Spring naar bijdragen

Vrijdag 15 februari


Dory23

Aanbevolen berichten

nou hallo daar allemaal.
mijn vermoedens zijn uitgekomen. ik kan nu rustig doorgaan met niet drinken.
ik word niet dronken meer, heb ook maar 5 wijntjes op, wilde zelf naar huis.
een maand geleden had dat nooit gebeurd. de wereld komt wel raar op me over nu.
schuld gevoel zal straks wel komen. heb mezelf een uurtje daar voor gegeven. daarna ga ik weer verder met droog leven.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Antwoorden 141
  • Created
  • Laatste antwoord

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Een hele goede morgen,

Dory, dat was een latertje voor je. Maar fijn dat je vermoedens uitkomen.
Volhouden nu, succes!

Vandaag geen mijlpalen op het lijstje? Maar voor wie daar niet genoteerd staat en
een ieder die een persoonlijke mijlpaal heeft gehaald :present:
Want elke dag is er tenslotte één en de ketting wordt vanzelf passender.

Nog één laatste werkdag waar ik best wel een beetje tegenop zie.
Nodige zware gesprekken zijn er voor vandaag gepland, dat is niet bepaald mijn
ding.
Gisteren tijdens een vergadering weer voor mijn gevoel een rooie kop, rooie oortjes,
dat is balen, voel me dan zo verschrikkelijk onzeker worden als al die ogen op
mij gericht zijn.
Mijn laatste werkdag alvorens het weekend begint, heb toch wel start problemen.

Voor de zieken, beterschap vandaag.
Sterkte voor wie het nodig heeft.
Plezier voor vandaag wie vrij heeft en laat vooral die eerste staan anders is het
met je nuchterheid gedaan!
Fijne dag!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Goedenmorgen,

Dory, sorry maar ik snap er niets van. Van 5 wijntjes concluderen dat je rustig kunt doorgaan met niet drinken?
Het zal wel aan mij liggen maar die redenatie ontgaat me. Wel ben ik blij met je conclusie. Rustig doorgaan met niet drinken, lijkt me een strak plan! Sterkte!

Trouwens, wijntje, biertje, borreltje... dat klinkt allemaal zo lief, met een -tje er achter is het minder verschrikkelijk allemaal... yeah right, het is gewoon alcohol wat je de das om doet hoor...

Lange discussie gisteren, ik heb helaas niet alles kunnen lezen maar het was wel de moeite waard geloof ik. Mijn ogen stuiterden in ieder geval op 1 ding wat me aansprak, van Har: "ik ervaar werkelijk dat ook je emoties te handelen zijn als je er de elementen die je emoties overheersen (vaak de angst) vanaf haalt." Ha... ervaar je emoties, besef dat er een component "angst" in zit, haal die er af en wat overblijft kun je aanpakken... I like that... thanks Har, daar kan ik echt wat mee!

Sterkte, wijsheid, geduld, zomaar wat van de dingen die ik in een envelop zou willen stoppen met als adres "Forumleden AdB, Internet"... nou ja, ik hoop dat het zo ook wel een beetje aankomt.

Hou vol! :rose:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

goeden morgen adb,ers,
weer heel onrustige nacht achter de rug , veel nachtmerrie,s reden ik denk dat ik het wel weet .
ik was gisteren mis dacht dat dory een soort antabuse genomen had sorry
gisteren avond zie ik ineens dat ik ergens mijn identiteitskaart vergeten ben , vermoedelijk aan de balie van de camping , nu ja straks gaan halen .
wens iedereen een goede adb dag toe , ook ik laat de eerste staan .

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Someone once asked the Buddha skeptically, "What have you gained

through meditation."

The Buddha replied, "Nothing at all."

"Then, Blessed One, what good is it?"

"Let me tell you what I lost through meditation: sickness, anger,

depression, insecurity, the burden of old age, the fear of death.

That is the good of meditation, which leads to nirvana."



-- The Dhammapada


Love and peace :present:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

G O E D E M O R G E N !!!!!!!!!!!!!!
Waar is iedereen?
Ik ben vandaag weer af en toe van de partij. Wel regelmatig bijgelezen.

Ik wens iedereen een hele fijn dag vandaag, sterkte voor wie het nodig heeft.

Van mijn kant is niet zoveel te melden. Druk op het werk en alle perikelen daarom heen, vanmiddag intake door Annazorg en tussendoor de gebruikelijke wasjes, boodschappen enz.
Goed geslapen (met medicatie), waardoor ik de dag wat lekkerder begin dan anders.

Hou vol, niet drinken maakt ons leven (uiteindelijk) beter!! :present:
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ja hoehoe !!!! ik ben er ook nog. Hele nacht liggen snotteren en wakker met een koppijn als...... juist maar het is maar een flinke verhoudheid.

