charlie Geplaatst 7 februari 2008 Rapport Share Geplaatst 7 februari 2008 weet ik niet, ik strijk nooit:D Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Tatum Geplaatst 7 februari 2008 Rapport Share Geplaatst 7 februari 2008 Ik reageer voor de eerste keer. Ik heb jullie al een tijdje gevolgd en heb veel van mezelf in jullie herkend. Vooral de mooie tekst van CPAS van net heeft me overgehaald om me bekend te maken en ook wat te gaan schrijven. Ik heb nog niet het hele stuk kunnen lezen; heb het niet droog gehouden (tranen).Het rare is, ik heb alles. Een goede baan, een lieve en mooie dochter die het op school ook nog goed doet en een hele lieve vriend die, als ik het niet meer kan er voor mijn dochter is. Beiden willen niets liever dan dat ik stop en het lijkt me gewoon niet te lukken. Al probeer ik wel uit alle macht van twee GROTE flessen wijn (rose en rood) twee KLEINTJES (rose en rood) te maken. Ben nog niet echt toe aan stoppen, wil liever minderen. Ik hoop dat ik met jullie mee mag doen ............Floortje Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
charlie Geplaatst 7 februari 2008 Rapport Share Geplaatst 7 februari 2008 He Floortje, welkom hier en natuurlijk mag je meedoen.Sterkte met het proberen te minderen!Luitjes, ik ga ook pitten, slaap lekker allen voor strakjes en welterusten. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Tatum Geplaatst 7 februari 2008 Rapport Share Geplaatst 7 februari 2008 Dank je charlie, een leuk begin.Misschien voor mij ook genoeg voor vandaag.WelterustenFloortje Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Soothe Geplaatst 7 februari 2008 Rapport Share Geplaatst 7 februari 2008 Nooit gestreken en toch een heerlijk bed. Gaan we ook handdoeken en theedoeken strijken? Pyama's heb ik niet en ik zou ze zeker niet strijken. Ieder diertje z'n pleziertje.Groetje. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Soothe Geplaatst 7 februari 2008 Rapport Share Geplaatst 7 februari 2008 Goedeavond Floortje, welkom!Een nobel streven!!Groetje. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Har Geplaatst 7 februari 2008 Rapport Share Geplaatst 7 februari 2008 Hou jezelf niet voor de gek Trees, stoppen met refusal is geen optie maar een doemscenario.Morgen beslissen is ook geen optie, beslis nu! Kan me niet voorstellen dat je rustig slaapt en morgen een weloverwogen besluit kunt nemen. Er valt niets af te wegen, je staat verdorie al 4,5 maand droog gooi dat zomaar niet overboord omdat je het Nu moeilijk hebt; je kunt het jezelf Nu ook makkelijk maken: Stop met de strijd die je al gestreden hebt, het is Nu juist het moment waarop je de overwinning mag behalen. Je zit op een keerpunt de goede kant op en donder die gremlin nu maar de deur uit..die heeft niets bij jou te zoeken! Wees sterk door mild voor jezelf te zijn; kijk in de spiegel en tover een glimlach op je gezicht...een brede glimlach en geef je spiegelbeeld een kus.Ik ken je niet Trees ben hier nog maar kort maar je gevecht raakt me in mijn hart en het is voor mij ooh zo herkenbaar.Daarom geef ik je nu een virtuele kus Trees, hou je vast en zeg: Niet doen, je hoeft jezelf niet te pijnigenen in schuld of schaamte te verkeren. Zet alles stop en denk aan niets.Je kunt het! Edit: Je bent er nu niet meer, jammer. Ik hoop dat je morgen de enige juiste beslissing neemt,Liefs, Har. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Mai Geplaatst 7 februari 2008 Rapport Share Geplaatst 7 februari 2008 Zo zouden we het eigenlijk allemaal altijd moeten doen, Blacky! Uit het hart, Har!Strijken laat ik liever aan Hout over, maar het ruikt geweldig gezellig... Floortje, welkom!78, Soothe? !! Tot morgen, welterusten! Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Dani Geplaatst 7 februari 2008 Rapport Share Geplaatst 7 februari 2008 Trees, probeer te gaan slapen en kijk hoe de wereld er morgen uit ziet. Er wordt dit weekend zonneschijn verwacht dus ik hoop dat dat zonnetje morgen speciaal voor jou gaat schijnen. Hier alvast een voorproefje :rose:.En kun je niet slapen, of heb je het moeilijk, hier terug komen hoor. Desnoods om te geinen als dat je er bovenop helpt. Wat een ander er ook van denkt.Dani Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
