Spring naar bijdragen

maandag 18 februari 2008


blacky

Aanbevolen berichten

Houtje,

je denkt toch niet écht serieus dat we aan jou zouden twijfelen? Komop, meid, daar is nu helemaal geen reden voor! Ook al omdat jij het altijd zó druk hebt, dat zou je nog niet verzinnen! (grapje!)

Goed dat je een refusalletje hebt genomen, laat het allemaal maar even betijen. Uiteindelijk, zoals Pippi ook zei:
Er zijn dus twijfels en vragen geuit.
Niet meer en niet minder.


Gewoon allemaal straks lekker naar bed, morgen gewoon nuchter (letterlijk én figuurlijk) rustig doorgaan met leven!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Antwoorden 188
  • Created
  • Laatste antwoord

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

lieve mensen,
wat is het toch goed, om elke dag te leren.
Ik leer hier zoveel. Ik praat momenteel honderduit met mijn man.
Hij heeft veel cursussen gevolgd, waarin ik veel herken.
Dat wat ons hier bindt, tilt mij naar een hoger level.
Ik hoef nu niet. Ik laat hem staan. Het houdt mij steeds minder bezig.
Omdat mijn gedachten langzaamaan draaien.. Mooi joh!
Stap voor stap.
En ik ben blij dát ik die lieslaarzen heb aangetrokken, en er dwars door heen bagger..
Het is de enige weg voor mij, er dóórheen, niet te snel.
Soothe, hartstikke bedankt! Fijn dat je me een steuntje geeft!

houtje... we moeten er wel dóórheen, om verder te komen. Rustig aan meis, je doet het ongelóóflijk goed!

jullie zijn, wederom nog niet van mij af. Beetje doseren zo nu en dan.

liefs, Marjo.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

nou luitjes....
zo spannend maken ze het in de Prive niet.
ik merk dat ik er zelfs moe van ben, terwijl ik van toeten nog blazen weet, van wat er allemaal gezegd word. ik hoop dat een ieder er voor zich of haar zelf uit komt! ik ga er binnenkort een eind aan breien, de dag dan he!
groetjes!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

houtje heel just gezegt doe andere niet aan wat je zelf niet wilt aan gedaan worden .
houtje huil maar goed uit het echte verdriet komt soms pas achteraf
lieve luitjes ik ga onder mijn dekbed liggen want ben kapot .
weer aan mijn eigen schrijven dat ik de komende 24 uurtjes niet drink , dan is de tijd al een beetje vervlogen terwijl ik slaap
slaapzacht aan iedereen :lips:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Het is voor mij de eerste keer dat ik deelneem aan een forum....
Wat er nu allemaal gebeurt zet alles hier voor mij op z'n kop. Het is dat ik een aantal forumleden heb ontmoet, anders ging ik helemaal aan alles twijfelen!
Ik word hier dus echt helemaal niet goed van! Ben ik zo naief?
Dit is helemaal niet goed voor mij!

Dan nog die discussie gisteren dat maar 4% uiteindelijk van de drank af weet te blijven! Daar kan ik dus ook helemaal niets mee! Waar moet is ik vredesnaam nog hoop uit putten? Kan ik beter maar meteen weer aan de drank gaan! Het gaat me tenslotte toch niet lukken, want waarom zou ik bij die 4% horen?
Waarom niet kan je ook zeggen.... Dat sprankje hoop wordt dan echter wel de grond in geboord! Of ben ik dan weer naief?

Ik knap hier letterlijk finaal op af.
Ik zal niet zeggen dat ik hier niet meer kom, moet ook hier van af kicken. Het zou wel het beste voor me zijn hier afscheid te nemen.

Ik weet het niet meer....

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Oke, dan maar openheid over mijn mening. Al die Pb's dat schiet ook niet op.

Ik blijf het een rare gang van zaken vinden de manier waarop hier iemand blijkbaar(?) ontmaskerd wordt. Meerdere van jullie zijn ervan overtuigd dat er iets niet in de haak is met Vie en wellicht(?) heb je dan het recht als Adb'er om het forum zuiver te houden (???)

