Spring naar bijdragen

Maandag 11 februari 2008


Mai

Aanbevolen berichten

  • Antwoorden 196
  • Created
  • Laatste antwoord

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Har, mijn nuchterheid is niet afhankelijk van de groep.
De groep(lees: forum) is wel een steunende kracht, dat zeker, maar ik ben er niet afhankelijk van!

Tina Beterschap!!!!!!:present:

Blacky en Ziza Proficiat!!!!

En houtje, zie je, zó anoniem is de AA klaarblijkelijk:D

Ik ga de zon in, en op een missie. Een niet zo leuke, maar daar vertel ik later mss nog wel iets over.


Later!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hai Stien, ik kwam ff kijken, hoe het met jullie is. Ik ga goed, ben een keer iets de mist in gegaan in 5 weken, maar heb kunnen stoppen.
Ik heb een beetje afstand genomen van het forum, want dan ben ik zo met alcohol bezig, maar ook dat moet ik nu leren.

Stien kun je mij vertellen wat er met Benthe is gebeurd. Doe maar via een pb, want anders val je voor anderen in herhaling, want ik mis haar icoontje.

Met jou ook nog steeds alles goed.

Ik kan het nu ook makkelijker volhouden, want mijn leven is een stuk aangenamer geworden. Mijn man heeft werk via Randstad, dus we krijgen weer wat inkomen en mijn zoon van 30, die altijd zo depressief en ongelukkig is geweest heeft voor het eerst verkering en is heel gelukkig. Ik vind het wel allemaal heel griezelig die goeie berichten.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Middag allemaal,

Ik heb een aantal dagen mee gelezen en las een hoop strijd en gelukkig komt iedereen er weer
goed uit. Hart verwarmend de ondersteuning die je hier vindt.
Corinne vond ik gisteravond een ijzersterk voorbeeld hoe het aan te pakken op een moeilijk
moment en ik denk dat zij er vast véél en véél sterker uit komt dan zij al denkt.
Het viel mij op dat zij zo snel mogelijk begon met analyseren waar die gevoelens vandaan
kwamen. Dan zijn de gevoelens vers maar tegelijkertijd lijd het ook af van wat je eigenlijk
van plan was. Volgens mij had zij ook nog eens een ijzersterke analyse ook.
Toppie Corinne, daar kun je wat mee! :present:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Marion, dat hoeft niet via pb hoor!

Moet eerlijk zeggen, ik had er ook wat moeite mee maar het went. ;)

Benthe is tegenwoordig Vie en als ik me niet vergis aanwezig op het draadje vandaag.

Wat heerlijk dat jullie weer wat lucht gekregen hebben. Probeer er nu maar van te genieten en
niet te doemdenken hoor! Ik begrijp best dat je het eng vindt maar ze zeggen toch altijd na
7 magere jaren komen 7 vette jaren? Die van jullie, ook al waren het misschien geen 7 of wel
meer, zijn geweest moet je maar denken. Nu gaan voor die 7 vette!!!!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hee hallo Marion! Ik kan je meteen wel vertellen wat er met Benthe is gebeurd hoor. Ik besloot om onder mijn echte naam te gaan schrijven, en die is Vie. Benthe is mijn tweede doopnaam.
Ben blij om weer eens wat van jou te horen, en dat het je goed gaat.
Heeft je zoon nu wat meer openheid ten opzichte van jou wat zijn verkering betreft? Want eerder leek het nogal een geheimzinnige zaak.
Meid wat leuk dat jij er ook weer eens bent.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hallo Vie, ik miste je al. Moet er wel aan wennen hihi.

Mijn zoon is zaterdag met zijn meisje bij me geweest en het is dik aan. Ik heb gewoon moeite om mijn emoties niet te delen met het glas, ook al zijn die emoties goed. Maar het gaat steeds beter en ik geniet echt van het nuchter zijn.
Deze heerlijke zonnige dagen niet te hoeven beleven met een kater, maar met een heerlijk helder hoofd geeft je weer moed om nuchter verder te gaan.
Mijn man werkt in ploegen en dat is ook ff wennen, maar ook wel heerlijk om niet hele dagen samen op de bank te zitten.

