dat ie het weer druk kreeg met studeren voor tentamens.
Tja, die zoon van je. Wie gaat er dan ook bij de McD eten?! Hij geniet er wel erg van zo te horen.

@Rudy,
Het leven is best goed in België. Als ik niet die Hollander opgedaan had, zou ik echt niet naar Nederland geëmigreerd zijn. Voor de liefde had ik dat wel over, maar heb er wel ruim drie jaar overnagedacht en ik moest eerst een baan hebben, voordat ik de stap echt zette. Wel, we zijn nog altijd samen en onze relatie heeft zelfs mijn dranktijd doorstaan (hoewel ik toch denk dat de emmer erg vol werd :wacko: ).
Heb vandaag maar weer eens je steunende bericht gelezen. Dinsdag a.s. heb ik de refusal afgebouwd en ik heb geen angst meer, maar wel vertrouwen dat het me gaat lukken. Kwestie van anders denken, zoals je aangaf. Nog maar eens een keer bedankt.
quote
soms is een flinke dosis egoisme nodig om voor jezelf te kiezen.

positief egoisme noem ik dat. unquote Helemaal waar.


@Sammy,
:)

@Water,
:)

@Calimero,
Je haat ze echt diep, je ouders. Ik benijd je niet. Mochten ze komen te overlijden, ben je wel het voorwerp van je haat kwijt. En, meis, dat laat een groter gat na dan het verlies van een geliefde.
Pas a.j.b. op met haten. Het is een emotie die de hater flink schaadt.
Van mij de knuffel die je nooit kreeg.

@Ziza,
:)

@Stien,
:)

@Sandra,
Ik ga heus niet over je heen vallen om wat je zegt in je bericht van 20.15. Mijn ouders hebben ook fouten gemaakt, maar gelukkig geen ernstige en houden ze van ons. 't Zijn ook goeie mensen met hun gebreken. Nou, die heb ik ook en ik doe vast ook niet alles helemaal perfect als ouder. Maar ik hou wel van mijn kinderen en we zijn er voor ze.

@Anjo,
:)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

quote:


Originally posted by:
CPAS

@Calimero,


Je haat ze echt diep, je ouders. Ik benijd je niet. Mochten ze komen te overlijden, ben je wel het voorwerp van je haat kwijt. En, meis, dat laat een groter gat na dan het verlies van een geliefde.


Pas a.j.b. op met haten. Het is een emotie die de hater flink schaadt.




Dit vind ik het ergste wat er er op dit forum ooit tegen me gezegd is. Je hebt wat ik erover gezegd heb niet goed gelezen. Ik heb zelfs gezegd dat er geen wrok is. Er is geen band, ze voelen niet als ouders en ja wat er allemaal gebeurd is had niet mogen gebeuren, maar geen wrok, wel mijn lessen eruit gehaald.
Er is geen band er is niks tussen hun mij aan gevoel, dus ook geen haat, ze voelen niet als ouders, zo hebben ze zich ook nooit opgesteld naar mij dus hoe kan ik dat er nu uithalen. Hoop dat ze gelukkig zijn op hun manier, ik wil gelukkig zijn op mijn manier. We zijn te verschillend als we geen bloedverwanten waren geweest had niemand het raar gevonden. Begrijp niet waarom je er haat uit haalt daar heb ik nergens over geschreven. Als ze me bellen dat ze normale zorg nodig hebben, kunnen ze die krijgen, maar hun verwachten abnormale dingen van mij, nu nog steeds. Ze proberen via omwegen nog steeds mijn gezin kapot te maken.
Voor de rest begrijp ik dat het moeilijk is te begrijpen en begrijp ik dat je het geschreven hebt met de beste bedoelingen.

Cal.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

quote:


Originally posted by:
CPAS

@Struik,


Nogmaals welkom.


