Spring naar bijdragen

weer een dag erbij!

orleando

Aanbevolen berichten

• Antwoorden 174
  • Created
  • Laatste antwoord

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Wáter; extréem goed gedaan, mannetje! ;)

An, ik merk juist dat kleine, vage klachten verdwijnen, zoals daar waren; ongelóoflijke jeuk-oren en tsja... zweetvoeten..Wég! :D Heb ook niet de minste neiging om het één of ander weg te moeten spoelen, dempen of draaglijker te maken. Positiviteit komt en gaat hier met de dag. Zal nog wel even aanhouden, ik laat het maar komen en gaan..

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Koken met alcohol: zit er nog alcohol in eten?
Categorie: Voeding (Voeding - Algemeen)
Ingestuurd op: 20-dec-2006

--------------------------------------------------------------------------------

Vraag:
Antwoord:
Alcohol verdampt gedeeltelijk in een gerecht, dit gerecht moet dan wel het een kookpunt hebben bereikt. Maar nog belangrijker is het aantal minuten dat het gerecht kookt of pruttelt, want alcohol verdampt nooit helemaal bij het koken. Het verdampingspercentages hangt ook af van de manier van koken. Ook geldt: hoe meer alcohol u in het gerecht doet, hoe meer alcohol er achter blijft.

Manier van koken en verdampingspercentage van de alcohol:
Even laten koken: 15%
Flamberen: 25%
15 minuten laten pruttelen: 60%
1 uur laten koken: 75%.

In alle gevallen blijft er alcohol in het gerecht achter. Bovendien verdampt sterke drank niet sneller dan bier of wijn.
Wij raden u af om te gaan koken met alcohol als er iemand mee eet die vroeger veel heeft gedronken. Het koken scherpt de wijn- en biergeuren nog eens extra aan, een grote verleiding want ook de geur en de smaak proeven van alcohol kan namelijk zucht (trek) veroorzaken. Bovendien zou u bier of wijn in huis moeten halen. Soms kan alleen het lopen langs de drankrekken zucht veroorzaken, laat staan het kopen van alcohol. Uiteindelijk blijft er bij het koken altijd een restje wijn of bier over. Een aangebroken fles kan ook moeilijk te weerstaan zijn.
Uw hazenrug is ook heerlijk te bereiden als u de wijn of het bier weglaat.

Voor persoonlijke informatie en advies kunt u altijd bellen met de Alcohol Infolijn: 0900 5002021 (0,10ct per minuut).

--------------------------------------------------------------------------------

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Even een klein beetje bijgelezen...

Har, goed hee, die uitslag van het onderzoek! Dat zal toch weer wat rust in de ziel geven...
Ik heb B-complex tabletten van die smurfenwinkel, 150 pillen voor 2 euro nog wat, dat kost je de kop niet he. En ja, stoppen met drinken is èèn, daarna komt het herstel, en wat dat betreft moet ik ook nog wat beter m'n best doen met goede voeding en zo. Maar ook dat komt goed, ik heb al weer fruit in huis en zo, klein beginnen, mezelf een beetje opvoeden... ;)

Anna, ik had ook zoiets als jij met dat meubel vandaag, kwam thuis uit m'n werk en de CV-ketel was kapot, monteur gebeld, moet een nieuwe servo-dinges in, had-ie niet in de auto, komt morgenmiddag weer terug... dus nu geen warm water. Nou ok, dan maar even nieuws kijken: geen signaal op de kabel, alleen maar ruis en sneeuw... tjongejonge wat nu dan allemaal? Ik heb m'n schouders maar opgehaald en ben met de hond gaan lopen, me druk maken helpt ook niet.
En als je je frustraties wilt botvieren: waarvoor heb je nou eigenlijk een vriendje dan? :D

Corinne, goed bezig, ook een tiepje van langzaam maar wel heel zeker? :)

Spud, voor jouw banen-verhaal moet ik geloof ik nog even verder teruglezen, maar het gaat dus wel de goede kant op! Ik blijf je nog even succes wensen! :rose:

