Spring naar bijdragen

donderdag 7 februari

Sandra

Aanbevolen berichten

Iedreen claimt mij..en ik heb het gevoel mijn enige hulp door de gootsteen te hebben gespoelt. Maar dat was mijn hulp niet...niet waar???
Heb nu niks in huis en mijn kinderen spoken...wil je niet weten...Ik zal proberen ze op een gewone manier op bed te verzorgen...pyjama;s aan, boekje voorlezen... Ik voel me vies, slecht, maar ik ben en blijf hun moeder...en moeders horen er voor hun kinderen te wezen..
Ze zijn nog klein, dus hun gaan voor...
Tot straks...of anders tot morgen...
Orleando is moe....maar heeft niks meer in huis...ik ben er niet meer voor mezelf,maar voor mijn kinderen en straks voor mijn man...Ik leefde nooit voor mezelf maar altijd vor ieder ander...

Link naar opmerking
Deel via andere websites

• Antwoorden 248
  • Created
  • Laatste antwoord

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

heel erg verkeerd, maar ik haak zo af....mijn man geloofd eindelijk een beetje in mij (zie mijn berichtje van afgelopen weekend|) Hij lacht nu tenminste weer..Of ik kom hier vanavond nog en anders is er morgen weer een dag. Liefs van Orleando..die de mist in ging...en de rest weggooide...

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Spud, nee helaas. bedtijd voor onze kinderen is thuiskomst voor mijn man..Ik doe dus mijn best, maar vaak gaat het kis. Nu dus ook...ik moet vaker dan mij lief is als een soort politieagent optreden. Nu dus ook...Dus jongens en meiden..tot morgen..Orleando checkt uit..maar dan zonder drank...wel moe...maar vergif door de gootsteen...

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Kop op Orleando een :present: voor je wegkiepaktie. Goed zo! Geef maar toe aan je moeheid een logisch gevolg van het stoppen met drinken. Nu is je lichaam aan de beurt om te herstellen moet je maar denken. Doe het rustig aan, komt alles goed. Sweet dreams :)

@Spud..Proficiat met je baan! Dat wordt koffie met gebak :D

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hoi allemaal,

Bedankt voor alle felicitaties! Ik had er niet direct bij stilgestaan dat het vandaag alweer de 7e van de maand is. Anderhalf jaar lijkt toch wel wat hè?

Het leukste vind ik dat ik helemaal niets hoef te doen om die felicitaties te verdienen :P Maar daarvoor heb ik het eerste half jaar dan ook voldoende afgezien! Dus aan iedereen die loopt te tandhakken, zich geen raad weet met zijn of haar dag (heb ik helaas nooit last van) en overal niets aan vindt: zet door, hou vol, want het is écht de moeite waard!

En ja hoor Ferry, en Rufus, ook ik ga gewoon door net zoals vandaag, en de afgelopen 542 dagen (dacht ik, zo uit het blote hoofd).

Liefs:heart:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik wil toch nog even reageren op de vraag van Username waarin hij zegt:
Hoe doen jullie het toch?

Als ik naar mijn eigen situatie kijk 11 jaar geleden dan kan ik alleen maar zeggen, door mijn levenpatroon te veranderen.

• niet meer naar de kroeg te gaan

• geen drank meer in huis te halen

• zo min mogelijk met vrienden die drinken optrekken in het begin

• heel veel water drinken

• een sapcentrifuge aan te schaffen bij de Hema nu 40 euro en veel gezonde zelfgeperste sappen te drinken

• bv wortel/appel/bleekselderij.....wortel/appel/rodebiet....spinazie/rodebiet/bleekselderij/appel

• elke dag een structuur hebben, zo laat op, zo laat afwassen, zo laat administratie doen, zo laat boodschappen/zo laat middagslaap

• toegeven aan snoepgedrag/ moeheid/depressie/alleen willen zijn/tv lijken

• dan na een aantal maanden vrijwilligers werk zoeken om de cirkel te doorbreken

• veel boeken lezen over alcoholverslaving/zelfwaardering/yoga of sport beoefenen

Toen ging het met mij langzamerhand beter en was de dagelijkse behoefte aan alcohol doorbroken.
ik heb dit toen, in 2001 5.5 maand volgehouden maar ben toen helaas weer de eerste gaan drinken.
Nooit weer dagelijks maar na een aantal jaren toch weer elk weekend of drie dagen achterelkaar in de 2 weken.
Toch weer tot het besef gekomen dat ik daar niet blij mee was omdat ik ook concentratie problemen kreeg, geheugen problemen en eindelijk hier op het forum terecht gekomen en via de internetbehandeling een heel eind ben gekomen.
ik heb geleerd, wanneer ik wil drinken,nl in 'verkeerd' gezelschap, wat vooral oude drinkemaatjes zijn.
Die ik nu dus vermijd
Wat heel spijtig is maar voor mijn eigen bestwil de beste oplossing.
Ik wil drinken in een vreugdevolle situatie en een teleurstellende situatie, ik vind drinken een beloning of afsluiting van een emotioneel iets.
Hier heb ik dus een vervanging in moeten zoeken.
Nu is dat een lekker kopje Bambu, een fruithapje( veel soorten vers fruit, kleingesneden in een mooi schaaltje) een leuke film, naar de sauna gaan, een wandeling of fietstochtje door een mooi bos.
Mijn droom is mijn yoga kamer klaar te maken, zodat ik in tijden van onrust en stress me daar op mezelf kan concentreren, er even helemaal voor mezelf kan zijn .
Ik heb nl ook nogal de neiging voor anderen klaar te willen staan.
Toch lukt die me nog niet, mijn yoga kamer, terwijl er een lege kamer is boven...te bang voor mezelf?

