Spring naar bijdragen

Vrijdag 15 februari


Dory23

Aanbevolen berichten

Hee, kom je me halen dan?

oeps, nee, onafhankelijk denken...

Weet je wat, ik regel zelf wel een ros, trek het land in en wie weet kom ik je tegen!

Dat zou leuk zijn, ik heb een goede gedachte bij jou.
Die hou ik vast, hij geeft me moed.
Om door te gaan...

:present:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Antwoorden 141
  • Created
  • Laatste antwoord

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Har,
het lijkt mij zo gek een programma om gecontroleerd te drinken, het zou op mij ook niet van toepassing zijn, dat hebben de afgelopen maanden wel bewezen.
Nee ik wil er niet eens meer aan denken gecontroleerd te kunnen drinken, die achterdeur heb ik dichtgedaan, daar voel ik mij beter bij niet meer twijfelen, zal ik?Of zal ik niet?
Bij de gedachte alleen al wordt ik al moe, nee ik drink niet meer ik kan het niet en wil het ook niet meer.
Ik wil mijn oude leven weer terug, en dat oude leven is de 10 jaar dat ik niet dronk.
Die tijd is zo waardevol voor mij geweest, daarom verlang ik er naar terug, het begin is gemaakt, en ik ben blij dat ik dat referentiekader heb.
Maakt het wat makkelijker, als ervarings deskundige ;), maar dat herken je denk ik wel.

Prins op het witte paard? Je hebt toch al een prinses?:o
Maar een prins op het forum is nooit weg..............:)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

quote:


Originally posted by:
tasseke

bloeit hier iets?
:)

Ja hoor, er bloeit hier altijd wel iets want we geven elkaar regelmatig een bosje rozen omdat we dat verdiend hebben.
Wat die ridder betreft, je kunt maar beter Ivanho zijn die de drankdraak bestrijdt dan Don Quichote die tegen windmolens vecht ;)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Dory ik ben blij voor jou dat je ervaring van gisteren je heeft geholpen. Het zou alleen nuttig zijn als je bedenkt dat hier veel mensen zijn die betrokken zijn bij de mede-forumers. Als jij dan komt met een berichtje als: jullie kunnen me toch niet tegenhouden... wat denk jij dat je daarmee aanricht? Daar zou je ook wel eens aan mogen denken. Het is niet alleen maar ikke-ikke-ikke, ook al is het virtueel. In jouw plaats zou ik helemaal niets hebben geschreven en het gewoon gedaan hebben, als je het toch al van plan was.

Marjo je hebt echt de inspiratie te pakken vandaag, is het niet?

Voor iedereen vandaag een fijne dag. Ik hou het droog, ondanks dat de wijn van de visite gisteren hier nog rondslingert. Die giet ik maar eens door het rioolputje, denk ik.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

@Dory,
Ik ben blij voor je dat je doorgaat op de ingeslagen weg en dat je door je experiment de nodige rust en overtuiging hebt gevonden. Alcohol voegt niets toe, maar kan je heel wat afnemen.

@Stien,
Die gesprekken doorsta je ook weer. Straks ben je ervan af en kun je aan het welverdiende weekeinde beginnen.

@Water,
Ik volg je.

@Blacky,
Ik hoop dat je snel weer beter kunt slapen.
Ge zijt goe bezig. Doe zo voort, Dappertje.

@Spud,
Jij hebt duidelijk geen zitvlees. 't Is dadelijk weekend en dan mag je weer bewegen. Dan nog een week zitten en dan zit het erop. Dat is toch te overzien, lijkt me.

@Ziza,
:)

@Gem,
Sterkte met de intake vanmiddag, maar dat zal wel lukken.

@Houtje,
Dat is een drukke dag die jij voor de boeg hebt.

@Rudy,
De verslavingsarts stond erop dat ik trekremmer zou gebruiken om te stoppen. Dat werkte dus niet, behalve dan de nare bijwerkingen. Toch moet ik zeggen dat Naltrexon beter werkte dan Campral, want daarmee dronk ik idd minder. Maar stoppen, ho maar. Maar ja, omdat ik die vent niet mocht, ging ik gelijk na de visites bij hem wijn kopen. Kan het krommer?

@Rosan,
Ik wens je een gortdroge dag toe. Mijn remmen zijn ook finaal naar de Filistijnen. Gelukkig zijn er zoveel andere dranken om je dorst te lezen en je smaakpapillen te bevredigen.
Analyseer waar het is mis gegaan. Je kunt er van leren om de volgende keer sterker te staan.

