Spring naar bijdragen

Zondag 17 februari 2008

BamBam

Aanbevolen berichten

• Antwoorden 234
  • Created
  • Laatste antwoord

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

quote:

Originally posted by:
animal

Het SPAN (Spud) team zit in week 6 dag 2.

Wat begon met dag 1 is uitgegroeid tot dag 44...
:)

KIJK DAT wilde ik nu even horen. GE WEL DIG. Super Toppie !! We gaan er vandaag ook weer helemaal voor!!!! Fijn animal dat het goed met je gaat.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Morge vrouwelijke schonen.. :present: (ben (g)een charmeur, hoor :D ) Ik ga er ook weer voor vandaag, droog wel te verstaan.

@Orleando Gecondoleerd met je vader. Zo plotseling? Sterkte de komende dagen.

@Span-team :present: Ga zo door beste onthouders!!!!

Jullie praten wat af over relaties, veel herkenbaars. Zal zo ook eens mijn 2 centen bijdragen...eerst nog een senseo en een shekkie. Dat stoppen met roken heeft inmiddels een ander tijdsplan gekregen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

met mijn schrijven ivm relatie ( ben ik blij dat ik met de billen bloot gegaan ben ) wil ik maar schrijven dat nuchter zijn en blijven alles mogelijk doet veranderen als men er beide maar in gelooft .
mijn vriendin weet dat ik niet kan beloven nooit meer te drinken , ik kan wel zeggen vandaag drink ik niet
zo en nu auto vullen en een deel naar de caravan doen
geniet van deze zonnige zondag :rose:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

wat is dat toch met relaties?

gisteravond gezellig met mijn moeder op de bank gehangen, met brandnetel thee, lekker te filosoferen over relaties.

ik heb ze in alle soorten en maten gehad van 1,60 tot 1.90, van losse handjes en wandelende probleemgevallen tot aan dodelijk saai.
ik ben al een tijdje terug tot de conclusie gekomen dat ik niet geschikt ben voor een relatie, ik ben erg sociaal heb graag mensen om mij heen maar thuis is thuis en daar ben ik het liefste alleen, ik heb eigenlijk ook een hekel aan visite.
Terwijl ik een heerlijk leven heb in mijn eentje (ik kan alles doen wat ik wil, total control over de afstandsbediening) wordt ik hier toch heel erg verdrietig van.

ik heb toch het gevoel dat ik overgeschoten ben, een wandelendprobleem geval, niet een normaal rugzakje maar een complete plunjezak en nog ruimte tekort, niet geliefd etc etc maar tegelijkertijd wordt ik angstig als ik bedenk dat ik weer een realtie aan zou gaan, rekening houden met elkaar, ik moet al genoeg aan mijn eigen emoties denken, ik schiet niet op met iemand anders zijn emoties, wie kan ik het aandoen al die problemen, wegen de leuke dingen wel tegen de rotdingen op?

ach ik stop hier ook mee, duidelijk een probleem waar ik nog niet over wil nadenken, steek me kop weer terug in het zand.
ik wordt hier echt onzeker van en warrig, aan de ene kant het verlangen en aan de andere kant de angst.

ik ga me vandaag eerst maar bezig houden om vooral de eerste niet te nemen!!
tasseke

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Allen goedemorgen,

Bammetje, heerlijk dat je nuchter hebt kunnen feesten. En je weet je natuurlijk álles nog te
herinneren, hebt veel meer indrukken opgedaan als de drinkende meute. Dus je mag móe zijn
vandaag, maar tevreden moe.

Orleando, gecondoleerd en sterkte. Voor achterblijvers nogal een shock als je geen tijd voor afscheid hebt gehad.

Tina, beterschap. Neem iets in zodat je koorts wat zakt dan voel je je ook wat beter om de dag door te kunnen. Soep eten hé!

An, je woorden blijven bij mij hangen "leven is een kunst", mooi gezegt.

