Spring naar bijdragen

Dinsdag 5 februari


Vie

Aanbevolen berichten

Har dat is erg prettig om te lezen, dat jij je zo sterk voelt.

Soothe ik kan het niet helpen dat ik Vie heet, zo heet ik nou eenmaal. Het is niet de bedoeling dat er op vorige berichten van mij niet meer gereageerd kan worden. De aanvraag om onder mijn eigen naam te schrijven, had ik al vrijdag gedaan (voor het eerst.) Maar ik had al eerder op het forum geschreven dat ik liever onder eigen vlag vaar. Waarbij ik niemand oordeel die liever helemaal anoniem blijft. Het was gewoon een gevoel van mezelf dat ik dit wilde, na bijna zeven maanden lief en leed.
Besef jij trouwens ook wel eens dat je iemand kunt kwetsen? Hierbij dan: je hebt me met je bericht gekwetst, ik vond het een kinderachtige reaktie op het feit dat ik liever onder mijn eigen naam schrijf.

En wat die pb betreft, het ging wat mij betreft om het bericht van Ziza.

Zo, zijn we nu weer helder? Dan wil ik het liever over andere dingen hebben.

U'name vervelen, dat heb ik nooit zo gehad. ook niet toen ik stopte met drinken. Wel verwildering, of een gevoel van: wat nu? (Help!, wat moet ik nu?) Kende je dat voordat je dronk ook al, jezelf vervelen? En verveelde je je nooit toen je wel dronk?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Antwoorden 165
  • Created
  • Laatste antwoord

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Hehe, bijgelezen! Ik had gisteren een iets te drukke dag en vooral avond. Een jaar geleden is een goeie kennis overleden van mij en van een ander forum waarop ik schrijf, daarvoor ben ik ook nog even aan het werk geweest.. daarna te hyper om te gaan slapen.. maar uiteindelijk vanmorgen maar weer flink gaan hardlopen en tot mijn grote blijdschap heb ik mijn route weer eens wat langer kunnen maken.. anderhalf uur gelopen en nu ben ik weer een stuk rustiger.. pffft.. Het blijft zoeken naar het evenwicht he, en nee, verveling heb ik geen tijd voor... of ik ervaar het anders.. ik weet het niet. Vandaag doe ik dus niks, verplicht vervelen dus. Moet nog wel even boodschappen doen maar verder wil ik echt niks doen.

Tips voor vervelen:
pak een hobby op
leg een legpuzzel
ga een studie doen
ga je muren eens een andere kleur geven
kijk of je een paar ochtenden vrijwilligerswerk kunt doen
ga hardlopen of fietsen of wandelen

Ik weet wel dat dit makkelijker klinkt dan het is, maar soms moet je gewoon jezelf in je kladden grijpen en iets tegen je zin in gaan doen om achteraf te merken dat je je toch beter gaat voelen. De weerzin om in actie te komen overwinnen dus.. al mopperend en klagend je jas aantrekken en je schoenen en een stuk gaan lopen. Want echt... het helpt!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Nok Nok Nok
Hier ben ik weer even.

Hier ook van verveling geen last. Ik ben amper op het forum maar mijn hoofd loopt over met andere
dingen.

Complicatie nr. zoveel is dat mijn zus zondagmiddag aangereden is en met een gebroken heup in het ziekenhuis ligt. Gisterochtend geopereerd, schroef erin gezet. Mag woe/do naar huis. Mijn Zoon is erg van streek van verlies van Oma en ongeluk Lievelingstante achter elkaar dus die gaat vanavond met de ROWAA (die werkt daar in de buurt) naar het ziekenhuis. Het eerste stuk gaat hij zelf met de trein. Geeft mij even de tijd mij met Dochter te bemoeien.

Mijn moeder wilde geen begrafenis of crematie en haar lichaam gaat naar de wetenschap, dus je zou denken: dat scheelt veel werk. Maar er moet toch een herdenkingskaart komen en een bijeenkomst met de familie. Omdat we geen begrafenisondernemer hebben zullen we het zelf moeten doen. Gelukkig vindt Tapas, die er verstand van heeft, mijn ontwerp mooi en de drukker zei ook: zo houden, niets meer aan doen. We draaien het in kleur af (printen) mooie envelop eromheen en klaar.

Gistermiddag stond ik voor overleg bij de drukker en werd ik plotseling duizelig en moest ik overgeven en tja, dat is dus migraine. Dus in bed beland met pittige dosis medicijnen en kijk, normaal duurt dat wel eens drie dagen en nu maar een dag want ik ben weer uit bed.

Enne.......wij houden het hier helemaal droog. En ik mis het ook nog niet. En ik heb al weer een strijk gedaan voor mijn klant.