@Albertina,
Die voorraden om toch onder alle omstandigheden mijn ding te hebben. Voorraad flessen in een oude rugzak in mijn computerhoek. Uiteraard een fles daarvan ontkurkt, zodat ik kon lurken. In de keuken een zogenaamd volle fles (wel ontkurkt) omdat de andere bijna leeg was (hoezo bijna leeg, pas het eerste glas eruit gebruikt). Een ontkurkte fles in mijn slaapkamer, in het washok, op het wijnrek. Grappig (nou, ja niet grappig) is ook dat wanneer er veel mensen in huis waren, ik ook veel meer dronk, want stel je voor dat er gekeken werd. Een grote bonk onrust had ik in de weekends, doordeweeks viel dat mee, want de kinderen zijn naar school en manlief op zijn werk.
Nee, drinken was niet leuk, maar ik had het zo nodig om te kunnen leven. :wacko:
Ik heb ook ervaren dat door de strijd op te geven het stoppen en niet drinken makkelijker is.

@Pippi,
Je schrijft dat je geleerd hebt je emoties te onderdrukken. Bedoel je niet dat je geleerd heb om met die emoties om te gaan, ze te bekijken en een plaats te geven.
Onderdrukken van emoties deed ik met de alcohol. Mislukken verzekerd.

@Rudy,
:)

@Tasseke,
Bedankt, ik heb je mooie zin al aan mijn uitzwaaier toegevoegd.
Ik hoop dat je voor die baan gekozen wordt.
Logistiek, ik heb 2 glasbakken in de buurt. Toch nam ik ook lege flessen mee naar de stad waar ik werkte om ze daar in de glasbak te deponeren. Zo ook als ik naar mijn pianomaat ging. Stond zo raar als je elke dag zoveel flessen in dezelfde container kiept. Gelukkig (:$) zijn er ook de nodige slijters en supermarkten in mijn omgeving. Ik kon alles te voet af. Fietsen viel mij zwaar. Het is zo moeilijk je evenwicht te houden :wacko: .
Ik heb tijdens mijn refusal gebruik 1 keer ongevraagd alcohol binnen gekregen. Een extra saus bij een dame blanche. Twee ijslepeltjes en het effect was merkbaar: zweten en een steek in de maagstreek.

@Charlie,
De vreugde is niet uit mijn leven door het stoppen met alcohol. Het is dat ik niet met mijzelf overweg blijk te kunnen. Veel vreugde had ik niet toen ik dronk, dat was uiterlijke schijn. Van binnen was ik een pot verdriet.

@Marjo,
Afgesneden van de buitenwereld en erger nog van het forum. Ik zou het ook een verschrikking vinden.


Ik heb nog maar de berichten tot 11.00 gelezen, maar de tijd is op. Ik ga me klaar maken om naar mijn vriendin te gaan. Daarna heb ik een afspraak thuis met een studie-adviseur. Ik schat dat ik niet eerder dan na het avondeten weer hier kan komen.

Fijne middag allemaal!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Dit is wel komisch Pippi. Ik moest mijn paspoort laten vernieuwen op een punt dat ik zoveel dronk dat de wallen onder mijn ogen op boodschappentassen leken. Maar het moest, pasfoto's dus. Ik heb ze driemaal laten overdoen, maar toen moest ik werkelijk toegeven: zo pafferig zie ik er dus uit door de drank.
Ik was gisteren ook even in de war door jouw berichtje dat die motor voor jou een moordmachine zou kunnen zijn. En denk er om: als je bijna stilstaat moet je je pootjes aan beide zijden neerzetten. Dan val je niet om. Veel succes.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Haha, Pasfoto's, de laatste heb ik laten maken(3mnd geleden) toen ik een nieuw rijbewijs moest.
Ik had een leuke foto meegenomen, nou die mocht er niet op.

Dus moest ik een nieuwe laten maken op het gemeentehuis in zo'n automaat, nu had ik die dag een vreselijke kater en was tegen mijn gewoonte in zonder bjoetiekees ritueel naar het gemeentehuis gegaan.

Jullie kunnen je voorstellen hoe die foto eruit ziet erbarmelijk.
Toen ik in de Vu kwam voor mijn voet moest ik mezelf legitimeren, dus dat vreselijke rijbewijs tevoorschijn gehaald, die dame aan de balie keek mij wel drie keer aan en zei, "Goh ik moet echt even goed kijken hoor, u lijkt er niet echt op.......".