Blacky, heerlijk nog even die wandeling. Het is er prachtig weer voor, de vrieskou deert geen mens zolang de zon blijft schijnen. Neem de positieve energie weer mee naar huis, want thuis komen is
op zich ook fijn.

Gem, het is toch heerlijk weer om even te sporten en het tevreden gevoel wat je er aan overhoudt
geeft je een goede dag. Heerlijk even ontstressen. Waarom laat jij je stress zo opstapelen?
Daar heb ik nu nooit last van. Mij krijg je nog niet naar buiten, laat het zonnetje eerst de boel maar
fijn opwarmen.

Span team, dag 37? Geweldig toch, zie welke weg jullie hebben afgelegd. Groeien toch!
Af en toe je eigen berichtjes terug lezen dan dringt het extra tot je door. :present:

Houtje, gefeliciteerd met je zoon. Een zoon van 13.....fijne dag met de jeugd!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Tasseke, je kop in het zand steken kom je niet verder mee. Maar zoals men zegt komt tijd komt raad.
Stap voor stap. Voor nu is het belangrijk de dagen droog door te komen.

Relaties, gaan niet vanzelf, je moet er aan werken.
Toen ik nog alcohol dronk heb ik vaak met het dilemma geworsteld van een scheiding.
Ook ik wilde graag alleen zijn dacht ik. Maar achteraf bedenk ik dat ik die ruimte wilde om
ongegeneerd te kunnen drinken wanneer ik dat wilde. Mijn vluchtgedrag.
Toen ik om hulp zocht voor mijn alcohol probleem trof ik een hulpverlener die begon
te wroeten in mijn huwelijk en mijn alcohol probleem daar aan toe schreef. Lang heb ik daar ook in geloofd, zij versterkte deze gevoelens.
Onze relatie was toch al niet zoals elk andere relatie, wij leefden en leven veel langst elkaar
heen. Dit mede door de wisselende diensten die ik draai met mijn werk. Maar ook mijn alcohol
gebruik was daar debet aan. Het lang blijven door drinken 's nachts met gevolg van 's ochtends
langer als de ander op bed blijven. De kater die de volgende dag mijn hum beïnvloedde.

Voor mij telde eerst het laten staan van de alcohol en toen dit mij lukte kreeg ik een andere
kijk op onze relatie. Ik ben aan het veranderen nu ik droog sta en daar moet mijn omgeving
aan wennen, maar ik ben ook gaan beseffen dat mijn relatie in de jaren veranderd is.
Niemand is stil blijven staan alleen ik. Door de alcohol besefte ik dat niet, ik bleef hangen in
mijn roes.

Nu hebben wij geregeld relatie dagen waar geen mens tussen komt. Bewust plannen en tijd
voor elkaar nemen. De tijd zal het verder leren, stapje voor stapje.

Saf, ik ben wel degelijk geschrokken van je berichtje. Ik hoop dat je snel weer wat lichtpuntjes
ziet. Wat je ons schreef zie ik als een waarschuwing waar ik niet te licht over denk.

Voor mij een waarschuwing, mijn angst, mijn grote angst om weer weg te zakken als ik hier
niet blijf lezen. Schrijven is dan wat minder geworden, maar elke dag weer proberen even
hier te lezen houd mij allert.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Samen onder 1 dak?

Nee, never nooit nie. Kan er niet precies mijn vinger opleggen waarom dat nooit gebeurd is en nooit zal gebeuren, maar ik ben ervan overtuigd dat ik mijn vrijheid wil behouden.
Heb makkelijk praten omdat ik geen kinderen heb, dat besef ik wel...

Dat is zo ontstaan omdat in mijn 1e langdurige (lat)relatie; we hebben het 22 jaar met elkaar volgehouden waarvan 3 jaar wel onder een dak, er geen ruimte voor kinderen was. Mijn toenmalige vriendin was (is?) manisch-depressief, ik was erg druk met mijn eigen zaak en de drank eiste ook een steeds grotere rol op. Nooit een goede basis gehad dus om kinderen op de wereld te zetten en achteraf ben ik blij dat dit ook niet gebeurd is. Dat doet wel pijn trouwens, ik hou van kinderen..geen wonder, ben zelf een groot kind. Ben ik overigens wel blij om, mijn spontaniteit is dus nog steeds intact.