Om diezelfde reden heb ik gereageerd op aantijgingen van jou Ferry (ik neem je alleen maar even als voorbeeld want meerdere hier hebben dezelfde bezwaren geuit) richting Vie, om het forum zuiver te houden. Want besef dat wat je zegt een impact op de nieuwkomers hier heeft, vooral ook omdat ons de voorgeschiedenis vreemd is. Ik las je post dan ook als ongenuanceerd grof geschut richting een mede Adb'er, iets wat op een forum eigenlijk not-done is. In een PB vertelde je mij dat dit al langer speelt maar je kon me niet overtuigen omdat je niet echt met steekhoudende argumenten kwam en daarbij speelden i.m.o. je emoties ook nog een grote rol (logisch trouwens).

De schuldvraag lag dus in mijn ogen net zo goed bij jou als bij Vie, waar ik alleen maar mee wil zeggen dat ik het zeer vreemd vind dat WIJ hier blijkbaar de touwtjes in handen moeten nemen terwijl dat eigenlijk de taak is van Tactus.
Er is hier niet voor niets regelmatig een moderator aanwezig en het lijkt me meer dan normaal dat je die op de hoogte brengt van jouw twijfels omtrent een persoon.

Heeft er iemand een Pb'tje gestuurd aan Tactus? Volgens mij niet.

Het lijkt me echter een logische stap, om advies te vragen hoe hier goed mee om te gaan voordat de beschuldigingen hier in dit draadje ongewenst tot veel onrust leiden.
Je zou maar zo de 1e dag hier op het forum komen, dan ga je toch twijfelen of je hier wel wil posten en dat moet volgens mij een volgende keer voorkomen worden want er kunnen meerdere "onschuldige slachtoffers" bij vallen. Mensen die wegblijven omdat ze terecht geen zin in een soapdraadje hebben.

Het is nu eenmaal zo gegaan en niet terug te draaien. Vie is opgestapt.
Ik geloof best dat jullie die dit aangekaart hebben dat met oprechte bedoelingen gedaan hebben en net zo verontwaardigd zijn als ik, maar de manier waarop nogmaals daar plaats ik vraagtekens bij.

Ik zal een mail aan de moderator sturen met het verzoek, op deze geschiedenis te reageren zodat het hopelijk duidelijk wordt hoe wij hier allen in de toekomst wellicht anders mee om kunnen gaan.

Groet aan jullie allen, Har

Link naar opmerking
Deel via andere websites

gem ,
ik heb gisteren geschreven dat maar 5 % van de mensen die bij AA komen het redden , neem van mij aan dat bij de groepen waar ik kom er nog altijd veel zitten welke er al jaren zitten .
het is ook niet omdat mensen hier niet meer schrijven , of niet meer naar AA gaan dat dit wil zeggen dat ze daarom terug drinken he .
lig zeker van de % niet wakker en eigenlijk van het andere ook niet want het is de soep de kool niet waard , ook dit waait weer over .
geloof in je eigen en in de kracht die je nuchter houdt en dan komt het allemaal wel goed .
nogmaals slaapzacht en lieve gem blijven schrijven zoals ik de meeste hier graag lees

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik snap er helemaal niets van, ik had wel meegekregen dat Vie Benthe is maar van de rest snap ik niets. Misschien kom ik hier ook te weinig dat zou best kunnen, ik schrik van dit alles en de impact op het forum en ik weet het even niet.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Goeden avond iedereen,

Ik was pas laat thuis van koor. We zijn ons weer aan het voorbereiden voor het volgende optreden, op 12 maart. Vanavond schoot mijn buurvrouw in de slappe lach. Tja, toen was bij mij ook het hek van de dam. Gelukkig hebben we niet voor al te veel overlast gezorgd.

Leuke avond dus en dan eerst katten voeren, kwekken met manlief, e-mail beantwoorden, met Zoonlief die thuiskomt bijkletsen en muziek luisteren.

