albertina Geplaatst 8 februari 2008 Rapport Share Geplaatst 8 februari 2008 Lieve Forummers,Voor een ieder die het moeilijk heeft, en dat waren er gisteren aardig wat,Alleen vandaag drink ik niet 24 uur dat is te overzien, morgen is weer een nieuwe dag.Floortje,OOk van harte welkom, en veel sterkte, laat je maar veel horen hier, mij heeft het alveel goeds gebracht.Trees,Nogmaals, ik hoop dat je de juitse beslissing neemt.Username,Ook jij sterkte.Karinneke,Zet 'm op, je kan het, een :present:om de dag te beginnen.Orleando,Jij ook sterkte vandaag en laat de 1e staan.Vie,Welkom thuisCharlie,Weer een bloemetje erbij.(kan geen emotion plaatsen)Verder wens ik iedereen een fijne dag toe,ik doe weer mee vandaag drink ik niet. Nu moet ik mij haasten want ik moet naar de Vu, nieuw gips.Tot later.....Liefs Tina Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
An Geplaatst 8 februari 2008 Rapport Share Geplaatst 8 februari 2008 Goedemorgen Tina!!Ik ben hier al een tijdje, maar het is een ochtendtaak om alles bij te lezen!!Trees: ik hoop snel wat van je te lezen vandaag! Wat zal het je een rust geven wanneer je die knop echt om durft te zetten en met een gerust hart kan zeggen: vandaag drink ik niet. Alleen vandaag telt.June: Nogmaals welkom op het forum.Floortje: volgens mij ben je echt een lieverd hoor. Als je niet meer drinkt zal je dat zelf ook wel ontdekken. Je eigenwaarde zal met sprongen vooruit gaan. Je zal je trots en zelfverzekerd gaan voelen. Je gaat er beter uitzien. Nog meer voordelen?? en weegt dat op tegen het gif van de alcohol die je lichaam en geest om zeep helpt? Sterkte, neem vandaag het besluit: vandaag niet drinken.TINAAAAAAAA::: nieuw gips?? mag het er nog niet af. Hoe is het verder met je???Vie: lekker naar huis.Corinne: extra dank aan jou, omdat je telkens weer aandacht geeft aan iedereen. Het is fijn om gehoord te worden.Met mij gaat het erg goed en heb mijn record verbroken van niet drinken sinds mijn terugval. Ik ga er weer in geloven. Langzaam.Vandaag drink ik in ieder geval NIET!!! Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
ferry Geplaatst 8 februari 2008 Rapport Share Geplaatst 8 februari 2008 Goede morgen,Degenen die het moeilijk hebben sterkte.En ik neem vandaag de eerste niet. Wie doet ermee?groet, Ferry. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
An Geplaatst 8 februari 2008 Rapport Share Geplaatst 8 februari 2008 He Ferry, ik doe met je mee. Hoe is het?? Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Har Geplaatst 8 februari 2008 Rapport Share Geplaatst 8 februari 2008 Morgen mensen; droog buiten en van binnen vandaag @Corinne bedankt voor je affirmaties en de tekst van Lucienne die je hebt aangehaald. Heb het uitgeprint om te gebruiken.@Trees, hoe is het nu met je? We springen hier voor je in de bres, denk daar aan @Tina, goed hoor! Je 2e dag zonder R. Keep going strong @ FloortjeII Bedankt voor je openheid, dat is de 1e stap Fijne dag allemaal!!! Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Soothe Geplaatst 8 februari 2008 Rapport Share Geplaatst 8 februari 2008 Goedenmorgen,We gaan er voor. Hoe is het met m'n droge zuiderbuur? Het carnaval weerstaan, dus je komt sterker terug.Het ga je goed An! Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
blacky Geplaatst 8 februari 2008 Rapport Share Geplaatst 8 februari 2008 goeden morgen adb,ers, mijn eerste gedacht gaat naar floortje , ook ik zat op het laats al voor mijn werk aan de wijn , enig probleem bij mij was dat ik dan zelf niet meer op mijn werk geraakte want eens ik begon kon ik niet meer stoppen , indien ik toch kon stoppen liep ik eens ganse dag uren te tellen tot ik weer drinken mocht voor mij hielp minderen niet het is alles of niets bij mij succes bij deze voor jou floortje welk kleurtje neem je deze keer albertina ??soothie vas muy bien corazon mio , sigue este camino an ook aan jou blijf op dit nieuwe pad soms moeilijk maar eigenlijk wel een mooi pad ferry ik doe met jou mee , en laat de eerste staan vandaag samen met de rest benthe welcome home spud hoe is het nog verlopen met de poes ??ik mis ying en yang en de andere poes wel een beetje maar ik weet dat ze goed verzorgt zijn zo en nu verder wakker worden en straks heerlijke wandeling met woefke tot later Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
