Soothe Geplaatst 19 maart 2008 Rapport Geplaatst 19 maart 2008 Die Pippi, Nou Pippi, alleen de aaibaarheidsfactor klopt, volgens hen, die het weten kunnen! Groet!
orleando Geplaatst 19 maart 2008 Auteur Rapport Geplaatst 19 maart 2008 dankje Har, dat doet goed, die virtuele knuffels hier...
Sammy Geplaatst 19 maart 2008 Rapport Geplaatst 19 maart 2008 Pippi, je houdt van je kinderen. En dat is het aller belangrijkste.
CPAS Geplaatst 19 maart 2008 Rapport Geplaatst 19 maart 2008 Hoi beste mensen,Hier ben ik dan toch even. Kan het niet laten .Het betaalde werk zit er weer op voor vandaag.Vanmiddag komt het zware werk. Werken aan mezelf.Spud en Thil,Vanochtend heb ik vast flink geduimd.'k Weet niet of jullie vanochtend of vanmiddag de belangrijke afspraak hadden, dus vanmiddag zal ik ook aan jullie denken.Ik zie dat hier al 5 pagina's gevuld zijn. Mss ga ik nog lezen, maar eerst toch andere dingen doen.
CPAS Geplaatst 19 maart 2008 Rapport Geplaatst 19 maart 2008 Hoi Safi,Dan heb ik dus extra duimwerk. Maar hoe dan ook het boek zal er komen.
CPAS Geplaatst 19 maart 2008 Rapport Geplaatst 19 maart 2008 Blacky,Gefeliciteerd met 14 jaar samen! Dat is een bos :present: wel waard.
Kate Geplaatst 19 maart 2008 Rapport Geplaatst 19 maart 2008 Nou gisteravond de sprong gewaagd en naar een AA-meeting geweest.Ik ben er nog van onder de indruk. Een hartelijke ontvangst, verschillende mensen van verschillende leeftijd en achtergrond. Ze vroegen of ik het eng vond en vertelden over hun eigen angsten en gedachten de eerste keer.Omdat ik nieuw was gingen we de eerste stap doen. Iedereen vertelde om de beurt hoe het zover was gekomen. En iedereen kreeg de tijd om helemaal uit te spreken, er werd respectvol geluisterd en aangemoedigd en gecomplimenteerd. Hoewel het voor sommigen de tigste keer geweest moet zijn dat ze een bepaald verhaal hoorden. Ook ik durfde het aan om mijn verhaal te vertellen.Ik mag ze bellen als ik het moeilijk krijg. En ze zijn blij dat ik gekomen ben.Ik heb zoveel warmte ervaren en steun en herkenning. Mensen met hetzelfde probleem en dezelfde motivatie. Ik ben blij dat ik deze kans heb gepakt.Natuurlijk ga ik volgende week weer!groetjes,Kate
Kate Geplaatst 19 maart 2008 Rapport Geplaatst 19 maart 2008 Stien, Tina en Leeuw: van harte met jullie mijlpalen!!!
Soothe Geplaatst 19 maart 2008 Rapport Geplaatst 19 maart 2008 Kate, goed te vernemen! Ook ik ben bij de AA geweest. Je zult de slogan, het werkt als je eraan werkt, daar wel gehoord hebben. Dus laten we eraan werken. Groetje.P:S Message gelezen!
