Spring naar bijdragen

Maandag 21 januari


albertina

Aanbevolen berichten

Ik heb nog twee uur om een breekijzer te vinden voordat ik aan de andijvie ga. Ik kan natuurlijk ook een heel vies stinkend kaasje uit de koelkast gaan halen waarvan ik zeker weet dat Max de helft van me afpikt. Allerlei andere trucs zijn ook mogelijk.
Ik kan natuurlijk ook gewoon denken: nuchter is het beter. Wat was er nou zo leuk aan drinken?

Nou, lekker weg zijn. Lekker niet meer hoeven mee doen. Lekker denken: laat anderen het maar voor me oplossen, ik ben weg. Denken: ik heb al genoeg aan mijn hoofd, vandaag even niet. Denken: morgen doe ik het goed, maar vandaag wil ik er even niet bij zijn. Doe het maar zonder mij. Dat is niet te ontkennen, dat was gewoon zo.

En toch is het met een nuchtere jou leuker op de wereld. Zie alleen het forum maar, ook al vind je dat van jezelf soms niet het ultieme doel dat je voor ogen had. "Oh, ik schrijf alleen maar op een forum, maar ik durf mijn buurvrouw nog niet eens aan te spreken.." Toch is elk bericht belangrijk.

Een beetje minder piekeren zou best goed zijn, toch? We leven!

Maar ik vind nog steeds dat elke inbreng hier op het forum van iedereen een grote waarde heeft. Soms worden we kwaad en soms blij maar we communiceren. En dat kan niemand ontkennen.

En nu ga ik dat stinkende kaasje op een toast doen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Antwoorden 273
  • Created
  • Laatste antwoord

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Beste Cacao, begrijp dat het zwaar is, misschien kan je alvast drinken klaarzetten zonder alcohol dat je lekker vind en wat lekkers erbij of zo, misschien wat afleiding zoeken of hier mee blijven kletsen, gaan we je met z'n alle door deze moeilijke dag heen helpen.
Gaat lukken hoor, ik doe met je mee, kom pas laat weer thuis, maar zal gelijk kijken hoe het met je gaat. Ik doe met je mee, ik drink vandaag niet.
Kom op hoor, je komt er wel doorheen.
Sterkte,
Cal.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ferry je hebt het altijd over je roofvogels...zou je daar eens wat meer over willen vertellen.
We hebben het de hele dag al over huisdieren en hoe het voelt als je die verliest.
Zijn jouw roofvogels jouw huisdieren of niet en wordt je ook helemaal verdrietig als je er eentje moet missen?
en hoe lang doe ja die hobby al?
Wat een vragen zeg! Onmatig..hoezo IK?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Benthe,
sterkte met die andijvie. Kan ze niet kleingesneden en rauw door een mooie aardappelpuree maar dan als stampot? Met dobbelsteentjes spek?
Je verdient minimaal een mooi ijsje er na. Hans en Grietje, Jip en Janneke, Sesam en de zaadjes, van Kooten en de Bie, maakt niet uit als het maar lekker smaakt.

Van Harte Gefeliciteerd met deze kans.
Ik geloof er nl. in dat dat, samen met jouw positieve instelling en sterke persoonlijkheid, weleens een grote kans van slagen zou kunnen hebben. Voor minder gaan we niet, afgesproken?

As woensdag ben ik met mijn zoon tussen 15.00 u. en 16.30u. in het filiaal van het Erasmus, zal ik maar zeggen. Bij de buurman van de Dr. Daniël den Hoed. Zou je dan even, omdat je dan toch in de buurt ligt of zit, even aan me willen denken?
Mocht je bij je opname een raamplaats kunnen bemachtigen, zwaai dan rond die tijd even, wanneer je over de Groene Hilledijk een vrouw van 59 in een fout en veel te degelijk ANWB jack ziet dribbelen, die een lange jongen met erg lange benen en capuchon over zijn pet, probeert bij te houden.

Benthe, het gaat je lukken!
Liefs,
Mathilde.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hallo An dat vind ik interessant wat je schrijft.

Een ander wezen maakt mij depressief en down en is zuchtig.

