An Geplaatst 8 februari 2008 Rapport Share Geplaatst 8 februari 2008 Kate: idem met mijn man, ook zijn reactie. Hij ziet het dus helemaal niet zo. Een vriendin zei eens tegen mij 'joh je bent bang de controle kwijt te raken, nou en, laat je gewoon gaan'... oef moet je dus niet tegen mij zeggen. Als je zelf geen alcoholist ben kan je het ook niet begrijpen daar heb ik me maar bij neergelegd. Maar daar heb ik wel jaren over moeten doen. Geeft me wel meer ruimte nu, om bewust voor mezelf te kiezen.Kate: nee dat doe ik expres niet. Ik ga liggen en slapen. Nu ben ik even tijd aan het rekken door op het forum te schrijven.welterusten Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
albertina Geplaatst 8 februari 2008 Auteur Rapport Share Geplaatst 8 februari 2008 Safi,Is dat een geintje;) of meen je dat echt? Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
safidepafi Geplaatst 8 februari 2008 Rapport Share Geplaatst 8 februari 2008 TRusten Vie en Kate...geloof in je eigen kracht en waar je ook heen gaat, neem je eigen drank mee...FRIS! Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
safidepafi Geplaatst 8 februari 2008 Rapport Share Geplaatst 8 februari 2008 Wat dat ik heb zitten bedelen voor de Aldi in belgie...ja ik kan me daar moelijk voor zitten schamen...ik heb een wild leven achter de rug en als je geen inkomen hebt dan doe je andere dingen, iedereen die ik toen kende bedelde...tja...schamen...natuurlijk zou ik het nu niet meer doen...maar toen...ik was moest drinken...DUS... Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
safidepafi Geplaatst 8 februari 2008 Rapport Share Geplaatst 8 februari 2008 Maar nu ben ik een heel braaf meisje:D...vraag maar aan Corinne;) Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
albertina Geplaatst 8 februari 2008 Auteur Rapport Share Geplaatst 8 februari 2008 Safi,Nee je hoeft je ook niet te schamen, je bent eerlijk.Tina Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
safidepafi Geplaatst 8 februari 2008 Rapport Share Geplaatst 8 februari 2008 Hebben jullie nooit iets ergs gedaan om aan de JWW te komen...ik heb tassen vol uit de winkels gejat...zo dan weten jullie dat ook!Boodachappen tassen mee van de AH en dan naar de C1000 gaan...tassen vols touwen en zeggend at je een broodje vergeten bent bij de AH...stom he...blah, blah, blah? Ben nooit gesnapt en jatte zo 4 flessen grote liter wijn Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Kate Geplaatst 8 februari 2008 Rapport Share Geplaatst 8 februari 2008 Safi, niets menselijks is ons vreemd. Ik denk dat iedereen dat door omstandigheden kan overkomen.Nou lijkt het net of ik mensen in de goot enge mensen vind, maar dat bedoelde ik niet. Ik denk dat het argument gebruikt wordt door mensen die het idee hebben dat het ver van hun eigen wereldje afstaat en dat lijkt dan eng en verschrikkelijk en wat al niet meer. En dan kunnen ze zelf denken: het valt met mij nog wel mee. Het lijkt me ook niet leuk om te moeten bedelen. Maar dat maakt de bedelaars nog geen enge wezens.Nou zit ik heel lang te zoeken naar zinnen om het een beetje goed uit te drukken. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