CPAS Geplaatst 19 maart 2008 Rapport Geplaatst 19 maart 2008 quote: Originally posted by: orleandobehalve manlief en (schoon)familie weet niemand dat ik een alcoholprobleem heb en dus ook niet dat ik wil stoppen. Mijn schaamtegevoel voor deze verslaving is te groot om het op te biechten...Na de kerstvakantie stond ik op het schoolplein en hoorde de goede voornemens van anderen aan. Stoppen met roken, meer sporten, Sonjabakkeren enz. En ik had heel de vakantie geen drup gedronken en durfde het niet te zeggen. Mijn (schoon)familie heeft het er helemaal niet over en mijn man zwijgt en praat alleen als ik een uitglijder heb. Dan wordt hij boos en krijg ik allerlei verwijten naar m'n hoofd geslingerd. Ik zou graag willlen horen, dat hij blij is dat ik niet drink... Die reacties herken ik wel. Helaas, heb ik ook moeten hengelen naar complimentjes toen ik hier stopte.Het heeft allemaal te maken gehad met steeds weer de belofte van beterschap die ik maar niet kon nakomen. Nu is er weer vertrouwen, nog een beetje broos, maar er zit groei in en het mooiste is dat ik niet meer naar complimentjes hoef te hengelen. Ik krijg ze nu zo af en toe heel spontaan. En ja, dan schiet iedere keer mijn gemoed weer vol. (Nu ik dat opschrijf ook.)Dus, lieve Orleando, gewoon volhouden en alles zijn tijd gunnen en vraag gewoon naar die zo nodige steun. Verlies niet uit het oog dat voor hun niet of matig drinken de gewoonste zaak van de wereld is. Voor ons is het dat niet (helaas).Zo, nu stop ik weer even, mijn lespakket is net gearriveerd. Kijken of alles klopt. Mss tot later.
Soothe Geplaatst 19 maart 2008 Rapport Geplaatst 19 maart 2008 Mensen, ik ga mijn appartement doorwerken. Tot laters!Groet.
Mai Geplaatst 19 maart 2008 Rapport Geplaatst 19 maart 2008 Corinne, ik wil je nog even heel veel sterkte toewensen voor vanmiddag, bij het werken aan jezelf!Pippi, goed toch dat je hier komt. Trouwens zo leren we ook nog van elkaar! Toevallig dat die van mij vandaag net lief zijn. Ik "negeer" ze wat meer, niet telkens boven op de huid. Moeilijk soms de balans te vinden.Kate, fijn voor je! Hartstikke goed!
Mai Geplaatst 19 maart 2008 Rapport Geplaatst 19 maart 2008 Har, ik dronk alleen maar wijn , Har was het toch?
orleando Geplaatst 19 maart 2008 Auteur Rapport Geplaatst 19 maart 2008 Pippi, ik zak weer terug naar de depressie die na het overlijden van mijn moeder kwam; ik herken de syptomen. Alleen toen was de situatie anders. Ik werkte bijna fulltime en dronk niet. Maar op een gegeven moment kwam er niks meer uit m'n handen en zat ik uren in de stoel uit het raam naar niks te staren. Nu gaat dat niet, huishouden moet draaien, kids naar school, zwemles, vriendinnetjes enz. Maar idd, voor mij hoeft het even niet meer. Maar dan krijg ik weer een knuffel van de kinderen (vooral de middelste is erg aanhankelijk momenteel) en dan denk ik hier doe ik het voor.Maar zoals ik vanmorgen aan Houtje al schreef, behalve de drank opgeven doe ik verder niks voor mezelf en alles voor de ander. Niet goed misschien, maar ik ben niet anders gewend..Corinne, ik wil alleen de steun van mijn man en niet die afwijzende houding die hij momenteel heeft. Ik weet, dat het voor hem ook heel moeilijk is, maar ik heb hem hard nodig en het doet pijn als hij steeds maar boos wordt...
orleando Geplaatst 19 maart 2008 Auteur Rapport Geplaatst 19 maart 2008 Spud, kaars brandt hier voor jou. Succes!!!
orleando Geplaatst 19 maart 2008 Auteur Rapport Geplaatst 19 maart 2008 stap 1 gezet en huisarts gebeld...en die heeft vervroegd Paasvakantie...Dat heb ik weer...Hij is dinsdag terug en heb voor dinsdag een afspraak gemaakt. Want als ik dan eerst nog moet bellen, kom ik er nooit tussen...
CPAS Geplaatst 19 maart 2008 Rapport Geplaatst 19 maart 2008 Mijn lespakket is compleet en klaargezet. Straks maar een planning maken en dan kan ik morgen vast beginnen.Nu is het tijd om jullie te verlaten om mijn afspraak na te komen.Wat er ook gebeurt, ik drink niet, althans niet vandaag. Iedereen mag meedoen. Lief is dat van mij, nietwaar .