Ik ga nu even koffie voor hem zetten, want hij komt om 2.00 uur thuis. Ik zie je vanavond of straks weer.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Vie: Je geeft die ene slok wel erg veel eer om daarom helemaal opnieuw te gaan tellen. ADB zal je nooit worden schrijf je... mmmm tot nu toe tenminste wel toch? 't monster was jou de baas geweest als je na die ene slok niet had kunnen stoppen.
Open flessen en halfvolle glazen in huis waar geen mensen bij zitten zijn voor mij tenminste levensgevaarlijk. Dat heeft me na vijf jaar toch laten donderen. De reuk, het zien, de verleiding, het telkens nee moeten zeggen....... Ik twijfel er niet aan dat het me zeker weer zal gebeuren, maar dan geen terugval van een heel jaar. Dat is toch een levensgroot verschil.


Corinne: precies de AA is maar een keer in de week. Had ik dit forum maar een jaar eerder gevonden, dat had me een hoop ellende gescheeld. Hier kan je dus altijd terecht. Daar heb ik juist vaak moeite mee gehad, dat ik er helemaal alleen mee zat. Dus van de ene kant zwaar wat je hebt meegemaakt gisteren, maar van de andere kant, je weet wel wat je moet doen op zo een moment.

Tina: hehe, nu de griep ook nog!! Beterschap.

Wat ik mankeer, ik weet het niet, maar ik ben zo helemaal zonder levenslust. Wordt er zowat wanhopig van. Kan dit 'niet voelen' niet goed aan. Ik voel gewoon niks, leeg, zombie ....... :(

Link naar opmerking
Deel via andere websites

:musicnote::light::heart::rose::sun::):present:B):musicnote::light::heart::rose::sun::):present:B):musicnote::light::heart::rose::sun::):present:B):musicnote::light::heart::rose::sun::):present:B)

Corinne je hebt het gered....tien hele maanden...wat ontzettend knap van je en wat laat je goed zien
dat ondanks dat je het leven moeilijk vind en er niet veel levensvreugde uit kan halen
je toch bereid bent te vechten voor een nuchter leven.
En nuchtere moeder en partner te willen zijn voor je kinderen en je man
en een nuchtere Corinnen te willen zijn voor jezelf omdat JIj de moeite waard bent.
Juist omdat je zo weinig levensvreugde hebt is het voor jouw extra moelijk o die sombere gedachten niet te verdrinken.
Maar je HOEFT niet meer, je weet dat die weg nergens heen voert.
Behalve naar een dood einde, waar je iedereen en alles kwijt bent, zelfs jezelf.
Ik schrok gisteren toch wel weer toen je schreef dat als de dood zou komen je wel zou willen dat het snel zou gaan.
Ik hoop echt dat je bij Annazorg leert hoe je wat levensvreugde voor jezelf maakt.
Volgens mij heeft iedereen dit ook nodig en zal het leven voor jouw extra moeilijk blijven als je dit niet leert.

Geweldige prestatie gisteravond toen die gremlin opeens besloot dat je een fles jenever moest pakken en je hem de baas werd door die fles meteen aan je dochter te geven.
Ik ben trots op je!

:musicnote::light::heart::rose::sun::):present:B):musicnote::light::heart::rose::sun::):present:B):musicnote::light::heart::rose::sun::):present:B):musicnote::light::heart::rose::sun::):present:B)
Link naar opmerking
Deel via andere websites

An ..misschien helpt je omgeving eraan mee dat je niet kunt voelen.

Er zijn mensen die teren op de energie van de ander, noem het maar parasiteren.

Als er niemend in je omgeving is die i.p.v jou energie positief te beinvloeden, je van je lach vreugde en traan besteeld dan brand je op, je voelt je leeg.

De drempel om wat leuks te doen wordt steeds hoger, maar An het is belangrijk dat je over die drempel stapt en als een ander het niet doet, jij je zelf eens in de watten legt.

Zorg goed voor jezelf, je bent het waard.

Sterkte An

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Vie wat kan ik zeggen?
Misschien ben ik heel diep in mijn hart wel een beetje blij dat je een slok moest nemen, gewoon omdat het zo menselijk is voor een alcoholist, maar wat weer ontzettend sterk van je om het glas niet leeg te drinken met de smoes dat hij omgevallen was...of de andere glazen weer te verdelen over dat ene glas.
Het laat toch zien dat je erg sterk in he schoenen staat, zonder Refusal, slaapmiddelen en andere hulpbronnen.
Ik vind het dan ook onnodig dat je weer opnieuw gaat tellen na 1 slok maar dat moet je natuurlijk helemaal zelf weten.