Ik ben duidelijk uit mijn dieptepunt en dat vindt echt heel prettig.

Ik ga proberen nog wat bij te lezen, maar wens jullie alvast welterusten, want ik weet niet hoe lang ik daarover zal doen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Beste Har,

Je mag mij gerust als voorbeeld nemen. Maar wat er in een pb staat mag niet je op het forum plaatsen
. Ik heb mijn nek uitgestoken, omdat ik dat nodig vond. En ik besef terdegen, dat het voor nieuwkomers, moeilijk te begrijpen kan zijn. Maar een groepsbelang (forum), gaat mijn inziens voor het individu. Ik heb begrepen, dat je de moderator hebt ingelicht, nou dan zal ik morgen wel merken, of ik wordt geband. Mocht dit zo zijn, dan kan ik die ban met opgeheven hoofd aanvaarden. Want ik vind, dat ik goed heb gehandeld.

groet, Ferry.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Nou CPAS laten we jouw goede humeur dan maar vasthouden.

Har, ik ben het wel met je eens. Als de schoolkinderen elkaars werk gaan beoordelen wie krijgt er dan nog een voldoende?

Ik was even helemaal de kluts kwijt, ook door mijn nare ervaringen hier in het verleden (die opeens nog niet over bleken te zijn vorige week en alle emoties van het overlijden van mijn moeder, die toch nog hartstikke jong was 73, en welke dochter hoopt nou stiekum niet, dat ze op een dacht voorrijdt en zegt: ik heb jullie zo gemist? En dat zal nooit, nooit meer gebeuren. Ik weet het is een illusie, maar het verdriet moet er even uit).
Zaterdag om 8 uur op de voetbal, om 9 uur de taarten, om 10 uur de boodschappen, vrijdag de hele dag taxi, ik heb me zondag tijdens het feestje goed gehouden, vanmorgen nog gewoon gewerkt en vanmiddag gewoon ingekakt.

Laat maar en dat mag dus ook.

Van mijzelf mag het. Ik zit braaf aan het mango-met-een-vleugje peper maar liever heb ik toch spa rood 's avonds dat lurkt zo onmatig weg.......

Dus aan iedereen, ja ik ben er nog, ja ik ben echt, ja hansje is gisteren 13 geworden en heeft een superleuke leuke dag gehad (en heeeeeeeeeeeeel veel geld) en het is een inhalig kreng, allemaal heel gezond voor een puber van 13, en ik heb een pammetje erin gegooid, het werd me te gortig.

En ik ga zometeen naar mijn warme donsje (dat klinkt toch zooooooo vreselijk aantrekkelijk).

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Nou ik sta nu toch wel even met mijn rode oortjes te wapperen.
Ik kan niet geloven dat jullie iemand die hier zo vaak, zo lief en meelevend is geweest op haar eigen Vie/Benthe manier, die ik geef het toe wel wat feller is geworden sinds ze niet weet of ze nog lang te leven heeft, niret zeker weet of ze het jaar wel vol zal maken, deze zomer zal bereiken.

Maar zouden jullie niet net zo'n reaktie op de wereld kunnen hebben als jullie misschien ongeneeselijk ziek zijn? Wat minder onbegrip naar een ander, wat eerder fel van leer trekken als iets je ergert, wat minder taktvol naar anderen toe zijn. Vooral als je daar ook nog geen borrel op kan nemen of een lekker sjekkie tegen kan roken, tegen die onzekerheid.

Ik begrijp echt niet hoe jullie stuk voor stuk, behalve enkelen, Har, Alberina en Houtje heel duidelijk, zo zeker van jullie zaak kunnen zijn?

Hoe durfen jullie zo iets te beweren als je het niet zeker weet?
En wat als het wel allemaal waar is wat Vie schrijft?
Wat als ze wel echt heel erg ziek is, een sauna in de tuin heeft, vandaag de wijnkelder heeft laten ontruimen en een man heeft die haar een paar dagen geleden tot zijn vrouw heeft gemaakt en waar ze een hele moderne relatie mee heeft. Precies de Vie die ik me voorstel.