Zometeen even Taxi spelen, Zoon houdt op school een soort Spreekbeurt en heeft zijn innig geliefde Xbox nodig dus of ik die even wil brengen, 12 km. verder. Ja, maar niet om half 9 ik heb mijn slaap hard nodig. Dus ik ga zometeen.

Aangezien dochter nog steeds fanatiek op zoek ik naar voetbalplaatjes van de Plus (dank alvast voor de Meedenkers jullie mogen me een pb-tje sturen) ga in in N waar hij op school zit, op zoek naar een Plus.

Dan moet ik de computer weer ophalen, en zo komen we de dag wel weer door.

Maar....... ook vandaag drink ik niet. En dat is dan dag 840 en laat het drie keer mislukt zijn in die ruim twee jaar, ik word steeds sterker dat ik niet anders meer wil.

Op naar dag duizend zal ik maar zeggen, maar nog steeds, dag voor dag, uur voor uur.

Gem, succes bij je Annazorg, tip: koop een bewaarmapje en print vanaf het begin alles uit, dan kan je het altijd nalezen. Ik heb inmiddels een dik boekwerk, dat ik graag mag nalezen.

Allemaal een fijne dag en maak er wat van.

Voor de minder vrolijk gestemden onder ons: het wordt vanzelf weer avond !!!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Houtje,
succes met het transport van de X-box en natuurlijk je verkoudheid!
Doe rustig aan met alle administratie van je moeder, mocht het een enorme puinhoop zijn, dan kan je altijd uitstel vragen bij de belastingdienst. Die zitten weten je namelijk vrij snel te vinden!
Goede tip wat het printen betreft. Mapjes zat in huis, papier dat is een ander verhaal, ik zal een extra pak kopen vandaag!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Naltrexon vermindert het verlangen naar alcohol.
Doet me denken aan campral wat ik zelf ooit heb ingenomen
Bij dat geneesmiddel kan men ongestraft blijven drinken.
Dat was ook de reden waarom ik voor campral koos.
Waarom?
Ik wilde helemaal niet stoppen, maar mijn omgeving een rad voor de ogen draaien.
Zelfs onder de vleugels van AA door blijven drinken.
Kijk hem eens goed bezig zijn.
De bereidheid en het verlangen te stoppen met drinken was ver zoek en ik viel snel door de mand.
De angst bleef over.

Dory alcohol in combinatie met medicijnen is een dubbele aanslag op je lichaam.
Stop met alcohol drinken en raak doordrongen van de twee in het engels geschreven regels onder je bericht.
Het is de moeite waard daar naar toe te leven.
Ik wens je sterkte.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hallo allemaal,

Bij mij is het gisteravond niet helemaal goed gegaan....dacht dat ik sterk zou zijn met de aankoop van een 0,25 l. wijn en daarna zou stoppen, maar helaas niet......
Balen maar nogmaals bevestigd gekregen dat als ik alleen thuis ben dat ik dan geen druppel moet drinken, want de rem is er niet en niemand om je er op aan te spreken.
Desalniettemin ga ik voor de volgende ronde (what else? Opgeven is geen optie) en meld ik me vandaag aan voor een alcoholvrije dag. Heb vanavond een etentje, maar dat zal uiteraard zonder JWW zijn...
Succes iedereen vandaag en geniet van het heerlijke weer!
Rosan

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hallo allemaal,

Net het draadje van gister avond gelezen, nachtbrakers!:huh:.
Heel veel herkennig, en dank voor jullie openhartige verhalen, het doet mij
op zoveel punten aan mezelf denken
Wel moet ik alles wat bij mij binnen komt een beetje doseren, het is soms net een
nachtmerrie van herinneringen, vreselijk de hele dag maar bezig zijn met wel of niet drinken,
en als ik dan besloten had wel te drinken de volgende dag spijt en hup weer drinken om de spijt
niet de hoeven voelen.
Als ik bezoek had een fles in het keukenkastje om maar niet te laten merken dat ik niet zo "langzaam" kon drinken als zij, stiekum een paar slokken tussendoor.
Meteen de volgende dag naar de glasbak om zelf niet te zien dat ik weer een hele fles port had leeggedronken.
Als de telefoon ging, niet durven opnemen omdat de beller anders zou horen dat ik gedronken had.
Dikke opgezette ogen, mensen die vroegen of ik gehuild had, en wat wilde ik graag vertellen dat ik niet met drank om kon gaan
Weer drinken om het schuldgevoel kwijt te raken, de volgende dag doodziek en werken en maar
bang dat iemand het zou merken,.
Dit leven bevalt mij beter, ik voel mij zeker niet iedere dag "gelukkig", maar er komen steeds meer
momenten dat ik mij goed voel, en af en toe "ja ik zit goed in mijn vel".
Dit is een begin van een beter leven, zonder drank, want de drank levert mij niets op, alleen negatieve gevoelens, en het moment dat ik mij "goed voelde met drank"was vaak zo kort, nee dan bevalt dit mij veel beter, ik heb rust, geen paniek meer, van heb ik wel genoeg?, Zal ik nog even naar de supermarkt gaan?
Dat hoef ik nu niet meer te denken, ik heb besloten niet meer te drinken en dat voelt goed,
ondanks de gevoelens die soms in alle hevigheid komen bovendrijven.........
Ik ben blij dat ik mijn familie en een paar goede vrienden op de hoogte heb gesteld,nou dat was eigenlijk meer een bevestiging van waar ze al bang voor waren, ik dronk weer.
Het had geen nut met mij te praten, ik moest zelf stoppen er zelf achter staan, dat ik niet met drank om kan gaan, dat was hun mening, en ze hebben gelijk.
Ze steunen mij waar nodig, ze weten dat ik het kan, niet drinken, en belangrijk, ze vertrouwen mij en dat vind ik een mooi kado.

