Spring naar bijdragen

Aanbevolen berichten

Geplaatst

hallo jongelui. hier ben ik weer even.ik lees hier dat ieder zijn portie wel gehad heeft. het is hard werken om vooruit te komen. ik ben blij hier te zijn. al kan ik niet alles lezen. alleen al dat iedereen het zelfde heeft doet al goed. ik heb me zo vaak alleen gevoeld.

en nu zit ik hier de hele avond te piekeren. mijn tante cor is overleden. ze is al wel 91 jaar geworden, maar toch. ze was altijd zo'n fitte dame. altijd onderweg met haar auto voor iedereen. nou ja de laatste jaren niet meer, maar toch.... en nu het piekeren... mijn oom is al 30 jaar geleden gestorven. ze hadden geen kinderen. ik kwam er vroeger best vaak. ik ging met mijn oom mee op route met zijn auto en hielp mijn tante met koperpoetsen. omdat ik al jaren geen contact meer heb met mijn moeder, kwam ik ook niet vaak meer bij familie. en nu wordt ze dinsdag begraven. ik weet niet of mijn moeder daar komt, ze is niet erg goed ter been meer. ik wil eigenlijk wel naar de begrafenis, maar voor wie? niet voor mijn tante of oom. er zijn alleen neven en nichten die ik ook niet goed meer ken. de meeste dan. toch heb ik het gevoel dat ik erheen moet! ik weet niet waarom. ik kan niets besluiten. als ik mijn moeder er tegenkom weet ik niet hoe ik zal reageren. ik ben nogal huilerig de laatste tijd. ik weet het gewoon niet. nou ja ik kan er nog even over denken. het lucht al op om het opgeschreven te hebben.

dat huilerige van mij.... ik weet niet wat ik daar nu mee moet. is het nu, omdat ik niet meer drink, dat alles veel meer 'binnen' komt? dat hoop ik niet. zonder mijn drankjes is het toch al zo lastig. dit wil ik er n iet bijhebben.

nou ja, voor degenen die al weekend hebben, fijne dagen. jammer van het weer. het is echt weer voor met een boek en een lekker glaasje, maar ja dat doen we niet h'e? eerst ga ik morgen nog weken. het wordt een hele drukke dag en dan lekker niets, hoop ik .

groetjes

:present:

• Antwoorden 136
  • Created
  • Laatste antwoord

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Geplaatst

dag Bliksem... ik ken je geschiedenis niet. Je verhaal dat ik nu net lees klinkt heel triest. Je mist voor mij heel duidelijk je tante Cor. Je hield volgens mij erg van haar. Je directere familie had je zo te lezen niet veel contact meer mee.. ik weet niet waarom. Maar als je naar de begrafenis van je tante Cor wilt gaan kun je dat toch gewoon doen? Je hoeft niemand te woord te staan. Je komt daar voor je tante, niet voor de andere aanwezigen.. die komen toch, als het eerlijk en goed is, ook voor je tante.. er wordt tegenwoordig van een begrafenis of crematie meer een familiereünie gemaakt dan een laatste moment voor de overledene... Dat kun je toch ook aanvoeren als mensen je ongewenst benaderen voor, tijdens of na de begrafenis.. Als ze jou persoonlijk wensen te spreken weten ze je wel te vinden, lijkt me.. daar hoeven ze geen overlijden van een familielid voor af te wachten...

En huilen, lieve bliksem.. is een zegen..... ik kan het heel moeilijk, maar als ik het doe, lucht het zo op...

Geplaatst

Hai Har... je bent toch niet kwaad op me vanwege die theepot hè??? dat ik toen zei dat je moest opkl*ten met je theepot... werd trouwens door de moderator nog gekuist.... hihihi.... ben trouwens nog steeds wel wat jaloers op je theepot, want ik heb er nog steeds geen een... maar ja. ik zet twee kopjes thee per week, of zo...

moet even een beetje corrigeren... ik heb geen theepot, mijn vrouw en ik hebben er wel een, nee twee... maar ik woon momenteel niet bij mijn vrouw, vandaar... maar als mijn vrouw en ik weer bij elkaar komen (en die mogelijkheid is er) dan heb ik dus twee theepotten.. en één daarvan is best wel bijzonder.. die is namelijk vormgegeven naar voorbeeld van een lelijk eendje, alias citroën 2 cv.. ooit gekocht in Maastricht, betaald met een girobetaalkaart, maar nooit afgeschreven... zo zie je maar dat eendjes goedkoop zijn...

