Spring naar bijdragen

weer een dag erbij!

orleando

Aanbevolen berichten

• Antwoorden 174
  • Created
  • Laatste antwoord

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Soothe, ik slik crestor......maar mijn huisarts weet niet dat ik drink.........net als dat ik tabletten tegen de hoge bloeddruk heb.
Van de week op mn werk gemeten, was weer prima......
Straks kan ik die tabletten tegen de suiker ook nog laten staan....
Oei....es even een strategie bedenken.
Aan stoppen met roken moet ik voorlopig nog niet denken....ik had de supersmoker gekocht, maar die is nu weer nadelig in het nieuws....:huh:

Anna, rot is dat altijd he, ze komen altijd al op het laatste moment, maar als ze helemaal niet komen...ggrr.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

@Charlie Daar had hij het niet over, lijkt me dus van niet. Hij adviseerde minder vlees, meer vis, meer beweging. Als ik wat at toen ik nog dronk was het vaak te vet, had juist omdat ik zo slecht kon eten behoefte aan varkensvlees en hartige hapjes (cervolaat worst, leverworst). Snacks en friet eet en at ik nauwelijks en ik weeg maar 62 kilo (lengte 1.74).
Mijn waarden zijn: Cholesterol 6.3 (5 is normaal) en LDL cholesterol 3.9 (3 is normaal).
ASAT en ALAT waarden zijn resp. 48 en 80 dat heeft met enzymen te maken die door de lever worden gelekt in het bloed bij leverschade. Ik vermeld het maar even.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Soothe ik lees nu dat alcohol de cholesterol verhoogt en roken ook..oke, duidelijk. Ga bij mijn huisarts navragen of ik medicijnen moet gaan slikken, volgens de verslavingsarts was meer lichaamsbeweging en aangepast eten voorlopig voldoende. Laat trouwens over een aantal maanden weer eens bloed afnemen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Har, ik zit ook met 6. nog wat! Vandaar de statines, anders slib ik dicht, zegt Doc!
Vegetarisch geweest, nog weinig dierlijke vetten. Becel vloeibaar etc etc. Dus ik zeg , hoe kan dat, want de vetzuren waren goed. Ach ja, het lichaam maakt zelf ook cholesterol en het is een beetje een welvaartziekte. Dat waren zijn woorden. Sinds ik niet drink is de bloeddruk beter, dus ik laat toch nog een keer cholesterol prikken! Blijft het hoog, dan ga ik de statines slikken.
Groet.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hé allemaal bedankt voor het duimendraaien en kaarsen branden!
Ik had ze helaas verkeerd begrepen :huh: Het was een intake en geen sollicitatie, pfff...
Maar ik heb wel voor elkaar gekregen dat ze me gaan voorstellen èn heel belangrijk mijn min. brutosalaris eis en arbeidsvoorwaarden op tafel gelegd. Was even een discussie maar ik had ze snel overtuigd :D
(hihi, ik wist niet dat ik dat onderhandelen in me had :D )
Op de terugweg had ik een seconde de gedachte dat ik wel een pilsje verdient had.. Ja dus not!!! Uiteindelijk vond ik dat ik het meer verdiende om nuchter te blijven. ;)
Ik denk dat ik die onzekerheid van vandaag nu ook beter snap. Was gewoon een Freggle die een smoes om te gaan drinken aan het uitproberen was.. Haha, lekker mislukt!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Har, helaas was het wel zoiets, ja.

Het is me uiteindelijk toch gelukt iemand aan de telefoon te krijgen. Zal me inmiddels wel een kapitaal gekost hebben, steeds doorklikken op een andere keuze op dat 0900-nummer, net zo lang tot er uiteindelijk toch een levend mens opneemt. Nou ja, ik heb tenminste wel even mijn ongenoegen kunnen uiten, al kon die arme ziel aan de telefoon er natuurlijk niets aan doen.
'Men' weet niets van vertragingen, het transportbedrijf is na 17.00 uur niet meer bereikbaar, maar er wordt bij vertraging wel tot 23.00 uur doorgeleverd. Dus het kán nog komen.

Er zit dus weinig anders op dan lijdzaam af te wachten. Niet direct mijn sterkste kant. Wat een geluk dat ik zo'n ontspannen en relaxt type ben hè. :angry::o:devil::wacko::P

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hoi,

Orleando, charlie, geef het tijd inderdaad, niet teveel vragen. Klaas begint het ook in te zien... Nam vanavond spontaan een héél mooi bos bloemen mee! Die had ik al erg lang niet gehad. lief!

Fruitvlieg, da's wat je noemt een vliegende start! Super. Denk je ook aan je rust? (zei mam...)

Sammy, ondanks de ongelukkige ligging van je pc vind ik het leuk dat je er weer bent!

Tina, knap hoe je met de stress op je werk omgaat! Hoe ist met ut pootje?

Blacky, we hebben wat in te halen in onze relatie, fijn dat jullie na 14 jaar, ondanks alles toch nog bij elkaar zijn!