Nu is het zo dat zowel M. als ik happy zijn met ons eigen gedoetje. We hebben beide die ruimte nodig.
Wat de alcohol betreft, natuurlijk heeft dat een rol gespeeld in hoe de dingen gelopen zijn. Alcoholgebruik heeft de keuze om alleen te zijn zonder meer versterkt..dat hoef ik jullie niet uit te leggen, maar het is ook de aard van dit beestje om voor deze levensweg te kiezen.
Voor mij geen gezapig getweeen op de bank zitten..pfff, moet er niet aan denken.
Als we elkaar ontmoeten hebben we elkaar ook wat te vertellen en we maken vooraf altijd een plannetje wat we gaan doen. Als het bij een van ons tweeen gaat jeuken zeggen we dat ook en nemen afstand; prima, niks mis mee.

Ik prijs me wel gelukkig dat M. mij inmiddels volledig accepteerd (we hebben zo'n half jaar geen contact met elkaar gehad, voornamelijk vanwege de alcohol) inclusief mijn alcoholprobleem. Het is mijn probleem zegt ze en ik merk dat ze zich er emotioneel van los heeft gemaakt. Mocht ik weer terugvallen dan zijn de consequenties voor mij en dat zal ik accepteren.
We hebben zo een gezonde basis om met elkaar door te gaan, zelfs de vrijheid om een ander in ons leven toe te laten.
Ik ken haar nu acht jaar en in die tijd is het nooit echt op de klippen gelopen, we hebben elkaar nooit de tent uit gevochten. Ik heb veel aan haar wijsheid en kracht te danken, ze maakt het beste in mij los :present:
Dus hoe dan ook, ik weet niet wat de toekomst gaat brengen..misschien dat zij een ander tegenkomt die haar in de herfst van haar leven de rust en stabiliteit kan bieden en haar verre landen kan laten zien.
Werkelijk, ik gun dat haar. Zij is niet van mij en ik ben niet van haar, maar we zijn er voor elkaar (copyright Har :) )

:moon: Looks like we've made it, look how far we have come...:moon:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Er zijn dan ook vele relatie verbanden mogelijk. Maar Har als M. inderdaad een ander tegen komt
zal het je pijn doen. Vrijheid in een relatie is relatief en duurt zolang het duurt. Het blijft toch een
vorm van overleg en communicatie. Het weten wat ieders behoefte hierin is.

Die ruimte en vrijheid heb ik ook nodig voor mijzelf. Mijn man veel minder maar heeft het geaccepteerd
in de wetenschap dat ik niet over de scheef ga (alsthans tot nog toe niet) en weer bij het thuis honk
aanbeland.
Gezapig met zijn twee op de bank zitten gebeurd hier zelden tot nooit. Maar dat is maar net waar
beide behoeftes naar uit gaan toch?
Het is ook een vorm van respect om elkander te ruimte te geven anders gaat naar mijn mening onze
relatie verstikken.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

sorry maar ik voel me op dit moment behoorlijk rot.

ik vind alles dubbel en verwarrend, ik voel me eenzaam en alleen. ben moe van alle kracht die ik moet opbrengen.
ik ben jaloers op relaties maar tegelijkertijd moet ik er zelf niet aan denken, angst voor alles.
ik heb mijn hele leven een hekel gehad aan zwakkelingen, maar wie is er nu zwak, heb mezelf jaren lang volgegoten met D&D.
The ski is the limit ... maar ik wordt op de grond gehouden. ik heb zoveel kracht en wil vliegen, vrij zijn, genieten, maar niemand die me kan volgen. ik ben bang voor de handboeien van het leven. Laatst zei iemand dat ik moest geloven, maar waarin? onze lieve heer? het enige wat die mij schenkt is ellende. ik ben zo bang hiervoor, ik heb veel kracht maar op dit moment heb ik het gevoel, des te meer kracht des te meer ellende.
ik wil het niet meer alleen maar tegelijkertijd als ik met iemand zou zijn, zou die me tegenhouden.