CPAS Geplaatst 7 februari 2008 Rapport Share Geplaatst 7 februari 2008 @Safi,Lief dat je schrijft, zodat ik kan lezen.@Flower,Je zult zien, als je een tijdje gestopt bent met drinken, dat je er stukken jonger uit zult zien, jezelf een stuk fitter zult voelen, voor zul je je bevrijd voelen en nog veel meer goede dingen.@Orleando,Altijd eerst hier komen als je dreigt te gaan drinken of drank te gaan halen.Helpt echt!@Houtje,Voelt je dochter zich inmiddels al weer wat beter?@Username,De werking van antidepressiva wordt negatief beïnvloed door alcohol. Als die alcohol eenmaal goed uit je lijf is, zullen ze beter werken. Zo niet, naar de dokter.Alcohol bevordert depressiviteit, ook al lijkt het juist te dempen.Ik kon mijn depressiviteit in de hand houden voor ik ging drinken. Kennelijk ben ik dat helemaal verleerd door het drinken. Tijdens mijn terugval 1,5 jaar geleden, had ik zelfs een heel zware depressie. Nu zit ik met de gebakken peren en heeft de huisarts mij aangemeld bij de GGZ voor een intake. Of het medicijnen worden of therapie, hangt af van het intakegesprek. Ik hoop op therapie. Ik hou niet zo van pillen slikken, maar als het niet anders kan, wil ik best een tijdje aan de medicatie. Ik moet nodig EDB worden.@Soothe,Ik vergeet jou ook niet 78 dagen. Man, chapeau!@Charlie,Ik ben blij dat je weer van jezelf houdt!@Tasseke,Refusal vermindert tijdelijk het libido? Staat niet in de bijsluiter als bijwerking.Alcohol vermindert het libido voor heel lange tijd, zelfs nog tot een hele tijd nadat je gestopt bent met drinken.@Albertina, Cacao,Fijn dat jullie zo aan me denken. Vind het ook fijn dat jullie zo goed voor jezelf zorgen.@Spud,Als ik een kat was, zou ik jou als baasje kiezen.@BamBam,Ik wens je heel veel sterkte met de vierde stap. Je kunt het. @Orleando,quotedrie kids aan het avondeten gekregen..en wat doet mijn jongste dochter? Geeft me een dikke knuffel en zegt: "Mama ik vind jou lief!!""En wat doet mama; restbier in de gootsteen...a=nietdebaas. Ik hou meer van mijn kinderen dan van bier.God, wat had ik dit nodig en het meiske is zich (gelukkig) van geen kwaad bewust. Maar het kwaad sijpelt nu mooi door de afvoer en mama is er weer!! unquoteDat gaf je vast een heel goed gevoel.@Blacky,Jij zit nog lekker aan zee. Levensgenieter.Die mop van dat vliegtuig: HA HA HA @Karinneke,Hoe gaat het met zere en blauwe plekken?@Vie,Mag je het weekeinde weer naar huis?quoteIk mis Water trouwens de laatste dagen. Maar die zal vast niet hervallen zijn. unquoteAls ie maar niet in het water is gevallen. Misschien is hij zijn motor aan het oppoetsen. De lente is in aantocht.@An,Je hebt goed voor jezelf gezorgd dit carnaval. Het was moeilijk en zelfs vandaag nog, maar chapeau! @Rob,Boos zijn is link.@Gem,@Floortje,Tuurlijk mag je met ons meedoen. He, maar weet je, minderen en stoppen doe je in de eerste plaats voor jezelf. Pas als je goed voor jezelf hebt gezorgd, kun iets betekenen voor een ander.Hier enkele nuttige affirmaties. Kies degene die je nu het nuttigste lijkt.In mijn hoofd is alleen nog plaats voor positieve, levenskracht versterkende gedachten. Ik maak nu de stap om mijn leven te veranderen door mijn gedachten te veranderen. Ik ben gelukkig en vol liefde. Ik neem de tijd om aandacht te besteden aan mijn innerlijke wensen en behoeftes. Mijn lichaam is het perfecte lijf voor mij.Extra affirmatie:Ik ben dankbaar voor mijn genezingIk ben trots op mijn talenten.Ik kan elke dag opnieuw beginnen.Extra affirmatie:Ik besluit nu om... (vul maar in)Ik breng licht in de wereld.Ik verbind mij bewust met de mensen van wie ik hou.Extra affirmatie:Ik mag alle goeds, dat naar mij toekomt, ontvangen.Ik mag doen wat goed voelt voor mij.Extra affirmatie:Wat goed voelt voor mij is altijd goed voor anderenOndanks alles wat er in mijn leven gebeurt, hou ik het bereiken van mijn doelen voor ogen.Extra affirmatie:Ik ben verantwoordelijk voor de uitkomst van mijn leven.@Har, Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
