Vie Geplaatst 8 februari 2008 Rapport Share Geplaatst 8 februari 2008 Albi dankjewel. Ja ik wil er eigenlijk best iets over kwijt. Ik ben nu net een dag thuis, man is naar vergadering, zus belt op dat ze langs wil komen. Dus ik zeg, nee, vandaag liever niet, ik wil nu even liever alleen zijn. Ik hoorde al aan haar stem dat ze het niet snapte. Meteen kreeg ik wat mailtjes van haar, dat ik egocentrich ben. Dus ik mailde terug, dat ik dit even wilde laten bezinken en er liever niet meteen op in gaan. En toen barstte de bom. "Nou, laat maar lekker bezinken dan, dit is al de zoveelste keer dat je me laat zakken!"Ik zat echt even te tollen. Als mijn nuchtere wijze zus zoiets zegt, moet er wel wat in zitten. In ieder geval vind ik het niet verstandig om haar nu te bellen. Geen zin in ruzie.Nou ja, dat ben ik even kwijt, en dat sleuteltje heeft me geholpen, Albi.Cheyenne, wat een nare toestand op je werk. Krijg je dat nu pas te horen, dat ze vinden dat je niet goed functioneert? Na twee jaar? Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Trees Geplaatst 8 februari 2008 Rapport Share Geplaatst 8 februari 2008 Vie, zou het misschien kunnen dat jouw zus nú jou heel erg nodig heeft, maar dat ze dat niet zo duidelijk gezegd heeft? Mensen zitten vreemd in elkaar! Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
albertina Geplaatst 8 februari 2008 Auteur Rapport Share Geplaatst 8 februari 2008 Corinne,Hihihihi, nu ik het zelf terug lees meot ik ook lachen, ik heb het wat ongelukkiig geformuleerd .Maar jij hebt tenminste gelachen, een beetje opgevrolijkt misschien?Tina Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Trees Geplaatst 8 februari 2008 Rapport Share Geplaatst 8 februari 2008 En Corinne. je zei gisteren ook weer zóiets waars (in jouw geval over je gezin, maar ik denk voor alle niet-alcoholica):Ze hebben er wel begrip voor, maar ze kunnen het niet begrijpen.Die zin is zich echt aan het nestelen in mijn hoofd, dat doet me heel goed! Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Kate Geplaatst 8 februari 2008 Rapport Share Geplaatst 8 februari 2008 Trees, wat fijn om te lezen dat je op het goede spoor bent gebleven. De weg terug is altijd erger, anders zaten we hier niet, toch. liefs,Kate Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
albertina Geplaatst 8 februari 2008 Auteur Rapport Share Geplaatst 8 februari 2008 Vie,Ik weet niet hoe jullie relatie is, maar als zij zegt dat je haar laat zakken, kan het dan zo zijn dat ze je nodig heeft?Maar ik kan me ook goed voorstellen dat je lekker even op jezelf wil zijn, dat is niet zo raar na de zware weken die je achter de rug hebt.Zelf ben ik nogal impulsief in dit soort dingen en vind ik het verstandig dat je het even laatbezinken.Raar he? Dat zoiets weer zo"n vals triggertje is waar we vroeger meteen aan de jww gingen, goed dat je even hier kwam.En blij dat je wat aan het sleuteltje hebt;)Liefs Albi Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
CPAS Geplaatst 8 februari 2008 Rapport Share Geplaatst 8 februari 2008 @Vie,Vervelend, maar misschien is het zoals Trees schrijft.@Albertina,Dat vrolijkte me idd even op en nu ik er terug aan denk, begin ik weer te gniffelen.@Trees,Tja, begrip hebben voor en begrijpen zijn twee verschillende dingen.@Kate,@Albertine,Voor mij was alles een goede reden om jww te nemen. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Vie Geplaatst 8 februari 2008 Rapport Share Geplaatst 8 februari 2008 Ja, dank je Trees, dat kan het ook zijn. En dan heeft ze nog gelijk ook, dat ik egocentrich ben en niet aan haar verdriet denk. Ik zal het haar vertellen als de hitte van de strijd wat is gezakt. Vanavond is niet meer verstandig.Ik vind dat ook mooi: ze hebben er wel begrip voor, maar begrijpen kunnen ze het niet. Maar dat geldt voor ons ook. Wij zouden ook wel eens wat meer begrip op kunnen brengen voor een ander die niet reageert zoals wij dat willen.(Spreek voor jezelf, Vie ) Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
CPAS Geplaatst 8 februari 2008 Rapport Share Geplaatst 8 februari 2008 @Pippi,Een lichtpuntje in mijn dip: me zielig voelen is geen reden om naar jww te verlangen. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Kate Geplaatst 8 februari 2008 Rapport Share Geplaatst 8 februari 2008 Vie, een mens mag ook alleen willen zijn (is dit een rechte zin?)Waarschijnlijk voelt je zus zich afgewezen en gekwetst. Soms moet je voor jezelf kiezen. Misschien kun je haar later uitleggen waarom je het nodig hebt om af en toe alleen te zijn. Ik zou gek worden als ik niet regelmatig alleen kan zijn.groetjes,Kate Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Kate Geplaatst 8 februari 2008 Rapport Share Geplaatst 8 februari 2008 Corinne Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
