Spring naar bijdragen

weer een dag erbij!


orleando

Aanbevolen berichten

goedemorgen allemaal!

Het lijkt wel of ik steeds vroeger wakker word nu ik niet drink, maar wel met steeds meer energie. Voel me goed en hoop, dat het bij jullie ook goed gaat.
Ik zal broodjes en thee voor de kinderen klaarzetten en mezelf dan aankleden en dan gaan we weer een droge dag tegemoet.
Tot later in de ochtend!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Antwoorden 174
  • Created
  • Laatste antwoord

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Goedemorgen allemaal,

Ben zo blij dat ik van die troep af ben, wat is het leven helder en wat hou ik een tijd over! Ik kom hier niet zo vaak meer omdat het me goed afgaat zonder alcohol. In het begin durfde ik niet te zeggen tegen mensen in mijn omgeving dat ik niet meer drink, maar heb er nu echt lol in om het juist te zeggen! De reacties zijn altijd hetzelfde; JIJ? Dan gaan ze lachen en vervolgens als ik het uitleg zeggen ze; knap hoor en hebben ze er bewondering voor. Ik hoop dat het jullie ook allemaal goed gaat! En voor degenen die nog niet helemaal hun draai gevonden hebben, sterkte!! Ook al sta je niet helemaal droog, je bent je wel bewust van je probleem en doet er tenminste iets mee. Blijven vechten en laat je er niet onder krijgen door die drankduivel!

Kus Sterk

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Goeie morgen Sterk, Rosan, Orleando,

De reacties die ik kreeg wanneer ik zei niet meer te drinken, zijn allemaal positief geweest:
'Wat goed.', 'Ben zo blij voor je.', 'Ik ben vanavond solidair en drink ook maar niet.' Eentje was ook positief, maar die drukte me met de neus op het feit dat ik gewoonweg niet meer kan of mag drinken: 'Goh, wat goed, maar dat betekent dat je nooit meer mag drinken.'
En ik ben zo blij voor mezelf dat ik niet meer drink.

Floortje,
Je laatste vraag van gisteren. In deel 2 van de behandeling ga je een doel stellen en daaraan werken.


Iedereen,
Een goede dag gewenst en ik lees en schrijf jullie nog wel.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Goedemorgen allemaal
Sterk dat merk ik dus ook, als ik vertel dat ik niet meer drink, dat mensen daar bewondering voor hebben en is dat niet waar we stiekum ook altijd wel naar op zoek zijn? waardering van de buitenwereld?
Dus kunnen we onszelf een dubbel plezier doen door het wel te zeggen. Het vertellen dat je niet meer drinkt levert altijd wel een goed gesprek op merk ik.

en vandaag doe ik ook weer mee! Ik drink niet vandaag!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Goedemorgen mensen,

De dagen beginnen nu echt te lengen. Ik vind het wel verdraaid koud, maar dat kan ook in mijn systeem zitten.
Soothe maakt zich zorgen, en dat is niet goed voor hem! Drinken doen we niet vandaag, dat heb ik gisterenavond laat afgesproken. Doe maar met me mee!

Groetje uit A'dam.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Goedemorgen!

Soothe en alle anderen ik doe vandaag met jullie mee!
Helemaal omdat het vandaag voor degenen die meedoen aan het boek, Corinne, Gem, Tapas, Calimero, Stien, Houtje, Kaia, Vie en mij ( het is uiteindelijk toch een vrouwen boek geworden!) een hele bijzondere dag is.
Onze bijdragen worden vandaag voorgelegt aan de direkteur van Tactus. Die heeft de uiteindelijke beslissing of hij geld wil uitgeven om het boek uit te laten geven.
Zoniet dan proberen we het de lange weg langs de uitgevers nog.
Maar duim a.j.b allemaal mee dat hij de bijdragen net zo ijzersterk vind ik!

Vandaag mijn hondemaatjes dag, gisteren i.p.v. na te denken mandela's wezen maken en inkleuren wat mijn innerlijke stemming wel weer heeft verbeterd, gelukkig!