En wat ben ik blij met jullie, hier op het forum, ik ervaar hier vriendschap en herkenning,
allemaal, bedankt daarvoor!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

goedemorgen allemaal.

iedereen is maar druk druk druk.
ik ga maar eens beginnen aan de dag
ik heb gemerkt dat ik niet meer tegen drukte kan.
waarschijnlijk nooit gekund.
maar drank hielp me over dode punten heen.
ik ken inmiddels mijn grenzen.
en zeg op tijd ....nee
voel aan mijn lijf als het genoeg is geweest.
iedereen succes gewenst met zijn dagelijkse beslommeringen.

Ik ga eraan beginnen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

goedemorgen allemaal,

het is bijna niet te doen om alles na te lezen, wat wordt iedereen filosofies aan het einde van de dag en avond zeg. maar goed;

spud, van harte gefeliciteerd met je verrassing dat de cursus nog een week duurt! (ook dit moet je maar positief opvatten, maar ik herken het probleem dus sterkte dan maar)

corinne, natuurlijk mag je de uitspraak gebruiken, ik vond het prettig om te lezen dat jij dat ook heb met je dochter, en inderdaad voor het gevoel blijven het kleine kinderen.

orleando, ik begrijp dat je de avond goed bent doorgekomen, op naar de volgende droge dag!

pipi, rare uitspraken en vervolgens niet meer reageren, dat kan niet hoor!

Anna, ik heb het stukje gelezen over planning en logistieke problemen, daar heb ik hartelijk om moeten lachen omdat ik zelf ook een fiks probleem had met de logistiek.
gelukkig ben ik door mijn a-misbruik niet echt crimineel geworden, op dit puntje na dan. Op een gegeven moment had ik bedacht dat ik een kliko te kort kwam (van die mooie grijze containers voor huisvuil) daar ben ik dan toch met mijn zatte kop een avond door een andere buurt wezen lopen en heb een kliko gestolen van iemand die het vergeten was om binnen te halen. echter ging dat nogal gepaard met veel vallen en opstaan en uiteraard heel veel herrie! op het laatste moment werd ik zelfs aangehouden door de politie, uiteraard knalhard ontkennen dat ik dronken was, en heb de buurtkinderen de schuld gegeven dat zij met mijn bak aan de haal waren gegaan. maar goed ik een extra kliko, maar toen de oplossing voor het geluid. elke lege fles inpakken in oude kranten, en god tussen het ande vuil proppen, heel humoristisch maar oooooooooooooh zo zielig.

dory, ik ben blij dat je er weer bent, ik vond het wel een gevaarlijk experiment van je. ikzelf zou blij zijn als ik bemerkte dat ik nit meer droneken werd, want dan zou ik langer door kunnen gaan. maar goed jij ervaart dat anders. hopenlijk helpt het jou wel om vooral vrolijk door te gaan met het niet drinken.

verder heb ik een heerlijke dag gisteren gehad. ik heb mijn tweede gesprek gehad, was anders dan de eerste maar goed het is nu afwachten.
voor valentijn ben ik gisteren heerlijk wezen uiteten met moederlief en dochterlief, drie generaties aan een tafel zonder valentijn erbij, wij hadden eens tuk gezelliger dan menig stelletje wat wijom ons heen zagen.
voor de rest ga ik vandaag zeer weinig doen!!!! jullie een beetje in de gaten houden en mijn boek uitlezen.