Laat ik je even waarschuwen, dronkemanspraat wordt hier niet op prijs gesteld. Wel kletsen we je erdoor als je vreselijke trek hebt (wordt hier last hebben van gremlins genoemd). Uiteraard wordt nuchtere humor wel gewaardeerd.


Ik kan je wel vertellen dat het grootste en mooiste cadeau dat ik mezelf heb geven, het stoppen met drinken is geweest. Het heeft me moeite gekost, maar het is gelukt, nu al bijna 10 maanden. Ik ben niet gestopt voor een ander, maar echt heel egoïstisch voor mezelf. Oeps zit ik alweer een traan te laten.


Ik zou trouwens ook zo iemand als je zus willen hebben.



Uiteraard CPAS. Geen dronkemanspraat hier, daar schieten we geen van allen iets mee op.
Als ik last van gremlins heb zal ik dat melden. B)
Tot morgen beste mensen, ik heb vandaag weer tot volle tevredenheid droog gestaan :)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

quote:


Originally posted by:
CPAS

Calimero,


Laat ik me dan 1000x verontschuldigen, maar zo voelde het bij mij. Ik heb het nog eens teruggelezen. Ik heb het kennelijk verkeerd aangevoeld. Goed dat je mij daarover aanspreekt. Ik ben opgelucht dat dat niet zo is.



Beste Corinne, ik ga uit van je positieve bedoelingen, zo heb ik je ook leren kennen, verontschuldigingen hoeven dus niet, weet dat het ingewikkeld is. Kan me voorstellen dat het niet voor iedereen te begrijpen is. Soms gebeurd er teveel en is het draadje gevoel tussen mensen geknapt, zowel de positieve gevoelens als de negatieve. Ik ga denk ik maar beter slapen, voel me depri vanavond. Als ik slaap kan ik makkelijker van de drank afblijven.
Trusten en ik neem je niks kwalijk. Ben voor het boek aan het schrijven, misschien als ik het goed onder woorden kan brengen wordt het je dan wat duidelijker, aan de andere kant denk ik haast niet dat het duidelijk kan worden als je het niet ervaren hebt.... Slaap lekker straks.

Cal.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Boosheid is een gevaarlijke emotie voor me. Dat had ik al aangegeven in het begin van mijn behandeling. Een dik uur geleden kwam de halsstarrige discussie weer tot leven over die rottige wasdroger van ons. Het is een miskoop geweest van me. Dat heb ik al tig keer beaamd. Helaas blijft manlief teveel wasgoed in een was proppen en dan verwacht hij dat een overladen wasdroger dat aankan. Ook een topkwaliteitwasdroger kan dat niet. Bovendien had hij ook nog eens een wasprogramma gekozen dat niet ten volle de centrifugekracht gebruikt. Tja, dan droogt het niet goed. De volgende keer dat ik nog eens een dag weg ben, verbied ik hem te wassen. Ik wond me zo op en werd zo boos dat mijn hart bonsde als een gek en ik iets kreeg van wat kan het me allemaal nog schelen, waar doe ik het voor.
He, he, gelukkig gingen toen al mijn alarmbellen af. De gedachte: ik doe het voor mezelf kwam braaf weer terug. Maar ik ben wel erg geschrokken. En ja, waarom zou ik me daarover nog opwinden. Ons beider standpunten zijn al meermaals geuit. Ik heb me toen maar hier teruggetrokken en ben maar een aantal patiencespelletjes gaan spelen en heb rijkelijk mijn tranen laten vloeien.
Toen ie naar bed ging, heeft hij toch sorry gezegd. Dus toen zat ik weer te huilen, maar dan van opluchting.
Ik zit toch maar raar in mekaar.
Maar terwijl ik dit typte, heb ik wat beters bedacht. Ik maak een uitgebreid wasvoorschrift en ga dit ophangen in het washok op de dagen dat ik er eens een keertje niet ben.