Nu zit ik met een rijbewijs met een vreselijke foto, eigen schuld.......:angry:
Herinnert mij in ieder geval aan het feit dat ik er zo nooit meer uit wil zien.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Dory: Ik was er behoorlijk van ondersteboven gisteren van jouw berichtje. Ik ben het met Vie eens, dat als je toch niet tegen te houden bent, je het ons niet hoeft te gaan schrijven. Wat heeft dat voor zin.
Je schrijft over verantwoordelijkheid afgeven. Daar ben je volgens mij nogal goed in. Alsof de hulpverlener het gestimuleerd heeft om een 'terug val' te krijgen. Een legitieme manier om toch weer te gaan drinken. Via de internetbehandeling krijg je ook keuzes aangeboden. Niet drinken, af en toe drinken. Uiteindelijk is het je eigen leven en je eigen beslissing. Geef je je verantwoordelijkheid af als je hier schrijft dat je MET medicijnen eens EVEN gaat uitproberen hoe het zit??
Ik ben hier nu heel boos om. Vind jou gedrag echt helemaal niet kunnen. Je bent niet eerlijk naar jezelf toe en schuift het dan hier ook nog eens naar het forum toe. De volgende keer scrol ik door en reageer er niet meer op en ga me al helemaal geen zorgen meer zitten te maken. Je reaktie vandaag op het gebeure is Te laconiek en Te onverschillig. Succes met niet drinken vandaag in ieder geval.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

tina ...... jep.. gevangen.... :rose: kijk ik straal alweer. Moest het toch ff luchten hoor. En dat helpt me ook.

Pippi: ja nu snap ik dat wel van die medicijnen, maar gisteren dus niet. Ik heb geen verstand van al die dingen. Ik weet alleen iets van pammetjes en dat was het. Ik schrik me gewoon rot als ik lees dat iemand ergens 'doorheen' wilt drinken of iets wil 'uitproberen'. Krijg ik het heet van. Nee, ik maak me nu niet meer druk, maar moest het wel even kwijt. Voor sommige dingen ben ik echt overgevoelig, dat weet ik. Hoe gaat het bij jou?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Okee Albi, ik ga ook twee keer heel diep zuchten. Het heeft inderdaad geen zin om boos te zijn om zoiets. Praten als brugman heeft geen zin tegenover mensen die op dat moment helemaal in zichzelf opgeknoopt zitten. Je kunt pas beseffen dat andere mensen ook gevoelens hebben wanneer je in staat bent om je eigen gevoelens onder ogen te zien. Blijkbaar is Dory nog niet zo ver.
Aan de andere kant, als we niet meer boos konden zijn, waar waren we dan? Er zijn tenminste weer oprechte emoties.
En inmiddels heb ik twee halve flessen wijn door de gootsteen gespoeld. Stonk! Ik ga aan de chocomel.
Tot laters!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Oh sorry, die andere halve flessen waren dus van gisteren, van de gasten. Maar die lonkten hier een beetje in het rond.
Even het idee van: zal ik? Maar dus niet.

Corinne, ik heb een heerlijke mayonaise gemaakt, de combinatie stolde precies op de goede dikte. Ik wil er steeds mijn vinger in steken om te proeven.
Vanavond frieten en een lekkere salade.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Lieve allemaal,

Ik hoop dat het heel erg goed met jullie gaat!

De laatste weken vlieg ik in ontwikkelingen die ik jullie niet wil onthouden.
Voor mijn verslaving heeft dit forum in 3 fasen een hele grote rol gespeeld:

*Fase 1: "Net na het stoppen*

Eerst kreeg ik hier erg veel informatie en vooral herkenning waardoor ik wist: ja, ik heb een serieus probleem met alcohol, noem me maar alcoholist! Dat gaf mij het onmisbare zetje om die knop om te zetten.
Al vrij snel na het stoppen van drinken merkte dat ik de drank veel te veel credits had gegeven, zowel in positieve (drank maakt lekker los en werkt relativerend) als in negatieve (zonder drank kan ik ook met een kater ontwaken en dingen vergeten) zin.
In die tijd heb ik 2 keer last gehad van Gremlins: op m'n vakantie hebben ze me te grazen genomen (de rotzakken, ze wisten dat ik daar geen ADBforum had;-), en daarna nog één keer, maar toen ben ik meteen hier komen roepen en hebben Houtje en Safi korte metten met die gedrochten gemept ;-) waardoor ik de knop in mijn hoofd weer in de goede richting om kon zetten.
Ik heb gehuild boven mijn toetsenbord, om zoveel steun van wildvreemden die recht in mijn hart terecht kwam, dat zal ik nooit vergeten.

Tegen iedereen die net gestopt is zou ik willen zeggen: Kom alsjeblieft hier als je wil drinken, het wérkt!