Sammy Geplaatst 19 maart 2008 Rapport Geplaatst 19 maart 2008 Corinne,succes vanmiddag. Oleando, Goed dat je de afspraak gemaakt hebt.Spud, Heb ook een kaarsje aangestoken.
An Geplaatst 19 maart 2008 Rapport Geplaatst 19 maart 2008 Sterk: treffend wat je schrijft over het zeggen dat je niet meer drinkt. Al die jaren dat ik niet dronk heb ik dat NOOIT gezegd, en nu dus wel. En inderdaad het maakt het voor jezelf gemakkelijker en mensen vinden je nog knap ook. Soothe: het is ook harstikke koud.Vandaag, gaat het me goed lukken, het niet drinken, daarna, weet ik het nog niet. Ga er nu ook niet over nadenken.
orleando Geplaatst 19 maart 2008 Auteur Rapport Geplaatst 19 maart 2008 ik heb hier momenteel 8 kinderen over de vloer..die 3 van mij en vriendinnetjes...Hoezo druk?? Maar ze vermaken zich opperbest en ik moet wel lachen om hun capriolen..Straks naar zwemles met de oudste en hopen dat manlief me geloofd. Ongelooflijk drukke, rare en emotionele dag voor mij maar....met thee!!! Zo trots op mezelf, dankzij jullie en mijn geest die echt niet gaat toegeven aan waar mijn lichaam om vraagt...Puh:beer: ik heb jou niet nodig!!Ik kruip vanavond tegen de brede schouders van manlief aan, ik mis 'm...Maar ondanks dat ik me %^&*%^& voel, heb ik gewonnen!!!
charlie Geplaatst 19 maart 2008 Rapport Geplaatst 19 maart 2008 Hoi luitjesik ben uitgeoppast voor vandaag, het was weer geweldig, wat gaat dat gozertje kletsen zeg!! En napraten...Morgen weer de hele dag en als toetje, s'avonds ook nog effies....vrijdag dan de hele dag cursusen zondag komt de hele bups hier, dan zijn we 30 jaar getrouwd, jaja!!Dus wanneer ik mn huisje een beetje in orde moet maken, geen idee....Maar, "alles zal reg kom" Orleando, ik krijg ook nooit een goed woordje als ik droogsta, alleen een grauw en een snauw als het weer eens mis ging.En een spontane knuffel mis ik ook al heel lang.Toch kruip ik lekker tegen hem aan s'nachts en sla mn arm om HEM heen!Vergeet niet, dat voor onze mannen het heel normaal is, niet te drinken! Dat wij moeten, begrijpen ze niet. Bovendien zijn ze te vaak teleurgesteld door ons, als we het weer eens beloofden dat we nu echt gingen stoppen...om vervolgens weer opnieuw te gaan drinken.Dat vertrouwen kan alleen maar heel langzaam teruggewonnen worden.Wij zijn nu gewoon 2 hele goeie vriendjes, doen heel veel samen, behalve dat ene, als je begrijpt wat ik bedoel. Ook ik heb daar heel erg mee gezeten, maar ga nu echt voor mezelf, maar probeer ook weer zn vertrouwen terug te winnen.Ik wens je heel veel sterkte, ik weet wat je doormaakt!!BBrrr, mn kachel staat op storing, dat gaan we eerst eens zien op te lossen!
