Spring naar bijdragen

zaterdag 16 februari 2008

blacky

Aanbevolen berichten

• Antwoorden 177
  • Created
  • Laatste antwoord

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Oef Har: laten meelezen. Zojuist is het pas tot hem doorgedrongen dat de fles drank de grootste rede is dat ik vanavond niet mee ga. Een arrogante trut ben ik, dat ik dat nu pas zeg. Maar hij overviel me ermee en ik moest weg. Dus heel zijn plannetje dondert in elkaar. Schreeuwend stond hij net voor me: 'JE KAN DAAR TOCH GEWOON SPA DRINKEN!!!!!!!!!!!!' Als ik hem zou laten meelezen ben ik bang dat mijn laptoppie het niet overleefd.

Vie: bij mij idem dito. Dan hoeft het dus helemaal echt niet meer en dat snapt hij nu dus wel, en dat is ff balen. Ja hij is pienter genoeg. En daarom is hij nu ook W O E D E N D en ik zit te wachten wanneer hij eindelijk weg gaat pfffffffff................. sorry dat ik blijf doorgaan. Ik stop er zo mee.
Ja Vie, ik weet niet hoeveel flessen drank hier al door de gootsteen zijn gegaan!!!!!!!!!!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Water dat is ook harstikke logisch, maar ook harstikke onlogisch. Als je hebt meegemaakt hoe ziek je partner van die drank wordt. Wanneer die partner zegt dat die alcoholist is en absoluut niet EEN drankje kan en mag drinken, omdat dan het einde zoek is??? Als die partner een terugval meemaakt. Zelf aangeeft dat die moet stoppen omdat dit niet meer normaal is??? Ik weet het niet hoor.
Bij de AA kwam ik daar ook nooit uit. Heb er eigenlijk nooit begrip voor gekregen. Toch klopt het harstikke niet. En dat is echt niet om zielig te doen of de schuld op een ander te schuiven, maar dit verschijnsel komt toch heel vaak voor, weet ik nu. Persoonlijk vind ik het misdadig. Ik overleef het wel, maar hoeveel mensen niet?????!!!!!!!!!!!!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Meid, An, blaas jij even stoom af. Ik weet niet precies of ik je ergens mee kan helpen, slechts een luisterend oor, okee? De keuze om alleen verder te gaan lijkt me ook al niet niks, al is een relatie nog zo belabberd. Zeker al niet als er kinderen in het geding zijn. Kun je financieel voor jezelf en je kinderen zorgen? Dat is meer een praktisch probleem, maar vaak niet onbelangrijk.

Trouwens, laatst vroeg er iemand of we de pc met dit forum open laten staan als er iemand anders in de kamer is. Mijn vriend zal het een zorg zijn met wie ik allemaal zit te typen, dat is helemaal mijn zaak. Hij rammelt ook wel eens op zijn pc boven, daar ga ik ook niet naar kijken. Toch minimaliseer ik dit scherm als ik even de kamer uit ben. Hier op het platteland, haha, kan iedereen zomaar binnenlopen. En ik heb niet alleen met mijn eigen privacy te maken, maar ook met die van jullie, ook al zijn het meestal nicknames.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

An, daarom noemde ik het ook een machtsmiddel binnen de relatie. Als jij sterk bent is hij zwak en als jij zwak bent is hij sterk. Krom natuurlijk, want als het goed is wordt je sterker van en met elkaar, dan steun je elkaar in de strijd. Jammer dat hij dat blijkbaar niet ziet. Zelf heb ik dat ook een beetje met mijn los-vaste vriendin, lang niet zo erg als bij jou, maar ik kan me er wel iets bij voorstellen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hoi An