Ik heb daar over nagedacht en ik denk te weten wat je bedoeld maar het is moeilijk uit te leggen want in mijn geval heeft jou uitspraak alles met mijn geestelijk welzijn te maken waar ik niet bij kon, wat niet was ontwikkeld.
Omdat ik niet uit de voeten kon met emotionaliteit kon ik geen contacten leggen met mijn naasten.
Ik had geen identiteit, ik was daardoor niemand.
Jaaaa, wel een praatje over het werk, maar mensen toe laten in mijn leven, durfde ik niet.
Ik was zelfs bang voor vrouwen en heb zelfs gedacht dat ik daarom homo sexueel was, terwijl ik me wel aangetrokken voelde tot vrouwen.

Omdat ik geen contact durfde maken met mensen en niet durfde voelen praatte ik met met mijzelf, overlegde en sloot deals met de stem in mijn hoofd.
Deze stem was er altijd en stond me ook toe te gaan drinken als daar ik behoefte aan had.
Als je geen contact hebt met mensen zoals ik en niet toetst wat je denkt dan raak je in verwarring, of wordt gek in het hoofd.

Ik heb vaak na een braspartij gedacht van , dit ben ik niet , wie ben ik dan wel.
Ik had gevoel dat ik naast mezelf stond, naast de stem in mijn hoofd die besliste.
Ik stond erbij en keek ernaar.
Ik nam uiteindelijk niet deel aan het echte leven.
Ik voedde mijn overlevingsmechanismen met drank en dat hield me op de been.

Héél langzaam ben ik geheeld en één persoon geworden.
Maar niet voordat ik de drank definitief heb laten staan.
Geestelijk heb ik mijn leven opnieuw weten in tevullen middels therapien, mensen en lectuur van AA en emotionele omslagen.
Oud zeer is verwerkt en heeft een plaats gekregen.
De stem in mijn hoofd heeft het af laten weten nadat ik mijn inmiddels gevormde mening ging toetsen en navragen bij mensen.
Altijd weer navragen als iets me niet duidelijk is anders gaat die informatie een eigen leven leiden, zoals vroeger.
Ik besta niet meer uit twee personen, ben geestelijk gegroeid en emotioneel volwassen geworden.
Als ik nu zou gaan drinken ben ik hetzelf en niet meer die andere rationele Rudy die alléén, met zijn tweeen heeft geleefd.
Ik heb mijn geestelijk emotioneel kader hervonden.
Niet gemakkelijk maar de herinneringstocht naar mijn eigen IK is de moeite waard geweest.

Ik sta nu zes jaar droog, ik mag langzamerhand zeggen nuchter, want nuchter noem ik mensen die ook emotioneel zijn medemens kan helpen.

Dit is MIJN weg geweest om op langer termijn de drank te kunnen laten staan.
Ik kan mij op lang termijn in een relatie staande houden in plaats van tevreden zijn met korte termijn bevredigingen zoals vroeger.
Ik ben dolblij met deze veranderingen en weet sindsdien dat wonderen bestaan.

An ik begrijp waarom je zegt dat je niet jezelf bent.
Het genezingsproces heeft tijd nodig.
En je kunt alleen kwaliteiten aan je leven toevoegen als je de drank laat staan.
Geef jezelf die kans.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ja Mathilde, dan zwaai ik.
Heb jij zo'n fout jack? Als ik het niet dacht! Hoe kom je daar aan? Een ANWB-jack? Knaloranje? Zo van hier ben ik?
Hoe gaat het met je?

Hoe gaat het met jullie allemaal?

Ik eet vanavond heel eenvoudig andijviestamppot met vega-spekjes en kaas. Maar pas over een half uur want vriend heeft open dag op school.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Rudy, als jij voorzitter bent van een club hier in de omgeving, dan word ik lid voor het leven.

Wat een waarheden vertel je weer.

Ik was zo vaak teleurgesteld dat ik niet na een week, een maand, of een jaar in een soort paradijs belandde omdat ik niet meer dronk.
Pas nu, en ik zit in het derde jaar, begin ik te merken dat er écht een omslag plaats heeft.

Jouw woorden geven mij kracht om die omslag door te zetten en vol te houden. Omdat op de lange (echt lange) termijn pas heel langzaam het stof neerdwarrelt, wat ik zelf heb omhoog geschopt in de jaren daarvóór.

Bedankt.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Lekker Benthe al heb ik liever ribbetjes.