orleando Geplaatst 19 maart 2008 Auteur Rapport Geplaatst 19 maart 2008 Charlie, sla ik een arm om hem heen, duwt hij me weg..en dat doet pijn...Nogmaals, ik hoef niet de hemel ingeprezen te worden, maar dit (voor mij) afwijzende gedrag helpt me ook niet..Manlief heeft hier nog steeds blikjes bier staan (en daar kom ik niet aan), maar hij hoeft ze niet. Geen behoefte aan als ik jou k.o. zie, zegt hij dan... Maar echt, ik heb geen problemen ermee als hij geniet van z'n biertje. Ik heb deze dag overwonnen met veel huishouderlijke karweitjes en thee (ijsjes zijn me te koud).Straks zwemles van onze oudste, maar durf nauwelijks thuis te komen, omdat hij dan weer denkt, dat ik drank gekocht heb. Maar ik neem alleen m'n rijbewijs mee en het zwempasje. Geen geld en pakjes sap (voor na het zwemmen voor de kids, want het is er altijd zo warm) liggen ook al in de auto. Bovendien is het te koud voor een blokje om en ZEER belangrijk...ik heb geen trek. Helaas ook niet in eten, maar bier hoef ik nu al helemaal niet. Ik hoef niet, ik wil niet en dus drink ik niet (en koop dus niet, want hier heb ik niks in huis).Moet knopen aannaaien aan z'n werkbroeken (geen zin, maar doe het toch maar) en de ritsen van de kinderen (broeken en jassen) inmiddels versteld. Strijk gedaan, gezogen en gedweild...Ben moe, maar drink na de zwemles 1 glas water en geen thee, want dan kan ik weer tig keer van bed om te plassen en dan denkt manlief weer....
orleando Geplaatst 19 maart 2008 Auteur Rapport Geplaatst 19 maart 2008 Spud, hoe ging je sollicitatie?Ik meld me denk ik pas morgen weer. Zometeen eerst een paar vriendjes naar huis brengen, dan zwemles, eten, bedtijd voor de kids enz.Soothe, Har, An, Houtje, Pippi en wie ik allemaal vergeten ben,thanx voor jullie steun en virtuele knuffens!!Voor jullie alemaal:heart:
charlie Geplaatst 19 maart 2008 Rapport Geplaatst 19 maart 2008 quote: Originally posted by: orleandoCharlie, sla ik een arm om hem heen, duwt hij me weg..en dat doet pijn...Nogmaals, ik hoef niet de hemel ingeprezen te worden, maar dit (voor mij) afwijzende gedrag helpt me ook niet.. Manlief heeft hier nog steeds blikjes bier staan (en daar kom ik niet aan), maar hij hoeft ze niet. Geen behoefte aan als ik jou k.o. zie, zegt hij dan... Maar echt, ik heb geen problemen ermee als hij geniet van z'n biertje. Ik heb deze dag overwonnen met veel huishouderlijke karweitjes en thee (ijsjes zijn me te koud). Straks zwemles van onze oudste, maar durf nauwelijks thuis te komen, omdat hij dan weer denkt, dat ik drank gekocht heb. Maar ik neem alleen m'n rijbewijs mee en het zwempasje. Geen geld en pakjes sap (voor na het zwemmen voor de kids, want het is er altijd zo warm) liggen ook al in de auto. Bovendien is het te koud voor een blokje om en ZEER belangrijk...ik heb geen trek. Helaas ook niet in eten, maar bier hoef ik nu al helemaal niet. Ik hoef niet, ik wil niet en dus drink ik niet (en koop dus niet, want hier heb ik niks in huis). Moet knopen aannaaien aan z'n werkbroeken (geen zin, maar doe het toch maar) en de ritsen van de kinderen (broeken en jassen) inmiddels versteld. Strijk gedaan, gezogen en gedweild...Ben moe, maar drink na de zwemles 1 glas water en geen thee, want dan kan ik weer tig keer van bed om te plassen en dan denkt manlief weer.... Meid, die tijd heb ik ook gehad, mn man zei ijskoud dat ie niet met een vrouw die naar drank rook naar bed wilde...Geef hem tijd, en als ie weer denkt dat je gedronken heeft, laat je hem demonstratief aan je adem ruiken..Als je je zelf maar vertrouwt, daar gaat het nu in eerste instantie om, toch?Succes!
charlie Geplaatst 19 maart 2008 Rapport Geplaatst 19 maart 2008 Kijk, het stoppen begint zn vruchten langzaam af te werpen....Werd ik laatst verrast met een ontbijtje op bed, nu kreeg ik net zomaar een doosje chocolade, van een echte "bonbonmaker" ....( en ik heb nog...hihi)Typefoutje
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen
Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten
Account aanmaken
Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!
Registreer een nieuw accountAanmelden
Ben je al lid? Meld je hier aan.
Nu aanmelden