Sorry mensen, totaal oninteressant verhaal voor jullie, maar ik moest het even kwijt.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Calimero,
Zo gaat het met sommige dingen. Soms zo moeilijk onder woorden te brengen idd.
Ik heb me vanmiddag al naar beneden voelen afglijden en wat nu een dik uur geleden is gebeurd heeft dit gevoel versterkt. Ik ga toch proberen de positieve dingen van vandaag vast te houden. Ik heb er geen zin in om weer zo diep te zitten als in december.
Welterusten. Morgen beter met nieuwe kansen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

avond luitjes ,
ben nog niet lang thuis , een poging ondernomen jullie te lezen maar het zal voor morgenvroeg zijn
albertina cumplaños feliz ,hey hey deze week vraag ik je nog of je jarig was .-))
rudy sterkte en mag de beslissing die je neemt de juiste zijn .
en ik luitje ik heb een prachtige dag gehad , heel diepe gesprekken met BB zoveel herkenning in vele zaken
ik was rond 9 uur deze morgen daar tot 23:30 dus min best gedaan :-))
veel kenissen onmoet en met enkele in een speciaal restaurant in oostende wezen eten deze avond
er was veel wind aan zee maar dat heeft iets speciaals :
morgen komt een vriendin dus ook weer leuke dag met een heerlijke strand wandeling
struik welkom ,rob welkom zoals ik al schreef niet alles gelezen mañana es otro dia
slaap ze ik lig al bijna te slapen .-))

Link naar opmerking
Deel via andere websites

en ik ben weer aan het schrijven dus laat... hoort schijnbaar bij mijn verhaal. Net zoals wanneer ik gedronken had.. dan werd het ook later en later en later... overdag lukt het niet om aan mijn verhaal te schrijven en savonds laat dus wel maar het einde komt in zicht.

Corinne, dit rot voelen nu is anders dan het rotvoelen in december, je bent verdorie bezig je grenzen aan te geven, iets wat je waarschijnlijk lang niet gedaan hebt. Geeft ook even een rotgevoel maar gaat sneller over en dan komt de tevredenheid als alles weer koek en ei is. Grenzen aangeven is ook niet leuk en geeft ook niet altijd een kick maar stel je voor dat je wel die baan had aangenomen en alsnog was gaan twijfelen en ze dan alsnog had moeten teleurstellen, dat had je veel meer energie gekost dan dat ene telefoontje. Ik ben trots op je, want je gaat echt goed al ervaar je dat nog niet zo.

Calimero, ik herken wel wat in je verhaal naar je ouders toe al was het in mijn geval wel haat die zorgde dat ik het contact verbrak. In die tijd heb ik ook wel lopen piekeren hoe het zou zijn als ze zouden overlijden.. ik dacht dat het vast een opluchting zou zijn. Nu waren mijn ouders wel anders dan de jouwe, ze deden het niet goed maar wel met de goede intenties maar uit onmacht op de verkeerde manier (manipuleren, claimen, teleurgesteld zijn en negatieve aandacht geven) Ik heb ze 8 jaar uit mijn leven gebannen en toen moest ik vanuit mijn therapie in gezinsbehandeling. Uiteindelijk heeft dit bij mij goed uitgepakt, zij waren dan ook wel bereid naar hun eigen rol te kijken en dat is het verschil denk ik. Ik heb nu sinds 8 jaar weer contact met ze en het gaat eigenlijk verrassend goed, ik ben zelfs een beetje bang dat ik van ze ben gaan houden de laatste jaren.. terwijl ik ze tot 8 jaar geleden verschrikkelijk gehaat heb en ze al mijn leed in de schoenen heb geschoven.... zo zie je maar hoe dingen soms ook kunnen veranderen al verwacht ik dat in jouw situatie nou niet zo direct. wel ontzettend jammer dat het zo is gegaan en zo moet gaan.

Ik ga ook maar eens slapen, dit wordt een zwaar weekend zo.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden

×
×
  • Nieuwe aanmaken...