Toen Vie me niet wilde zien in het ziekenhuis heb ik ook even gedacht, besta jij echt wel? Ben jij wie je bent? Toen heb ik je geschreven en heb je kunnen uitleggen dat je moeite met je ziek zijn hebt en daar nu even geen nieuwe mensen bij hebben. En dat begreep ik wel.

Natuurlijk kan je twijfels hebben.
Maar dat kan je toch niet gaan uiten als je dat niet zeker weet.
Dan gaat er toch een stemmetje in je hoofd zeggen.....tja maar als , wat als het wel waar is.

Ik ben verbaasd dat jullie zo gezamelijk over Vie vallen.

En Ferry jij verdacht er *** ook al van dat hij diezelfde persoon was als degene die zoveel gedoe gaf hier in 2006. Dus volgens mij moet jij toch ook een beetje dimmen met die beschuldigingen. Ik kan me goed voorstellen dat je bang bent dat het weer gebeurt maar ik vind nou toch niet dat Vie hier alleen maar rare dingen uit heeft zitten kramen, zoals die desbetrefende persoon deed.

Ik heb in mijn begintijd hier op het forum heel veel aan Vie gehad, omdat ze ervoor zorgde dat ik de dag door kwam, omdat ze veel aanwezig was en altijd op iedereen en alles reageerde.
en als ik Vie hier lees dan heeft ze meestal een erg belangstellende houding naar iedereen op het forum.
Staat altijd klaar met een opbeurend woord en soms met een mening die op zijn minst gezegt recht door zee is. Niet altijd even leuk voor de ontvanger, maar zo zijn er nog wel meer die dat wel eens doen.

Ik hoop dat Vie zich niet zo angevallen voelt dat ze hier niet meer zal schrijven.
Ik heb toch het gevoel dat hier groeps hysteria de overhand heeft.

Vie, vergeet niet de mensen die wel veel aan je schrijven hebben, maar ik kan me ook goed voorstellen dat je hier nooit meer zal schrijven.

Aan de andere kant toen ik voor Guru van het forum werd uitgemaakt heb ik me daar ook over heen kunnen zetten omdat er toch ook berichten waren van mensen die het belachelijk vonden wat er toen gezegt werd.

Ik hoop dat het deze keer net zo kan zijn.
Dat mensen hebben kunnen uiten wat ze voelen , wat ze dachten en dat de lucht nu geklaard kan zijn.
En dat we je gauw weer zullen zien, Vie!
:heart:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Nee, Ferry onzin. Ik wil niet dat je gebanned wordt en dat is zeker niet de reden waarom ik een PB aan een mod gestuurd heb! Lijkt me trouwens stug dat ze dit niet allang gelezen hebben.
Maak je niet druk, ik wil alleen maar duidelijkheid.

Dit is trouwens de PB die ik verstuurd heb:

Beste moderator(s),
Er is erg veel onrust ontstaan op het forum omdat 1 Adb'er van leugenachtig gedrag beschuldigd wordt door meerderen in diverse posts. In feite hebben WIJ, ik ook dus maar dan om een andere reden, het recht in eigen handen genomen en het resultaat is nu dat deze persoon heeft uitgelogd.
Uit onderstaande tekst (mijn post) blijkt wellicht hoe ik hier tegenaan kijk en mijn vraag is dan ook of er een toelichting van jullie op kan volgen, hoe hier voortaan mee om te gaan.

Veel mensen waaronder ik hebben het er moeilijk mee, vandaar. Om de openheid te bewaren plaats ik deze oproep aan jullie onder ditjes en datjes. Ik verzoek jullie dan ook het antwoord op het forum te plaatsen.