*Fase 2: "De impasse*

Na die eerste periode kwam ik in een impasse, voorbij de euforie van "Yesss ik ben écht gestopt!", kwam ik mezelf, in de vorm van 'naakt, onzeker, emotioneel vogeltje' tegen. Wat heb ik toen veel geleerd hier en wat heb ik een virtuele warme deken vol oprechte mensenliefde ervaren! Want het is zo logisch dat je ergens naakt bent als de roes er niet meer is, en het is zo fijn om langzaam te merken hoe je weer wat aantrekt, alleen al door er over te kunnen praten en het te kunnen delen omdat je herkent en wordt herkend!

Voor iedereen die in een impasse met zichzelf zit: kom hier als je niet meer goed weet wie je bent zonder die vertrouwde roes, het helpt écht!

*Fase 3: "Weer vooruit*

Sinds een paar weken kom ik hier bijna niet meer. Aan de ene kant voelt het alsof ik die brede schouder in de steek laat, aan de andere kant denk ik dat dit het grootste compliment voor die schouder is (al realiseer ik me dat ik daarmee ook geen schouder voor een ander meer ben, maar dan is nu even beter zo voor mij). Ik ben nu zover dat ik noch m'n verleden, noch de drank nog enige credits geef voor hoe ik nu in het leven sta.
Ik bén niet het produkt van mijn verleden, ik héb een verleden. Dat is geweest.
En nu komt het: ik bén geen alcoholist, ik héb jarenlang veel te veel gedronken. Dat is geweest. Ik heb er van geleerd dat ik niet op een verantwoorde manier met drank om kan gaan (zoals ik dat ook niet kon met sigaretten), maar moet ik mezelf dan maar verdoemen tot levenslang alcoholist?
Voor mij geldt dat als ik nu nog elke dag bezig blijf met de gedachte: "goh, ik drink niet meer", ik blijf steken in de impasse. Het zou mooi gemakkelijk zijn om die drank maar van alles de schuld te blijven geven, maar hoe eerlijk is dat als je er al bijna 3 maanden af bent? Wel gezellig met jullie, maar niet opbouwend voor mijn leven om ook daar weer overmatig in te blijven steken.
Nu geef ik dus alleen MEZELF nog credits, en ik voel hoe ik verander naar een persoontje die kwetsbaar en sterk tegelijk is, en dat ook allebei mag zijn, ik kom thuis! Het is nog eenzaam hier, met al die gesloten deuren, maar ik kan weer uitkijken naar nieuwe openingen en ben nu beter uitgerust tegen de destructieve die mij er -tot verslavens toe- in laten hangen.

Voor iedereen die weer een beetje overeind komt: blijf niet staan in wat is geweest, maar ga vooruit in wat NU is, laat het er maar zijn en er gaat een wereld voor je open!

Kanttekening: iedereen is natuurlijk weer anders, velen hier dronken misschien veel heftiger dan ik, en/of hebben (daardoor) nog zoveel meer problemen dan de drank alleen, want ik zie hier zoveel pillen en therapieen.....tegen jullie speciaal wil ik nog even zeggen dat ik het ongelooflijk sterk vind dat je uberhaupt van de drank af kan blijven, en de realisatie dat mijn positieve stukjes ergens ook ergernis kunnen wekken, is een extra rede voor mij om me hier een beetje gedeisd te houden (ligt absoluut niet aan jullie lieverds! maar geheel aan mij!), maar toch wilde ik dit even met jullie delen, want ik ben hier ook dankzij jullie ALLEMAAL gekomen en je weet maar nooit wie er wat goeds voor zichzelf van mee kan krijgen.

Sorry voor dit lange relaas (moest nog even wat inhalen;-))),

Heel veel liefs,
XXX Kaia.

PS Soothe ik volg je zo af en toe stiekem wel een beetje, want gedeelde datum is halve datum ;-)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hee, wat goed van je Kaia, gefeliciteerd!
mooi, hoe je de fasen hebt omschreven.
Je hebt geworsteld, en bent boven gekomen.
Ik wens je alle goeds en nog eindeloos veel nieuwe ontdekkingen!
Dank voor je positieve en altijd eerlijke inbreng!
Hoe gaat je hardlopen? ik ga precies over 1 maand beginnen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

PPS Nog iets over verslavingen:

-je hebt ze met gemak jezelf aangeleerd
-je kunt ze met hetzelfde gemak jezelf weer afleren (je dénkt alleen maar dat het moeilijk is als je er voor staat, dat is de verslaving, maar stoppen kost slechts één besluit, gevolgd door wat onwennigheid!)
-je kunt jezelf met het allergrootste gemak elk moment een nieuwe, constructieve, gezonde verslaving aanleren
-en die mag je lekker houden!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden

×
×
  • Nieuwe aanmaken...