Geplaatst

Goh.. ik heb wel eens drukkere vrijdagavonden meegemaakt.. maar ja.. ze zeggen wel eens: wat niet is kan nog komen... maar zo geldt natuurlijk ook: wat niet was kan nog kwamen...

Geplaatst

Fruitvlieg, jammer, je ging toch lekker?? Zonder alcohol is het leven ook leuk hoor, zo niet leuker!!
Wat heb je aan alle rijkdom die je opgebouwd hebt als je je doodzuipt?? Ook niets toch?
Lekker slapen straks en morgen weer positief er tegen aan gaan joh!!
En geniet toch maar een beetje van de Paasdagen, dit weer is toch uniek?? Het is kouder dan met Kerst, haha:D
Geniet van je reisje naar China!

Koh, je gaat lekker he, fijn joh!! Heerlijk dat je weer zo positief bent!!

Geplaatst

tja, Fruitvlieg... zolang jij nog enorm geniet van je leven is er niks aan de hand.. maar de alcohol belemmert je daarin.. dus duidelijk... laat de alco je leven niet meer vergallen.. ga voor een leven zonder alcohol... wat maakt dat je alcohol zo nodig hebt, of liever gezegd, denkt nodig te hebben.. Is je leven wel zo leuk?????

Geplaatst

dank je wel kohtje. ja als ik het doe, doe ik het voor vroeger en mijn tante. niet voor de rest van de familie. dat je zo aan het twijffelen komt h`e? tis gek, maar ik moet steeds aan vroeger denken. dat is leuk en niet leuk. ik heb wel goede herinneringen aan vroeger, maar de nare herinneringen hebben jarenlang voorrang gekregen. al dat denkwerk...... nou ja. het zal er wel bijhoren nu denk ik. terwijl ik hoopte datr ik me beter zou voelen nu.

en fruitvlieg. de drukte aan het bestrijden met drank? het is zo dubbel. ik zou het ook wel graag willen. gewoon weg van alles. maar zo werkt het niet. je komt vooral jezelf weer tegen. maar als het niet anders gaat?? 'mag' het dan van jezelf? ik kan het nu niet doen, want het gaat net zo goed. maar ik vraag mij af.... zou ik het met mezelf af kunnen spreken? bijvoorbeeld: ik ga volgende week vrijdag drinken. en het dan ook doen. niet eerder. maar juist dan. eerder nam ik me steeds voor niet te drinken en dan kon ik het toch niet laten, dat gaf me dan een rot gevoel. ik was 'slecht'. ik zou wel eens willen 'mogen' drinken. hebben jullie dat ook wel eens gehad? en hoe ging dat dan?

Geplaatst

Charlie, wat ik dan tussen neus en lippen door gelezen heb (via m'n snor dus, hihi...) ga jij ook lekker... ik zie je graag, zo... hou het zo, meisje... je kunt het best, en je merkt hier op het forum alleen al, dat de wereld een heel stuk positiever tegenover je staat.. je naaste omgeving is de laatste die de verandering kan waarderen, maar diezelfde naaste omgeving is ook de eerste die de negatieve effecten heeft gemerkt... dus die mag ook wat meer tijd krijgen..

Zelf ben ik daar ook de fout mee ingegaan. Partners moeten minstens een jaar de tijd krijgen om ietwat bij te komen.......minstens...

Geplaatst

'Ik mag niet drinken.' Dat zeg ik dus niet.
Ik zeg: 'Ik hoef geen drank.'
't Is maar net iets anders geformuleerd, maar klinkt toch een stuk prettiger.
Nooit, niet, nimmer. Dat zijn geen helpende woorden. Ze jagen me in het harnas.

Geplaatst

Ja Koh, minimaal een jaar, mss wel langer, wat wij in jaren aan hun vertrouwen beschaamd hebben, valt niet 1,2,3 terug te draaien, ben ik me nu van bewust!
Maar ik voel me idd heerlijk.

Bliksem, ik heb dat ook wel eens met mezelf afgesproken, alléén na de nachtdienst te mogen drinken.
Nou, dat ging niet he, tenminste, niet normaal, want een fles moet nu eenmaal leeg bij mij, wel 2 ook...
Dus stop ik maar liever, je mist er tenslotte niets mee.