Héél fijn gesneden andijvie door de puree, spekvet erdoor en smullen.

Niet te lang laten staan anders komt er te veel vocht vrij en dat gaat ten koste van de smaak.

Eet smakelijk en sterkte met je nieuwe opname in het ziekenhuis.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

zondag droog gebleven alleen zaterdag 6 biertjes maar werdt famidag gebeld door de arts heb een tijdje geleden uit strijkje laten maken voor baar moeder halskanker en is niet goed ze hebben geen goede selen gevonden dus moet afspraak maken ik zieken huis en ze maken zich zorgen over de uitslag nou ja moet ik nu

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Trui,

Wat een naar bericht. Weet je verder nog niks? En wat gaan ze dan in het ziekenhuis doen?

Wat je moet doen?

Ik denk proberen rustig te blijven, en te denken dat je kinderen je nodig hebben dus NIET gaan drinken maar zorgen dat je met de kinderen gezellig eet en daarna een spelletje met ze spelen of zo. Grote pot thee erbij zetten of koffie.

Kan je misschien een vriendin bellen of zo?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Trui..ik weet niet of je hier iets aan hebt en voor de mensen die dit niet rgaag lezen...scrollen maar


Ik heb ook al 5 keer zo'n uitslag op een uitstrijkje voor baarmoederhals kanker gehad.
Pap IV noemen ze dat...dat betekend dat je onrustige cellen hebt, dus dat die als er niets aan gedaan wordt kankercellen kunnen worden in 10 jaar tijd.
Bij mij zijn ze 5 keer weg gesneden met een soort elektrisch draadje.
Daar voel je bijna niets van en het is heel snel klaar.
Na 5 keer een klein laagje cellen./huid weg te snijden ben ik nu al weer 3 jaar 'clean'

Ik hoop voor je dat dit je ongerustheid wat weg neemt.
Wat natuurlijk niet wil zeggen dat er bij jouw misschien niet anders aan de hand is.
Maar niets en dan ook niets is de moeite waard op te drinken en je lichaam te vergiftigen.
Sterkte Trui

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Rudy ik werd stil van jow verhaal en heb het twee keer moeten lezen.
Niet omdat het niet duidelijk geschreven is, maar omdat het zo MOOI is.
Omdat het uiteindelijk goed met je gekomen is, en omdat het voor een ander kan betekenen dat er echt hoop is. :heart:

Trui,dank je, hoe is het vandaag met jou?

Safi, inderdaad, ik heb mezelf verwaarloosd vandaag, door te vergeten te eten.
De gremslins slaan dan meteen genadeloos toe!
Ik heb inmiddels 2 grote kommen verse kippesoep op, met een halve baguette met bieslookkaas, en zit inmiddels aan een lekkere grote mok Puc....ik ben weer helemaal toppie.

Cal, thanks lieverd, ik ben sterker dan mijn oude gewoontes heb ik me gerealiseerd.
Ik ga nuchter door dit proces heen, al is het alleen maar omdat Spikey dat verdiend.

Ik heb een heerlijke, mega grote choco-reep met nootjes, mjammmmm :D

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ach Rudy ik zit er ook maar doorheen te rammelen, het is ook maar mijn onzekerheid waardoor ik weer aan het kletsen ben. Ik weet wel, het is flauw, en ik weet ook niet of ik iemand hier wel help, of dat ik alleen maar bezig ben om mijn bangheid af te schermen. Ik denk soms wel eens iemand te begrijpen en daardoor helpt een ander me ook vaak weer.
Ik ben het niet helemaal eens met je verhaal. Als ik al die jaren niet had gedronken, was ik nou niet geweest wat ik ben. Ik wil niemand aanraden om weer te drinken, want dat heb ik voor mezelf een hel gevonden. Maar als ik dat niet had gedaan, was ik dan nou zo leuk geweest? (Tenminste ik vind mezelf sinds een paar maanden wel leuk.) Waarschijnlijk was ik dan nog veel arroganter geweest dan ik al ben.
Het is goed geweest. Net zoals Cacao met Spiky, het is goed geweest. Maar als het er niet was geweest, was het niet goed.
Vanuit de drank wat anders. Heb jij ooit SPIJT van je drankjaren?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden

×
×
  • Nieuwe aanmaken...