Har, gelukkig voor je! Nu dat lijf maar eens verwennen door gezond te doen. Die eerste laten we staan hè?!

Anna, verdorie! daar zit je dan met je goede gedrag. ergens nog een vergeten boksbal liggen :D ? Wel mooi dat de vergeten hoekjes nu ook weer eens wat aandacht hebben gehad...

Corinne, zwaar lijkt me, maar moedig en goed dat je doorpakt! Laat het maar even bezinken, kun je er morgen weer met een frisse blik tegenaan.

Soothe, ik ook! (die eerste nooit aangestoken..)

Zelf na gisteren eigenlijk niet zo'n goed gevoel na het telefoontje met de AA mevrouw. Voelde alsof ze de boot wat afhield. kreeg de indruk dat ik in haar ogen niet een échte alcoholist ben, ik dronk 's ochtends immers niet, en sta op eigen kracht al 4 mnd droog... Was een club met veel oudere mensen, die al al langere tijd samen zijn. ze had ook nog nooit van een forum gehoord, en toen ik het uitlegde, kon ze zich daar ook niets bij voorstellen. Het kan best zijn dat ik het over een poosje ergens anders probeer.. Het maakt niet uit, ik heb ook genoeg afleiding momenteel. De dagen dat ik me beter voel worden steeds meer. Misschien ook wel een beetje te vroeg voor nóg een volgende stap. Of misschien wordt het in de toekomst ook wel heel wat anders. Step by step. Marjo op de rem!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Oke Soothe, ik vraag het wel goed na bij mijn eigen arts. Hyperhomocysteine komt als ziekte in de familie voor (erfelijk) je kunt er aan overlijden. Het lichaam maakt dan o.m. teveel cholesterol aan. Ik laat me daar toch eens op testen.

Spud, je hebt je best gedaan zo te lezen en goed dat je die freggle te slim bent afgeweest. Je hebt een :present: verdiend :)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Dat duimen van jullie heeft me heel wat opgeleverd! Thanks! Ik zit nu met 8 opties waarvan 2 bij een directe baas. Vandaag weer 2 aanbiedingen gehad die ik moest afwijzen omdat ze te ver waren. Morgen een afspraak met een uitzendbureau dat denkt ook wat voor me te hebben.. Straks moet ik nog kiezen en ga ik me daar weer druk over maken. :D
Dus wat dat betreft kunnen jullie wel stoppen met duimen voor mij ;)

Ik hoop dat het ook zo goed heeft gewerkt voor Thil en haar zoon... En natuurlijk voor IW boek :)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Zo, vrienden... ik ben ook weer op stee en het "normale" leven kan weer hervatten.
Twee dagen van huis geweest, en m'n slaapritme naar de knoppen, maar dat komt wel weer goed.
Ben ook nog niet bijgelezen hier, maar dat probeer ik zo nog even.

Wel een leuk feest gehad, met lekker eten: in wijn gemarineerde liflafjes van de grill, hutseflutjes met rode wijn-saus en een truffelig toetje met Grand Marnier... lekker hoor, maar voordat het allemaal begon toch maar even aan de restaurant-meneer gevraagd om die alcohol-dingetjes bij mij weg te laten. "Ja maar meneer, dat is er dan al uit verdampt, het gaat alleen om de smaak..." ja dat zal wel maar doe mij maar NIET, dank U. En dat werd keurig opgelost, dus kon ik ook met vertrouwen weer in de auto stappen om twee uur lang in het stikkedonker door de maartse sneeuwstormen naar huis te rijden.

Tjemigdepemig wat ben ik BLIJ dat ik die TROEP niet meer HOEF!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Leeuw en Albertina,
Ik zie dat jullie een mooie mijlpaal hebben gehaald. Ga zo verder!
:D:camera::clock:B):musicnote::heart::light::sun::moon::present::):rose::P

Orleando,
Ik doe ook nooit mijn mond open, maar nu heb ik ervoor gekozen om toch gesprekken te voeren en dus niet schriftelijk aan mijn problemen te werken. Wel heb ik gevraagd om steeds een verslag van de gesprekken te krijgen. Door de emotionele lading vergeet ik toch een deel van de inhoud van een gesprek. Maar wat heeft die vrouw aan me moeten trekken om me aan het praten te krijgen.
Wat Houtje naar voor brengt, bevat ook wel e.e.a. waar ikke wel wat mee kan.

Kate,
Ik ben blij voor je dat je gisteren je moed bijelkaar geraapt hebt en naar die meeting bent gegaan. Je bent goed bezig.
Steunende contacten zoeken en achterdeurtjes dichttimmeren zijn heel belangrijk.

Ik zit te denken over wat ik me volgende maand voor cadeautje zal geven. Ik wil iets leuks dat niet per se nuttig dient te zijn.