safidepafi Geplaatst 8 februari 2008 Rapport Share Geplaatst 8 februari 2008 En flesjes bier verstoppen als je op een feestje kwam bij mensen zodat je wist dat jij die toch als laastte feestganger aanwezig zou zijn in de vroege ochtend uren nog bier zou hebben.Altijd vooruit denken...bier in de tuin leggen zodat je nog wat had om mee naar huis te nenmen.Ja ik had een grote trukkedoos. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Tatum Geplaatst 8 februari 2008 Rapport Share Geplaatst 8 februari 2008 Kate,mijn vriend drinkt 1 breezer per week! en dat probeert hij ook nog het liefst nog te mengen met cola (de lime-versie). En dan kom ik met twee grote flessen wijn per dag!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!Zijn vader reageert dan vaak op feestjes: "Jongen, het is al fris"!!(voor jou: ik wil heel graag minderen naar twee KLEINE flesjes wijn per dag, zou al een hele vooruitgang zijn, maar is nog niet zo ver. MAANDAG A.S. !!!!)Succes dat weekend.Hou onze discussie in je achterhoofd en laat het je sterk maken!Wie zijn hun om te bepalen wat en hoeveel er gedronken wordt??En zoals safi zegt: "neem je eigen drinken mee!" Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
safidepafi Geplaatst 8 februari 2008 Rapport Share Geplaatst 8 februari 2008 Kate...ik voelde me niet aangevallen maar voelde me wel weer even in die zelfde emoties terug geroepen.Op BBC was gisteren een programma waar succesvolle business mensen, miljonairs twee weken lang in een arme wijk gaan wonen zonder te vertellen wie ze zijn en dan gaan ze kijke wie hun geld nodig heeft omdat ze wat willen doneren.Ze staan stuk voor stuk verbaasd dat onder mensen die weinig hebben zo veel hartelijkheid en medeleven leeft en dat daklozen geen nietsnutten hoeven te zijn maar ook zakenmensen kunnen zijn geweest.Ik bedoel maar...het ongeluk zit in een klein hoekjemaar kom ermaar weer eens uitheeft me wel doen besluiten dat ik daar maar eens werk in ga zoeken...met mensen die uit de goot komen en graag wat anders willen Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
safidepafi Geplaatst 8 februari 2008 Rapport Share Geplaatst 8 februari 2008 Zo nu zal ik mijn adhd mondje weer even houden!! Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Tatum Geplaatst 8 februari 2008 Rapport Share Geplaatst 8 februari 2008 quote: Originally posted by: safidepafiMaar nu ben ik een heel braaf meisje:D...vraag maar aan Corinne;) Ik drink ook .......... heb een goede baan en een vriend met een baan en een kind die ik altijd gehad had willen hebben en net een huis gekocht ............... !!!! Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Tatum Geplaatst 8 februari 2008 Rapport Share Geplaatst 8 februari 2008 Safi, sorrieik had een ander gedeelte willen herhalen, is niet gelukt. Onwennigheid. Ik bedoelde het naar aanleiding van dat je had gezegd: "ik heb een wild leven achter de rug en als je geen inkomen hebt dan doe je andere dingen". Safi, verslaafd is verslaafd. Wat ook de redenen zijn. Ook bij mijn relatie is de helft maar verslaafd, namelijk IK. Waarom bij die andere helft niet????? Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
CPAS Geplaatst 8 februari 2008 Rapport Share Geplaatst 8 februari 2008 @Kate,Daarom had ik dus geen alcoholprobleem en was ik zeker geen alcoholist, want die liggen in de goot of slapen bij het Leger des Heils. Ik ben alleen maar verslaafd aan jww zoals ik aan sigaretten verslaafd ben. Zo erg is dat toch niet. Waarom naar de verslavingszorg? Dat is voor junks nodig.@Pippi,@An,Slaap lekker. En dat je niet gedronken hebt, is toch fantastisch.@Spud,Jij hebt een rode auto!Ik heb 1 broer, maar ik heb er niks mee.@Safi,Knuffel voor je hond.Zie, jij bent een alcoholist, want jij lag in de goot. En nog een dief ook. Ts ts ts. Ikke niet.En je bent nu een heel braaf meisje. @Vie,Ik bedoelde dat streng met een knipoog. Streng is in mijn ogen niet per se bullebakkerig of onrechtvaardig.@Floortje,En hoe gaat nu?Waarom zou je wachten tot maandag?@Karinneke,Sterkte en slaap lekker.Ik had, ik heb alles om gelukkig te zijn. Ik ben zelfs niet gáán drinken. Ik dronk gewoon steeds meer, omdat het lekker was. Geen problemen nodig gehad om een probleem te krijgen met alcohol. Maar eer ik door had dát ik een probleem had... En het had niet langer moeten duren of ik had problemen gekregen. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