te sterk en te zwak, wie of wat ben ik nu?
sorry ben heel erg verwarrend op dit moment, ik snap mezelf ook niet geheel, heb wel voor de zeekrheid een dubbele dosis genomen, mar op dit moment vlieg heerlijk......... tegen viermuren en een plafond op

Link naar opmerking
Deel via andere websites

quote:

Originally posted by:
stien

Er zijn dan ook vele relatie verbanden mogelijk. Maar Har als M. inderdaad een ander tegen komt

zal het je pijn doen. Vrijheid in een relatie is relatief en duurt zolang het duurt. Het blijft toch een

vorm van overleg en communicatie. Het weten wat ieders behoefte hierin is.

Natuurlijk zal dat pijn doen Stien maar juist door de vrijheid die we elkaar geven, zal die pijn minder hard aankomen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Beste Vie,

Uw wijze van redeneren ontgaat mij volledig. Laat ik eerst even melden, dat ik bij Anna ben!!!
Wanneer jij het over je vriend hebt en het opheffen van wijnkelders, dan zijn dat normale gespreksonderwerpen. De dagelijkse gang van zaken, zo gezegd!! Zo ook heeft Kohtje het soms over Knuffie, daar is niets mis mee!! Dus ik ben bij Anna en neem de vrijheid het daar soms over te hebben. Een deel van mijn dagbesteding!! Dit is echter van een ander niveau dan het trimmen van overtollig haar, en meer van dit soort onderwerpen.
Daar komt bij dat ik dit een beetje privé vind en niet allemaal op het forum hoeft. Bovendien kan ik me niet voorstellen dat iemand hierin is geïntresseerd!!
Jij hoeft mijn mening niet te delen. Ik zeg wat mij op het hart ligt, iets wat jij ook nooit schroomt na te laten. En mijn toon is heel wat milder dan jij soms ten toon spreidt.
Het ga je goed Soothe.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik las dat jullie gisteren een interessante discussie hadden over relaties, en de eventuele rol van drank daarin. Fijn, zo'n goede, en zinvolle discussie!
Ook in mijn stukgelopen relatie speelde vermoed ik de drank wel een rol, al ben ik er nog steeds niet helemaal uit hoe en in welke mate. In dit verband is het heel moeilijk oorzaak en gevolg te onderscheiden, en ik vermoed dat dat onderscheid er op een gegeven moment ook niet meer is.

Verder zal ik er niet op ingaan, aangezien sommige mensen hier er klaarblijkelijk moeite mee hebben als ik mijn gedachten over een onderwerp als dit laat gaan, of over welk onderwerp dan ook. Dat schijnt dan van een bedenkelijker niveau te zijn dan overtollige lichaamsbeharing en aanverwante zaken.
Ook vind ik het jammer dat als ik mijn vreugde ventileer over de aanwezigheid van mijn lief, na ruim 12 jaar alleen door het leven te zijn gegaan (hetgeen een niet onbelangrijke rol speelde in mijn drinkgedrag), dit niet als belangrijk genoeg wordt geacht om hier te melden en al helemaal niet interessant.

