Spring naar bijdragen

Maandag 21 januari

albertina

Aanbevolen berichten

Zit vandaag op mijn 24 e dag. Het moment dat ik stoer begin te worden en bij mezelf denk, ach het valt allemaal wel mee. Het is het moment van onverschilligheid, en ha, eindelijk kan ik weer mee doen. Het is het moment van totale verstandsverbijstering, geheugenverlies en dementie.

Vanaf het moment dat ik weer begonnen ben met het consumeren van JWW is het na drie, vier weken dat moment. Daar donder ik dan weer. Daar ga ik dan weer, zonder een cent wijzer te zijn geworden.

Wat doe ik er dit keer aan? ........ de eerste laten staan en beseffen dat ik een oersukkel ben wat betreft JWW... voor de rest valt het nog wel mee. :D

Vandaag drink ik in ieder geval niet.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

• Antwoorden 273
  • Created
  • Laatste antwoord

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Blij dat ik geen carnaval hoef te vieren want het lijkt me inderdaad erg moeilijk. Aan de andere kant wat Kaia al schrijft, je kan het als experiment zien, ga eens naar die dronken mensen kijken en de lol om te drinken vergaat je al snel, lallend en brallend en omvallend, en inderdaad zijn dronken mensen erg makkelijk in het ootje te nemen... en ook wel eens leuk om rond te kijken wie er niet drinken en hoe ze dat doen... gelukkig heb je nog even om je goed voor te bereiden en afspraken met jezelf te maken!!

Cacao, rot joh, het is dus gebeurd, Spikey is er niet meer. Ik kan me voorstellen dat je je nu rustig voelt want een lijdend dier is niet fijn, het gemis zal ook nog komen maar dat hoort er ook gewoon bij dus laat dat maar toe. Je hebt het goed gedaan!

Maxo, goed bezig joh!!

Spud, misschien nog een tip voor compactcamera's maar het blijft lastig hoor, met flits mooie foto's maken met zo'n camera.... je zou een wit papiertje voor de flits kunnen plakken, of een vloetje ofzo, en als je close ups maakt is het handig om gebruik te maken van de macrostand als die op het toestel zit. NOOIT digitaal zoomen, want dat maakt de foto minder scherp, optisch zoomen als dat kan mag wel. Zowiezo zijn close ups het makkelijkst te maken als je de zoom gebruikt dan krijg je van die wazige achtergronden en scherpe voorgrond.
Zorg dat de kat je niet aankijkt, heb je ook iets minder kans op rooie ogen, en ga altijd met je rug naar een lichtbron staan, een raam, een felle lamp en dan proberen zonder flits te fotograferen (wel je camera heel erg stil houden).

kan je daar iets mee??

okee, ik heb mijn hardloopschoenen aan, het is even droog, dus ik ga de hond mee naar buiten slepen... bewegen!!

Ik heb de nikon D50, met externe flitser. Een spiegelreflex digitale camera geeft je veel meer mogelijkheden om te fotograferen, je kunt je instellingen tenminste handmatig aanpassen

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Zeg oersukkeltje, ik vind het een eer getuige te mogen zijn van die keer dat je er niet meer intrapte, die keer dat je em eindelijk door had, die overmoedige valkuil na de 3,4 weken! Dit keer doe je het toch eens anders, blijf toch gewoon lekker met ons niet-drinkenden meedoen, het is zo gezellig met jou en je ziet er zoveel leuker uit zonder die kater-ende-laltoestanden ;) !

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Cacao

Mijn oprechte deelneming aan het inslapen van Spikey :heart:.
Je hebt het beste besluit genomen nl hem niet langer te laten en zien lijden.
Sterkte er mee...en ze zijn niet weg hoor...ik droom geregeld over mijn hond of als ik in het park zit dan voel ik hem opeen naast me zitten en kan ik in mijn herinneringen weer het gevoel oproepen hoe hij tegen me aan leunde als hij het erg naar zijn zin had na een rondje spelen.
Mijn man en ik praten nog dagelijks over lieve dingen die hij deed en bepaalde manieren waarop hij keek als er iets gebeurde.
Forever friends!

Sterkte me het verwerken en het troosten van je dochter.

Wat een VIPer die dochter van jouw...intervieuwt Dolf Jansen...da's niet mis zeg...wat leuk!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

An, je onderschrift geeft aan, dat je een drankvrij leven prijst. Je denkt niet van, over drie maanden begin ik weer.
Dus de motivatie is er. Als je het carnaval droog doorkomt, kom je sterker terug.
En na dat carnaval, kan er wel weer een bruiloft zijn, of een trieste aangelegenheid.
Zo zijn er steeds momenten, waarop een drankje" op z'n plaats" is. Zolang je leeft zullen er van dit soort momenten zijn.
Bovendien het is toch nog geen carnaval. Per dag,weet je nog! Vandaag is te overzien!