AKTIE is het verlossende woord. Dus Tapas, ik geef je een hand en spring met je mee in het land van Mary Poppins (remember?)

A K T I E !!!!!!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hehoi iedereen,

Hoe voel ik me nu? Niet echt toppie, ben nu 3 dagen nuchter. Ik ben moe, prikkelbaar, koud. Heb concentratieproblemen daarnaast. Ik heb net wel een paar uurtjes geslapen. Ik merk nu wel dat de verdovende werking van alcohol niet meer werkt. Ik ga meer piekeren en voel mijn emoties meer. Daar heb ik het nu best wel moeilijk mee. Want ik ben een professionele piekeraar, zoals je het noemt. Ik zit er nog steeds over na te denken hoe ik het mijn ouders ga vertellen. Voor de rest kan ik piekeren over echt van alles. Over wat mensen van me denken, hoe het in de toekomst zal gaan, hoe ik eruit zie, over financiën, over wat er in het verleden is gebeurt etc.etc.etc.
Ik ben wel alvast een plan van aanpak aan het maken. Want de laatste paar dagen heb ik niet veel gedaan. En dat werkt niet. Ik ga steeds meer aan alcohol denken. Ik heb me al aangemeld voor de online curus, dankje Rob. Tevens heb ik besloten om te verhuizen. Ik woon nu in het centrum van een grote stad met allemaal kroegen om me heen. Noem het maar zwakte, maar dat is te veel verleiding. En het is ook beter dat ik met sommige vrienden niet meer omga. Ik moet nu beter over na gaan denken wie ik in mijn leven wil en wat goed voor mij is. Dat is wel moeilijk, want ik verlies vrienden en vrienden maken is nu wel wat moeilijker omdat ik me niet echt emotioneel toppie voel.

Iedereen bedankt voor jullie warme welkom!

Liefs Flower

Link naar opmerking
Deel via andere websites

quote:


Originally posted by:
Username

hallo,






ik heb nu tegen de trek gabapentine gekregen van de psych...






Heeft iemand hier ervaring mee?



Hier reageer ik nog even op en dan ben ik weer weg...
Username, ik heb even gekeken op het net en daar heb ik gelezen dat Gabapentine een medicijn is dat oorspronkelijk wordt gebruikt bij epilepsie en zenuwpijn.
Het wordt (nu) ook wel gebruikt bij alcohol-onttrekkings-verschijnselen, de toegevoegde waarde is de snelheid waarmee de symptomen verdwijnen.

Je kunt ff googelen onder gabapentine+alcoholisme

Sterkte ermee!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hoi Flower,

Ik ken je nog niet maar dat geeft niet. Ik ben al (uuuuhhhhhh) meer dan 2 jaar bezig mijn leven op orde te brengen dus ik zou zeggen doe het rustig aan.
Eerst tijd voor jezelf en dan de dingen om je heen.

Veel dingen gaan ook ineens een stuk eenvoudiger/sneller/beter omdat bevrijd raakt van je verslaving, die je dwingt om half 6 naar de winkel te gaan, al die flessen te verstoppen, weer te lozen in wisselende glasbakken, brrrrr.!

Ik ga verder met mijn volgende verslaving WDB !!!! (en dat ben ik nog niet).

Corinne, je was helemaal correct met Make-up de baas, maar je kent me, dus je weet dat ik het belangrijk vind er verzorgd uit te zien. Maakt me een stuk minder fors.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hallo allemaal...hier gaat alles goed, ben de twee maanden nu gepasseerd en had ontzettend veel zin aan whiskey in mijn koffie met dit vieze koude gure wind weer maar wist mezelf toch toe te spreken met ...'en wat gaat er dan met de rest van de dag gebeuren'?
Ik ben nog niet achter het vrijwilligersbaantje aangeweest, bedacht me dat ik beter iets wat dichter bij huis kan zoeken, dan nu in de winterkou de hele stad door te moeten fietsen in het donker.
Dus ik zoek nog even verder.

Marjo...gefeliciteerd met je drie maanden...echt hardstikke goed en maak je geen zorgen wat er nu verder nog komt...je bent er nuchter op voorbereid en laat het gewoon over je heen gaan.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Username, gabapentine wordt veel voorgeschreven bij ons op de pijnbestrijding aan mensen die neuropatische pijnklachten hebben. Geeft vaak wel bijwerkingen. Kun je googelen net als cacao al vertelde. Ik had er nog nooit van gehoord dat het middel ook voor onttrekkingsverschijnselen hielp.
Maar onze categorie patienten komt meestal voor andere klachten

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Safi: een lekkere dikke reep chocolade is veeeeeeeeeel lekkerder bij de koffie.