wat heb jij het moeilijk zeg!!
Mijn man weet donders goed dat ik nu niet drink, maar gezegd heb ik het hem nooit. En hij heeft het er ook nooit over, zal wel denken over een poosje begint ze toch weer, zo gaat dat altijd.
Wél heeft ook hij van de week een aangebroken fles jenever in het gootsteenkastje gezet en weet ik dat er op zijn kamer ook een fles staat. Misschien heeft hij dat als test gedaan?? Geen idee..
Wat dat vrijen betreft, mijn man wíl juist niet meer, zo'n naar alcohol ruikende vrouw is toch niks aan??
Nee, hij heeft een héél stevig muurtje rondom zich opgebouwd en nu is het aan mij om te ontdekken of er mss kleine scheurtjes of barstjes in kunnen komen door het niet drinken echt vol te houden, want ja, ik mis hem....Kon ik hem in het verleden, (lees drinktijd) wel vermoorden, de waarheid is dat ik zielsveel van hem hou én hij van mij, maar dat ik alles verpest heb door het gedrink.
Dus ik kan alleen maar hopen dat ik nu door kan gaan met stoppen, god weet dat ik mn gloeiende best doe en er echt voor ga...
In elk geval heeeeeel veel sterkte jij en probeer sterk te blijven hoor, maar dat lukt jou wel!

Groetjes

Link naar opmerking
Deel via andere websites

quote:

Originally posted by:
Spud

En ja, ik heb gewacht met stoppen totdat we uit elkaar waren en ook geen huis meer deelde.. Met hem lukte dat gewoon niet.

Hier net zo, maar dat lag ook aan mij. Samenwonen geeft mij een soort stress, het altijd samen zijn, geen privacy, tijden aanpassen, "leuke" dingen doen, dingen in huis en waar ze moeten staan... ik rotzooi liever maar wat aan in m'n uppie, dat is voor mij beter te behappen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Charlie, je gaat goed, zeg! Ik vind het zo goed van je dat je het nu volhoudt! Wel zou ik die fles jenever uit het gootsteenkastje halen en hem boven in zijn kamer erbij zetten!
Zal je zien, gaat hij eerst zeggen: ''o, kon je er toch niet afblijven?''
Nee hoor, schat, hij staat boven, naast zijn broertje! Zo, wie is er dan sterk?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Spud vandaag kwam mijn vriend heel verlegen met kattenvoer aanzetten. Hij zegt: is dit het goede?
Ik kijk, en zie op de bon dat hij een zak brokjes van welliefst 18 euro van de dierenwinkel heeft meegenomen! Jawel, voor 1 zak van 1 kilo. Geen wonder dat die krengen van me er op aanvielen alsof het snoepjes waren. Max vindt ze trouwens ook erg lekker.
Leuk, die gekke streken van de katten.
Ja, ik kan ook uit mijn doen raken van het leed van weerloze wezens. Laatst zag ik de film: "Kess". Meer wil ik eigenlijk niet zeggen, want dan heb ik meteen een pak tissues nodig.

Water, ik vond ook altijd dat samenwonen me alleen maar stress gaf. Toen heb ik vier jaar alleen gewoond. Wel een beetje gelat met mijn vriend, die ik al sinds mijn 14de ken.
Nu wonen we samen. Hij heeft niets met drank. Hij gaat lekker zijn eigen gang. Ik voel me niet door hem in een stramien gedrongen. Ik hoef niet gezellig te zijn of anderszins anders dan ik ben. Het kan dus wel.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Vie, wie weet, misschien wordt ik er allemaal nog wel eens wat makkelijker in, of ben ik gewoon de goeiste nog niet tegengekomen, we zien wel. Voorlopig ben ik alleen en nuchter en dat past me nu prima.

Zit ik net na te denken over een antwoord aan Charlie, komt Trees al met de opsteker van de week...
Charlie, meiske , wat ben ik trots op je, en wat ben ik blij voor je! Helemaal goed! :present:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

@Mannen van het forum,
Mag ik me gelukkig prijzen dat jullie het niet constant over voetbal of zo hebben, zit ik hier over vrouwenzaken te praten. Helaas voor jullie is het zo dat die hormonen van mij toch aardig veel te maken hadden met mijn drinken en tegenwoordig lastig zijn bij het droogblijven.
Jullie worden er niet vrolijk van dat erover gepraat wordt en ik word er niet vrolijk van omdat ik ermee zit.
Scroll er maar overheen.