Dat ik nu ruim anderhalf jaar niet drink heb ik voor een belangrijk deel mede aan dit forum te danken, zeker tijdens de eerste maanden dat ik hier was. De laatste tijd merk ik dat het forum die rol niet meer voor mij speelt. Het niet drinken kost mij minder moeite, en ik kan ook niet meer zoveel tijd in dit forum steken als ik het eerste half jaar deed. Dat lijkt me op zich natuurlijk en logisch.
Iets anders is dat ik er soms nog steeds behoefte aan heb mijn ervaringen en gevoelens hier te delen. En ook denk ik dat ik soms wel iets zinnigs bij te dragen heb vanuit mijn ervaring, voor mensen die net gestopt zijn met drinken.
Maar ik heb al maanden in toenemende mate het gevoel dat sommige mensen me hier niet willen hebben. Alles wat ik schrijf wordt op een goudschaaltje gewogen en er wordt prompt op ingehakt. Oké, ik geef open mijn mening over bepaalde zaken, en dat mag volgens mij ook hier. Diezelfde mensen geven trouwens even open hun mening over van alles en nog wat, en vaak naar mijn mening wat minder genuanceerd dan ik dat doe. Maar kennelijk vinden ze dat zijzelf de vrijheid hebben dat naar gelieven te doen, en een ander (waaronder ik) niet.

Ik heb hier geen zin meer in, dus wat van begin af aan (denk ik) de bedoeling is geweest is bereikt: ik denk dat ik gewoon stop met mijn actieve bijdragen hier. Als ik dat volhoud tenminste, want of me dat lukt weet ik nog niet, dat zal de praktijk uitwijzen.

Jullie zullen me af en toe ingelogd zien, omdat ik soms wil zien of ik een pb heb, en ik zal af en toe ook nog wel stukken van de discussies bijhouden. Maar voor het overige ben ik voornemens me er verder buiten te houden, want ik geen zin om nog verder op me in te laten hakken door alsmaar dezelfde individuen.

Veel succes allemaal met ADB worden en blijven! Het ga jullie goed.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Soothe, sommige zaken die hier besproken worden gaan ook mijn voorstellings vermogen soms
te boven. En toch, van deze schijnbaar onbenulligheden leer ik ook nog wat. Mogelijk omdat
ik mijzelf niet de tijd gun om een libelle, magriet of wat dan ook te lezen. Bovendien heeft het
zo mogelijk nog een functie, het lijd af van gremlins, moeilijke momenten.

Maar zie hier, vandaag ook weer interessante leesstof, mensen die het moeilijk hebben.
Zou zo zeggen, steek je energie hier in en scrol over hetgeen waar jou intresses niet liggen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

har,

ik voel me net een ongeleid projectiel, ik heb zoveel kracht en energie. als ik dat inzet blaas ik alles en iedereen omver, vervolgens ben ik op grote hoogte, maar.........alleen
vervolgens dwaal ik maar weer vrijwillig naar beneden en laat me ketenen en om mijn gevangenschap enigzins te verzachten drink ik maar weer.
ik voel me zo sterk........... maar weet niet wat ik met mijn kracht aanmoet. en ik ben op zoek naar iets of iemand die me hierin kan leiden maar wat moet iemand met zo een sterk iemand, waarschijnlijk ook iemand die zich niet zo snel laat leiden! diegene moet wel van verdomd goede huize komen.

ik moet een uitweg zien te vinden want al die energie van mij kan behoorlijk destructief zijn.

maar goed, ik lees ook andere dingen

Anna,

ik vindt ht behoorlijk jammer om te lezen dat je negatieve gevoelens krijgt over jou bijdrages hier op het forum. ik ben hier nog niet zolang dat ik kan beoordelen of dat daadwerkelijk zo is.
wat ik wel bemerk, ook bij mijzelf, dat er een verschil is in het ervaren om alcoholvrij te zijn. soms worden er dignen geopperd door de ouderlingen (sorry hoor! ervaringsdeskundigen onder ons) waar ik nog niet aan toe ben. eenn week of misschien een maand of een jaar verder denk je bij jezelf, verdomd het is waar wat er toen werd geschreven.
persoonlijk vindt ik het jammer dat je het zo negatief wil afsluiten maar ik ben wel trots op je (en jaloers) dat je het zo lang al volhoudt.
ik kan je niet tegenhouden als je inderdaad jezelf los maakt van dit forum (misschien is dit ook de volgende fase in het nuchter zijn) maar hopenlijk heeft het je wel kracht gegeven om zelfstandig door te gaan. :heart:

tasseke

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden

• Nieuwe aanmaken...