Houtje: :present:

Flower: rustig aan, heeeeel rustig aan en vandaag niet drinken, daar komt het nu op aan.

Tapas: goed joh, dat lopen!

Vanmorgen heb ik ruzie staan maken met mijn man. En ik weet niet of ik dit nu wel of niet had moeten doen. Feit is dat het niks heeft bijgedragen of iets verbeterd of veranderd. Maar goed, ik heb wel mijn frustratie uitgesproken. Hij is weer carnaval vieren, lekker puh. Hij zag er niet uit vandaag. Dikke rode kop, dikke buik. Echt ik ben blij als we weer een 'gewoon' leven hebben. Voorlopig blijf ik vandaag nog maar een beetje bij jullie.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

En met jullie gaat het met jullie ook allemaal goed..??
heb je je operatie al gehad Sammy?
Carnaval nog niet voorbij An? Jeetje wat moet jij lang volhouden met al die drinkers om je heen. En ja chocolade is nog lekkerder dan alcohol.
Ik las dat er wel meer even niet schrijven? Soms heb je ook het gevoel dat je alles al hebt gezegt. En ik was in mijn hoofd veel te veel met het forum bezig dat voelt nu wel veel beter. Maar nu krijg je wel dat je niet op alles reageerd en met iedereen meeleeft maar dat is wel goed voor me...ik hoef daar niet de beste in te zijn...fijn hè mag helemaal van mezelf.
Maar ik hoop wel dat jullie het allemaal redden.
Ik voel me zo veel beter zonder alcohol en ook zoveel rustiger in mijn hoofd.
Weet nog niet precies welke kant mijn leven op zal gaan, maar vind het wel een fijn leven.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Safi: ik heb je wel gemist hoor. Maar daar gaat het niet om, belangrijk is dat jij je goed voelt.

Nee, carnaval is nog niet voorbij, maar ik ga er vanaf nu over ophouden. Het einde is in zicht en ik vind mezelf onderhand een zeur, kan je nagaan wat de anderen daarvan vinden. Ze horen mijn verhaal nu al vanaf vrijdag aan!!!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

An, blijf alsjeblieft zeuren over Carnaval. Het is toch ook een bijna onmogelijke taak om 4 dagen tussen zuipende mensen te zitten als stoppende drinker.. ik zou weggevlucht zijn denk ik. Lekker boven de rivieren gaan zitten... of in het westen, daar haat men carnaval! Ik snap helemaal dat het carnaval je onderhand de oren uit komt... maar als je deze beproeving hebt doorstaan dan ben je er wel heel sterk uitgekomen!!!!!! (en dat gaat je ook lukken dat weet ik zeker)

Houtje, je kaart is mooi. En hij is echt van jou! Ik snap waarom die kaart zo belangrijk is, het is eigenlijk het laatste wat je nog kan doen.
Ik vind het heel moeilijk als iemand zijn lichaam aan de wetenschap geeft, mijn vader wil dat ook. Ik snap ook wel dat hij dat zinniger vind dan een begrafenis of crematie maar je ontneemt de nabestaanden wel een soort afscheid. Ik zou dan toch op zijn minst een soort afscheidsgelegenheid willen hebben, of iets symbolisch. En dan je zus ook nog in het ziekenhuis pfft... goed van je zoon dat hij erheen gaat en goed dat je even extra aandacht aan dochter kan geven, zo'n overlijden gaat hun ook niet in de koude kleren zitten.

Safi, bah, koffie met whisky (hoewel).. blij dat je het niet gedaan hebt want je was er vast niet vrolijk van geworden!
kom, ik ga eens wat doen! boodschappen halen!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik lees af en toe wel een stukje mee maar kan de empathie niet vinden om te reageren.
Dit is heel vervelend om te moeten zeggen, het gaat er niet om dat ik niet met jullie meeleef maar ik kan het er allemaal gewoon niet zo goed bijhebben.
Probeer toch zo goed moegelijk zonder alcohol door het leven te gaan.
Misschien dat het een fase is in het proces of een fase in mijn leven.
Het kan ook zijn dat ik weer aan het licht moet, want dan voel ik mezelf ook vaak zo afzakken.

Gelukkig is hier altijd voor iedereen een vriendelijk woord en zijn er altijd were nieuwen die zich aanmelden.
Welkom op het forum allemaal!
Het is hier goed vertoeven als je een eerlijk antwoord wilt, een spiegel nodig hebt om je eigen leugens te kunnen zien,
een beetje wit geinen of een schouder nodig hebt om op uit te huilen.

Houtje..sterkte met alles en ik weet zeker dat het een mooie kaart en bijeenkomst gaat worden.
Vervelend voor je zus zeg dat ongeluk !

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden

×
×
  • Nieuwe aanmaken...