An, ik kan je nu al vertellen, dat je weer spijt en schuldgevoelens zult krijgen.
Dus gebruik je koppie en zeg, ik doe het niet.
Onderzoek, of het echt het carnaval is, of dat je het drinken een "legitiem" karakter wilt geven.
Het was toch immers canaval, logisch dat ik wat drink!
Houd je niet voor de gek.

Soothe.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ha, An, het oersukkeltje...
Ik zat ook al te denken (wat Soothe schreef) dat er altijd wel wat is om te gaan drinken. Weet je nog op het forum, de weken voor kerst? "Hoe komen we dat door..." Nou, de meesten zijn dat droog door gekomen en wie denkt er nou nog aan kerst? Zo gaat het met carnaval ook.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Zoon ligt in- en inwit met knallende hoofdpijn bij de buikpijn in bed. Die gaat morgen nog niet naar school. Ik ga even boodschappen doen, na 3 uur rondhangen in het zwembad maar ik had een goed boek bij mij en het was erg rustig.
Zo meteen Dochter naar de Sport en dan wordt het alweer avond, een dag die snel voorbij gegaan is. Op naar de 25e!
(payday, meer niet)....:D

Link naar opmerking
Deel via andere websites

An...weet je wat ik heb geleerd uit het boek wat Blacky me zo heel lief gaf afgelopen zaterdag...wat een onzettend goed boek trouwens... ik kan het iedereen aanraden: Nuchter Leven.

Ik leerde dat je niet moet denken aan dat eerste glas maar je laatste gelag herinneren...en niet je laatste glas.en dan bedoelen ze aan wat er gaat gebeuren naar dat eerste , tweede, derde....glas...waar het je heen gaat lijden.
Dus het hele stadia door,tot onze laatste rampzallige dronkenschap en kater en dat we ons weer herinneren dat drinken voor ons niet betekend muziek opgewekt gelach en flirten maar dat het ziekte en wroeging betekend.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Nou Houtje, ik wil er verder geen hot item van maken. Ik word morgen weer opgenomen. Ze gaan een methode proberen die vrij nieuw is en nog niet vaak toegepast. Als dat aanslaat heb ik een kans. En daar hou ik me aan vast. Dankjewel voor het duimen en het kaarsje (en alle andere kaarsjes) want dat heeft dus blijkbaar geholpen.

Hihi, drie uur rondhangen in een zwembad? Hoe noem je dat voor een dame, een zwembadrondhangpareldame? Of de parelduikster?
Sterkte met zoon. Is hij erg zielig?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Cacao, wat lijkt het me nu dat jij een dubbel gevoel moet hebben. Spikey weg en dan je dochter vandaag zo'n succes. Zou zij het niet gek vinden als ze thuiskomt ook, een vreemde mengeling van verdriet en ook de trots voor wat ze vandaag heeft gepresteerd? Ik hoop dat jullie elkaar vanavond tot steun kunnen zijn!

(2 n's in een woord is wel genoeg.)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Benthe...rot voor je...weer naar het ziekenhuis maar nu wel met een positieve gedachte dat er weer kansen zijn. Zullen we dan allemaal maar elke avond een kaarsje voor je aansteken:heart:
Ik heb het gezegt en ik zal me er aan houden...laat me even weten waar je ligt dan kom ik langs..met jouw goedkeuring natuurlijk.
Hoe gaat dat gezegde...de wonderen zijn de wereld nog niet uit...dan zullen we deze keer hopen en geloven dat dit jouw wonder mag wezen.
Ga nog maar even lekker genieten van Max en je lief en de katten en de kippen

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Benthe :present:
Ik brand straks 3 kaarsjes; 1 voor Spikey, 1 voor jou en 1 voor iedereen die het nodig heeft.

Mijn dochter is inmiddels thuis, ze heeft haar VIP-positie afgeslagen, was te moe van de afgelopen dagen en natuurlijk geemotioneerd, ze wilde graag naar huis.
Onze gevoelens lopen synchroon, we kunnen elkaar prima troosten...
Ik ga nog even iets opzoeken dat ik graag nog wil posten, en dan ga ik even bij haar op de bank hangen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Tapas, Ferry, Benthe, Kaia en Soothe: echt goede meedenkers.
Soothe, ik denk dat het dat vooral is: het is immers carnaval. Oh erg zeg, maar waar. Mezelf weer een beetje zielig zitten te praten. Met carnaval , moet kunnen. NEE DUS. Mooi excuus toch. 'ach het was carnaval en wie kan dat nu weerstaan'. Bah.
Precies, het is oudjaar, wie kan dat nu weerstaan (nou was wel lastig hoor).