Marion wat fijn om iets van je te horen en wat jammer dat je weer een gevecht hebt geleverd met de alcohol maar toch wel goed dat je het matig hebt kunnen houden
Dat is al een hele overwinning voor ons onmatigen.
En je gaat er nog steeds voor, je geeft niet op, dat is toch een goede zaak.
Fijn dat je man een baan heeft en jullie wat meer zonder elkaar hoeven te zijn.
Dat gaat bij mij hier soms ook wel op de zenuwen werken.
En is je klerenkast al lekker bijgevuld door je bijbaantje?

Stien
Ook jouw misten we hier met je rake opmerkingen.
Maar je hebt niet veel verteld over hoe het met je gaat?
Is de therapie al begonnen
Hoe gaat het op je werk?
Geniet je van de zon?

An ik stuur jouw wat extra zon omdat je een dippie hebt....meid na regen komt zonneschijn dus laat dat dippie voor wat het is...gewoon wat down...dat is toch ook niet meer dan normaal na al die overwinningen die je allemaal boekt de laaste dagen...al die gevechten gaan je echt niet in de koude kelren zitten ookal heb je de gremlins overwonnen.:rose::rose::rose::rose::rose::rose::rose::rose::rose::rose::rose::rose:
:rose::rose::rose::rose::rose::rose::rose::rose::rose::rose::rose::rose::rose::rose::rose::rose:
:rose::rose::rose::rose::rose::rose::rose::rose::rose::rose::rose::rose::rose::rose::rose::rose:
:rose::rose::rose::rose::rose::rose::rose::rose::rose::rose::rose::rose::rose::rose::rose::rose:
:rose::rose::rose::rose::rose::rose::rose::rose::rose::rose::rose::rose::rose::rose::rose::rose::rose:
:rose::rose::rose::rose::rose::rose::rose::rose::rose::rose::rose::rose::rose::rose::rose::rose::rose::rose::rose::rose:
:rose::rose::rose::rose::rose::rose::rose::rose::rose::rose::rose::rose::rose::rose::rose::rose:

Hier gaat alles zijn gangetje...ik ben vroeg op gestaan heb heerlijk alleen gewandeld, soms geniet ik daar meer van op de vroege ochtend omdat ik dan mijn gedachten en mijn plan van de dag beter kan ordenen.
Ik heb boodschappen gedaan, veel fruit en rauwkost gehaald, ramen gelapt en me niet gestoord aan strepen. Het gevoel dat ik de ramen gelapt heb wat ik al een week of twee van plan was wou ik me niet laten verpesten door wel of geen strepen op de ramen.
Ik heb de bedden verschoont wat ik blijkbaar net zo vaak doe als Soothe en die hangt nu lekker buiten
Het beddegoed...niet Soothe:D
Ik ga zo met een boek op het balkon van de zon genieten en moet straks nog een moeilijke brief schrijven aan de soos.
Dus daar ga ik wat positieve energie voor opladen

Voor iedereen met een brakende hond.

Die van mij begon woensdag nacht...wilde de hele dag niet eten en braakte steeds geel vocht met wit schuim erop. Dronk wel.
Donderdaghele dag niet gegeten, vrijdag ochtend ben ik naar de dierenarts gegaan waar ze een prik tegen het misselijk zijn kreeg en waar ze een koekje opat.
Thuis nog niet eten , wel drinken en smiddags lag ze er iets relaxter bij, weer naar de dierenarts die haar ook wat monterder vond en waar ze wederom een koekje opat.
Thuis wilde ze niet eten.
Zaterdag0ochtend werd ik om 6 uur wakkker en was ze weer aan het braken maar ik vond niets in huis en ben met haar naar buiten gegaan waarze zo'n 10 minuten gras heeft staan grazen.
Twee uurtjes later wilde ze thuis wel een koekje en sindsdien heeft ze om de twee uur een beetje gegeten en was het zondag weer als vanouds
geen idee wat het was...maar gelukkig is alles weer goed

Ik hoop dat jullie honden vandaag ook weer beter zijn!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Het lijkt wel of we allemaal met kotsende hondjes zitten. Ik snap wel hoe het met de mijne zit, die was jaloers op de kippen dat ze overal mochten pikken. (Nee Spud, het waren gele krokussen, dus geen paars eigeel.)
Max heeft ook overal aan zitten knagen, vooral aan de spruiten die hier nog van over de winter staan. Hmm. Niet alleen kotsen, maar van die winden van hem wil je niet weten.

