safidepafi Geplaatst 21 januari 2008 Rapport Share Geplaatst 21 januari 2008 TRui het beste is hier te praten over je angsten en gedachten of om een vriendin of familielid te bellen.Want juist door dit gevoel van 'houd en nooit eens op' en 'nu dit weer' ben je geneigd om door zelfmedelijden je zelf te verliezen en daardoor weer te gaan drinken.Door erover te praten kan je weer gaan zien dat zelfmedelijden je nu niets helpt en drinken al helemaal niet Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Houtje Geplaatst 21 januari 2008 Rapport Share Geplaatst 21 januari 2008 Nou ja als je griep hebt is het al moeilijk om voor je kids te zorgen dus heb je al je nuchtere energie nodig. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Thil Geplaatst 21 januari 2008 Rapport Share Geplaatst 21 januari 2008 Hoe kan je dat Benthe, nou zomaar in één keer goed raden?Ja..., oranje! Dat is ook wat er zo fout aan is. Maar met 75 % korting in de uitverkoop.Nou, zo klinkt jouw andijvie al weer een stuk aantrekkelijker.Waarom nou toch eerst zo dramatisch en mopperig over die andijvie terwijl er blijkbaar nu toch een aardig maaltje op jullie tafel komt te staan. Vegaspekjes en kaas. Niet verkeerd, lijkt me.Zo houd je die bruidegom wel binnen.Wel 'Hot' vanwege de koorts misschien.Math. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Cacao Geplaatst 21 januari 2008 Rapport Share Geplaatst 21 januari 2008 Trui Blijf bij ons en laat ons je steunen...niet drinken... Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
albertina Geplaatst 21 januari 2008 Auteur Rapport Share Geplaatst 21 januari 2008 Mathilde,Ook jij heel veel sterkte en kracht toegewenst, Lieve Groet Tina Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
albertina Geplaatst 21 januari 2008 Auteur Rapport Share Geplaatst 21 januari 2008 Rudy,Ik heb respect voor je openhartige verhaal en vooral de lange weg die je hebt af moeten leggen om te worden die je nu bent.Jij hebt de sleutel tot je eigen ik gevonden.Tina Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Houtje Geplaatst 21 januari 2008 Rapport Share Geplaatst 21 januari 2008 Ik was net bij Zoon die onrustig slaapt (ook ziek). Ik reik over hem heen om een paar spullen te redden (hij ligt in mijn bed) die op de grond dreigen te vallen, hij draait zich om en geeft me toch een mep: precies in mijn gezicht (in zijn slaap). Een bloedende lip, lekker is dat. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Vie Geplaatst 21 januari 2008 Rapport Share Geplaatst 21 januari 2008 Hmmm. Matty, mijn lievelingsjackje is oranje. Vind ik een heel mooie kleur. En als ik aan andijvie denk word ik nou eenmaal dramatisch. Worden jullie nooit van iets heel simpels, helemaal dramatisch? Bijvoorbeeld, als je naar een schelpje in het zand kijkt en je denkt ergens aan, dat je dan emoties krijgt?Die verdeden we eerder in drank, maar nou niet meer.Dat vind ik wel interessant: hoe doen jullie dat, je emoties uiten zonder drank? Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
albertina Geplaatst 21 januari 2008 Auteur Rapport Share Geplaatst 21 januari 2008 Houtje,Ach wat sneu van je lip maar het is weer een scene uit Jan en Jans en ik moet echt vreselijk lachen hahahhaha geen leedvermaak hoor!!! Tina Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Cacao Geplaatst 21 januari 2008 Rapport Share Geplaatst 21 januari 2008 hmmmmmm....sorry Houtje, ik schoot heel hard in de lach....ik hou me alweer in....ik herkende het heel erg, mijn dochter slaat en beukt (met haar elleboog) er ook lustig op los, als ze bij mij slaapt...ook in haar slaap natuurlijk.Nee, echt sorry, ik hoop dat de schade meevalt.Beterschap ook voorje zoon Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