An Geplaatst 8 februari 2008 Rapport Share Geplaatst 8 februari 2008 karinneke en Cheyenne: wat zitten jullie nu in een moeilijke situatie. Ik kan alleen maar meeleven Vie: vreemde reactie van je zus. Ik snap zoiets niet. Een hele andere situatie misschien van mij 'toen', maar toen ik een paar maanden was gestopt met drinken en toch bezig was orde te krijgen en ook veel zieken thuis had En ik mijn zus juist hard nodig had, begon ze me ineens door de telefoon voor alles en nog wat uit te maken. Ik heb het nooit kunnen uitpraten. We hebben het wel bijgelegd. Doodgezwegen zullen we maar zeggen, maar het doet pijn.Sterkte lieve mensen. Ik ga alweer vroeg naar bed. Me verstoppen noem ik het maar. De avonden duren me te lang. S'morgens voel ik me happy en gelukkig. Maar de avonden ..... voor wie is dit herkenbaar. Zit nu al gedouchet en klaar om naar bed te gaan en het is pas 21.00 uur.Nou ja, vandaag niet gedronken en dat telt voorlopig even.Trees: gelukkig je weer zo optimistisch te horen! Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
safidepafi Geplaatst 8 februari 2008 Rapport Share Geplaatst 8 februari 2008 BOEH! Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Kate Geplaatst 8 februari 2008 Rapport Share Geplaatst 8 februari 2008 An, neem je wel een leuk boek mee dan? Of kijk je nog wat tv?Het spijt me, bij mij vliegen de dagen om. Van het weekend wel weer een nieuwe uitdaging: een logeerpartij bij mensen waar ik nog nooit alleen maar fris heb gedronken. Vaak ging ik daar weer voor de bijl als ik gestopt was. Nu ben ik overtuigd dat ik niet ga drinken. Tsja, een beetje overtuigd zijn mag wel toch? Ik had het er onder het eten nog met mijn man over: ik kan het niet wat hij doet. Door de week niet drinken en dan op vrijdag 2 biertjes voor het eten en bij het eten water. Ik kan het niet. Ik zei: ik ben gewoon een alcoholist. Nee zei hij, dat zijn mensen die in de goot liggen.hihi, hoezo vooroordelen. Ik ben wel degelijk hartstikke verslaafd.Fijne avond! Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Vie Geplaatst 8 februari 2008 Rapport Share Geplaatst 8 februari 2008 Gunst, mevrouw Safi, u doet mij schrikken!En verder dank voor de reakties. Ik ga er over nadenken. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
albertina Geplaatst 8 februari 2008 Auteur Rapport Share Geplaatst 8 februari 2008 Wat naar An, dat je het nooit hebt uitgepraat met je zus. Nee ik ben juist blij dat ik de avond weer fris en fruitig meemaak, smorgens voel ikme meestal niet zo lekker, maar dat gaat na een uurtje weer beter.Mijn zus en mijn persoontje vliegen elkaar ook wel in de haren (gelukkig steeds minder)het is wel prettig dat wij het altijd uitpraten, maar dat is ook niet van de een op andere dag gekomen.Kan je niet een beetje tv gaan kijken in bed of zo? 21 uur is wel heel vroeg .Tina Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Kate Geplaatst 8 februari 2008 Rapport Share Geplaatst 8 februari 2008 Safi, mijn antwoord was ineens foetsie.Dat ik me wezenloos schrok enzo.Hoe gaatie? Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
safidepafi Geplaatst 8 februari 2008 Rapport Share Geplaatst 8 februari 2008 Wat hadden we toch fantastisch mooi lente weer vandaag!Mijn hond heeft nu al twee dagen niets gegeten maar braakt niet meer en drinkt voldoende.Vanochtend een spuit gehad tegen het misselijk zijn en een onderzoek door de dierenarts.Daar was ik twee keer vandaag en elke keer wilde ze daar wel een kokeje eten maar thuis wil ze niets.De dierenarts vind haar monter genoeg en we wachten met een rontgenfoto tot maandag.Ze ligt niet meer als een bolletje op de bank in elkaar gerolt maar wat lekker relaxter uitgestrekt wat te dutten.Morgen is mijn moeder jarig en daar zouden we heen met de hele familie pizza eten.Mijn man blijft dus thuis met de hond en ik ga met de trein.Toch maar om de hond nog wat langer te laten uitzieken en de huiselijke rust te geven.Karinneke wat rot van je baan, het valt echt niet mee bij jouw en ik zou je aanraden om een maatschappelijk werkster bij al jouw problemen te nemen, die kunnen soms met 1 telefoontje wonderen verrichten.Ik bedoel je probeert het zo hard allemaal en al die tegenslagen dat gaat je niet in de koude kleren zitten.ik heb zelf ook zulke periodes gekent en was blij dat ik mijn maatschappelijk werkster had die dan het voor me