Spring naar bijdragen

Maandag 21 januari

albertina

Aanbevolen berichten

• Antwoorden 273
  • Created
  • Laatste antwoord

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Mijn hond heeft ook een groot vocabulair...het mooie is een spelletje wat we doen...dan vertel ik een verhaaltje en dan komen er steeds tussen allemaal woorden die haar niets zeggen ,woorden in voor, die ze wel kent en dan is ze echt aan het luisteren en gaan het koppie scheef en de oortjes omhoog als bekende woordjes langskomen...ook zing ik zelfbedachte liedjes op dezelfde manier.
Ze waardeert het echt want erna wordt ik altijd stuk gelikt en geknuffeld

Link naar opmerking
Deel via andere websites

An
Misschien refusal slikken zodat je dit jaar er niet over na hoeft te denken
en kan mee maken hoe het is zonder alcohol?
En dan goed kijken hoe het is en wat je jezelf aan zou kunnen leren.
Met Refusal op...kan je niet drinken dus kan je je beter koncentreren op helpende gedachten/handelingen die jouw het jaar daarna zouden kunnen helpen.
Bv...steeds even elk uur een kwartiertje voor jezelf vrijmaken voor het nadenken over wat je wilt, door op de wc te gaan zitten of een ommetje te maken.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hoi Luitjes,

Nou zeg, ik heb met mijn 'gezeur' over Spikey wel een hele discussie op gang gebracht...ik hoop dat er zich geen mensen aan hebben gestoord, en mocht dit wel het geval zijn geweest: SORRY.
Ik persoonlijk heb het heel erg nodig gehad, om het gevoel te hebben er niet alleen voor te staan, en om me te helpen herinneren dat ik dit verdiet het beste nuchter kon beleven.

In ieder geval: Spikey is vredig ingeslapen, met zijn kop bij mij op schoot. Hij bleek maar weinig weerstand te kunnen bieden aan de vloeistoffen, zo uitgeput was hij.
Het was goed zo, ik heb er ook vrede mee en heb geen behoefte aan drank, gelukkig.

Mooi verhaal, van die regenboogbrug...Until we meet again...dat is een mooie gedachte om mee in slaap te vallen vanavond.

Bedankt voor AL jullie mooie verhalen, ik heb er mijn voordeel mee kunnen doen!

En nu ga ik als de donder de bench ed. opruimen, voordat mijn meisje thuiskomt...in de hoop dat dit het iets makkelijker voor haar maakt.

AN: misschien voor jezelf iets geheel anders doen die paar dagen? Beautyfarm ofzo...ik roep maar wat hoor !

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Tuurlijk is dat geen gezeur Cacao, goed dat je van je af gekletst heb, het is niet niks zo'n stap, zo'n dier is je maatje en het doet ondanks dat je weet dat het het beste is heel veel pijn als je de beslissing moet nemen je maatje in te laten slapen.
Een digitale knuffel voor jou.

Groetjes Cal.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

quote:

Originally posted by:
Maxo

Okay, intussen dag 5, avondje uit zaterdag op restaurant zonder kleerscheuren overleefd, zelfs daarna een koffietje gaan drinken in mijn favoriete cafétje!

Aan iedereen het beste, keep cool & keep on rockin' !

Maxo

He Maxo, dan gaan we gelijk op met adb zijn, mijn doel is minderen (max 5 per week), ben vijf dagen binnen mijn doel gebleven, alhoewel ik misschien beter niet had kunnen drinken ondanks mijn doelstelling.

Jij ook het beste.

Groet Cal.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Cal :present:

Ik word net gebeld door mijn dochter, ze heeft zojuist niemand minder dan Dolf Jansen in zijn kleedkamer geintervieuwd, haha, grappig, en ze krijgt straks een VIP-plek bij zijn optreden...die heeft dus gelukkig dikke pret en is ook voorlopig niet thuis; Geeft mij de tijd om op te ruimen :D

Maxo, gaat wel lekker he? Keep going!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

:lol: Calimero, je hebt een dagje voorsprong, mijn 5de dag is nog niet om he.

Mijn doel is trouwens zoals die van elke goeie voetbalploeg: de nul houden ;-)

(wat niet wil zeggen dat je ook kan winnen met een paar tegengoals natuurlijk he)

Veel courage!

Maxo
Link naar opmerking
Deel via andere websites

quote:

Originally posted by:
An

Ik schrijf het maar op, misschien helpt het, maar ik zat alweer een achterdeurtje te verzinnen 'oh een paar dagen carnaval en dan niet meer'. Niet helpende gedachte. Carnaval kan je ook vieren zonder alcohol, geen probleem. Mijn vraag is: HOE KRIJG IK ook DEZE ACHTER DEUR gesloten????????