albertina Geplaatst 21 januari 2008 Auteur Rapport Share Geplaatst 21 januari 2008 Lieve Trui,Naar bericht voor je zeg! Probeer de drank te laten staan je voelt je er alleen beroerder van forum maar lekker steun kan je hier altijd krijgen.Tina Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Rudy Geplaatst 21 januari 2008 Rapport Share Geplaatst 21 januari 2008 Benthe op de eerste palats schrijf je hier voor jezelf.Als je de ander daarmee weet te bereiken is dat mooi meegenomen.Ja ik heb spijt van mijn jaren drankgebruik, maar ik wist geen andere weg.Spijt van wat ik heb aangericht.Maar door mijn verslaving ook duidelijk in wat MIj is aangedaan.Ik volharde in mijn trots dat ik niemand nodig had om mij te helpen.En het is pijnlijk je gemis van vroeger onder ogen te moeten zien.Maar dat zelfde gemis heb ik uiteindelijk mijn nieuwe leven ingevuld.Het heeft alles te maken met houden van en liefde.Hoe kan ik nu leven om aan dat gemis inhoud te geven.Maw, wat heb ik nodig om me goed te voelen.Wat wil Ik?En op die vragen heb ik na verloop van tijd antwoord op gekregen. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Cacao Geplaatst 21 januari 2008 Rapport Share Geplaatst 21 januari 2008 Benthe, emoties kon ik heel goed uiten met drank, tenminste, als ik helemaal inde gloria was; alleen waren ze dan niet echt meer.Ik ben nu, zonder jww, aan het proberen weer kontakt te maken met mijn échte emoties, die dingen die jarenlang ondergesneeuwd zijn geweest. Voel me een beetje emotie-arm, behalve gisteren en vandaag dan, toen er mondjesmaat een paar tranen over mijn wangen kropen.Dan voel ik me verdrietig en blij tegelijk, omdat ik denk: hé, het is er toch nog...ik heb het gelukkig niet allemaal verzopen. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Rudy Geplaatst 21 januari 2008 Rapport Share Geplaatst 21 januari 2008 Ik denk Houtje dat ik zulke bekentenissen op een vergadering niet zomaar één twee drie uit mijn mouw schud.Gelukkig heb ik hier tijd om na te denken wat ik schrijf.Het komt best wel dicht bij, het gaat aan mijn kleine hart, maar haalt me emotioneel niet meer onderuit wat ik schrijf. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
albertina Geplaatst 21 januari 2008 Auteur Rapport Share Geplaatst 21 januari 2008 Heb net mijn gebruikschrift ingevuld 3 dagen 0!!!!!!!!!!!!Tina Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
ferry Geplaatst 21 januari 2008 Rapport Share Geplaatst 21 januari 2008 Safi, Vogels heb ik al mijn hele leven, als kind had ik tamme kraaien en eksters. Later heb ik duiven gehad. Toen ik ging trouwen (inmiddels al weer 33 jaar geleden)Ben ik gestopt met de duiven die ik toen had. En na ongeveer een jaar, kwam ik er achter dat ik veren miste. Ik heb dat toen met Tineke besproken, maar zij zag dat niet zo zitten. Maar ik werd weer jarig en kreeg toen van haar een baby grijze roodstaart papegaai. En zo kwam ik langzaam weer in mijn passie terug. In de tuin kwam een sierduiventil. Op zolder kwamen kanaries, die ik nog steeds met veel plezier kweek. En ik ben dan ook al vele malen nederlands kampioen geweest. Maar mijn liefde voor roofvogels en uilen heb ik nooit kunnen uitoefenen, omdat ik nog werkte en de nodige tijd er niet voor had. Plus dat toen de roogvogels zwaar beschermd waren. Dat is nu nog wel zo. Maar nu kun je ontheffingen krijgen, mits je over de benodigde citespapieren beschikt die tegenwoordig worden vereist. Bij de dieren. Maar voor alle duidelijkheid, ik ben geen valkenier. Ik ben wel in het bezit van wat dieren. Met deze dieren bouw je een band op van wederzijds respect. En doordat ik nu in de vut ben, kan ik er de tijd aan besteden, waar ze recht op hebben. En ik ben dan ook regelmatig met de vogels aan het vliegen. En dat geeft een enorme kick.groet Ferry. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Cacao Geplaatst 21 januari 2008 Rapport Share Geplaatst 21 januari 2008 Mathilde heel veel sterkte woensdag, ook hier brandt erdan een kaarsje...Trouwens, ik heb jaren in een fel oranje jack rondgedribbeld, werd daardoor oranje-fan bij uitstek, en de jongens en meisjes bij de ptt zagen mij als collega;)Toch ben ik blij met mijn legergroene kleurtje nu. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