Geplaatst

Ach fruitvlieg, wat maakt wijn oid nu zo speciaal, behalve dat je er koppijn van krijgt als je er teveel van neemt??
Op die Toscaanse berg kun je toch wel zitten, maar dan heerlijk nuchter, met een groot glas fris ofzo!!

Geplaatst

tja, zo ben ik ook. eentje is geen 1. dan is het einde zoek. en zeker sinds ik niet meer wil drinken. en dat is alweer een hele poos.

het lijkt voor mij wel hoe meer ik niet wil drinken hoe meer ik drink. en snel, steeds sneller. ik wil eigenlijk zeggen dronk. ik drink nu niet meer, maar ik ben er nog niet zeker van dat ik het laten kan. hoewel... wat is zeker.... aan de andere kant zo zeker als ik nu ben ben ik eigenlijk niet geweest en dat is winst denk ik dan.

welterusten.

:present:

Geplaatst

Nou, als ik mezelf ooit terug zou vinden in het zonnetje op een Toscaanse berg dan zou ik gewoon intens van dat moment gaan genieten en dat toch zeker niet willen verpesten met alcohol... ;)
Get real Fruitvlieg, je kunt nou eenmaal niet alles, maar je kunt wel altijd genieten van wat je wél kunt.
't Is maar hoe je het bekijkt.

Koh, goed man! Wat ben ik blij voor je, het lijkt erop alsof je nu een deurtje gevonden hebt? Vasthouden, die hulp en die steun, je zult jezelf er dankbaar voor zijn!

Bliksem, je gaat goed!

Geplaatst

hihi... water.. een deurtje gevonden???? het lijkt alsof ik de hemelpoort gevonden heb... maar dan wel de poort naar de hemel op aarde, hoor.... niet al te dramatisch....

Geplaatst

Mag ik iedereen even heel hartelijk bedanken voor het duimendraaien (ik hoop dat er nog vel op zit) en kaarsen branden!!!

Ik heb een nieuwe baan!!!! :D:D:D:D:D
Ik kan dinsdag beginnen!

Nu nog de formaliteiten afwerken bij m'n huidige job... Ga ik morgen me van m'n beste kant laten zien en m'n laatste dag werken... Of bel ik m'n supervisor morgen uit z'n nest om 'm te melden dat ik een andere véél betere baan met véél betere arbeidsvoorwaarden heb gevonden en dus niet meer kom werken... Ik neig naar het laatste maar ik moet bekenne dat m'n verantwoordelijkheids gevoel ook wel aan me trekt.. Ik denk dat ik morgen wel kies wanneer m'n wekker afloopt.. ;)

Geplaatst

Sputje... geen idee wat er zich allemaal heeft afgespeeld, maar proficiat.. je klinkt positief, dus ik heb daar maar uit geconcludeerd dat je blij bent...

Geplaatst

tot zover weer even mijn bijdragen... ikke gaat lekker plat..
Tot later, mensjes..... hou het droog, alsjeblieft... het is zo waardevol om niet waardeloos te leven!!

Geplaatst

quote:

Originally posted by:
fruitvlieg

charlie, je hebt gelijk maar ik zou zo graag vrij willen zijn en alles kunnen doen wat ik wil en baal ervan dat ik ietrs niet kan ...ik will alles kunnen en overal van genieten

Laat dan zien dat je KAN stoppen!!!!

Spud!! Goed jo, mn duimen kunnen stoppen dus met draaien!!
Hartstikke gefeliciteerd!!!!!!

Geplaatst

Mooi toch, Koh, en inderdaad, niet van het ene uiterste in het andere springen, gewoon gestadig en onverdroten deze ingeslagen weg blijven volgen, dan komt het goed.

Ik denk dat er voor iedereen een manier is om echt te kunnen stoppen met drinken zonder al te veel spanning, maar dat het niet makkelijk is om die manier te ontdekken... heb je 'm eenmaal gevonden, dan lukt het ook, op jouw eigen manier.
Ah, :light:... dát bedoelen ze met "stoppen is makkelijk, maar volhouden is wat anders..."

Geplaatst

Ik was niet happy met de baan die ik had... Paar weken geleden begonnen maar vanaf dag 1 was ik al niet blij. Heb de afgelopen tijd dan ook als een gek gesolliciteerd, heel veel afwijzingen gehad maar vandaag dan toch eindelijk gelukt! :D

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden

• Nieuwe aanmaken...