Ik wens jullie allemaal een fijne dag, hier schijnt het zonnetje!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

normalieter zou ik trouwen vandaag ;)
vandaag 14 jaar samen met mijn partner , zijn niet altijd mooie momenten geweest , maar we zijn er blijven voor gaan .
vandaag drink ik zeker niet want ik denk dat ik dan een schop onder mijnen hol zou krijgen
ik moet weer na brussel hopelijk krijg ik mijn centen terug .
samen staan we sterk adb,ers dus vandaag drinken we samen niet

Link naar opmerking
Deel via andere websites

behalve manlief en (schoon)familie weet niemand dat ik een alcoholprobleem heb en dus ook niet dat ik wil stoppen. Mijn schaamtegevoel voor deze verslaving is te groot om het op te biechten...Na de kerstvakantie stond ik op het schoolplein en hoorde de goede voornemens van anderen aan. Stoppen met roken, meer sporten, Sonjabakkeren enz. En ik had heel de vakantie geen drup gedronken en durfde het niet te zeggen.
Mijn (schoon)familie heeft het er helemaal niet over en mijn man zwijgt en praat alleen als ik een uitglijder heb. Dan wordt hij boos en krijg ik allerlei verwijten naar m'n hoofd geslingerd. Ik zou graag willlen horen, dat hij blij is dat ik niet drink...:(

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Een hele goede morgen,

En jazeker we plakken er weer een droge dag aan. En wat mooi is, we hoeven er ons niet voor te schamen.
Ik hoef niet uit te leggen waarom ik weinig boodschappen vandaag nodig heb.
Ik hoef niet uit te leggen dat mijn rekening zo láág is bij de winkel.
Ik hoef niet uit te leggen dat ik dagelijks niet meer naar de glasbak moet.
Ik hoef niet uit te leggen dat ik vandaag tijd tekort kom.
Ik hoef niet uit te leggen dat.................
Ik vertel gewoon dat ik vandaag een flinke bos bloemen verdient heb en ja ik hou
geld over! Helaas gaat het ook weer op, maar toch.


Vandaag weer een paar mijlpalers, Gefeliciteerd! Leeuw en Albertina, :present::D:present::):present::D:present:
Zelf zorg ik vandaag voor een bosje van het echie. :D

Corinne, succes vandaag gaat je vast wel lukken. Zie het zo, je wordt tenminste geholpen. Bij mij komt
er weinig tot niets van de grond en dat frustreert kan ik je wel zeggen.

Soothe, geen zorgen voor de dag van morgen toch? En vandaag houden we het droog.
Hier schijnt overigens een flauw zonnetje, maar of dat blijft........

Safi, duimen dus maar. Duimen we vandaag ook voor Mireille, Mireille doe je best, je kán het! :D


Vandaag dus duimen voor, Thil, Spud en Mireille. Phoeeeeee.....

Blacky, jij bent tenminste al 14 jaar samen. Proviciat :present: Kijk vandaag eens naar alle "goede"
dingen dat zal je gezichtje wel opvrolijken. Kom op , jij kan het!

Orleando, stoppen doe je voor jezelf. Beloon jezelf en laat dit niet van een ander afhangen.
Hoe lief ben je voor je lichaam geweest? Wat is jouw winst? Koop wat leuks voor jezelf!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Spud, succes met je sollicitatie vandaag!!

Stien, ik stop ook voor mezelf, maar ik zou het gedrag van manlief wel anders willen zien. Hij hoeft me niet de hemel in te prijzen omdat ik het bier laat staan (wijn drink ik allang niet meer), maar ik zou het wel fijn vinden als hij er eens its positiefs over zei en niet alleen ontzettend negatief tegen me is als ik een dag de mist inga...

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Orleando, als je een dag de mist in gaat bevestig je alleen zijn gevoelens. Hij heeft het
vertrouwen nog niet als jij zegt niet meer, dan niet meer.
Het vertrouwen krijgen van een ander kost meer tijd als van jezelf.
Eerst jezelf liefhebben, vertrouwen en op den duur ga je dit uitstralen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Morge beste Adb'ers! Corinne sterkte bij de psych, Spud succes met soliciteren, Orleando way to go :present: Soothe, het wordt alleen nog maar kouder :o
Goh, Safi ben reuze benieuwd naar dat boek. Is er hier eerder op het forum al wat meer over verteld? Ik heb wel het draadje gelezen maar daar staat inhoudelijk niet veel in. Succes iig! :present:
Floortje, ik ben inmiddels ook zo ver dat de beslissing gaat vallen of ik aan deel II kan beginnen (we zijn tegelijkertijd begonnen volgens mij). Het houdt me op een goede manier bezig.