tapas Geplaatst 7 februari 2008 Rapport Share Geplaatst 7 februari 2008 Het is altijd weer confronterend als iemand zo'n trek heeft en dreigt voor de bijl te gaan. Het is ook zo herkenbaar en dat maakt de reacties soms wat heftig... Ik zou het liefst die trek over willen nemen om hem daarna de deur uit te mieteren maar helaas kan dat niet.Floortje welkom hier! Goed dat je ons gevonden hebt. Ik hoop dat het je gaat lukken om te minderen. Heb je je al ingeschreven voor de online therapie van Tactus? Dat kan een goed hulpmiddel zijn om te kijken waarom je drinkt en eventueel te besluiten doelen te stellen voor de toekomst. Als het ons lukt, waarom zou het jou dan ook niet kunnen lukken! heel veel succes!Strijken doe ik nooit.. thuis werd alles trouwens gestreken, de zakdoeken, theedoeken, handdoeken... maar er gaat inderdaad niks boven frisgewassen liefst buiten gedroogd beddegoed en pyama... mmmm. ik kan het bijna ruiken.Hier verder alles okee, de drankjank van de donderdag weer doorstaan, collega's vroegen nog of ik meeging een cola drinken in de kroeg maar toch niet gedaan... de rest aan het bier en ik aan het fris werkt niet zo voor mij, tenminste niet op donderdag hihi.. en dan is het toch wel prettig dat er thuis een hond en een kat op je wachten, dus in plaats van de kroeg ben ik lekker een uurtje in het bos gaan wandelen. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Houtje Geplaatst 7 februari 2008 Rapport Share Geplaatst 7 februari 2008 EDB? Ik krijg de E niet gelinkt aan DEEEEEpressie, wil je me bevrijden? Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Houtje Geplaatst 7 februari 2008 Rapport Share Geplaatst 7 februari 2008 oooooooooooooooo Corinne, EEEEEEE moties de baas, toch CPAS?Ja Tapas, wat Super Sterk, om naar het bos te gaan ipv naar de kroeg, WAUW wat een kracht. En nou ga ik pitten. Ik moet potverdrie om 10 uur frisgestreken voor de klas staan, en vanaf die week daarop om 9 uur, helllluuuupp !!!! Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Tatum Geplaatst 7 februari 2008 Rapport Share Geplaatst 7 februari 2008 CPAS,Eigenlijk heb je eerder onder woorden gebracht wat ik NIET heb: EIGENLIEFDE. Ik houd niet van mezelf en heb vandaag wel een groot respect gehad voor mijn vriend en dochter; na mijn werk kon ik gewoon weer thuiskomen ondanks gisteren (twee GROTE flessen wijn).vandaag helaas niet minder ............Floortje Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Har Geplaatst 7 februari 2008 Rapport Share Geplaatst 7 februari 2008 Welkom Floortje II! Dapper van je..tot morgen Ben nog effe aan het forummen, het bezoek is net de deur uit. Ik lach wat af met de bovenbuurvrouw, die meid heeft met toch een humor en ze drinkt niet, nooit gedaan..Dat is een mooie combinatie Ga ook is mijn bedje opzoeken, ik heb een fijne dag gehad..mijn fiets eens opgeknapt, lekker gegeten, een eind gewandeld en morgen een lentedag in het vooruitzicht EN Spud komt morgen op de koffie; blijkt dat we vlak bij elkaar wonen.Truste beste mensen Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Soothe Geplaatst 7 februari 2008 Rapport Share Geplaatst 7 februari 2008 Corinne, ik lees dit: Werking Refusal® veroorzaakt sterke negatieve reacties wanneer tegelijkertijd alcohol wordt gebruikt (o.a. misselijkheid, braken, versneld hartritme, rood gelaat en bonzende hoofdpijn). Algemeen Lees ook de patiëntenbijsluiter voor informatie over de werking van dit middel.Mogelijke bijwerkingen (o.a.)Acne-achtige huiduitslag Allergische huidontsteking (= allergische dermatitis) Braken Epileptische spierkrampen en -schokken (insulten), na hoge doses Hoofdpijn Lever-aandoeningen (hepatotoxiciteit), na hoge doses Maagdarm-klachten Nasmaak, vervelende (metaal- of knoflook-achtig). gedurende de eerste 2 weken van gebruik Potentie, verminderde Psychotische reacties, vooral bij hoge doses Seksuele lust (= libido), verminderd Slaperigheid Vermoeidheid Zenuw-aandoeningen (polyneuropathie), na hoge doses Groetje. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Houtje Geplaatst 7 februari 2008 Rapport Share Geplaatst 7 februari 2008 Floortje,Ik heb dit ook jarenlang volgehouden, ook toen ik alleen was dronk ik een liter wijn per dag. Maar toch is het me gelukt ermee te stoppen!!! Heb je je al aangemeld voor de internettherapie bij www.alcoholdebaas.nl? Want dat is voor velen hier HET begin geweest om de knop om te zetten.Ik moet echt gaan slapen maar spreek je een andere keer graag uitgebreider.Sterkte, Houtje.P.S. Stel je eens voor hoe het zou zijn om morgen fris uit je bedje te komen? Véél fijner ook voor je dochter, lijkt me.Geen schuldgevoel wil ik hiermee oproepen, maar aangeven dat je jezelf zo tekort doet want je HEBT dat schuldgevoel juist zo erg. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Tatum Geplaatst 7 februari 2008 Rapport Share Geplaatst 7 februari 2008 Dank je houtje ik zou het wel willen proberen, maar ik ben zo bang voor de confrontatie .......Floortje Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Soothe Geplaatst 7 februari 2008 Rapport Share Geplaatst 7 februari 2008 Er staat verminderde libido, maar het hoeft niet zo te zijn!Toch slim, dat ik het niet heb genomen. Een mens weet maar nooit. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
CPAS Geplaatst 7 februari 2008 Rapport Share Geplaatst 7 februari 2008 Juist gezien, Houtje, emoties de baasMoeilijk. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Tatum Geplaatst 7 februari 2008 Rapport Share Geplaatst 7 februari 2008 Ik ga nu ook slapen - kruip dicht tegen mijn vriend aan. Morgen moet ik weer naar werk. Daarna weekend (nog meer reden om te drinken).Ik weet zeker dat ik jullie zal volgen (= lezen) deze dagen. Ik hoop zelf ook te reageren. Ook bij mij geldt{ mijn vriend weet hier van. Hij staat er ook achter. Alles om mij maar te laten minderen ......Ik dank iedereen voor de steun en wens voor Usersname een goede dag toe (heb je moeilijke momenten gezien; hoop dat je met je camera de dag goed hebt beeindigd).Groetjes,Floortje Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
CPAS Geplaatst 7 februari 2008 Rapport Share Geplaatst 7 februari 2008 Soothe,De ene bijsluiter is de andere niet.De bijwerkingen houden zich ook niet altijd aan de regels.Ik was pas van de vieze smaak en adem af nadat ik van de huisarts maagzuurremmer kreeg. Daar heb ik na 2 of 3 maanden slikken naar gevraagd.Door de alcohol had ik helemaal geen libido meer. Die kwam wel terug en toch slikte ik refusal. Er staat me nog wat te wachten. Floortje,Ik was ook hartstikke bang om te stoppen. Het viel heel erg mee. En nu al helemaal. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Soothe Geplaatst 7 februari 2008 Rapport Share Geplaatst 7 februari 2008 Ik ga mijn bed opzoeken. Een ieder een goede nacht en mooie dromen.Iedere dag heeft genoeg aan z'n eigen kwaad, dus Trees, ga er morgen voor. Je kan het, dat heb je bewezen!Groet Soothe en Jimmy.( geen vriend, maar de hond ) Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
CPAS Geplaatst 7 februari 2008 Rapport Share Geplaatst 7 februari 2008 Soothe,Slaapze en rustig aan met je libido Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
tapas Geplaatst 7 februari 2008 Rapport Share Geplaatst 7 februari 2008 slaap ze allemaal, ik ga ook mijn bed opzoeken!doen jullie morgen weer mee? een droge lentedag maken we er van! Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen
Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten
Account aanmaken
Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!
Registreer een nieuw accountAanmelden
Ben je al lid? Meld je hier aan.
Nu aanmelden