Safi, ik ben blij dat mij ook niets menselijks vreemd is. Als de visite niet daarna weer binnen was gekomen, dan weet ik echt niet wat ik had gedaan. Het hele idee om de boel de boel te laten en het weer op een zuipen te zetten was bijzonder aantrekkelijk.
En ja, toen ik daarna braaf met die ene slok naar bed ging, had ik het gevoel van: wat is het saai! Ik had het grootsch en meeslepend gewild, alle gevoelens, alles! Maar het is verneukeratief, niets is er grootscher, als je drinkt.
Vanmorgen wel blij dat ik gered was door de bel, maar beangstigend dat ik zo close was gegaan.

Fijn dat jij het allemaal zo goed hebt overleefd, het familie-etentje. Jij pikt ook overal wat goeds uit, is het niet?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

An ik geloof wel dat Rudy een goed punt heeft.
Volgens mij ben jij ook een High Sensitive Person=HPS
Je bent erg gevoelig voor wat er in je omgeving gebeurt
Ik heb dat ook en dan moet ik mezelf echt geestelijk afsluiten voor mensen waarvan ik zeker weet dat ze me "leegzuigen" of als daar mensen zijn die mij van mijn stuk willen brengen(bv. die vervelende zwager). Het is om mezelf te beschermen.
Ik heb het volgende geleerd van een oude hippi die in Spanje in een tippee woont

Soms ga ik dan een spiritueel bad nemen, helaas heb ik in dit huis geen bad, wat ik erg mis

Water is het symbool van leven dus heel goed geschikt om mee te zuiveren. Spirituele baden zuiveren zowel ziel als geest.

* Je maakt een mengsel val een kop azijn van appelcider met 1 theelepel zeezout. Je badkuip laat je dan tot de helft met lauw water vullen en doe dan het mengsel erbij. Je gaat dan gewoon 5 minuten baden en zeg in gedachtes dat dit een spiritueel bad is en bid dat je verlost mag worden van alle negatieve invloeden. Je gaat ook minimaal drie keer kopje onder met je hele lichaam. Na het bad neem je een badjas of handdoek en droog je je niet af. En als je tijd hebt mediteer dan even een kwartiertje zoniet dan heeft werkt het ook wel. Maar even de tijd ervoor nemen is wel beter.

Dit kan je dus ook met je woning of ruimtes doen door het te zuiveren met wierrook.

Of een kaars opstekenWanneer je bezoek ontvangt of zodra een discussie of ruzie ontstaat, ontsteek dan zo vlug mogelijk een kaars. Een brandende kaars zal, door haar kracht alle negatieve vibraties opvangen. Is de kaars wit of paars dan zal ze krachtiger werken. Deze beide kleuren vertegenwoordigen immers zuivering, oprechtheid, waarheid. Ook bloemen brengen rust en harmonie, vooral witte bloemen.

Je kan ook als je weet dat je mensen tegenkomt die heel vermoeiend voor jou zijn dus jouw zonnevlecht beschermen (mensen die vaak teveel energie aan anderen geven of negatieve van anderen krijgen sluiten hun zonnevlecht niet goed af of er is daar een blokkade;
Je stel je een jampot voor bij je zonnevlecht (is boven je navel) je draait dan het deksel 5 keer goed dicht zodat je dus alle energie binnenhoudt en je beschermt tegen negatieve vermoeiende energie;
Je kan ook drie keer over je buik wrijven en dan je vuist dichtknijpen en zeggen in gedachten: ik hou mijn energie binnen;
Je kan ook een beschermend wit veld om je aura visualiseren, die je beschermt tegen alle negatieve krachten gedurende de hele dag door;
Als je een douche neemt spoel dan alle negativiteit van je af zodat het net lijkt of je in een nieuw lichaam terechtkomt.
Je kan ook veel water drinken en je handen goed afspoelen tot bijna bij je ellebogen net zolang totdat je het te koud vind worden.

Soms doe ik dit, als ik zenuwachtig ben om ergens heen te gaan.
Positiviteit voel ik dan altijd wel.
Probeer het eens, misschien zul je merken dat je je sterker voelt, en geen last hebt van negatieve dingen om je heen.

Iets wat ook handig is, als je bijvoorbeeld naar iemand toe gaat die alleen maar zit te zeuren en lelijke opmerkingen tegen je maakt, is de spiegeltruc.