En hoe doe ik het NU?
Ik probeer elke dag dat moment, (als er een moment is, gelukkig niet elke dag )door te 'surfen', wat betekend dat ik het moment uitzit dat ik zin heb aan alcohol. Dit gaat het beste door de omgeving waar ik me in verkeer als het trekmoment komt te verlaten en iets te gaan doen.
Bij mij is het vaak boodschappen of met de hond aan de wandel, of koken. ik heb een hekel aan huishouden dus schoonmaken helpt bij mij niet maar bij velen hier wel.

Ik hoopd at je er wat aan hebt, Username en anderen
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hoi Tina,
Ben wel een tikkie jaloers op je sgoonhijtsspeeziejaliste zeg !!! Bij mij mogen ze overigens epileren, ik doe het meestal zelf (au !!!) maar ik ben hevig toe aan een deep cleensing treatment. Ik lijk wel een puber vol pukkels !! (en dat terwijl ik niet drink, niet rook en liters en liters water drink, geen chocalde eet, enzovoorts , grrrrr).

Ja de kaarten zijn gisteren op een speciaal business point van de ptt gepost en ik heb van 3 mensen gehoord dat ze er vandaag waren. Eén tante stuurde een mail met complimenten (pfiejooewwww) daar was ik erg blij mee.

Dochter ligt zwakjes :D in bed MIJN BED dan wel hè wat thee te lurken, een kilo drop te verteren en af en toe een ijsje voor de keel weg te werken....

Zoon zit braafjes aan zijn huiswerk (humhum) als hij achter de Xbox zit.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Houtje,

Zie je nu wel;)ze vinden de kaart prachtig, heb je je druk gemaakt voor niets en valt er
niemand over je heen.
Als ik vroeger ziek was als kind mocht ik ook altijd in het bed van mijn ouders slapen, nou alleen daarom vond ik het al dolletjes om ziek te zijn, prachtig vond ik dat zo'n grotemensen bed, alleen waren er toen nog niet zoveel dropjes ijsjes enz....en tv bij het bed daar had nog niemand van gehoord hihihi.

Nou die wenbrauwen tatoeren was ook niet geheel pijnloos hoor :angry:, doet nu nog zeer,
maar wie mooi wil gaan........juist.

Tina

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Safi een sapcentrifuge heb ik ooit eens van mijn moeder geërfd. Het schoonmaken van dat ding gaf me zo veel ergernis dat ik er nu nog bijna van aan de fles zou raken. Maar: wat er uit komt is inderdaad wel erg lekker. ;)
Ik had dat ding meegenomen naar mijn nieuwe thuis en mijn lief zou een sapje voor ons persen. Uit eigen kas, onbespoten, wat wil je nog meer. Nou, dat doet hij dus nooit meer. Zoveel vloekjes heb ik nog nooit uit de keuken horen komen.
Is er in het noorden niet een soort dierenartsenpost die 's avonds ook antwoorden geeft als je belt?
Wel in de gaten houden hoor, dat is niet goed.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

zo ikke terug , en neen ben niet naar huis maar nog aan zee , ik mag morgen mijn hondje naar de vergadering mee nemen
spud van harte met je nieuwe job , en sterkte met je poezen of meer bepaald max
safin ik zou enorm op de hond letten nu , beentje kan verkeerd zitten , in de keel , in de maag of soms ook in de uitlaat succes orleando goed dat je het weg gedaan hebt nu niet meer gaan kopen dan kan je niet in de verleiding komen
charlie ik ging vroeger nooit alleen op cafe tegenwoordig wel en ja ik kan er van genieten :-))
houtje weet jij wat de beste huid peeling is ?? op het strand zitten en je ondertussen insmeren met zand dit neemt alle dode huidcellen weg
ik ben blij dat ik morgen een dagje voor mijn eigen heb , behalve de avond dan ga ik naar een vergadering
albertina vandaag gehoord van mijn vriendin waar ik mee op stap was dat eender wie je sponser kan zijn , iemand van AA maar ook je arts , je psygologe , een pater of je beste vriendin , mgelijk is het wel makkelijker met iemand van AA , ik heb geen sponser wel allemaal sponserkes ;)
nu ga ik eerst iets tussen mijn bijters steken , neen geen andijvie bweukes :-((
hopelijk tot later als ik niet in slaap val

Link naar opmerking
Deel via andere websites

hahahah, Vie gaan we chanteren? Ik wil het niet op mijn geweten hebben dat je weer om 4 uur op het draadje zit te schrijven dus vooruit.
Ik heb hele blonde haartjes, dus wel wenkrauwen, maar moest ze altijd bijtekenen, en daar heb ik een hekel aan :devil:. Toen ik hoorde dat je ook permanente make up (=tatoeeren), dus heb ik dat laten doen, je kan het ook om de ogen laten doen, hoef je nooit mee ailainer te gebruiken, dat ga ik ook nog doen, maar eerst eventjes moed verzamelen.
Hopelijk heb ik u zo voldoende geinformeerd ;)

Tina

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden

• Nieuwe aanmaken...