@Blacky,
Misschien heb ik niet zozeer heimwee naar België als wel naar de tijd dat ik nog een zorgeloos bestaan leed.
Zullen we vannacht een beetje rustiger proberen te slapen.

@Houtje,
Volgens mij lijd jij aan 'peper in je h*l'. :D

@Marjo,
Feliciteerd met de 2de plaats van je zoon bij judo!

@Ferry,
:)

@Water,
Juist. Op de homepagina vindt je de links naar enkele onderzoeken waaruit idd naar voor komt dat vrouwen liever de internetbehandeling ondergaan. Maar niet alleen zijn vrouwen hier in de meerderheid. Het blijkt ook dat hogeropgeleiden de internetbehandeling prettiger vinden dan de reguliere ambulante verslavingszorg en AA. De redenen staan er ook bij vermeld. Ik vond het interessant om te lezen.
Ik heb alles gelezen voordat ik me hier inschreef.
quote Corinne heeft daar een mooie spreuk over: Alcohol laat je denken dat je het niet drinken mag vieren met drinken, zoiets. Moet je even opzoeken voor de precieze tekst. unquote. Dat is echt te veel eer voor mij, hoor. Ik had die tekst ook weer ergens gelezen. Maar eigenlijk zit het in onze cultuur ingebakken om alles maar te vieren met champagne, wijn, bier of andere alcoholhoudende dranken.

@Albertina,

@An,
Ai, maar ondertussen sta jij al zo sterk in je schoenen dat je zonder enig probleem met veel meer plezier aan al die feestjes kunt deelnemen dan je feestgenoten die wel drinken.
Bij die sherrygeschiedenis ging ik bijna over de nek. Maar zal eerlijk zijn en zeggen dat ik dat in mijn laatste periode ws. ook zo achterover gekiept zou hebben. Per slot ging het me toen echt alleen maar om de alco.
En een :present: omdat je zo goed bezig bent ondanks het gebrek aan steun in je omgeving.

@Floortje,
Heb je je nog wel tijdig netjes ziek kunnen melden. Ik vind het erg voor je. Volgende keer toch eerst naar het forum komen a.u.b.
Absoluut geen nieuwe vieux in huis halen. Vraag maar aan je moeder om haar eigen portie mee te nemen als ze komt.

@Vie,
quote Wat ik wel erg vind, is als mannen er niet aan willen dat ze kaal worden en dan van die slierten dwars over hun hoofd gaan kammen, met een beetje vet om het vast te plakken. unquote.
Idd. geen gezicht, maar je kunt er wel enorm mee lachen als het hard waait of stormt.
Vroeger hadden wij als buur van ons buitenverblijf een kalende man. Die kwam mijn vader een keertje helpen met het in stukken zagen van een dode boom. Diens toupetje viel naar voren, nog net vastgeplakt aan een klein stukje huid. Een andere keer had ie zijn toupetje achterste voren op. Weer een andere keer woei het af. Mijn moeder heeft hem toen gezegd dat ze zijn 'blote' hoofd mooier vond.
Wat betreft het laten aanstaan van mijn pc en dit forum: ik kan mijn omgeving vertrouwen. Gelukkig maar. Ik minimaliseer de vensters alleen maar.

@Tasseke,
Gelijk heb je, ik wil ook wel graag weten wat mannen zoal bezighoudt en wat zij leuk of ergerlijk vinden aan vrouwen. Ik wil ook leren. Dus idd mannen: laat wat meer van jullie horen.

@Spud,
Wat een vreemde Rivella-winkel!

@Tapas,

@Marieke,
:moon: ipv :beer: . Heel gezond!

@Anna,
Groetjes, ook voor Soothe!