Voordat je naar die persoon toegaat, visualiseer dat je een spiegel voor je hebt, met de spiegelkant naar diegene toe, jij zit dus achter de spiegel. Elke opmerking die diegene maakt krijgt hij/zij terug, en na een tijdje zullen ze er mee ophouden, omdat ze zichzelf uitputten.

Ik weet dat dit voor sommigen een hoop hippie geklets is.
Maar als je altijd klaar staat voor anderen dan ontvang je ook veel negatieve energie en dan is het belangrijk om het gevoel te hebben dat je je er voor af kunt sluiten

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Saf,
Rake opmerkingen?? Je bent vast in de war met iemand anders.
Mijn therapie begint pas de 25ste. deze maand.
Over werk heb ik geen zin om te praten, out of my system ;)
Van het zonnetje genieten, nee ben nog niet zo ver.
Ik ga niet zo geweldig maar wel droog. Nou maar da's al heel wat toch?
Verder lijk ik op je hond. Mmmmmisschien moet ik ook tien minuten
gras grazen??
Toch fijn dat je het vraagt Saf, Marion trouwens ook.
Ik ga mijn bed weer in, kom er vanavond nog wel even weer uit da's
op dit moment mijn beste plek.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hemel Safi: ik las te snel, dus dat van die brakende hond had ik niet gelezen. Ik dacht gelijk al, hemel Safi, dat is niet goed en toen las ik van dat gras grazen......... whaaaaaaa... ff terug lezen, nee niet Safi maar de hond.
Safi bedankt voor de zonnetjes!!!

Rudy: zo helemaal in de roos: en ik doe er maar niks aan. Dit niet voelen heb ik het afgelopen jaar weggedronken. Resultaat, het gaat niet weg. Dus er doorheen. Er kwam zowaar een emotie over me heen toen ik jouw reactie las. Ik moet eraan werken ... als je drinkt voel je je zus of zo. Meestal ellendig, dat is een gevoel.

Pippi: ja die zon is geweldig. Ik weet het: ik zal er nog eens naar gaan kijken: zo zijn er zoveel goede dingen. Hoe is het met jou??

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik heb nu ook absoluut geen stem, alleen wat schor gekraak komt er nog uit, zielig hè. Maar ja, hier op het forum heb ik er geen last van gelukkig.

Ik heb net de achterstallige administratie weggewerkt. Bij mijn rooowaaa is de administratie een puinhoop, hij moet ook zo'n sticker van : geen reclame geadresseerd en ongeadresseerd, en geen huis aan huis drukwerk. Weet een van jullie van je zo'n sticker kan krijgen (vroeger op het gemeentehuis maar dat is veranderd dacht ik).

Ik ga even kijken of ik alles in huis heb voor het eten, morgen ben ik de hele dag weg, naar Nijmegen, naar de notaris en zo dus dan moet het ook effe makkelijk zijn.

Misschien morgen maar patat en dat ik vanavond gewoon kook.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Vie het etentje was verschrikkelijk...je wilt het niet weten en wat ben ik BLIJ dat ik geen kinderen heb.
Twee pubers...oervervelend...alles draaide om hun en dan tegenwoordig ook nog met die stomme gangstertaal die ze uitkramen.
Ze waren al aan het drinken geslagen toen mijn moeder zus en ik even aan de wandel waren en dat tempo zette zich met een rappe snelheid voort.
Mijn nichtje bediende iedereen en volgens mij dronk ze ook meer wijn dan goed voor haar was net 18 lentes.
Ze waren luidruchtig, bagalatiseerden alles, praten overal doorheen, bemoeiden zich met alles en waren zo vervelend dat ik tegen mijn neefje zei toen hij vroeg wanneer ze nu eens langs konden komen ..dat ik daar de eerste twee jaar nog geen behoefte aan zou hebben
Hij keek helemaal verbluft..en vroeg waarom ik dat zei
Nou omdat hij vanaf dat hij de deur in kwam alleen maar overzichzelf praatte...in niemand geinteresseerd was en veel te veel dronk en daardoor erg luidruchtig was.
Ze zijn daarna ook maar afgevoerd door hun ouders en mijn moeder, ook al 76 jaar oud, zuchte...hè hè wat ben ik blij dat dit weer over is.
Nou ik heb me de hele zondag moete bedwingen om ze niet een belerend mailtje te sturen of mijn zus te schrijven dat dit toch echt de spuitgaten uitliep.
Zal wel geen kinderen gewend zijn en heb me kunnen bedwingen.
Maar wat zijn kinderen van tegenwoordig verschrikkelijk aanwezig in een gezelschap.
het was net alsof het niet de verjaardag van mij moeder was, zo wilden ze constant in het middelpunt van het gesprek staan
Ik zag echt weinig respect.
Ze wilden mee omdat ze oma wilden zien, nou zei me moeder later, daar heb ik weinig van gemerkt