Vanmiddag heb ik een afspraak bij de verslavingsarts n.a.v. het bloedonderzoek. Ben benieuwd hoe ik ervoor sta (best wel spannend).
Fijne droge dag allemaal, ik ga er weer voor!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

ik heb last van de ontwenningsverschijnselen (schreef ik gisteren al) en lig te zweten en woelen in bed. Ook de panniekaanvallen komen vaker om de hoek kijken dan me lief is. Het maakt me bang en dan raak ik nog meer in panniek. Het liefst wil ik dan tegen manlief aankruipen, maar die draait zich resoluut om. Dat doet me verdriet...
Ik doe m'n best, regel het huishouden en verzorg de kinderen, breng en haal ze naar school, vriendjes of die komen hier spelen, de zwemlessen doe ik ook (want asl manlief vrij is, gaat hij niet mee en mag ik weer) en moet dan ook nog in bed ...nou ja....Ik ben moe, hondsmoe, maar dat snapt hij niet...

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Goedemorgen,

Iedereen, heel veel sterkte vandaag.
Het hoofd is weer een zeef, dus vandaar even geen namen.
Ik heb jullie, daar hou ik het eerst bij.
Het gaat goed, ik drink niet. Maar voor de rest heb ik eerst nog ongelóóflijk veel tijd nodig.
Ben gewoon moe van het zo hard mijn best doen. Het komt goed, mettertijd..

Gefeliciteerd Stien met Eén jaar en 3 maanden! :musicnote::present:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ja ook van hieruit allemaal goedmorgen.

De mijlpalers Leeuw (Leueueueueuwwwwwwwwwwwwww, waar ben je??) en Albertina, méér dan van harte proficiat !!!!! :rose::present::musicnote::light::heart::rose::present::musicnote::light::heart::rose::present::musicnote::light::heart::rose::present::musicnote::light::heart::rose::present::musicnote::light::heart:!!!!!! Eerlijk delen en geen ruzie maken.

Blacky,
Je klinkt zo triest, dat vind ik zo verdrietig voor je. Je kunt toch wel vandaag iets leuks met je partner gaan doen, bv. iets lekkers koken, kaarsjes aan, koop een bosje narcissen, en vertel haar gewoon dat je van haar houdt maar dat je het moeilijk vindt vandaag.

Orleando,
Ik blijf het gevoel hebben dat het een idee is om samen met je partner erover te praten onder begeleiding van iemand. Ik heb het ook gedaan, het heeft me niet opgeleverd wat ik wilde (nl. dat mijn relatie overeind bleef) maar het heeft me héél veel andere dingen gebracht, nl. het vertrouwen dat ik het alleen kan. Begrijp me niet verkeerd, dat is een totaal ander onderwerp, en ik weet dat jij geen relatieproblemen hebt, maar tóch zou het opluchten (m.i.) om er samen over te praten. Wat voor probleem je ook hebt, een relatieprobleem, een alcoholprobleem, denk er eens over na. Ik wil graag met je meedenken / je helpen.

En ik benijd je dat je je zo fris en energiek voelt, zelfs vandaag zit ik (geheel nuchter) nogal duf achter de PC.

Rosan,
Doe mij er ook maar een.

Sterk,
Je klinkt inderdaad sterk :) knap hoor.

Corinne,
Succes, ik duim voor je.

En iedereen, onze Thil moet vandaag met haar Zoon naar de longarts, zijn er nog kaarsjes die aankunnen? Dan maken we samen een energieveld voor haar.

Tapas :)

Safi, nu ik dit weet, ga ik ernstig twijfelen aan mijn bijdrage.........o o o ik had het nog moeten herzien, bla-bla-bla. Maar ik houd me vast aan de gedachte: als het géén boek wordt (wat ik niet hoop) dan heb ik er een hoop aan gehad om het voor mezelf op papier te zetten.

Har, succes bij de arts. Mijn bloeduitslagen zijn nog altijd teleurstellend: matig/slechte leverfunctie (komt door de medicijnen hoor) en dan denk ik altijd maar: STEL je voor dat ik gewoon dóór had gezopen, hoe SLECHT zou het dan wel niet zijn?

@ vitamine B (1 en complex)
Van mijn apotheek en natuurgenezer leerde ik dat vit B alleen wordt opgenomen als het in een complex zit. Ik slik elke dag één vit B forte bij het avondeten en een multivitamine compleet. En ik eet redelijk gezond (vandaag niet: soep en een sauz. broodje) maar vandaag heb ik giga haast dat weet ik nu al. Gisteren daarentegen weer uitermate gezond gegeten.