safidepafi Geplaatst 21 januari 2008 Rapport Share Geplaatst 21 januari 2008 Wat ik het meeste mis is heel hard kunnen lachen.Ik kon vroeger met mijn moeder en zussen de slappe lach hebben en dan konden we zo wel een half uur in een deuk in alle hoeken van de woonkamer hangen te brullen.Mijn zussen en mijn moeder kunnen dat nog en dan zit ik er wat verloren bij en heb echt het gevoel dat ik dat stukje in mezelf ben kwijtgeraakt/opgebruikt tijdens het trippen/gebruiken van LSD. Want dan kan je ook heel erg verschrikkelijk onmatig lachen zonder beheersing van jezelf.Ik vind dit heel spijtig en hoop dat het weer terug komt Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Thil Geplaatst 21 januari 2008 Rapport Share Geplaatst 21 januari 2008 Albertina en Cacao, ik zag de mep zoon van Houtje's lip ook helemaal voor me.Houtje, dit is weer zo'n kans om te laten zien dat je wel tegen een stootje kan.Trui, moeilijk nu even voor jou zeg!Je weet inmiddels al wel dat als je 'zacht' wilt landen je hier bij ons op het forum moet zijn hé?Ondertussen ga ik voor je duimen. En voor iedereen voor wie het steunend kan zijn als er ene Mathilde domweg duimt.Mathilde Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Rudy Geplaatst 21 januari 2008 Rapport Share Geplaatst 21 januari 2008 Ga er maar vanuit Cacao dat je die emotie, die traan in werkelijkheid , zelf bent.Sluit die traan in je hart, wees er blij mee. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Vie Geplaatst 21 januari 2008 Rapport Share Geplaatst 21 januari 2008 Ja, Rudy, daar twijfel ik nou een beetje over, val niet meteen allemaal over me heen hoor, maar wat je zegt: wat MIJ is aangedaan... Ja maar is dat dan een excuus? Voor wie precies dan? Voor je zelf, of voor je kinderen of voor je partner? Ik bedoel niet vervelend te zijn, maar ik ben echt benieuwd.Ik geloof zelf niet in: "ik ben zo geworden omdat ik zo'n vreselijke jeugd heb gehad."Toen ik twaalf was, heeft mijn oom geprobeerd me te verkrachten. Ik heb hem zo'n ontzettende schop voor zijn ballen gegeven dat hij het nooit meer geprobeerd heeft. Dus eigenlijk heb ik nergens iets traumatisch of naars meegemaakt, en toch ben ik aan de drank verslaafd geraakt. Wat is nou eigenlijk je jeugd. Je leeft toch NU en daar wil je toch wat mee? Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Cacao Geplaatst 21 januari 2008 Rapport Share Geplaatst 21 januari 2008 quote: Originally posted by: rvanthGa er maar vanuit Cacao dat je die emotie, die traan in werkelijkheid , zelf bent. Sluit die traan in je hart, wees er blij mee. dankje Rudy...daar gingen er weer een paar, en ik voelde mijn hart een beetje overslaan.Dit is 1 van die uitspraken, die ik nooit meer vergeet. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
ferry Geplaatst 21 januari 2008 Rapport Share Geplaatst 21 januari 2008 Beste Rudy,Met bewondering,heb ik je bericht van 19.22 gelezen. En veel respect voor je openheid. Je kwetsbare opstelling. Chapeau.een warme groet,Ferry. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
safidepafi Geplaatst 21 januari 2008 Rapport Share Geplaatst 21 januari 2008 Zo even FDB zijnHet was me een genoegen vandaag ..allen mijn dank hiervoor. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Cacao Geplaatst 21 januari 2008 Rapport Share Geplaatst 21 januari 2008 quote: Originally posted by: BentheJa, Rudy, daar twijfel ik nou een beetje over, val niet meteen allemaal over me heen hoor, maar wat je zegt: wat MIJ is aangedaan... Ja maar is dat dan een excuus? Voor wie precies dan? Voor je zelf, of voor je kinderen of voor je partner? Ik bedoel niet vervelend te zijn, maar ik ben echt benieuwd. Ik geloof zelf niet in: "ik ben zo geworden omdat ik zo'n vreselijke jeugd heb gehad." Toen ik twaalf was, heeft mijn oom geprobeerd me te verkrachten. Ik heb hem zo'n ontzettende schop voor zijn ballen gegeven dat hij het nooit meer geprobeerd heeft. Dus eigenlijk heb ik nergens iets traumatisch of naars meegemaakt, en toch ben ik aan de drank verslaafd geraakt. Wat is nou eigenlijk je jeugd. Je leeft toch NU en daar wil je toch wat mee? Benthe ik ga niet over je heen vallen, maar merk dat ik begin te steigeren door wat je zegt, ik kan even op dit moment mijn gevoel even niet vastpakken.Ikga er een beetje op kauwen, dan wil ik er graag op terugkomen. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen
Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten
Account aanmaken
Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!
Registreer een nieuw accountAanmelden
Ben je al lid? Meld je hier aan.
Nu aanmelden