Link naar opmerking
Deel via andere websites

IK ga nog even de zon in op de fiets zonder hond of man...opladen in mijn eentje! En mijn aura verwarmen!
Fijne dag allemaal.

Vie wat zullen die scheten stinken...BUUUUHHH!!.hihihihi
Mag je deze week elkker thuis wezen?
Is het ziekenhuis gebueren even voorbij?


Sammy jij ook beterschap
en alle anderen....hou jullie taai...het leven is mooi...realiseer je dat je leeft, count your blessings...en leef vandaag.
Mijn oudtante is net honderd geworden met het motto:
Niet achterom kijken naar gisteren, vandaag leven en nadenken over morgen!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik aura even met je mee Safi, niet zo ver direkt, maar wel lekker even buiten, hmmmm, die zon!
Wat ga je vanavond eten? ik heb nog geen plan. Er zit wel van allerlei vers in de vriezer en buurman kwam zijn eerste verse potertjes brengen, een handjevol van die kleintjes.
Hihi, die scheten zijn inderdaad niet te harden, ik heb hem even de tuin in geschopt. Hij keek er ook zo trouwhartig bij als hij weer een pfffff uit zijn achterste liet.

An van jou heb ik nog heel wat te leren, leven met drank in nabijheid. Jij kan dat ook opbrengen, dus ik wil het ook kunnen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik werd na mijn dutje van vanmiddag wakker met een mega gremlin. Zal ik voor straks een klein flesje halen en daarmee in de tuin van het zonnetje genieten? Ik heb deze gedachten gelijk omgebogen naar postitieve gedachten en heb geprobeerd deze gedachten te analiseren. Ik ben er nog niet uit waarom ik het wilde, maar ok, de kinderen gehaald, boodschappen waren al binnen , dus nu met een cup a soeppie hier. Ik ga nu nog ff aan de strijk, eten klaar zetten, kind naar voetbal, bedden opmaken, douchen en vanavond naar mijn toneel cluppie! Nou, dan moet het toch goed gaan he!
Ik wens iedereen die ziek zijn veel beterschap en voor de mensen met depri gevoelens veel zonnestraaltjes.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Oh Safi dit is gek, blijkbaar komen berichten pas binnen als je zelf al iets hebt geschreven. Dus vandaar dat ik niet eerder op jou antwoordde.
Heeft jouw commentaar op je neefje nog verder iets losgemaakt? Bij jou of bij hem?
Lijkt me voor jouzelf wel een confronterend antwoord. Nu ben je anders, maar hoe was je zelf op die leeftijd? Ik denk wel dat je toen zelf meer aandacht voor een ander had. Misschien is dat jouw reden ook wel geweest om je over te geven aan drank en andere middelen. Te lief en te toegevend zijn.
Kan zijn dat ik het helemaal mis heb.

Toch wil ik aan Ziza vragen, als je weer eens bent ingelogd, een vooral ook aan Rudy: WAT is dat nou precies, die overgave? Ik geloof niet aan God. Dat kan ik gewoon niet.
Ik heb ook begrepen dat jullie niet naar de kerk gaan ofzo. Wat is dan die hogere macht?
Als ik bid vind ik niks. Ja, een humoristisch iemand van binnen die me aan het lachen maakt, maar dat ben ik zelf ook. Een soort man op een wolk, daaag, ik heb echt geen behoefte meer aan een Grote Man. Want die vielen in mijn jeugd voornamelijk door hun wolken heen. Een vrouw op een wolk, daar geloof ik niet in, want een vrouw zou nooit zo arrogant zijn om op een wolk te gaan zitten.
Wat is dan die hogere macht?
En hou me ten goede: dit is wel een beetje spottend, maar niet spottend bedoeld. Ik vraag alleen: WAT kan een hogere macht zijn?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden

×
×
  • Nieuwe aanmaken...