fijna dag voor iedereen
tasseke

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Goedemorgen medestrijders

Zo, weer een nacht overleefd én de supermarkt en als dank een lekker zonnetje.
Eigenlijk zonde om te gaan slapen met zulk weer, maar ja, zal wel moeten, moet tenslotte nog 4 nachten.
ik lees bij velen over dat de vreugde uit hun leven is zonder alcohol, ben ik even blij dat dat bij mij niet het geval is, ik beleef alles veel intenser, doe de dingen met veel meer plezier en heb juist veel meer zin ín het leven.
Natuurlijk moet je er zelf wel wat van maken en niet zielig achter de geraniums blijven zitten.
Maar goed, we zijn niet allemaal hetzelfde gelukkig.
Waar we wel allen voor gaan is droogstaan. Ik doe vandaag ook weer mee!!!!
Hele fijne dag allemaal!!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

pippi,

moest even snel terugbladeren!
jij met je moordmachine............ ten allertijde kan ik.........

misschien was het de emotie van de ochtend en het feit dat jezelf aan het malen was waardoor het verkeerd over kwam, maar ik vond het berichtje wat aan de zware hand.

ben in ieder geval blij dat je jezelf niet hebt laten verleiden tot wat dan ook.

tas

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Heee Tina, jij bent ff blij en dankbaar wakker geworden, enorm goed. Bevalt goed zo, ja prima, mijn idee.
Rudy: ik heb ook veel rust nodig. Van veel drukte word ik helemaal tureluurs. Deze week was er zo een. Maar nu het vooruitzicht dat ik vandaag een dag voor mezelf heb. Geweldig. Dan moet ik nu niet aan morgen etc. gaan denken. Nee, vandaag, dat telt.

Pippi: Kop op, we gaan er voor.

Rosan: de aanhouder wint.

Gem en Houtje, ik doe met jullie mee vandaag.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Charlie: dat is nu geweldig jou hier te zien vandaag!!!!!!!!!!!!! Natuurlijk is het leven zonder die zooi veel beter. De mist moet wat optrekken en dan komt die stralende zon tevoorschijn. Je gaat goed Charlie. Nachtdienst en Niet drinken, mooie combinatie. Pluim voor jou.... je doet nu iets wat je zoveel moeite heeft gekost om het echt uit te voeren, dus dubbel zo knap :present:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Zo, ik lees dus nog steeds over dingen heen!

mijn excuses vond het alleen nog wat verwarrend, misschien omdat ik het zelf ook zo herkende.
ik bemerk toch af en toe bij mezelf dat ik me afsluit voor bepaalde dingen omdat ik daar nu niet mee bezig wil zijn. ik haal me hoofd uit het zand voor één probleem tegelijk.

ik ben in ieder geval blij voor jou dat het al zo lang geleden is en dat er ondertussen al; heel wat veranderd is.
Over die lessen, daar kan je wel eens gelijk in hebben, het geeft je ook een heerlijk vrij gevoel als je zonder angst weer kan rijden.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Morge deze morge..Yep, de zon schijnt hier weer binnen :rose: Kleurt de dag goudgeel ipv grijs, toch een heel andere start van de dag voor mij.

@Dory Heb net als Rudy zo mijn bedenkingen bij de effecten van dat middeltje. Ongestraft drinken, dus zonder rem erop heb ik in feite ook ondervonden door op het laatst 12 flesjes naar binnen te kiepen zonder dat ik omviel, sterker nog men niet merkte dat ik al zoveel gedronken had. Mondwater doet wonderen om de kegel te maskeren. Wordt ook wel de 2e fase van de "ziekte" genoemd dat je haast niet meer zat kunt worden. Toen ging ik dus helemaal op de automatische piloot..had nog niet eens een fatsoenlijke kater meer en was hard op weg naar de laatste fase; dat je nog niet 1 glas meer kunt drinken zonder doodziek te worden..maar dan is ook alles kapot van binnen.
Kan me voorstellen dat je wilt experimenteren maar hou jezelf niet voor de gek.
Je zou dat pilletje een aanjager kunnen noemen want het mag dan chemisch een remmende werking op de zucht hebben maar aangezien je geest en de macht der gewoonte net zo bepalend zijn voor je drinkgedrag vind ik het maar een rare constructie.
"Gewoon" niet drinken, lijkt me een stevigere basis om tot het bewustzijn te komen dat drank meer kapot maakt dan je lief is.

@Ziza Hahaa...we hebben hier onze eigen Adb goeroe ;)

@Spud Hehe, eindelijk een uitleg bij de afkorting MKSDPGLP, mooi gevonden. Ik maak er MoKoSDruPGuLP van, is ie wat makkelijker te onthouden :D

Verder iedereen een fijne dag en sterkte :present:
Latersss

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden

×
×
  • Nieuwe aanmaken...