Marjo, dankuwel hoor... enne we zitten hier niet voor onze zweetvoeten he... :D

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hihi, ik wil mijn vriendje sparen voor mijn frustraties Water. Die kunnen nogal heftig zijn. Ik neem mijn petje af voor je, want mij lukt het in zo'n situatie niet om alleen maar mijn schouders op te halen. Maar ik ben er inmiddels wel achter dat al die opwinding ook nergens toe dient.
Inmiddels heb ik het maar los gelaten, en mijn hondje uitgelaten. Ik geloof niet meer dat ze nog komen. Morgen maar weer een kapitaal er tegenaan gooien om de informatielijn te bellen, en te horen wat er nu aan de hand was. Ik denk dat ik zometeen maar tussen de lakens duik. Was me wel het dagje zo.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Water,
Als ik langzaam wil gaan, doe ik dat ook. Mss een beetje te langzaam, maar ik worstel al sinds mijn prille jeugd met mijn gevoelens en emoties. Ik kan me gewoon niet uiten. En m.n. mijn moeder heeft vroeger echt haar best gedaan om mij te stimuleren. Ik gaf dan ook best wel toe dat ik idd wel iets wilde doen als naar fuifjes gaan, maar het resultaat was altijd hetzelfde: na een uur had ik er genoeg van. Dus je ziet, ontwijkgedrag is mij niet vreemd. Mij kreeg ze het huis niet uit en mijn broer (mijn complete tegenpool) kreeg ze maar niet overtuigd dat ie op tijd moest thuiskomen.
Dit traject gaat me dus ontzettend veel energie kosten, maar ik vind het nu zelf tijd worden dat ik uit mijn schulp kruip i.p.v. er steeds maar dieper in te kruipen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Slaap lekker Charlie... :lips:

Corinne, hartstikke goed toch? Nu doe je het omdat je het zelf WILT, en dan gaat het ook lukken, zolang je het in je eigen tempo kunt doen. Respect hoor!
Is een beetje dezelfde reden waarom ik wel naar dat familie-feest gegaan ben, en ik ben blij dat ik het gedaan heb want het was dus gewoon gezellig. Ik was misschien een beetje stiller dan de overige gasten, maar dat geeft niet. Nou durf ik de volgende keer misschien ook weer wat makkelijker mee te doen. Verstoppen is voor mij te gemakkelijk, en niet goed. Moet ik dus ook bewust doorbreken, maar inderdaad: als ik er zelf aan toe ben, en in mijn tempo.

En nu ga ik nog èèn rondje hondje lopen en dan "zie" ik jullie morgen weer! Tschüss!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Troost

Stel dat de avond niet zou vallen
en dat het moeizame gedoe
dat wij bedrijven met ons allen
zou doorgaan tot oneindig toe.

Ach kind, het maakt me nu al moe,
wanneer ik aan de duizendtallen
verdrietjes denk die waar en hoe
ook jou nog zullen overvallen.

Wees maar tevreden dat het komt,
het nu nog zo gevreesde einde
aan al ons nutteloos getob.

Denk je eens in: eenmaal verdwijnt de
ellende; het gelul verstomt;
mijn lief, verheug je er maar op.

Jean Pierre Rawie

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik log nog even in. Ik was het gedicht al aan het maken, Telepathie?
Gaat het Soothe. Het gaat, up en down. Ik loop niet steeds te jubelen.Het vergt wel wat van je geest.
Beetje van dit, beetje van dat, je kent het wel. Dan vrolijk, dan weer ietwat somber. Dan weer wat agitatie! Ach, aan afwisseling geen gebrek. Kortom het kan beter!!
Groetje van Soothe.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Het is soms moeilijk een evenwicht in denken en gedrag te vinden. Dat klopt, dat heb ik ook.
Maar de afgelopen dagen niet gevloekt tijdens het stofzuigen :D
Maar ach, misschien volgende week wel weer.
Het had allemaal anders kunnen lopen, maar dat is niet zo gegaan...
Acceptatie?
Zet 'm op Soothe! We gaan goed!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden

• Nieuwe aanmaken...