An Geplaatst 8 februari 2008 Rapport Share Geplaatst 8 februari 2008 Soothe: heee dank je. Ja ik ben er heel sterk uitgekomen. Heb jullie wel het hoofd dol gezeurd die dagen he? De grootste inzinking had ik de dinsdag. Ik ben toen een paar uur weggegaan en toen ik terugkwam was het weer te overzien. Heerlijk voelt het, om niet te hoeven drinken.Ik verheug me op het voorjaar!! Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Soothe Geplaatst 8 februari 2008 Rapport Share Geplaatst 8 februari 2008 Blacky Hola.We blijven de weg volgen. Ben je terug van de conventie, en een beetje wijzer geworden?Groetje. Un beso de Soothe.SALUD. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Soothe Geplaatst 8 februari 2008 Rapport Share Geplaatst 8 februari 2008 An, ik zit ook met smart op de lente te wachten. Dan hoop ik van het roken af te zijn. Ook een klein drama. Hoewel drinken en roken samen gaat. Sinds ik niet drink rook ik wel minder, ook smaakt het me niet meer.Op naar het voorjaar An, en we nemen geen Lente bokbier van de Grolschfamilie. Ze bekijken het maar.Dag dag, Woef moet uit! Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Vie Geplaatst 8 februari 2008 Rapport Share Geplaatst 8 februari 2008 Een heel goedemorgen.Dank voor de lieve wensen. Ik ben weer thuis. Er zijn deze week sneeuwklokjes opgekomen en al een paar krokussen ook. In other words, ik ben blij weer thuis te zijn.Trees ik hoop dat je je vandaag nog even laat lezen. En ik hoop dat ik niet hard op je overkwam gisteren. Ik vind het zo vreselijk ZONDE als jij weer gaat drinken. Dat is wat ik wil overbrengen. Je leek zo blij met je drankloze leven, eigenlijk werd je steeds sterker. En dan ineens... ja ik schrok me wezenloos. Je klonk zo desperaat.Blacky, nee er hoeft geen reden te zijn om weer trek te krijgen. Ik zit ook wel eens te denken, kon ik maar normaal drinken... weet je wat, misschien kan het wel weer, na bijna zeven maanden. (Niet, dus!)Ja, ik krijg dus ook wel weer eens trek zomaar, aus Blaue Hinein. En verder wens ik iedereen een heel goede dag toe. En een speciale voor An, omdat je zo sterk uit de strijd bent gekomen. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Har Geplaatst 8 februari 2008 Rapport Share Geplaatst 8 februari 2008 Mooi An, je bent weer 1 stap verder. Geniet van het mooie weer@Vie, welkom thuis Later!! Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Rudy Geplaatst 8 februari 2008 Rapport Share Geplaatst 8 februari 2008 Goedemorgen allemaal..Ik ben zooooo druk met dat drinken dacht ik bij mijzelf, ik heb helemaal geen tijd om te stoppen?Ik vroeg me net als Floortje af: wat heb ik nog als ik de drank laat staan.?Het antwoord was Angst.Een groot zwart gat.Gelukkig was er de angst, anders ik had geen enkel aanknopingspunt gehad om mij verder te ontwikkelen.Ik voelde me als de man in de volledig wit geschilderde kamer.Pas toen iemand een zwarte punt op de muur zette, werd hij zich bewust van zijn bestaan.Wees dus niet bang voor de angst.Angst wordt een uitdaging.Alles wat moeilijk en ik vroeger heb laten liggen vaak uit onverschilligheid, heb ik aangepakt.Dóór de angst heen gaan.Kijken wat er achter zit.Het antwoord , dat ik kende van vroeger, waar ik zo bang voor was viel in de nieuwe situatie heel erg mee.In plaats van de vernedering en de pijn, stonden er mensen klaar die bereidt waren mij te woord te staan, te helpen.Geleidelijk aan begon ik te aarden en zelfs mijn libido dat met mij mee heeft geleden, is er van op geknapt, zij hij met een glimlach op zijn gezicht.Het is al bewonderenswaardig dat mensen die meelezen op dit forum gaan nadenken over hun drankgewoonte en hun leven.Sommigen voelen zich aangesproken en nemen het innitiatief te gaan schrijven.Meer hoeft dat niet te zijn.Bij AA zeggen wij dat het onze verantwoordelijkheid is de nog lijdende alcoholist te helpen.Een helpende hand toesteken.En dat is wat wij ook op dit forum samen doen.Onze vreugde pijn en verdriet delen herbergt een Kracht die verbindt.Laat vandaag de eerste staan, ik ga aan mijn dag beginnen en stap op mijn hometrainer. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Cacao Geplaatst 8 februari 2008 Rapport Share Geplaatst 8 februari 2008 Goeie zonnige morgen lieverds,Ik ga even bijlezen, laters! Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Soothe Geplaatst 8 februari 2008 Rapport Share Geplaatst 8 februari 2008 An, ik log nog even in. Het zijn deze dingen: carnaval en andere aangename en onaangename zakenweerstaan, dan komen we sterker terug. Als je zaken met een zekere inpact doorstaat, stellen de wat kleinere dingen weinig meer voor. Bye! Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Soothe Geplaatst 8 februari 2008 Rapport Share Geplaatst 8 februari 2008 Rudy, een waarheid als een koe. Groetje Soothe. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Gem Geplaatst 8 februari 2008 Rapport Share Geplaatst 8 februari 2008 Goedemorgen lieve forumgenoten,We hadden al een afspraak om 8 uur (!!!!) bij de psycholoog van onze dochter, dus ik zit hier al fris te zijn en aangekleed. Wat dat betreft zal de wekelijkse gang naar de supermarkt, wat sneller gaan dan op andere vrijdagen.Vanmiddag een afspraak bij de huisarts ivm een verwijsbrief voor Annazorg, tevens ga ik daar slaapmedicatie aan de orde stellen. Ik ben niet te branden naar de huisarts, dus dit is al een grote beslissing voor mij. Nu nog bloed prikken een dezer weken en dan een vervolgafspraak want dan ga ik eindelijk nog maar wat dingen bespreken.Tevens moet ik deze dagen verder aan mijn verhaal. Kortom genoeg te doen. Pfffff.Trees,ik hoop dat je lekker hebt geslapen vandaag en dat je weer moed en kracht hebt gekregen om door te gaan op dit pad.An/Ferry,ik doe mee met jullie vandaag, ik plak er maar weer een droog dagje aan vast!Floortje,ik hoop dat je de kracht hebt om vandaag aan je eerste alcovrije dag te beginnen! Morgen zie je wel weer! Kom vooral steun hier halen, de eerste weken heb ik hier aan het forum geplakt gezeten, voor zover ik niet moest werken.Blacky,ook ik dronk op het laatst 's-ochtends al, en nee geen wijn! Meteen het sterke spul in mijn keelgat! 's-Ochtends drinken heb ik maar kort gedaan, maar door dat gebeuren wat ik toch wel schokkend van mezelf vond heb ik de moed gevonden om niet te drinken tot nu toe!Fijne dag!Soothe,zo goed om te lezen hoe jij gaat! Zoveel dagen al!! RAF-team,gefeliciteerd met jullie anderhalf jaar (!!!!!) droog staan!!Tina,ik hoop dat ze weer een mooi gipsje voor je regelen vandaag. Ook ik ben benieuwd wat voor fleurigs het deze keer wordt!Vie,fijn naar huis (vandaag?)! Lekker bij Max en de (dikke) kippen, je mannetje en je eigen spulletjes.Geniet ervan!Spud,Rij voorzichtig met je "hoge"bezoek!Aan de anderen: maak er wat van vandaag!Ik hoop dat sommigen die hier al een tijdje niet zijn geweest, wat van zich laten horen! Geen bericht, goed bericht, maar ik wil toch graag gerust gesteld worden!! Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Gem Geplaatst 8 februari 2008 Rapport Share Geplaatst 8 februari 2008 Ik ben ook zo'n trage slak met typen....Vie, je bent al thuis! Geweldig! geniet ervan! Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Vie Geplaatst 8 februari 2008 Rapport Share Geplaatst 8 februari 2008 Hey Gem, jij ook al naar Annazorg. Ik heb maandag een heel fijn gesprek gehad met mijn consulente, die speciaal daarvoor naar het ziekenhuis kwam. Net als met de Tactustherapie vond ik het meteen prettig aanvoelen. Ook al heb je bij Tactus dan geen persoonlijk contact. Het voelt goed. Ik hoop dat je er veel profijt van hebt. Kan me niet voorstellen dat een sterke vrouw als jij, dat niet zou hebben. Jij lijkt me iemand die voort wil met haar leven en alles aanpakt om dat ook te doen.Har dank voor het roosje, krijg jij van mij een Hihi, het lijkt wel kwartetten. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Gem Geplaatst 8 februari 2008 Rapport Share Geplaatst 8 februari 2008 Vie,ja ik kan wel aan een aantal programma's deelnemen! Er zijn er een aantal op mij van toepassing!Ik hoop snel te kunnen beginnen en er inderdaad veel van te leren! Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Vie Geplaatst 8 februari 2008 Rapport Share Geplaatst 8 februari 2008 Ja Gem, lekker compleet gestoord en nog van alles om aan te werken, hihi. Wat deden mensen aan hun onvolkomenheden voordat er therapie bestond? Voor Freud werden "gekken" gewoon maar opgesloten en als beesten behandeld. Maar waren er toen mensen niet maar gewoon ongelukkig met zichzelf? Ze functioneerden wel, maar levensvreugde was er niet. Ik denk ook wel eens, eisen we niet teveel? Er komt zoveel op ons af, we "moeten" zus zijn en we "moeten" zo zijn. Carrière maken, perfecte moeder en partner zijn, slank, weet ik veel. Daar zou je toch vanzelf ongelukkig van worden? Want je kan gewoon niet aan alles voldoen.Ik kijk altijd het eerst naar mijn eigen falen. Wat heb ik nou eigenlijk bereikt? Geen flitsende carrière, ik ben geen miljonair geworden zoals mijn zussen, ik ben onhandig, heb geen kinderen en ik stotter vaak nog ook. Om maar wat te noemen. Reden om te zuchten en me depressief te voelen. ik deugde echt nergens voor.Nu probeer ik toch meer te kijken naar: wat doe ik wel goed? Was in het begin van het stoppen met drinken heel confronterend. Goed? Doe ik wat goed dan? Ik kon me zoals Floor gisteren ook ongeveer zei, helemaal niet voorstellen dat iemand me aardig zou vinden zonder dat ik allerlei extra's deed. En dan dat vreselijke geheim van het drinken! Als ze dat zouden weten, zou mijn wereld helemaal instorten.Het gaat nu iets beter, maar het is nog een heel proces. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
An Geplaatst 8 februari 2008 Rapport Share Geplaatst 8 februari 2008 Gem: ja op het laatst zat ik ook al s'morgens te lurken aan die zooi. De kunst was nog om het binnen te houden. Wat vreselijk, vreselijk, vreselijk smerig!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!Soothe: ik vond het zwaar dit keer. Eerst oud op nieuw en naar mijn gevoel direct daar achteraan de carnaval. Nee erger kan niet. Als ik vijf dagen aan een stuk de boel kan weerstaan, wat stelt dan een avondje nog voor?Ik zou ook zo graag van het roken af willen. Ik rook vooral sávonds nu wat meer. Maar eigenlijk is ook dat gewoon smerig. Wanneer stop jij????Voorheen ben ik ook eens gestopt, maar ging toen veel drinken. Toen werd ik dus een echte alcohol junk. Ben dus bang dat wanneer ik ook nog eens stop met roken, ik weet ik veel ga doen ???? Cacao: hoe is het, we doen het nog goed he?! Jij bent een weekje verder als ik.Rudy: ja inderdaad als je nog midden in dat drankorgel zit denk je dat na de drank niks meer is.Maar eigenlijk is dat ook wel zo, want je bent nergens anders meer mee bezig. Pas als je stopt zie je dat het niet zo is. Wonderlijk vond ik de wereld.Vie van mij: misschien kan je verzamelen???? Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
orleando Geplaatst 8 februari 2008 Rapport Share Geplaatst 8 februari 2008 hallo...ben ik weer...ging wel mis gisteren, maar nu niks in huis (alles de gootsteen door). Slecht geslapen, schuldgevoel.Maar de zon schijnt weer, ik ben de bedden aan het verschonen en vanmiddag is de jeugd vrij. Ik ga veel knuffels uitdelen aan ze alle drie. Manlief moet ook vanavond werken; die komt pas thuis als ik al slaap.Vandaag oprecht genieten van alles wat ik wel heb: mooi weer, 3 lieve ( engeltjes, mijn gezondheid en thee, cola, melk of weet ik veel.Ik ben het echt van plan vandaag, ik laat de 1e staan! En begint het toch te kriebelen, dan meld ik me hier wel. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
An Geplaatst 8 februari 2008 Rapport Share Geplaatst 8 februari 2008 Orleando: dat is een goed voornemen. Kom direct naar het forum en schrijf gewoon iets. Zodat je op andere gedachtes komt. Het begint met het denken immers!!!!HEEL VEEL KRACHT wens ik je toe vandaag! Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Houtje Geplaatst 8 februari 2008 Rapport Share Geplaatst 8 februari 2008 Hai Sweeties,Mag ik mee-kwartetten? Een voor Vie die weer thuis is, een voor An die zo hard aan het werk is en een speciaal voor Gem, de dappert, die zo hard werkt elke dag, en ook naar MIJN Annazorg gaat.Zal ik het maar verklappen? De koers van Annazorg NV is wáánzinnig gestegen gisteren en oooooooo ik ben zo blij met mijn aandelen !!!! joepie !!!!!!!Die vandaag krijg ik als dividend dus deze DGA leunt achterover en GENIET. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen
Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten
Account aanmaken
Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!
Registreer een nieuw accountAanmelden
Ben je al lid? Meld je hier aan.
Nu aanmelden