@Soothe,
Tja, jij bent je midlife crises al te boven! :sun:

@Orleando,
Goed bezig!
Wat je zus betreft, ze is getrouwd, dus ze zal wel volwassen zijn, maar als jij het over haar hebt, dan heb ik meer de indruk dat ze een jaar of 5 is door de vragen die ze stelt.
Ik weet een aardig verjaardagscadeautje voor ze: het boek Help ik (ver)zuip! van Meggie de Jong. Kost iets van 15 €.
Wat rot voor je zoontje en idd wat een rare ouders hebben die oudere kinderen.

@Gem,
He, dan werden we vanochtend samen wakker.
Ben het helemaal met je eens dat het helemaal stoppen meer rust geeft. De 2 jaar daarvoor heb ik mezelf alleen maar gekweld met zieltogend minderen.

@Pippi,
:D

@Flower,
Trek je in de eerste maanden niets aan van je lijn! In alcohol zit ook onmin veel suiker. Door te stoppen met drinken moet je die suiker op een andere manier zien op te vangen. Ik liet de drank staan en ging niet snoepen (ik lust het gewoon niet), maar na een tijdje kreeg ik last. De huisarts heeft me toen bloed laten prikken om te controleren of ik geen suiker had! Gelukkig niet, maar ze raadde me wel aan om te zorgen dat ik suiker binnen kreeg.

@Estrella,
Gefeliciteerd met 10 weken! :present::present::present::present::present::present::present::present::present::present:
Ik herken je gevoel van : is dat het nou! Ja, dat is het! Je drinkt niet meer en ziet nu alles door een heldere bril. Neem nog geen grote beslissingen, maar ga eens iets leuks doen. Een weekeinde weg of een bioscoopje met een goede vriend(in) of gaan shoppen. Bedenk eens wat je allemaal kunt doen met het uitgespaarde geld en de betere conditie.

@Har,
Ook een kalende man. Vind ik niet erg hoor! Sommige mannen worden op een mooie manier kaal of op een bijzondere. De ene begint bij de kruin kaal te worden, bij een andere schuift de haarlijn op. Enkelingen worden niet kaal, zoals mijn vader. Die wordt dit jaar 80! Mijn broer is allang kalende, die heeft zijn haar duidelijk niet van vaders kant.

@Kate,
Mijn moeder was opgelucht toen ik haar vertelde dat ik gestopt was met drinken. We hebben toen meer dan een uur zitten praten. Het weekeinde na kerst heb ik het mijn overige familieleden verteld.
Ik heb mezelf idd teruggevonden bij de gevonden voorwerpen. Ik heb vandaag zelfs een goede dag gehad. Pas tegen het eind van de middag had ik iets van: nu genoeg gedaan en het forum op, dat heb ik wel verdiend.

@Charlie,
Mijn man is destijds ook het bed uitgevlucht. Vond ik toen een prima idee van hem. :wacko: Ik heb al een paar keer een balletje opgegooid, maar tot hiertoe heb ik hem nog niet teruggewonnen wat dat betreft :( . Ik stel een beetje hoop op de skivakantie. :$

@Spud,
Wij hebben ook een apporterende kat. Die is bovendien knettergek. De andere is lui.
Volgens mij kun jij beter niet naar films of documentaires met dieren kijken. Te pijnlijk voor je.
:present: omdat je zoveel van dieren houdt.

@Trees,
Hier thuis beginnen ze er steeds meer van te snappen wat het stoppen inhoudt.

Dit is mijn beste dag sinds lange tijd geweest.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

quote:

Originally posted by:
charlie

En ik kan toch g*dd*mme wel sterker zijn dan die kl*tedrank zeker, k zal hem eens een poepie laten ruiken, haha.

Zo Charlie: dat is harstikke sterk van je. Ik ben zoooooooooooo ontzettend trots op je. We gaan het doen he, we gaan gewoon niet drinken. Lieve meid, we zijn nu al zo lang op het forum, we doen dit toch niet voor niks!!!!!!!!!!!! Je bent harstikke goed Charlie!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden

• Nieuwe aanmaken...