Safi: HOO, STOP maar, GEEN ADVIEZIEN meer nodig, het is weer duidelijk, helder. Ja ik denk even aan de laatste dag, bah, bah, bah, en nog eens bah.

Benthe: als je maar weet dat we hier met z'n allen zoveel kaarsjes branden, zoveel gebedjes sturen naar al onze persoonlijke kennissen daar boven, of waar ze ook zijn... dat de boel aanslaat en dat je gaat genezen!!! Dus als je vannacht naar buiten kijkt... en kleine rookpluimpjes ziet, dan zijn wij dat.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ja, nee, ik zeg dit ook verkeerd, sorry. Natuurlijk is het niet prettig dat ik weer naar het ziekenhuis moet. Maar nu ik gehoord heb dat er nog een kans voor me is vind ik het niet erg meer. Dat is toch fijn, dat ze dat gaan proberen?
Eerder was er een wat sombere stemming hier thuis. Het ging er alleen om hoe lang ik het nog zou uithouden. En ja, we deden allemaal ons best om opgewekt te blijven en elkaar op te peppen.
En nu is er een mogelijkheid... snappen jullie? Ik voel me beter en ik heb weer moed.

Vandaag las ik jullie ervaringen met het doodgaan van lieve dieren en ik merkte dat ik zelf ook al een beetje aan de regenboogbrug zat te denken. Nu is dat weg. Er is een KANS! Een kans dat ik nog jarenlang met mijn vriend kan zijn en met Max en de poezen en met alle lieve vrienden die ik heb. Dus ik vind het niet erg om naar het ziekenhuis te gaan.

Dus voelen jullie asjeblieft niet bezorgd maar gewoon optimistisch samen met mij.

En ik ga meteen morgen weer een aansluiting op internet regelen dus dan kom ik jullie wel weer vervelen, gnagna.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Vlieg met me mee

Soms zijn er momenten, dat ik aan je denk,
al komen die maar weinig voor.
Seura mor ev'reu hulo, sjeura can teutor ora hiear,
sera ma vieux, ora cerra passieux-to to rorra mahiieux.
Ashma ti sjoem de cha Jerusalem, ashma lich nichna et li la sjalom,
Ich merch ner bjirchne et li de shoarma, ich echne a la chabba
sje ne ceh PLO.

Vlieg met me mee naar de regenboog-rainbow, ik denk alleen aan jou,
Vlieg met me mee naar de regenboog-rainbow, ik hou alleen van jou.
vlieg met me mee naar de regenboog-rainbow, ik hou alleen van jou,
hou alleen van jou.

La mour sons les quandre quandre,
per pi sex ques t'une l'eau du urine.
Qua les mours des chandre, ques che tour de qua la treme.
(Pas qua lettre.) Je pra le chnee.
And my head is over turning laugh, and my feeling ever swearing,
and my tearing over tearing laugh laugh,
Padde di lati, coddi di conti, coddi di rati, di filati, federati,
coddi getta e di fitee.

Und was in der sunten kunten, kunten under war,
und was is in der salt-lieb kunten tunten kunt die sahr.

vlieg met me mee naar de regenboog-rainbow, ik hou alleen van jou.
Vlieg met me mee naar de regenboog-rainbow, ik hou alleen van jou,
hou alleen van jou.

vlieg met me mee naar de regenboog-rainbow, ik hou alleen van jou.
Vlieg met me mee naar de regenboog-rainbow, ik hou alleen van jou,
hou alleen van jou.

;)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Benthe,
Nou zie mijn opening vanmorgen nieuwe dag nieuwe kansen, was ook een beetje voor jou!
Helaas ik geloof in de voorzienigheid, en we missen je niet met je pctje daar
:)

Coacao,
Oprecht medeleven met het inslapen van je Bulletje
:(

An
Geen achterdeurtjes die zijn ons allen wel bekend
:angry:

Verder vond ik alle dieren verhalen zo lief toch een traantje weggepinkt hoor!

Saf,
Gister vroeg ik je al wat is FDB?

Verder kom ik mijn dag redelijk door veel telefoontjes filmpje gekeken en geen zin in jww

Tina

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden

• Nieuwe aanmaken...