safidepafi Geplaatst 8 februari 2008 Rapport Share Geplaatst 8 februari 2008 Tja Floortje wat was er eerder het kip of het ei...sommige mensen hebbend geen gat in hun hart...zijn niet verslavingsgevoelig...drinken bij het eerste glas niet de rem mee...wij wel...wij denken ik drink er een en dan is het hek van de dam...dan gaan we voor de roes......dan is er een soort verdriet in ons dat gestild moet wordenTerwijl als we ons zelf lief zouden hebben...we een heel eind zouden komeniemand schreef hier eens een mooi stukje ik zal het voor je kopierenVerdrietEr was eens een kleine vrouw die langs een stoffige veldweg kwam. Ze was wel al tamelijk oud maar haar loop was licht en haar lachen, had de frisse glans van een onbezorgd meisje. Bij een inééngekrompen gedaante bleef ze staan en keek naar beneden . Ze kon niet veel herkennen. Het wezen dat daar in het stof op de weg zat leek bijna figuurloos. Het deed haar denken aan een grauwe flanellen deken met menselijke vormen. Ze bukte zich en vroeg "Wie ben jij?"Twee bijna levenloze ogen keken moe ophoog. "Ik? Ik ben het Verdriet." Fluisterende een stem stamelend en zo zacht dat ze het bijna niet kon horen."Och, het Verdriet! ", riep de kleine vrouw blij alsof ze een oude bekende begroette. "Je kent mij?" vroeg het Verdriet wantrouwend."Natuurlijk ken ik jou. Steeds weer heb je mij een stuk weg begeleid". "Ja maar, stotterde het Verdriet, Waarom vluchtje dan niet voor mij?""Waarom zou ik voor je vluchten, mijn liefje? Je weet toch zelf maar al te goed dat je elke vluchteling inhaalt. Maar wat ik je wilde vragen, waarom zie je er zo moedeloos uit?' "Ik...Ik ben verdrietig" antwoordde de grauwe gedaante met gebroken stem. De kleine oude vrouw ging naast haar zitten. "Je bent dus verdrietig" zei ze en knikte vol begrip met haar hoofd. "Vertel me eens wat jou zo bedrukt."Het Verdriet zuchtte diep. Zou dit keer echt iemand luisteren? Dat had ze zich al zo vaak gewenst. "Ach, weet je, begon ze voorzichtig, het is zo. Niemand mag mij. Het is nu eenmaal mijn bestemming om onder de mensen te gaan en een tijdje bij ze te blijven. Maar als ik kom schrikken ze terug. Ze zijn bang voor mij en mijden me als de pest.".Het Verdriet slikte hard. "Ze hebben spreekwoorden uitgevonden met welke ze me willen verbannen. Ze zeggen "Ach, het leven is een groot feest". En hun valse lachen leidt tot maagkrampen en ademnood. Ze zeggen "Geërgerd is datgene wat hard maakt". En dan krijgen ze hartpijnen. Ze zeggen "Je moet je maar bij elkaar houden" En ze voelen het getrek in de schouders en de rug. Ze zeggen dat alleen zwakkelingen huilen. En de opgekropte tranen doen hun hoofd bijna uit elkaar springen. Of ze verdoven zich met alcohol of drugs opdat ze mij maar niet hoeven voelen.""Och ja, bevestigde de vrouw, zulke mensen ben ik al vaker tegen gekomen.'! Het Verdriet zakte nog verder in elkaar. "En dat terwijl ik alleen maar de mensen wil helpen. Als ik heel dicht bij ze ben kunnen ze zich zelf ontmoeten. Ik help hen een nest te bouwen waar ze hun wonden in kunnen verzorgen. Wie verdrietig is heeft een erg dunne huid. Het leed breekt weer op als een slecht genezen wond en dat doet pijn. Maar alleen wie het Verdriet toe laat en alle ongehuilde tranen huilt, kan zijn wonden werkelijk genezen. Maar de mensen willen helemaal niet dat ik ze help. In plaats daarvan schminken ze een schelle lach over hun littekens. Of ze leggen een dik pantser over hun bitterheid heen." Het Verdriet zweeg.Haar huilen was eerst zwak ,toen sterker en tenslotte erg vertwijfeld. De kleine, oude vrouw nam de in elkaar