Marjo, Pippi,
Negeren wil idd nog weleens helpen. En toen ik het beu was overal vuile was te moeten zoeken, heb ik ze een paar keer gewaarschuwd dat wat niet in de wasmand lag, niet gewassen zou worden. Na een paar keer hadden ze het door en kijk!: daar werd plots de was op juiste plek gedeponeerd. Idem dito deed met slingerende spullen. Wat niet opgeruimd was, ging de vuilniszak in. Ik gebruikte wel een aparte vuilniszak.
Natuurlijk kregen wel prijzende woorden en een snoepje als ze het goed deden.

Har,
Gelukkig dan maar :( dat ik er ook sterke drank bij ging gebruiken. :wacko::$

Orleando,
Mss vind je het een gekke vraag. Gebruik je mondspray voor een frisse adem? Zo ja, deze sprays bevatten alcohol. Zelfs zoveel dat ze bij een blaastest scoren. Er wordt bij de Odol voor gewaarschuwd dat je tot een kwartier na het spuiten promillage blaast. Dus ruiken kun je het ook. Mijn vriendin dacht zo een keer dat ik weer was gaan drinken. Ze rook iets van alcohol.

En verder zie ik dat ieder op zijn eigen manier vandaag weer goed is bezig geweest.

Voor iedereen: :present: :present: :present: :present: :present: :present: :present: :present: :present: :present: :present: :present: :present: :present: :present: :present: :present: :present: :present: :present: :present: :present: :present: :present: :present: :present: :present: :present: :present: :present: :present: :present: :present: :present: :present: :present: :present: :present: :present: :present: :present: :present: :present: :present: :present: :present: :present: :present: :present: :present: :present: :present: :present: :present: :present: :present: :present: :present: :present: :present: :present: :present: :present: :present: :present: :present: :present: :present: :present: :present: :present: :present: :present: :present: :present: :present: :present: :present: :present: :present: :present: :present: :present: :present: :present: :present: :present: :present: :present: :present: :present: :present: :present: :present: :present: :present: :present: :present: :present: :present: :present: :present: :present: :present: :present: :present: :present: :present: :present: :present: :present: :present: :present: :present: :present: :present: :present: :present: :present: :present: :present: :present: :present: :present: :present: :present: :present: :present: :present: :present: :present: :present: :present: :present: :present: :present: :present: :present: :present: :present: :present: :present: :present: :present: :present: :present: :present: :present: :present: :present: :present: :present: :present: :present: :present: :present: :present: :present: :present: :present: :present: :present: :present: :present: :present: :present: :present: :present: :present: :present: :present: :present: :present: :present: :present: :present: :present: :present: :present: :present: :present: :present: :present: :present: :present: :present: :present: :present: :present: :present: :present: :present: :present: :present: :present: :present: :present: :present: :present: :present: :present: :present: :present: :present: :present: :present: :present: :present: :present: :present: :present: :present: :present: :present: :present: :present: :present: :present: :present: :present: :present: :present: :present: :present: :present: :present:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Jullie klinken optimistisch. Har gelukkig een goede uitslag. Met het stoppen zal het lichaam wel herstellen.
Ik heb momenteel allemaal kleine klachtjes. Has zelfs het idee dat een flinke borrel alle bacterien wel zou doden. Raar , alcohol als medicijn te willen gebruiken.
Vandaag weer een droge dag. Nu morgen nog. Morgen gaat het ook wel lukken had ik zo gedacht.
Langzaam worden het alweer heel wat droge dagen.
Op vallend is dat mijn levenslust terug aan komen is, dat ik werkelijk blij kan zijn.
Nu maar hopen dat mijn hormonen straks de boel weer in de soep gooien. Nou ja, niet tever vooruit denken.
Jullie zijn allemaal wel erg goed bezig, complimenten. Ben weer enorm moe, na een dag hard werken en zoek toch bijna mijn bed maar weer op. Morgenvroeg ga ik voor het eerst in tijden weer eens heerlijk gewoon boodschappen doen!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Tsja Soothe, ik geloof je zomaar, maar ik wil het niet eens proeven...
Die restaurant-meneer was ook nog heel trots op z'n werk, bij ieder gerecht een aparte wijn met een heel verhaal, hartstikke interessant hoor, hij wist er echt veel van en hij kon goed vertellen.
Maar iedere keer overal netjes voor bedankt, glaasje water gepakt, en op een gegeven moment viel dat iemand op, die vroeg "ben jij geheelonthouder?" en toen ik er even over nadacht heb ik tot m'n eigen verbazing toch maar "ja" gezegd... en de reactie was "hmmm moest ik eigenlijk ook eens een tijdje doen"... echt er zijn volgens mij heel veel mensen die veel drinken en er zelf nooit zo over nadenken. Net als ik zelf "vroeger".

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Dat heb ik ook Water, dat ik liever niet iets alcohol gerelateerds proef. Ik ben dol op Malaga ijs, maar toen ik dat vorige zomer een keer at kreeg ik echt trek in drank. Ik had visioenen van heerlijke likeurtjes en cocktails, en dat heeft een behoorlijke tijd aangehouden. Dus neem ik maar geen Malaga ijs meer. Er zijn meer lekkere smaken.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden

• Nieuwe aanmaken...