Groet, Har

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ferry, alle anderen,
het is niet door één persoon in werking gezet. Het was gewoon een gang van zaken, iemand die ergens aan twijfelde, een ander die zei dat te herkennen, en uiteindelijk is het tot dit scenario gekomen omdat er erg veel mensen waren, die hetzelfde, unheimische gevoel hadden van: is dit allemaal wel waar? Klopt dit allemaal, of is mijn intuitie beter te vertrouwen?
Laat ik het dan zo zeggen: toen iemand hardop twijfels uitprak, was er over de hele linie wel heel veel herkenning!
Ik hoop dat wij het allemaal fout hebben, de ochtend zal het leren, (of niet?)
En Ferry, zou het inderdaad zo zijn, )wat ik me niet kan voorstellen' dat jij als enige een ban krijgt, nou dan kom ik naast je in de ban zitten, met een breiwerkje!
Verder, laten we alles laten beteien, slaap lekker, tot morgen.

Wéér een dag zonder drank, zoveel is zeker!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ferry, we maken allemaal fouten..je wilt niet weten hoeveel fouten ik heb gemaakt en nog dagelijks maak, maar ik wil daar ook van leren. Zie het niet zo zwaar!
Aan allen die nu gaan slapen, welterusten :lips:
Ik blijf nog effe plakken hier.

Jullie zijn mij allen dierbaar, dat heb ik vandaag wel weer gemerkt.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

En zo, zit men voor dat men het weet, in een virtueel groepsgebeuren.
Ik weet het ook niet. Ik vroeg me net hetzelfde af. Wát als er helemaal geen leugen blijkt te zijn.
Heb ik me mee laten sleuren door de op dat moment heersende mening, gegrepen door de argwaan die werd geuit? Daar heb ik dan van geleerd. Eerst te moeten begrijpen voor begrepen te worden.
Men hoeft niet gelijk een mening te hebben. Ik laat het bezinken.
Vaak mag een mens afgaan op zijn eigen intuïtie, niet zomaar klakkeloos overrulen. Maar het betekent niet dat het altijd klopt. Zeg nooit, nooit. Maar ook niet altijd, altijd...
En toen was het stil. Ik ben stil van mezelf.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik geloof dat de avond hier niet zo lekker verlopen is.
Dat vindt ik heel jammer.
Ik heb niet gelezen wat er allemaal over en weer geschreven is, behalve dan deze laatste pagina.
Dat ga ik ook maar niet doen, want ik heb nu een heerlijk positief gevoel en dat wil ik vasthouden.
Het is ook tijd om mijn nestje op te zoeken en dat ga ik maar doen ook.

Stoppen en niet drinken is een moeilijk proces en maakte en maakt bij mij van alles los.
Mijn hum was dan weer goed, dan weer slecht.
Had weleens last van lange tenen, ging soms kort door de bocht, heb ook op tenen getrapt.
En vooral had ik in de eerste maanden de neiging tussen de regels door te lezen en daar op te reageren of ongevraagde raad gegeven.
Kortom gezegd: ik heb tijd nodig gehad om dingen in de juiste proporties te zien en te relativeren.
Ik probeer lief te zijn voor mezelf en voor anderen.
En dat doe ik allemaal nuchter, heerlijk nuchter.

Zo dat was het voor vandaag. NU meen ik het: ik ga slapen en wens jullie heerlijke dromen toe en een heel goede nachtrust.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik ben lekker gaan knutselen met een paar foto's van mij met hans en grietje, leuk voor boven mijn heksenhuisje. Morgen krijken of ik ze kan laten afdrukken.

Ik groet jullie allen. En ik blijf erbij, behandel een ander zoals je zelf behandeld wil worden, misschien maken jullie (uit angst) wel een hele pijnlijke vergissing, en ook dat is menselijk. Dat zal dan wel weer blijven, hoop ik.

Nu ga ik in mijn elektrisch verwarmde donsje en ik dank in ieder geval de mensen die MIJ vertrouwen. Dat is voldoende en meer vraag ik niet.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden

×
×
  • Nieuwe aanmaken...