gedoken gedaante troostend in haar armen. Wat voelt ze warm en zacht aan, dacht ze en streelde zachtjes het bevende hoopje. "Huil maar, "Verdriet" fluisterde ze liefdevol. "Rust maar uit zodat je weer nieuwe krachten krijgt. Vanaf nu zal je niet meer alleen zijn. Ik zal je begeleiden zodat de moedeloosheid niet meer aan de macht is." Het Verdriet stopte met huilen. Ze ging rechtop zitten en bekeek haar nieuwe met gezellin verbaasd aan. "Maar .. ...maar.. wie ben jij eigenlijk?" "Ik?", vroeg de kleine oude vrouw grijzend, maar daarna lachte ze weer onbezorgd als een jong meisje, "Ik ,ik ben de Hoop. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Tatum Geplaatst 8 februari 2008 Rapport Share Geplaatst 8 februari 2008 Cpas, Ik mag je wel.Ik heb teveel gedronken. Ik zou zo graag willen vertellen dat ik het ook allemaal zo fout doe!!Vooral nu ik 's-ochtends ben gaan drinken wordt het op mijn werk ook heel veel minder!!!Gelukkig kunnen ze me niet heel snel vervangen, maar ik oet echt ophouden met het destructieve gedrag ............................. !@!@!@@!!@! Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Tatum Geplaatst 8 februari 2008 Rapport Share Geplaatst 8 februari 2008 Safi, een mooi verhaal.Waarom spreekt het jou aan??? Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
safidepafi Geplaatst 8 februari 2008 Rapport Share Geplaatst 8 februari 2008 :light::light::light::light::light::light::light::light::light:Sandra voor we het vergeten gefeliciteerd met je 7 maanden droog staan!!Wat stond je dicht bij het randje eem paar dagen geleden of was het gisteren...en toch heb je het gered.Ik heb bewondering voor je!:light::light::light::light::light::light::light::light::light:: Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
safidepafi Geplaatst 8 februari 2008 Rapport Share Geplaatst 8 februari 2008 Floortje...om dat als er hoop is je kan denken het is pas mislukt als je ophoud het te proberen.Karinneke...pas op voor wrok...dat is een echte valkuilGa lekker slapen meisie, hier ook een zieke hond...konden ze maar praten hè Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Cacao Geplaatst 8 februari 2008 Rapport Share Geplaatst 8 februari 2008 Karinneke, wat is er aan de hand...heb ik iets gemist? Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
safidepafi Geplaatst 8 februari 2008 Rapport Share Geplaatst 8 februari 2008 Corinne...ik wil best wel even samen met jouw figuurlijk in de goot liggen bij de volgende bijeenkomst dan kan je ook zeggen ik lag in de goot en dan lieg je niet:D Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
safidepafi Geplaatst 8 februari 2008 Rapport Share Geplaatst 8 februari 2008 RV dan krijg je van mij een:present: om in een vaasje te zetten voor al die goeie voornemens! Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
safidepafi Geplaatst 8 februari 2008 Rapport Share Geplaatst 8 februari 2008 "Karman (karma) is geen kracht buiten jezelf. Karman is jouwzelf. Onze Heer de Boeddha zei naar waarheid: wat je bent is je eigen karma. Jij hebt jezelf gebouwd tot wat je nu bent. Je bent nu aan het bouwen voor wat er in de toekomst zal zijn. Jij bent je eigen karma, het gevolg van de Jij die was. En nu ben je de wortels, het zaad, van de Jij die zal komen. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
safidepafi Geplaatst 8 februari 2008 Rapport Share Geplaatst 8 februari 2008 WE kunnen alleen maar groeien als we onzelf goed verzorgen Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen
Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten
Account aanmaken
Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!
Registreer een nieuw accountAanmelden
Ben je al lid? Meld je hier aan.
Nu aanmelden