op nam en deuren opende die dicht waren gegaan.Cheynne...ook bij jouw is het een rot bericht vandaag.Toch denk ik dat dit misschien een kruispunt is waar je bent aanbeland en een nieuwe weg in kan slagen je leven, waar je door geen werk te hebben tijd krijgt om echt iets aan je alcoholprobleem en je minderwaardigheids gevoel te gaan doen.Evengeen stress van het werk maar tijd om met jezelf aan de slag te gaan.Trees...ik bewonder je! Wat had je het zwaar gisteren.Tapas ik doe met je mee, laten we gewoon bekijken en genieten zonder alcohol morgen!Vie, you can please some people some of the time but you can't please all of the people all of the time.Ik durf te wedden dat je zus haar onmacht in woede heeft geuit en nu al spijt heeft!Verder iedereen...jullie zijn KANJERSSoothe ik roep met je mee >>>>KAIA>>>>>KAIA WAAR BEN JE???????? KKKKKKAAAAAAAAAAAAAAAAIAAAAAAA!!!! Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
albertina Geplaatst 8 februari 2008 Auteur Rapport Share Geplaatst 8 februari 2008 Kate,Alcoholisten liggen in de goot........Een paar jaar geleden was ik met mijn zus naar de begrafenis van een gezamelijke schoolvriendin,zij zat net als ik bij de AA.Er waren ook een aantal mensen van de AA bij de begrafenis, toen zei mijn zus:"Nou nee hoor daar hoor jij toch niet bij, jij bent anders"Hoezo ik hoor daar niet bij? Ik hoor daar echt bij, nu begrijpt zij dat pas na mijn terugval.Tina Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
safidepafi Geplaatst 8 februari 2008 Rapport Share Geplaatst 8 februari 2008 Kate waarom doe je niet met Tapas en mij mee...drie uitdagingen >>>>>drie winnaars!! Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
safidepafi Geplaatst 8 februari 2008 Rapport Share Geplaatst 8 februari 2008 Ik kom uit de goot...fantastisch toch!!Heb een maand in belgie op straat gezeten om te bedelen, buiten voor de Aldi, zodat ik geld had voor alcohol...nou ja...ik ben ook maar een mens! Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Vie Geplaatst 8 februari 2008 Rapport Share Geplaatst 8 februari 2008 Nou An, wat maakt het nou uit of het vroeg is? Als jij behoefte hebt om lekker gedoucht in je bedje te gaan dan is het toch goed? Wie bepaalt er voor jou dat het te vroeg is?Toen ik stopte met drinken heb ik de tv aan het voeteneind van mijn bed gezet. Want in bed was ik veilig voor JWW. Ook dat was een trucje om er van af te blijven. Al was er niet veel goeds op de buis. Op dat moment leidde het wel af.Corinne je zei gisteren dat ik een strenge man heb. Dat is waar. Maar ik ben ook een strenge vrouw. En nu ga ik eens kijken of Max nog even de tuin in wil en de kippen weer veilig in hun ren zitten en dan ga ik ook naar bed.Dankjullie wel voor het prettige gezelschap, de raad en de herkenning die we weer hebben gedeeld. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Kate Geplaatst 8 februari 2008 Rapport Share Geplaatst 8 februari 2008 Tina,Het is natuurlijk lekker veilig om alcoholisten als die enge mensen te zien die mijlenver van ons gewone mensen afstaan. En we hebben die gedachte toch zelf ook ooit gebruikt om onszelf te sussen dat het nog wel meeviel? Tenminste ik wel.Safi ik doe mee hoor, ik denk aan jullie! Nu ga ik stoppen, koffietje drinken en beetje tv kijken. Fijne avond! Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Tatum Geplaatst 8 februari 2008 Rapport Share Geplaatst 8 februari 2008 Kate, wij kennen elkaar nog niet. Ik ben gisteren begonnen om ook op het forum te reageren.Ik vind het heel sterk van jou dat jij je zwakke plekken zo goed kent. Zou je een ander drankje kunnen vragen die je ook lekker vind en waar geen alcohol in zit? Desnoods zeg je dat je geen zin hebt in iets anders ............ !!Groetjes,Floortje Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
safidepafi Geplaatst 8 februari 2008 Rapport Share Geplaatst 8 februari 2008 Ik ga goed hoor, zit een heerlijk fruithapje te eten, ananas, appel, banaan en sinasappel...er zijn weer van die heerlijke navel sinasappels uit Valencia.Visje...hou gaat het bij jouw met die fruithapjes...JIj betn ook behoorlijk stil...VISJE!!!VVIIIIIIIISJE!!KKKKOOOOOHHHTJE!!!LLLLLLLEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEUUUWWW!!STIIIEEEEEEEN!!!FRAAAAANNN!!!en al die anderen die zich niet laten horengaat ie goed??? Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen
Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten
Account aanmaken
Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!
Registreer een nieuw accountAanmelden
Ben je al lid? Meld je hier aan.
Nu aanmelden