@ wie ik vergeten ben, een dikke :rose::).

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Orleando, je moet je verwachtingspatroon bijstellen. Stien heeft gelijk, jij denkt een weekje geen drank, dan is alles ouwe jongens krentenbrood!! Zo is het niet. Ik zou die ontwenninsverschijselen zien als onderdeel van het geheel. Anders vraag je tijdelijk een pammetje, dat is beter dan drank!

Zoek geen bevestiging, doe het voor Orleando, dat is wat telt, ruim de geestelijke ravage op. Laat zien dat je het kan, dan komt de rest ook in orde. Niet klagen maar doen!!!
Ik ben een beetje verder en ook hier, valt het soms goed tegen. All part of the game!!
Drink niet en heb geduld. Véél geduld. Probeer blij te zijn dat je de drank laat staan, de rest komt later.
Groet.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Orleando, ik ben het met Houtje eens dat relatietherapie wel eens nodig kan zijn voor jullie beiden als je niet meer tot een goed gesprek kunt komen. Denk je dat de bereidheid daarvoor bestaat? En heb je hem wel eens op de man af gevraagd waarom hij je niet ondersteunt? Het laatste wat je kunt gebruiken is wel een partner die je tegenwerkt ipv ondersteund. Misschien zit hij nog met veel kwaadheid die hem in de weg staat, dus hoe dan ook pak dit aan! Het is onderdeel van je herstel.
Ik zeg het misschien erg cru, maar ik hoop alleen dat jullie er samen uit kunnen komen. Sterkte!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Houtje, als ik het nou eindelijk goed kan onthouden heet het chloordiaproxide en dat slik ik wel, maar dat is voor een week. Daarna is het op en wil ik op eigen kracht verder.
En wat deskundige hulp betreft...Ik ben in therapie geweest toen m'n moeder was overleden, maar ik deed m'n mond haast niet open. Van huisuit mochten we nergens over praten en dat is er zo ingeslagen (figuurlijk dan), dat ik nog steeds veel moeite heb mijn vuile was aan een vreemde te vertellen.
Mijn man weet alles van me, dus ook dat m'n moeder dronk en m'n vader z'n handen niet thuis kon houden. Hij was zo lief , begripvol en een grote steun voor me toen m'n vader overleed, maar nu geeft hij niet thuis. We leven momenteel naast elkaar en niet met elkaar en dat doet me verdriet. Ik hou enorm veel van 'm, maar ik ben bang hem te verliezen. Laatst een goed en eerlijk gesprek met hem gehad en dat voelde goed. We waren eerlijk tegen elkaar en hij zou zich anders tegenover me opstellen en meer begrip tonen. En ik heb steeds minder trek in drank en drink ook veel minder, maar ik heb z'n vertrouwen behoorlijk verspeeld. Het kost tijd, veel tijd en dat weet ik wel, maar toch...Ziet hij dan de verbetering niet???

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Orleando, dat kan een verradelijke Gremlin/Freggel zijn, die van de afwijzing..
Het heeft er bij mij i.i.g. voor gezorgd in de tijd met mijn ex dat ik weer begon met drinken onder het mom van "waar doe ik het eigenlijk voor?" "Er is toch niemand die het waardeert.." Dus pas daar goed voor op. Misschien een paar keer je behoeftes uitspreken.. Hij kan immers niet in je binnenste kijken.
En het belangrijkste is de trots in jezelf voelen dan draag je dat ook over aan anderen waardoor je meer steun zal ervaren.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Jullie mogen eerlijk tegen me zijn hoor, ookal zijn het soms harde woorden, maar dat geeft niet. Ik vraag hier toch ook wat te doen...
Misschien is het een idee, dat ik eerst zelf met iemand ga praten (en dan niet de huisarts, maar maatschappelijk werker of zo) , net als toen m'n moeder overleed en dan maar wel de vuile was buitenhangen? M'n ouders kunnen me nu niet tegenhouden...Ik zou het doodeng vinden, maar dan ziet manlief toch, dat ik weer een stap zet om er goed en gezond uit te komen. Want dat ik zo niet verder kan zie ik ook wel in..

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden

×
×
  • Nieuwe aanmaken...