An, deze gedachten opschrijven hier is stap 1! Je herkent het achterdeurtje openlijk, en niet stiekem, en daarmee weet ik zeker dat je het ook sluit. Het is nl al geen achterdeurtje meer, het is een lelijk voordeurtje geworden ;-) Wel super dat je ons dat akelige gevalletje laat zien, dit is nou precies waar we hier voor zijn en nu kunnen we lekker belletje gaan trekken ;-)))

Als rasechte haagse ben ik niet van de carnaval, maar moet er sowieso ook eerlijkgezegd niet aan denken nu om tussen de zuipenden te zijn, en wat is nu helemaal de meerwaarde van even een paar dagen feestelijk lam zijn, als je je bedenkt hoe je je daarna zal voelen: een kater, een rotgevoel over jezelf, overnieuw beginnen, misschien spijt van dingen die je gezegd/gedaan hebt, en wat brengen die paar dagen je nou helemaal voor een plezier, als je naar de langere termijn kijkt weet ik zeker dat je met gesloten deuren heel veel meer plezier en geluk gaat beleven!!!

Natuurlijk gun ik jou ook dat pleziertje, even alles laten gaan, dat verdien je en dat heeft een mens ook nodig, maar even niet zo nu nog, alles op z'n tijd, op een andere, uiteindelijk veel meer bevredigende manier, je bent nu zo ontzettend goed bezig, dit is JOUW tijd, nu even doorpakken meid, en praat er net zolang over tot je ruim van te voren al een 100% sluitend besluit hebt gemaakt hierover, beloof je dat?

En als je dan als rasechte carnavalvierster toch onder de zuipenden gaat: maak het dan een extra lolletje, jij als enige nuchtere kan heeeeeeel lekker gek doen zonder dat ze het door hebben, 'spelen' met voorspelbare aangeschotenen vind ik een erg leuk spelletje en ontdekken hoe los ik kan gaan zonder zelf te drinken is elke keer weer een verrassend kadootje! Spannend probeerseltje!

Korte metten met dat deurtje, we trappen em met z'n allen in en metsellen em voorgoed monddicht! Duh!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Safi: mijn hond praat wel terug he, alle toonaarden !! en ik jank dan terug. haha.
Ik durf geen refusal te nemen! Heb er serieus over nagedacht de laatste tijd. Maar ik durf het echt niet.

Cacao: Ten eerste, sterkte met het verlies.

Mijn wens is om hier tussen die mensen te zitten en me niet het zielige slachtoffer te voelen die niet 'mag' drinken. Ik zou het dit keer gewoon, droog, fier, hoofd omhoog willen meemaken en genieten.
Al schrijvende kom ik al op ideeen, vaak zijn het spoken in je hoofd die me gek maken.

Maxo: je gaat harstikke goed.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Kaia: ontzettend bedankt voor je reactie. Inderdaad het is geen achterdeurtje meer, het is een lelijke voordeur geworden. Ik had dit net nog niet gelezen toen ik mijn vorige berichtje schreef, maar toen voelde ik al aan dat het opschrijven, eerlijk tegen mezelf zijn, al heel veel doet.
Het geniepige van mezelf is dat het in mijn hoofd hangt en dat ik het dan lekker toch ga doen. Snap je.
Maar ik ken mensen die carnaval vieren en niet drinken en toch lol hebben.
Dat spelletje, lijkt me ook wel wat, haha. De boel voor de gek houden !!! Ha, ga er zelfs de lol van inzien. Ik wil dit jaar niet vluchten ook voor mijn kinderen niet, want die vinden het altijd zo leuk met carnaval.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Cacao: fijn dat je het met ons hebt kunnen delen en ik ben blij dat het gebeurd is,
nu de spulletjes nog en het rare lege gevoel,
ik weet nog dat ik mijn beestjes nog heel lang 'gezien' heb
zo'n koppetje vanachter de deur.....
de blijdschap van een kind kan dan ook weer relativering brengen he
stoer hoor die VIP plek
ik hoop dat jullie Spikey's dood ook snel een goed plekje kunnen geven :present: !

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik wil even reageren op de carnaval. Ik ben geboren en getogen in Venlo en omstreken. Maar woon er al jaren niet meer. Ik ben nog wel jaren terug gegaan om carnaval te vieren. Ook ben ik in de omgeving waar ik nu woon, lid geweest van een carnavalvereniging. En heb er veel plezier gehad. Verleden jaar is mijn eerste alcholvrije carnaval geweest. Ik heb het niet zo uitbundig gevierd, als de jaren ervoor.
Maar ben naar de optocht wezen kijken en heb alleen maar fris gedronken. En geloof me, ik heb toch echt wel net zoveel plezier gehad als met drank.
Want mijn ervaring is, dat carnaval vieren, van binnenuit komt en niets met drank te maken heeft. Het is een gevoelsfeest. Misschien dat er iemand is die hier iets aan heeft.

groet, Ferry.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden

• Nieuwe aanmaken...